Festivali i revije

  • Plava kolica i drugi plan

    13. Zagreb Film Festival, 14. – 22. studenoga 2015.

    Piše: Željko Kipke
    Saulov sin – dugometražni debi Lászla Nemesa, djeluje poput filma u jednom neprekinutom kadru, zahvaljujući bliskom susretu između glumčeva lica i objektiva kamere i zbog činjenice što taj stisak ne popušta. Zbog činjenice što prevelika blizina zamućuje gotovo sve oko njega i u njegovoj pozadini pa se filmska priča percipira kao tijek svijesti – kao filmski odljev unutrašnjosti protagonistove glave....pročitajte cijeli tekst...
  • Ženskar i njegov harem

    22. tjedan češkog filma, Zagreb, 15. – 20. listopada 2015.: Fotograf, red. Irena Pavlásková

    Fotograf, iako nije bez zanimljivosti, uglavnom nudi ponešto zamoran, a svakako predug i monoton portret umjetnika koji ne zadire puno dublje od iskaza Jana Saudeka (kojeg izvrsni Karel Roden prezentira autentično i inventivno), mahom prevrćući iste motive i postavke iznova i iznova, bez šireg konteksta ili suvislijeg pokušaja sagledavanja i otkrivanja umjetnikovih svjetlopisnih motivacijskih internih turbulencija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neminovnosti prolaznosti

    7. tjedan izraelskog filma, Zagreb, 9. – 13. studenoga 2015.: Oproštajna zabava (Mita tova), red. Tal Granit, Sharon Maymon

    Oproštajna zabava nikad ne propituje niti osuđuje postupke svojih protagonista; radije empatično i s razumijevanjem sagledava njihove motive, fokusirajući se na njihov osobni osjećaj odgovornosti. Sve u svemu, sve važne teme – života, smrti, ljubavi, prijateljstva, obitelji i suportivnosti grupe, obrađuju se s itekakvom svjesnošću o humanoj realnosti, no ujedno ludično razigrano ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad detektiv ostari

    MAXtv Filmomanija 9, Zagreb, 1. – 14. listopada 2015.: Gospodin Holmes (Mr. Holmes), red. Bill Condon

    Ian McKellen kao i uvijek odlično, decentno i iznijansirano utjelovljuje pomalo umorna iscrpljena starca, nekoć velikog detektiva. Knjigu A Slight Trick of the Mind Mitcha Cullina za film je adaptirao Jeffrey Hatcher a posebno treba pohvaliti pitoresknu bukolično-pastoralnu fotografiju Tobiasa Schleissera. Unatoč slabostima, Condon kreira jednog posve novog i iznenađujuće drukčijeg Holmesa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iscjeljujuća moć prijateljstva

    Revija novog japanskog filma, Zagreb, 28. rujna – 3. listopada 2015.; Rijeka, 4. – 8. listopada 2015.: Komaneko: Znatiželjna maca (Komaneko), red. Tsuneo Goda

    Ultimativna dražesnost tog malenog, detaljizirano dizajniranog i izmaštanog sjetnog svijeta nije puka plošna kawaii-sladunjavost. Riječ je o bezvremenom remek-djelu kakvo, zajedno sa svojim tvorcem Godom, uz bok staje mnogim maestralnim uracima, kako wallace-gromitovskim Nicka Parka, tako poglavito onima elaboriranim i meditativnima Studija Ghibli i predstavlja vrhunski doživljaj gledanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bračni zastoj

    MAXtv Filmomanija 9, Zagreb, 1. – 14. listopada 2015.: U potrazi za vatrom (Digging for Fire), red. Joe Swanberg

    Swanberg suvereno dokumentira i orkestrira svoj pitoreskni kumulativni ansambl-mikrokozmos svojevrsne poetske vizualne estetičnosti svakodnevnih predmeta i detalja u dugim kadrovima s neobičnim kutovima izvora svjetla u destabilizirajućim noćnim scenama te iako ne napušta svoj prepoznatljiv rukopis, kreira film koji s malo kazuje puno te sigurno korača prema mainstreamu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svježa krv

    MAXtv Filmomanija 9, Zagreb, 1. – 14. listopada 2015.: Kad padne mrak (What We Do in the Shadows), red. Jemaine Clement, Taika Waititi

    Odlična opuštena i nadahnuta ekipa pritom primarno barata improvizacijom kao integralnim narativnim normativom i temeljnim sredstvom imitacije realnosti, kao i farsičnim pretjerivanjem te patosom i kičem s ciljem naglašavanja efekta ekscentričnosti i začudnog. Tako je Kad padne mrak, zasigurno naslov koji s integritetom staje uz bok najboljim ostvarenjima podžanra hibrida komedije i horora ...pročitajte cijeli tekst...
  • Propadanje u prirodnom okružju

    Spomenik, red. Igor Grubić

    Piše: Marijan Krivak
    Grubić ne želi docirati i optuživati. Pokazujući stanje monumentalne spomeničke baštine, film Spomenik zapravo bilježi vraćanje tog nekad simboličkog materijala prirodi. Obrastajući spomenike, ostavljajući trag vremena na njima, prirodne sile otimaju čovjeku njegovu utopiju. Sama fabulativna linija filma govori, podsvjesno, upravo o toj dimenziji međuprožimanja prirode i kulture ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gdje je nestala bolnica?

    Novi Južni Zagreb, red. Darko Fritz

    Piše: Janko Heidl
    Ako bismo film htjeli interpretirati u smislu društvenog komentara, drznemo li se pokušati iščitati autorovo mišljenje o odnosu nekadašnjice i sadašnjice, na temelju ritma filma, preglednog i razumljivog u prvom dijelu (smještenom u prošlost), uvelike rastrzanog u završnici (današnjosti), mogli bismo naslutiti da želi reći, kako je običnom čovjeku ondašnje društvo bilo, barem naizgled, spoznatljivije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez srčane autentičnosti

    Rendez-vous au cinéma / Mjesec francuskog filma, rujan – listopad 2015.: Lijepi dani (Les beaux jours), red. Marion Vernoux

    Pomalo je distancirana i suzdržana interpretacija dive Fanny Ardant, razapete između dva simbolička polariteta utjelovljena u suprugu Philippeu i ljubavniku Julienu, što nimalo ne pomaže u simpatičkom povezivanju s likom te je konačni opći dojam da je riječ samo o plošnoj prezentaciji međugeneracijske afere bez istinske motivacijske supstance ili srčane intenzivne autentičnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Scijentologija i medijski uljezi

    18. Motovun Film Festival, 25. – 29. srpnja 2015.: Pročišćenje: Scijentologija i tamnica vjere (Going Clear: Scientology and the Prison of Belief), red. Alex Gibney

    Piše: Željko Kipke
    Alex Gibney je samo popularizirao crne slutnje u pogledu scijentološkog nauka. Puna je dva sata razvlačio muku bivših članova Crkve ne bi li na tipičan način američkih svjedoka objektivizirao priču o društvu čija se etika kroji dvostrukim i trostrukim škarama. U medijskom se smislu poslužio karikaturom, što je posve legitimno u filmskom biznisu, pogotovo ako je propagandnog ustroja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krhka ljepota života

    5. Fantastic Zagreb Film Festival, 26. lipnja – 4. srpnja 2015.: Priča o princezi Kaguyji (Kaguyahime no monogatari), red. Isao Takahata

    Priča o princezi Kaguyji Isaa Takahate dojmljiv je film i sušta suprotnost suvremenim popularnim i počesto pomodnim komercijalnim animiranim radovima crowdpleaserima, a i publika s kojom može rezonirati svakako je uža, no zato je ta ista publika u konačnici nagrađena virtuoznim, emotivno rezonantnim, visoko sofisticiranim i svakako nezaboravnim uratkom o neizrecivoj i krhkoj ljepoti života ...pročitajte cijeli tekst...
  • Koktel bez okusa

    5. Fantastic Zagreb Film Festival, 26. lipnja – 4. srpnja 2015.: Proljeće (Spring), red. Justin Benson, Aaron Moorhead

    Film je  zagušen pomalo amaterskom cjelinom, ali i nedostatkom kemije među protagonistima te parcijalno i samim pogrešnim castiranjem i ekscentričnošću koja je sama sebi svrhom, a to ostavlja dojam propuštene prilike te, iako je sve u svemu poprilično atipičan a donekle i zanimljiv hibrid frizova realizma, romanse i nadnaravnog, Proljeće svoj žanrovski koktel ne čini dovoljno pitkim ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hipnotizirajuća imaginacija

    25. Animafest Zagreb, Svjetski festival animiranog filma / Kratkometražno i dugometražno izdanje, 9. – 14. lipnja 2015.: Pjesma mora (Song of the Sea), red. Tomm Moore

    Prekrasno i efektno tretiranje svjetla, pažljiv i dubok, bogat odabir kolorita i organskih tekstura ekspresionističkih pozadina predstavljaju kontrast ljupkim minimalističkim likovima preciznih i smislenih ovalnih linija. Pjesma mora hipnotizirajuće je imaginativno i iznimno gledateljsko iskustvo specifičnog imaginarija i svakako potencijalni uzor kakvom bismo trebali težiti u prezentaciji Priča iz davnine primjerice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zlatne ribice

    8. Subversive Festival, Filmski program, Zagreb, 3. – 16. svibnja 2015.: Taxi, red. Jafar Panahi

    Piše: Marijan Krivak
    Radi se o jednom od doista odličnih iranskih filmova zadnjih godina, pa i ponajboljem u Panahijevoj posljednjoj trilogiji. Svojim meta-filmskim referencama, ali i umjetničkim nervom, Panahi je snimio duhovit i zabavan, ali opet i film koji propituje samu prirodu filmske umjetnosti. S metodom manje je više, na najbolji je mogući način započeo ovogodišnju selekciju 8. Subversive Film Festivala ...pročitajte cijeli tekst...
  • Podržite rudare

    8. Subversive Festival, Filmski program, Zagreb, 3. – 16. svibnja 2015.: Ponos (Pride), red. Matthew Warchus

    Ne gubeći ništa od svog osviještenog angažmana a zadržavajući light-ton i dok progovara o teškim temama Ponos je dirljiv i sentimentalan, klišeiziran ali i oslobađajuće katarzičan. Njegove su vrline fokusiranost na anti-homofobno, empatično poštivanje različitosti te instinktivna i perceptivna redateljeva ruka koja publiku kupuje poticajnom emocionalnom inteligencijom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Igra sudbine

    4. tjedan turskog filma (19. – 24. svibnja 2015.): Ljubav voli slučajnosti (Ask Tesadüfleri Sever), red. Ömer Faruk Sorak

    Najveći problem filma Ljubav voli slučajnosti je nepročišćen, konfliktan miš-maš žanrova i scenaristička neodlučnost, odnosno vrludanje između manipulativnog sentimentalnog sapuničastog chick-flicka, gotovo nadnaravne romantične komedije i naturalističke realističke drame, no finalni dojam je katarzični i gledljiv, iako ne naročito pamtljiv zab(p)av(d)njak, koji je poharao matično tursko tržište ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prenagljeni klimaks

    8. Subversive Festival, Filmski program, Zagreb, 3. – 16. svibnja 2015.: Dok zvijeri spavaju (Når Dyrene Drømmer), red. Jonas Alexander Arnby

    Prava je šteta i razočaranje da Arnby svoj artistički minimalizam svojstven skandinavskom filmu, nesklapno i nesmotreno uništava prenagljeno induciranom progresijom klimaksa odnosno akcijskim raspletom. No, iako navedeno umanjuje cjelokupan dojam, još uvijek je Dok zvijeri spavaju film vrijedan gledanja te osvježujuć i inteligentan redateljski debi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nepoznate energije

    24. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 23. – 26. travnja 2015.

    Piše: Željko Kipke
    Ovogodišnji DHF donio je drugo vrijeme za hrvatski film. Drugo u svakom pogledu – organizacijskom, koncepcijskom, dakako tematskim linijama i umjerenim fokusom na hibridna svojstva pojedinih naslova. To je pokazao i Veliki žiri festivala kada je hibridni naslov Nepoznate energije, neidentificirani osjećaji Dalibora Barića i Tomislava Babića nagradio dvjema nagradama (scenarij i zvuk)
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Šarmantno i toplo

    Festival tolerancije – 9. Jewish Film Festival (Festival židovskog filma), Zagreb, 12. – 18. travnja 2015.: Belle i Sébastien (Belle et Sébastien), red. Nicolas Vanier

    Najveći plus djela je prekrasna fotografija Erica Guicharda i scene pitoresknih francuskih Alpa i gradića na švicarskoj granici, njihove prirode, flore i faune u raznim godišnjim dobima, kojom pronosi i prenosi feel-good entuzijazam kroz prijateljstvo i heroizam dobročinstva, kako prema ljudima tako jednako i prema životinjama, neizbrisivu vjeru u ljudskost i u najtežim i kompleksnim vremenima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Romska pjesma

    Festival tolerancije – 9. Jewish Film Festival (Festival židovskog filma), Zagreb, 12. – 18. travnja 2015.: Papusza, red. Joanna Kos-Krauze, Krzysztof Krauze

    Film nastoji i uistinu u svojoj rekreaciji uspješno izbjegava klišeje i pokušava biti autentičan na svoj vlastiti individualistički arty način. Papusza je melankolično-nostalgična posveta ne samo prokletoj romskoj pjesnikinji Lutki (Papuszi), nego i čitavom nestalom romantičnom svijetu romskog karavansko-nomadskog stila života i u intrigantnom stiliziranom vintage crno-bijelom imaginariju Krzysztofa Ptaka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Može li dox-forma pobijediti život?

    11. Zagrebdox, Međunarodni festival dokumentarnog filma, Zagreb, 22. veljače – 1. ožujka 2015.

    Piše: Željko Kipke
    Ove je godine žiri, kako regionalni tako i međunarodni, prepoznao aktualnu agendu u dox-produkciji i nagradio njezine najbolje primjere. Prepoznao je želju filmskih djelatnika da doista participiraju u stvarnosti, komprimiraju u nekim slučajevima i više od jednog desetljeća u kino format kako bi kompromitirali i ujedno konkurirali vrijednostima sive svakidašnjice
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Duša koja je nekad imala krila

    65. Berlinale, Internationale Filmfestspiele Berlin (Međunarodni filmski festival u Berlinu), 5. – 15. veljače 2015.: Vitez pehara (Knight of Cups), red. Terrence Malick

    Piše: Mario Martinec
    Fluidnost je ključna riječ u opisu filma, a potvrđena je i suptilnim izborom glazbe. Da dva sata te fluidnosti neće biti za svakoga, pokazalo se i u Berlinale Palaceu, gdje je od zadnja tri reda galerije kraj filma dočekalo tek nešto više od polovine gledatelja. No mora se priznati da je uz opća mjesta iz filozofije i teologije od istoka do zapada, količina materijala doista jedina zamjerka tom filmu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pravda, sloboda i represija

    12. Human Rights Film Festival, Zagreb, Rijeka, 8. – 14. prosinca 2014.: Potraga za Felom (Finding Fela!), red. Alex Gibney

    Piše: Janko Heidl
    Priči o Feli Kutiju Gibney pristupa razmjerno uobičajenim htijenjem da u standardno trajanje cjelovečernjeg filma komprimira nesvakidašnje bogat život. Zahvaljujući vještini pripovijedačkog sažimanja, odnosno biranja izvadaka koji će najpreciznije, a opet dovoljno slikovito izreći bitno, Gibneyju kao malo kome polazi za rukom ostvariti cjelinu koja doista ostavlja dojam zaokruženog portreta lika i djela središnje figure ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji