Iz povijesti filma

  • Ljepota i užasi svakodnevice

    U susret: Filmske mutacije: 9. Festival nevidljivog filma, Daily Godard Proposal 12×12, Zagreb, 4. – 19. rujna 2015. / Rijeka, Pula, Ljubljana, 11. – 15. rujna 2015. : Udana žena (Une femme mariée), red. Jean-Luc Godard

    Piše: Marijan Krivak
    Je li Godardova Udana žena, film o tako usudno nedostižnoj temi kakva je Auschwitz, ili je to film-esej o, tek, ljubavi i ženi? Bez sumnje, radi se o poeziji koja je i jedino moguća nakon takvih događaja kakav je bio Auschwitz. Film započinje i završava igrom ruku na potpuno bijeloj pozadini. Bokovi, noge... ostaju ona fatalna ljepota koja omogućuje suočavanje se s užasom svakodnevice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fantazma o rasapu

    Kino Tuškanac: Retrospektiva Bore Todorovića, Underground, red. Emir Kusturica

    Piše: Marijan Krivak
    Kako bismo imali istinsku umjetnost često rabimo laž kao fantazmatsko oruđe za odrješenje mrtvouzica jedne i jedine Istine i njezina neupitna morala. Po tomu je Underground istinski umjetnički dokaz da je film veći od života. Unatoč Kusturici kao osobi! Njegov film pulsira životom i danas, dvadeset godina od nastanka, svjedoči autorovu neprijepornu artizmu i talentu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ne mareći za kanone

    Istine i laži (F for Fake), red. Orson Welles

    Piše: Janko Heidl
    Istine i laži su u cjelini neopterećeno ostvarenje respektabilne ambicioznosti, vrlo zanimljiv egzemplar filmskog postmodernizma, koje naveliko šarmira pristupom u kojem velik umjetnik bez skrupula prihvaća šiti iz donesena materijala, odnosno strasno i mudro ostvariti film kakav u danom trenutku može, naprosto zato što ima što reći i voli se i zna time baviti. Iz ljubavi prema filmskom djelovanju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bujan filmski i kazališni opus

    Sjećanje: Tomislav Radić (1940-2015)

    Piše: Janko Heidl
    Radićevu osjećaju za prikaz života na filmu, za stvaranje dojma stvarnosnosti, kao i njegovu stvaralačkom temperamentu očito je pogodovao i nestandardan pristup samom snimanju, odnosno rad u djelomično gerilskim uvjetima – s malenim proračunom, s malenom ekipom i u malo dana snimanja – u kakvima je i realizirao svoje hvaljenije filmove Timon, Živa istina, Što je Iva snimila i Kotlovina ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji