Feljton
-
Goran, red. Nevio Marasović, sklad. Alen Sinkauz, Nenad Sinkauz
Piše: Lucija Šoštarić
Šlageri Ljuljačka ili Kućica u cvijeću u filmu se javljaju kako bi svojom tekstualnom i glazbenom vedrinom umanjili neugodno: nelagodu Slovenke koju Goran vozi i pritom joj govori privatne detalje svojeg života, napetost prilikom obiteljske večere ili onu koju gledatelj osjeća iščekujući razrješenje filma na proslavi Goranovog rođendana. Šlageri su također dio Goranove svijesti. On ih sluša u taksiju dok čeka mušterije. To je glazba njegove svakodnevnice....pročitajte cijeli tekst...
-
Ministarstvo ljubavi, red. Pavo Marinković, sklad. Hrvoje Crnić i Mydy Rabycad; Život je truba, red. Antonio Nuić, sklad. Hrvoje Štefotić
Piše: Lucija Šoštarić
Oba filma, osim po pojedinim glumcima koji nastupaju u njima, nemaju puno zajedničkog. Ugođaj, karakterizacija, prikaz tijeka vremena, radnja, pa čak i način snimanja potpuno se razlikuju. Iako se može zaključiti da premda Ministarstvo ljubavi i Život je truba povezuje zajednički element solističke trube u filmskoj glazbi, način pojave i uporabe specifičnosti njezinog zvuka čini još jednu razliku između dvaju filmova ...pročitajte cijeli tekst...
-
Uzbuna na Zelenom vrhu, red. Čejen Černić, sklad. Dinko Appelt
Piše: Lucija Šoštarić
Neprizorna glazba u filmovima (pogotovo ako je uočljiva) služi pojačavanju dojma nerealnog, imaginarnog svijeta s obzirom na to da je u realnom ne nalazimo. Upravo je zbog toga ona ovdje samo u scenama dječjeg svijeta. Ona je prikaz dječjih viđenja događanja ili eventualno (u slučaju kraćih glissanda) redateljski signal gledatelju da obrati veću pozornost zbog važnosti trenutnog za buduće ...pročitajte cijeli tekst...
-
Anka, red. Dejan Aćimović, sklad. Livio Morosin
Piše: Lucija Šoštarić
Glazbeni odsjeci oblikovani su tako da ih sačinjavaju melodije i pratnja ležećih tonova u gudačima ili orguljama. To omogućava skladatelju da ne razdvaja glazbu na kratke fragmente, nego da samo ukloni melodiju te ostavi pratnju iznad koje se nesmetano može odvijati dijalog. Glazba je uvijek prilagođena ugođaju scene u kojoj se nalazi ili ga sama stvara instrumentacijom
...pročitajte cijeli tekst...
-
Sve najbolje, red. Snježana Tribuson, sklad. Dinko Appelt
Piše: Lucija Šoštarić
Sve najbolje je jedan od onih filmova koji je kvalitetnim glazbenim radom i njegovim gotovo neprimjetnim detaljima učinjen boljim. Jedinstvena partitura klasicističkog ugođaja povezuje raznolike likove, a brojna događanja čini zaokruženom cjelinom uokvirenom dvjema božićnim pjesmama: Zvončići na početku te Tiha noć na kraju. Sve najbolje nalazi dobru ravnotežu između scena sa i bez glazbene pratnje ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv
kritike i eseji