Hrvatski filmovi i serije
-
Ozbiljne, intimne drame
16. Zagrebački filmski festival (11.-18. 11. 2018.); program Kockice
Piše: Marijana Jakovljević
Dobitnik Zlatnih kolica, pobjednik Kockica, najbolji ovogodišnji hrvatski film na ZFF-u jest Bila soba redatelja i scenarista Mladena Stanića. O tomu je odlučio tročlani žiri koji je u obrazloženju istaknuo: „Ovom nagradom žiri želi potaknuti mladoga redatelja na daljnji rad.“ ...pročitajte cijeli tekst... -
Iskrena i proživljena emocija
Sam samcat, r. Bobo Jelčić
Piše: Marijan Krivak
Sam samcat je ostvarenje koje nudi iskrenu i proživljenu emociju, a troje protagonista – Marko, Tetak i Tetka – doista briljiraju u većini sekvenci filma. Osim toga, Jelčić je i socijalno vrlo osviješten autor. Ipak, on svoje poruke ne nudi plakatski i namah transparentno nego tek cjelina filma nudi formu koja misli. Otvoreni kraj ponovna je posveta otužnoj sudbini „radničke klase pri kraju njezine povijesne uloge“. ...pročitajte cijeli tekst... -
Zlokobna vizura tehnologije
F20, red. Arsen Anton Ostojić
Piše: Marijan Krivak
Ostojićev film od same špice ocrtava vizuru zlokobnosti tehnološkog gadžeta. Međutim, dojam je da se radi o dodvoravanju mlađoj publici prije negoli o svojevrsnoj kritici mogućih posljedica ozbiljno mentalno narušenog zdravlja....pročitajte cijeli tekst... -
Intrigantna dvojnost
Srbenka, red. Nebojša Slijepčević
Piše: Dejan Durić
Slijepčevićev film možemo pojmiti kao svojevrsni komentar na samu predstavu, njezino pobliže interpretiranje iz rakursa redatelja i glumačke postave. Ujedno je posrijedi i zanimljiv prikaz kako je priča na kojoj je predstava temeljena utjecala na postavu koja je na njoj radila, a s obzirom da je problematika prikazana u djelu također vezana uz njihove formativne godine....pročitajte cijeli tekst... -
Iznimna filmofilska vrijednost
Hrvatske koprodukcije na 65. Pulskom filmskom festivalu
Piše: Marijan Krivak
Ovogodišnja Pula u svojoj je manjinskoj hrvatskoj koprodukcijskoj konkurenciji ponudila sedam naslova. Kako to najčešće biva, bili su raznovrsnih autorskih svjetova, žanrova, ali i kvalitativnih dosega. No poput glavne, HR nacionalne konkurencije, i ovdje su prikazani neki filmovi koji za sobom ostavljaju trag. ...pročitajte cijeli tekst... -
Post-festum
Hrvatski filmovi 65. Pulskog filmskog festivala
Piše: Marijan Krivak
Ostvarenja ovogodišnje Pule svoje će krajnje odredište imati u subjektivnim svjetovima ozbiljnih gledatelja. Je li to moguće u neozbiljnoj sredini u kojoj živimo? Only Time will tell (kaže anglo-saksonski Veliki Poglavica....pročitajte cijeli tekst... -
Profesor i njegov student
Laureati 27. Dana hrvatskoga filma: Buffet Željezara, red. Goran Dević; Majči, red. Josip Lukić
Piše: Marijana Jakovljević
Dva sjajna pobjednička dokumentarca su vrlo različita po strukturi i žanru. Buffet Željezara vrlo je precizno režiran i strukturiran, gotovo statičan, ali daje dobar prikaz likova i socijalan kontekst situacije koja tjera ljude na iseljenje u druge zemlje i uzrokuje zatvaranje njihovih radnji. Josip Lukić pak u filmu Majči daje intiman portret svoje majke, s kojom otvoreno razgovara o svemu u životu, čak i o vrlo delikatnim temama....pročitajte cijeli tekst...
-
Kombinacija realnog i nadrealnog
Laureati 27. Dana hrvatskoga filma, Zagreb, 16. – 20. lipnja 2018. (2): kratki igrani, animirani, eksperimentalni filmovi i glazbeni spotovi
Piše: Marijana Jakovljević
Žiri DHF-a za najbolji scenarij nagradio je polusatni igrani film Marija redatelja Jurja Primorca. Film ima kombinaciju realnog i nadrealnog, vrlo dobro profilira oba lika, karakterno različita, ali ipak s jednom sličnim iskustvom kojemu suprotno prilaze. Narativna nit je scenaristički i redateljski uistinu dobro vođena, tako da drži gledateljevu zainteresiranost i napetost do kraja, bez predvidljivosti....pročitajte cijeli tekst... -
Artefakt prepoznatljive autorske poetike
Comic Sans, red. Nevio Marasović
Piše: Marijan Krivak
Marasović priču smješta na granicu drame i komedije i to čini vrlo vješto. Svjestan je da gledatelj u najvećem broju slučajeva u kino odlazi kako bi se dobro zabavio. No nadogradnju tog bazičnog instinkta kino-konzumenta ostvaruje već spomenutim meta-referencama vezanima uz filmofilstvo. No, ne samo uz filmove koji su autoru nešto značili, nego i uz glazbu koja svojim ozračjem stvara osebujni Verfremdungseffekt (Brecht) u teksturi Comic sansa. ...pročitajte cijeli tekst... -
Izostala visprenost te lucidna dramaturško-stilska rješenja
Osmi povjerenik r. Ivan Salaj
Piše: Marijan Krivak
Baretić je već u romanu uveo literarni arhetip plemenitog čudaka koji povremeno trpi neočekivane napade umrtvljenosti a kroz koje se, čini se, zbližuje s nečim nadnaravnim. Salaj je i u film prenio sve te motive. Njegov je film uglavnom vrlo promišljeno nastojao slijediti sve glavne narativne linije knjižnog predloška i upravo se u tome krije opasnost upadanja u predvidljivost te kompromisnost.
...pročitajte cijeli tekst... -
Hrabar prvijenac
Kratki izlet, r. Igor Bezinović
Piše: Marijan Krivak
Cjelokupna je, pak, vizura Kratkog izleta vrlo nepreuzetna. Što će reći… nema senzacionalnijih oblika filmskog zapisa, čak niti kadrova komentara, dijegeza je vrlo plošna i linearna sve do samog alegorijskog finala. Karakteri filma zapravo i ne glume. Njihov je izlet u unutrašnjost Istre unekoliko vizualna zabilješka i osobna slučajna putešestvija na bijelom putu....pročitajte cijeli tekst... -
Suočavanje sa ultimativnim točkama
Mrtve ribe, red. Kristijan Milić
Piše: Marijan Krivak
Narativni fatalizam čini i konačnu dramu i smrt dosta predvidljivima. U pojedinim sekvencama, ipak, verbalno nosi i stanovitu duhovitost. Tomu je tako ponajprije u vrlo živim svakodnevnim jezičnim igrama što ih međusobno izvode mladići.Na koncu, Milić je snimio film kojemu ne možemo poreći artističke dosege. Ipak, čini se da se u neku ruku ovaj kino-stvaratelj zatvorio u svojevrsnu maniru. ...pročitajte cijeli tekst...