Festivali i revije

  • Sjajna životna priča

    Tjedan izraelskog filma, Zagreb, 2. – 6. prosinca 2014.: The Go-Go Boys, red. Hilla Medalia

    Piše: Marcella Jelić
    Medalia ne propušta naglasiti ono što Golan teška srca priznaje, a to je neprežaljeno vrijeme zajedničkih uspjeha s Globusom, vrijeme koje je zauvijek prošlo i ne može se vratiti. Iako nikakda neće priznati, jedan bez drugoga nisu uspjeli realizirati ništa od svojih grandioznih planova, sve njihove supermoći su nestale i mogli su se tek sa suzom u oku i tugom u glasu prisjetiti uspjeha njihovih filmova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Devijacije ovoga svijeta

    7. One Take Film Festival, Zagreb, 16. – 18. studenoga 2014.

    Piše: Željko Kipke
    David Cronenberg se u samo desetak minuta našalio s gledateljima u mraku kinodvorana, uz napomenu kako je svaka seansa u njegovu filmskom programu problematična. Kako u pogledu samih protagonista tako i utiska koji izaziva među gledateljima u kinu. U svakom slučaju film je jedan od rijetkih komornih komada u konkurenciji koji je provocirao medijske razloge za jedan jedini filmski rez ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stereotipi i klišeji

    Ljeto u Provansi (Avis de Mistral), red. Rose Bosch

    Jean Reno, iako pojavom i filmografijom priziva reminiscencije na drukčije likove kakve je uglavnom tumačio tijekom karijere, među mahom mladim ansamblom strši više zbog vlastitog zvjezdanog statusa a da bi tumačio skromnog i ekscentričnog poljoprivrednika-maslinara negoli zbog neprimjerene glume koja je zapravo posve decentna, prigušena, dovoljno uvjerljiva i uklopljena u naraciju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Maja zaslužuje bolje

    Pčelica Maja (Die Biene Maja), red. Alexs Stadermann

    Stadermannova Pčelica Maja benigna je i bezazlena, no i neinspirativna, mlaka i nepersonalizirana verzija bez detalja i nijansi kako u prezentaciji tako i u karakternim psihologijama lišena je i subverzivnih pop-kulturalnih referenci, danas u animiranim naslovima gotovo neodvojivih kodova za starije pratitelje publike u kinima (što nije per se loše ali svakako dodatno sužava profil gledateljstva) ...pročitajte cijeli tekst...
  • Repetitivno i zamorno

    61. Pulski filmski festival, 12. – 26. srpnja 2014., Međunarodni program: Mafija ubija samo ljeti (La mafia uccide solo d estate), red. Pif (Pierfrancesco Diliberto)

    Problemu organiziranog kriminala na Siciliji, autori filma Mafija ubija samo ljeti probali su pristupiti na humorističan način, no u rukama nevješta filmaša humor brzo postaje isforsiran i nerijetko zamoran. Repetitivnost kadrova u kojima desetogodišnji Arturo pokušava pridobiti pozornost ljubljene Flore ubrzo postaje zamorna, a to se nastavlja i kad se radnja prebaci u njihovu odraslu dob
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Testament ljudske neljudskosti

    Festival tolerancije – 8. Jewish Film Festival (Festival židovskog filma), Zagreb, 18. – 24. svibnja 2014.: Posljedice (Poklosie), red. Wladyslaw Pasikowski

    Snažna i kontroverzna polemična tema te intrigantno atipično zamišljen način njezine provedbe nisu, čisto filmski gledano, rezultirali naročito uspjelim ostvarenjem. Izlaganje je nezgrapno i neživotno, isuviše evidentno uprizoreno, s jedne strane problematično hermetično i kriptično pri prikazu sadašnjosti, a s druge banalno i stereotipno u realizaciji dijaloga i profiliranja likova 
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bolji i veći od života

    7. Subversive Festival, Zagreb, 3. – 17. svibnja, 2014.: Priča o filmu (The Story of Film: An Odyssey), red. Mark Cousins

    Piše: Željko Kipke
    Važno je još jednom ponoviti i naglasiti kako je Mark Cousins postavio solidan kostur za posve drugačiju priču o filmu. Radikalniju, iz perspektive „strasti i inovacije“, kako je sam nebrojeno puta ponavljao u uvodnim prizorima svih petnaest epizoda. U takvom bi, integralnom pogledu na arhitekturu i arheologiju tog medija, prizori bez težine i gravitacije svakako okupirali prvi plan
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sirove snage prirode

    7. Subversive Festival, Zagreb, 3. – 17. svibnja, 2014.: Susreti poslije ponoći (Les rencontres d après minuit), red. Yann Gonzales

    I iako u celuloidnoj prošlosti ima primjera obrtanja rodnih uloga upravo kroz motiv Orfeja, Gonzales u vlastitoj viziji lik Nielsa Schneidera, magijom uskrsla mladića, postavlja u ulogu Euridike, dok je njegova odabranica u tumačenju Kate Moran ujedno i Orfej koji ga dovodi u život i pomahnitala menada koja ga dokrajčuje, dok je treći član/ica trokuta transvestit Nicolas Maury, svojevrsni demon ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pragovi na putu

    23. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 22. – 27. travnja 2014: Igrani film

    Program igranog filma na ovogodišnjim je Danima donio uglavnom filmove mladih autora, no unatoč pohvalnom tehničkom aspektu, pomalo razočarava pitomost produkcija u konkurenciji. Od mladih autora očekivalo bi se možda više maštovitosti, sklonosti istraživanju i umjetničke hrabrosti u radu. Nagradom Oktavijan za najbolji kratki igrani film HDFK-a nagrađen je film Slučajno Tanje Golić ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav na prvi pogled ili Požuda

    23. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 22. – 27. travnja 2014: Animirani film

    Nagradu Oktavijan Hrvatskog društva filmskih kritičara.za najbolji animirani film osvojio je film Simulacra Ivane Bošnjak i Thomasa Johnsona koji prikazuje labirint ispunjen ogledalima i čovjeka koji nemoćno pokušava pronaći pravu i istinitu sliku. Pluralnost tehničke izvedbe dokazala je da se autori neprestano usavršavaju te svojim traganjem za novim i drukčijim stalno podižu kvalitetu radova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magično voće

    23. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 22. – 27. travnja 2014: Eksperimantalni film

    Piše: Željko Kipke
    Naslov Ivana Faktora, koji je također bio uvršten u kategoriju eksperimenta, u metaforičkom smislu govori o tome što bi se moglo i trebalo očekivati od nove generacije filmskog istraživanja u toj kategoriji. Strange Fruit kao odlična metafora za nove filmske proizvode. Sindrom te metafore lako se može proširiti i na karakter ovogodišnje selekcije prijavljenih hrvatskih naslova
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • O filmskim terapijama

    10. Zagrebdox, Međunarodni festival dokumentarnog filma, Zagreb, 23. veljače – 2. ožujka 2014.

    Piše: Željko Kipke
    Dva medijska osvježenja, poljski Otac i sin te Otac i sin na putu i kanadski Priče koje kazujemo, iznimke su u festivalskoj konkurenciji. Sudeći prema ostalim naslovima ona je ipak bila bliža pripovjednoj ili ispovjednoj formi. Onom tipu u kojem kamera diše za ovratnikom svojih protagonista. Prava je šteta što Čučićev Mitch – dnevnik jednog šizofreničara nije uspio probiti birokratsku blokadu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na ekranu i u kinu

    36. međunarodni filmski festival kratkometražnih filmova u Clermont-Ferrandu (Festival International du Court Métrage à Clermont-Ferrand), 31. siječnja – 8. veljače 2014.

    Piše: Dean Kotiga
    Program Labo s vremenom je postao zaštitni znak festivala u Clermont-Ferrandu te se bez pretjerivanja može reći kako i nacionalna i međunarodna natjecateljska konkurencija stoje u njegovoj sjena. Jedan od spominjanijih filmova tijekom festivala, inače tipičan primjer filma kakvog ranije niste gledali, je i kanadski uradak, koji je na kraju odnio i Grand Prix u svojoj konkurenciji
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U samom vrhu hrvatskog eksperimentalizma

    Sjećanje: Ivan Ladislav Galeta (Vinkovci, 9. svibnja 1947. – Zagreb, 7. siječnja 2013.)

    Piše: Janko Heidl
    Premda se u njegovim djelima često moglo čitati stremljenje ezoteriji, apstrakciji, antropozofiji, kriptičnosti, traženju drugog poretka iza onog prvog, a što bi se mnogome promatraču moglo učiniti kao brođenje sferama izvan svakodnevne realnosti ili sindromom rastresenog profesora, svoje je radove Ivan Ladislav Galeta pripremao i izrađivao minuciozno temeljito i precizno ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji