Feljton

  • Izbjegavanje melodramatike

    Broj 55, red. Kristijan Milić, sklad. Andrija Milić

    Piše: Lucija Šoštarić
    Glazba Broja 55 uspješno je izbjegla holivudski melodramatični zvuk ratnih filmova. Repetirajuća glazba tek se u odjavnoj špici razvija i postaje emocionalnija dodavanjem melodije u gudačima koja je pratila prikaze slika poginulih. Iako je upravo takav razvoj djelomično nedostajao i ranije, njegovim odgađanjem do posljednjeg trenutka postignuta je veća realističnost i napetost filma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ravnoteža akcije i romantike

    Koko 3: Ljubav ili smrt, red. Daniel Kušan, sklad. Dinko Appelt

    Piše: Lucija Šoštarić
    Iako sadrži jedinstvene glazbene odlomke isključivo vezane uz jednu scenu, partitura se svodi na izmjene dvaju ključnih glazbenih cjelina. Unatoč očitoj sličnosti, glazbu trećeg nastavka kvalitetnijom od prethodnice čini raznolikost postignuta ubacivanjem više scena glazbene tišine, više prizorne glazbe te  neponavljajućih glazbenih cjelina kao i ravnoteža između napetog i nježnijeg sadržaja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ugodni déjà vu

    Zagonetni dječak, red. Dražen Žarković, sklad. Dinko Appelt

    Piše: Lucija Šoštarić
    Appeltova glazba sadrži zanimljive i lijepe glazbeno-melodijske odlomke. Uvodna špica kao i pojedinačni odlomci neprizorne glazbe pokazuju potencijal Appeltova rada (ne samo u okviru filmske glazbe, nego i ove glazbene partiture izvan okvira filma za koji je skladana), stoga je šteta da je njezina razrada i pojavljivanje unutar filma svedena na hrvatsku inačicu američkih uradaka te vrste
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Film bez glazbe

    Pismo ćaći, red. Damir Čučić

    Piše: Lucija Šoštarić
    Osim pet dalmatinskih pjesama koje a cappella i parcijalno izvode likovi, u filmu nema glazbe. Te pjesme služe ponajprije oslikavanju ambijenta ili ugođaja). Njihova parcijalnost ili čak teška razumljivost teksta na neki način ukazuje na njihovu nevažnost. Pjesma čiji se tekst jasnije od drugih izgovara, a time i naglašava je Runjićeva Oprosti mi pape. Njezina je simbolika u kontekstu filma i više nego jasna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobro usklađeno

    Zabranjeno smijanje, red. Davor Žmegač, sklad. Mate Matišić

    Piše: Lucija Šoštarić
    Simpatična glazba simpatične komedije Zabranjeno smijanje nije osobito inovativna. Naprotiv, povremeno poseže za klišejima filmske glazbe. No, upravo time postiže ono najvažnije – usklađenost s filmom. Televizijska komedija laganog štiha poput ove zahtijeva isto tako laganu glazbu koja joj je po ugođaju bliska. Stoga je ova glazba još jedno u nizu kvalitetnih ostvarenja Mate Matišića ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odsutnost glazbe kao filmska vrlina

    Fleke, red. Aldo Tardozzi, sklad. Luka Zima

    Piše: Lucija Šoštarić
    Očito je da su i pjesme prizorne glazbe pomno izabrane. Neki put je razlog njihove prisutnosti tekst kao u slučaju Danas sam luda Josipe Lisac. Pjesma naslovne špice (Prije sna u izvedbi grupe Yammat), čiji se instrumentalni fragmenti tijekom filma pojavljuju kao dio filmske glazbe, uz odgovarajući tekst sadrži sanjivi, pa čak pomalo psihodelični prizvuk prikladan psihičkim stanjima likova
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji