Feljton
-
Broj 55, red. Kristijan Milić, sklad. Andrija Milić
Piše: Lucija Šoštarić
Glazba Broja 55 uspješno je izbjegla holivudski melodramatični zvuk ratnih filmova. Repetirajuća glazba tek se u odjavnoj špici razvija i postaje emocionalnija dodavanjem melodije u gudačima koja je pratila prikaze slika poginulih. Iako je upravo takav razvoj djelomično nedostajao i ranije, njegovim odgađanjem do posljednjeg trenutka postignuta je veća realističnost i napetost filma ...pročitajte cijeli tekst...
-
Koko 3: Ljubav ili smrt, red. Daniel Kušan, sklad. Dinko Appelt
Piše: Lucija Šoštarić
Iako sadrži jedinstvene glazbene odlomke isključivo vezane uz jednu scenu, partitura se svodi na izmjene dvaju ključnih glazbenih cjelina. Unatoč očitoj sličnosti, glazbu trećeg nastavka kvalitetnijom od prethodnice čini raznolikost postignuta ubacivanjem više scena glazbene tišine, više prizorne glazbe te neponavljajućih glazbenih cjelina kao i ravnoteža između napetog i nježnijeg sadržaja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagonetni dječak, red. Dražen Žarković, sklad. Dinko Appelt
Piše: Lucija Šoštarić
Appeltova glazba sadrži zanimljive i lijepe glazbeno-melodijske odlomke. Uvodna špica kao i pojedinačni odlomci neprizorne glazbe pokazuju potencijal Appeltova rada (ne samo u okviru filmske glazbe, nego i ove glazbene partiture izvan okvira filma za koji je skladana), stoga je šteta da je njezina razrada i pojavljivanje unutar filma svedena na hrvatsku inačicu američkih uradaka te vrste
...pročitajte cijeli tekst...
-
Pismo ćaći, red. Damir Čučić
Piše: Lucija Šoštarić
Osim pet dalmatinskih pjesama koje a cappella i parcijalno izvode likovi, u filmu nema glazbe. Te pjesme služe ponajprije oslikavanju ambijenta ili ugođaja). Njihova parcijalnost ili čak teška razumljivost teksta na neki način ukazuje na njihovu nevažnost. Pjesma čiji se tekst jasnije od drugih izgovara, a time i naglašava je Runjićeva Oprosti mi pape. Njezina je simbolika u kontekstu filma i više nego jasna ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zabranjeno smijanje, red. Davor Žmegač, sklad. Mate Matišić
Piše: Lucija Šoštarić
Simpatična glazba simpatične komedije Zabranjeno smijanje nije osobito inovativna. Naprotiv, povremeno poseže za klišejima filmske glazbe. No, upravo time postiže ono najvažnije – usklađenost s filmom. Televizijska komedija laganog štiha poput ove zahtijeva isto tako laganu glazbu koja joj je po ugođaju bliska. Stoga je ova glazba još jedno u nizu kvalitetnih ostvarenja Mate Matišića ...pročitajte cijeli tekst...
-
Fleke, red. Aldo Tardozzi, sklad. Luka Zima
Piše: Lucija Šoštarić
Očito je da su i pjesme prizorne glazbe pomno izabrane. Neki put je razlog njihove prisutnosti tekst kao u slučaju Danas sam luda Josipe Lisac. Pjesma naslovne špice (Prije sna u izvedbi grupe Yammat), čiji se instrumentalni fragmenti tijekom filma pojavljuju kao dio filmske glazbe, uz odgovarajući tekst sadrži sanjivi, pa čak pomalo psihodelični prizvuk prikladan psihičkim stanjima likova
...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv
kritike i eseji