Američki filmovi i serije

  • Kad scenaristi peglaju

    Egzodus: Bogovi i kraljevi (Exodus: Gods and Kings), red. Ridley Scott

    Piše: Dejan Durić
    Loše glumačke interpretacije, jezive dijaloge i papirnate likove redatelj nastoji nadomjestiti epski intoniranim inscenacijama egipatskih pejzaža te različitih pošasti koje napadaju Egipćane. Iako su poneke sekvence dobro postavljene, cjelina je prekrcana računalnom animacijom koja ubija životnost pa sve nalikuje na umoran, glomazan projekt u koje redatelj, scenaristi i glumci ne znaju što im je činiti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Manjak entuzijazma i razvučenost

    Hobit: Bitka pet vojski (The Hobbit: The Battle of the Five Armies), red. Peter Jakcson

    Piše: Dejan Durić
    Treći dio Hobita nije dosadan, no to ne znači da je posrijedi zanimljiv filma, a još manje da je riječ o narativno konciznom i zaokruženom djelu. Autori muku muče kako sve podzaplete i suprotstavljene strane povezati u logičku cijelinu pa priča cijelo vrijeme prijeti strmoglavljivanjem u rat svih protiv sviju. Hobit: Bitka pet vojski nije osobito zadovoljavajući epilog priče, no čini se da drukčije i nije moglo biti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zatvoreni krug trivijalizacije medija

    Noćne kronike (Nightcrawler), red. Dan Gilroy

    Piše: Marcella Jelić
    Reflektirajući stanje na tržištu rada u medijima Gilroy dobro primjećuje da sve predispozicije za uspjeh ima jedan neobrazovani, hiperambiciozni tip koji je u redakciju došao doslovno s ceste, kako bi pripomogao u širenju osjećaja straha i nesigurnosti. U Gilroyevoj viziji mediji možda djeluju kao da su dotaknuli dno, no ako će ih nastaviti raditi tipovi poput Blooma najgore možemo tek očekivati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uništavanje svega pred sobom

    Dobrodošli u New York (Welcome to New York), red. Abel Ferrara

    Piše: Marcella Jelić
    Devereauxova seksulana pohlepa može se protumačiti kao simptom ovisničkog stanja. Upravo je to ključ je za dešifriranje Devereauxove ličnosti kako je vidi Ferrara, ali i cijelog filma koji na metaforičkoj razini može funkcionirati kao jedna, doduše ne osobito zanimljiva, alegorija o pohlepi MMF-a kao svojevrsnog simbola liberalnog kapitalizma, institucije koja uništava sve pred sobom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oskudna priča

    Igre gladi: Šojka rugalica, 1. dio (The Hunger Games: Mockingjay – Part 1), red. Francis Lawrence

    Piše: Dejan Durić
    Posrijedi je neklimaktičan film oskudne priče, u kojem protagonisti previše pričaju, a premalo djeluju. Gledatelj bi očekivao da pričaju pametno, no dijalozi nisu osobito razrađeni. Ne treba ih zamarati kvazidramskim i pseudopsihološkim sadržajima bez cilja i dramaturškoga smisla, kojima se nastoji prikriti činjenica da silno rastezanje radnje ima samo jednu i jedinu svrhu – da se zaradi malo više dolara ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jesmo li sposobni osjećati?

    Interstellar, red. Christopher Nolan

    Piše: Dejan Durić
    Nažalost po Intersetllar, tehnički dio filma prednjači pred humanim segmentom, koji je scenaristički konvencionalno i ne osobito originalno razrađen te, uz sav svoj patos, ostavlja gledatelje hladnima i ravnodušnima prema likovima. Stoga problem predstavlja scenarij koji ne uspijeva prikrili činjenicu da pojedini njegovi segmenti imaju veće rupe od crne rupe u koju je Cooper zabrazdio ...pročitajte cijeli tekst...
  • Opći rasap

    Narkokultura (Narco Cultura), red. Shaul Schwarz

    Piše: Janko Heidl
    Schwarz u Narkokulturi ponajprije nastoji ponuditi snažnu sliku zbilje i pritom izbjeći zamku promoviranja onoga što nominalno osuđuje kao i veličanja sebe i svog filmskog djela, onoliko koliko je moguće s obzirom na to da film mora steći razinu popularnosti potrebnu da bi bio prikazivan širom svijeta i tako publici pokazao ono zbog čega je načinjen. To mu uglavnom polazi za rukom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dosada u obilju

    Nestala (Gone Girl), red. David Fincher

    Piše: Dejan Durić
    Nestala prikazuje i raskorak između ideala i surove stvarnosti koja nastaje kada padnu maske, a s kojom se protagonisti ne mogu nositi. U tom trenutku autor postavlja predmet svoga drugog poigravanja kojim dodatno razlaže žanrovske obrasce, Nestala je spoj korporativnih studijskih komercijalnih očekivanja te autorovih osobnih preokupacija, koji uz svu redateljsku vještinu ipak vapi za boljim scenaristom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zbog toga volimo gledati filmove

    Odrastanje (Boyhood), red. Richard Linklater

    Piše: Dejan Durić
    Nije pretjerano zaključiti da Odrastanje predstavlja sukus Linklaterova opusa kao djelo koje ujedinjuje sve njegove dosadašnje preokupacije i fascinacije. Posrijedi je intimistička freska koja suptilno spaja mikro i makro razinu. Na prvoj je posrijedi priča o odrastanju dječaka, a na drugu možemo shvatiti kao malu kroniku Amerike u prvih petnaestak godina sada već ne tako novog stoljeća ...pročitajte cijeli tekst...
  • Psihološki registri

    Tom na farmi (Tom at the Farm), red. Xavier Dolan

    Piše: Dejan Durić
    Iako se Dolan vješto poigrava s elementima trilera uvijek iznevjerava gledateljeva očekivanja jer radnja filma primarno počiva na psihološkim učincima i međuigri likova, a ne preprekama koje protagonist mora savladati kako bi se riješio zatočenosti jer s vremenom proizlazi da je unutrašnje, psihološko tamnovanje zapravo mnogo snažnine od onog vanjskog, prostornog. Ključni segmenti priče gledatelju su skriveni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Scenaristička šlampavost i drugi problemi

    Dracula: Neispričana priča (Dracula Untold), red. Gary Shore

    Piše: Dejan Durić
    Scenaristički dio posla u Draculi: Neispričanoj priči posve je rutinski odrađen s nerazrađenom i nekonciznom pričom, koja jedva da popunjava osamdeset i pet minuta filma, te papirnatim i nezanimljivim junacima, kojima se moralna dvojba nakalemljena samo da bi se mogla ostvariti narativna progresija jer psihološkoj strukturi lika uopće ne pridonose, kao i nemaštovitim negativcima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nedostatak kemije

    Čarolija na mjesečini (Magic in the Moonlight), red. Woody Allen

    Piše: Dejan Durić
    Čarolija na mjesečini sporadično je zabavan film u kojem je duh vremena živopisno dočaran, no djeluje odveć nedorađeno i kalkulantski, s neprestano prisutnom činjenicom da smo likove, situacije i šale već mnogo puta ranije gledali kroz Allenov opus i to u mnogo boljoj izvedbi. Redatelj nema snage razviti intrigantnije i živopisnije odnose među likovima koji su tipizirani i plošni
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svetac u nastajanju

    Pravednik (The Equalizer), red. Antoine Fuqua

    Piše: Dejan Durić
    Pravednik je razvučen film koji nema fabularnog štofa za trajanje od preko dva sata. Fuquine vizualne eskapade stvaraju atmosferičnost, ocrtavaju skroman načina života protagonista te nadopunjavaju sliku društvene dekadencije. Međutim, ostaju na razini trećerazredna videospota te uz bombastičan soundtrack više pridonose šminkerskom izgledu filma, koji se  trudi izgledati vrlo oporo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Još jedan reality show

    Labirint: Nemogući bijeg (The Maze Runner), red. Wes Ball

    Piše: Dejan Durić
    Ball povremeno uspijeva inscenirati dinamične scene potjere kroz labirint, a na trenutke mu polazi za rukom i podizanje napetosti različitim trikovima zastrašivanja gledatelja. Labirint: Nemogući bijeg sporadično je zabavan film, a njegova bi priča u vještijim scenarističko-redateljskim rukama imala potencijala za zanimljivu razradu umjesto slijeđenja otrcanih žanrovskih konvencija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Željeznicu guta već daljina

    Tragovi prošlosti (The Railway Man), red. Jonathan Teplitzky

    Piše: Dejan Durić
    Tragovi prošlosti (The Railway Man), red. Jonathan TeplitzkyTragovi prošlosti lijepo sugeriraju humanu poruku oprosta i mirnoga suživota, samo je problem što je film psihološki manjkav. Osim zbog konvencionalna redateljskog rukopisa, dio krivnje otpada i na glumačku postavu. Colin Firth solidan je u ulozi u traumatizirana veterana i njegove ograničene facijalne ekspresije dobro dočaravaju potisnutost karaktera, no Nicole Kidman je neuvjerljiva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U neredu

    U maraku katakombe (As Above, So Below), red. John Erick Dowdle

    Piše: Dejan Durić
    Autori su se odlučili za dvojak prustup. Jedan se odnosi na psihološki teror uzrokovan traumatizmima likova, no posrijedi su poznate situacije koje zbog neoriginalnosti ne uspijevaju polužiti željene rezultate. Drugi proizlazi iz samih prostora labirinta, no i u tom kontekstu redatelj umjesto da iskoristi mogućnosti koje mu okruženje pruža bespotrebno poseže za simbolima silaska u pakao...pročitajte cijeli tekst...
  • Najsolidniji blockbuster ovoga ljeta

    Čuvari galaksije (Guardians of the Galaxy), red. James Gunn

    Piše: Dejan Durić
    Quill, u razigranom tumačenju Chrisa Pratta, je netipičan junak, koji nema čvrsto izgrađene moralne stavove, a i ekipa mu je sastavljena je različitih svemirskih otpadnika koje tumače Zoe Saldana, Dave Bautista i drugi.  Premda Quillov razvoj tijekom radnje uključuje izgradnju čvršćih moralno-etičkih obrazaca. U moru nemaštovitih ovoljetnih blockbustera Čuvari galaksije su najsolidniji proizvod koji možete pogledati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuspjeli tornado složenac

    Oluja stoljeća (Into the Storm), red. Steven Quale

    Piše: Dejan Durić
    Apsurdne situacije, logički propusti i neuvjeljivosti nenamjerno izazivaju smijeh u gledatelja za razliku od segmenata filma kojima je cilj bio postići humoran efekt te dovode do antiklimaktičnoga učinka cjeline. Neuvjerljivi i nedorađeni dijalozi, često prenatopljeni patetikom, izazivaju sućut zbog gumaca koji su primorani izgovarati ih. Uz to glumci su vrlo neekspresivni
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mišići i kič

    Herkul (Hercules), red. Brett Ratner

    Piše: Dejan Durić
    Problem Dwaynea „The Rocka“ Johnsona nije toliko nedostatak ekspesivnosti, na koji smo navikli, nego manjak autoironije. Dijalozi koje protagonisti vode svedeni su na kvaziživotne pouke, Problem s filmovima koji nastoje oživjeti antičko doba je taj da mahom izgledaju prekičasto za vlastito dobro, da se uz sav produkcijski trud jednostavno ne možete uživjeti u razdoblje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad majmuni zavladaju

    Planet majmuna: Revolucija (Dawn of the Planet of the Apes), red. Matt Reeves

    Piše: Dejan Durić
    Okvirno gledajući, scenaristi su možda uspjeli u film unijeti nešto zanimljivih ideja, no u njihovoj razradi nisu se uspjeli izdići dalje od razine banalnosti. Planet majmuna: Revolucija sporadično je vrlo zabavno djelo izvrsnih specijalnih efekata i dobro orkestriranih akcijskih prizora. Međutim, sam scenarij kalkulantski je skrojen, pa film ostavlja dojam da su njegovi tvorci odveć igrali ne sigurno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Egzorcizam i zijevanje

    Izbavi nas od zla (Deliver Us from Evil), red. Scott Derrickson

    Piše: Dejan Durić
    Izrazito mračno ozračje filma, psihičke tenzije u protagonistu, uplitanje njegove obitelji, religijska motivika te kaotično i sumorno urbano okruženje podosta duguju kultnom Fincherovu filmu Sedam s kojim se Derrickson po pitanju redateljske inventivnosti ne može mjeriti, jer kod njega sve pršti od bezličnih klišeja i općih mjesta, dok trikovi za zastrašivanje gledatelja mogu izazvati samo zvijevanje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odveć antiklimaktično

    Neprijatelj (Enemy), red. Denis Villeneuve

    Piše: Dejan Durić
    Neprijatelj, je za razliku od Naše majke i Zatočenih, mnogo je komornije djelo čija je priča također ponešto jednostavnija, iako Villeneuve i dalje ostaje na tragu narativnih paralelizama i obiteljskih motiva, Iako je film nudio brojne mogućnosti za istančano psihološko nijansiranje protagonista te seciranje psihoseksualne problematike, Neprijatelj je odveć antiklimaktično djelo troma ritma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za šećernu bolest

    Krive su zvijezde (The Fault in Our Stars), red. Josh Boone

    Piše: Dejan Durić
    Boone i njegovi scenaristi krajnje su neukusni u tretiranju protagonista i problematike bolesti jer im oni služe za rijetko viđeno iscjeđivanje emocija iz gledatelja. Svaki aspekt filma ima jednu i isključivu svrhu: napadno hiperbolizirati osjećajnost. To se očituje i u dijalozima, glazbenoj podlozi te scenarističkim rješenjima. Dijalozi su na trenutke toliko saharinski da se počinjete nelagodno osjećati zbog glumaca ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iznevjeravanje općih mjesta

    Gospodarica zla (Maleficent), red. Robert Stromberg

    Piše: Dejan Durić
    U cijelom projektu jedino je sporno mjesto redatelj Peter Stromberg, inače majstor specijalnih efekta, o ovo mu je redateljski prvijenac. Iako je scenaristica pazila da scenarij začini dostatnom dozom akcije, humora i patosa, a da ne prijeđe granicu dobroga ukusa, čime bi cjelina postala bljutava, Stromberg je dio čarolije putem izgubio, nastojeći što raskošnije inscenirati njezine fantazije ...pročitajte cijeli tekst...
  • U svijetu videoigre

    Na rubu budućnosti (Edge of Tomorrow), red. Doug Liman

    Piše: Dejan Durić
    Cage (Tom Cruise) u svakom ponovljenom danu napreduje dalje u neprijateljski teritorij u nastojanju da se domogne opakog izvanzemaljskog masterminda. Njegovo probijanje neprijateljskih linija nije ništa doli svladavanje nivoa u klasičnoj videoigri. To se ne očituje samo u strukturi razvoja priče, nego i u redateljevu stilu koji napadno pokušava pastiširati estetiku videoigre
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez predaha

    X-Men: Dani buduće prošlosti (X-Men: Days of Future Past), red. Bryan Singer

    Piše: Dejan Durić
    Dani prošle budućnosti nude kompilaciju poznatih likova te tematskih i idejnih uporišta, samo što redatelj ovoga puta nastoji cijelu stvar dodatno dinamizirati. Iako je film predug, Singerov redateljski stil ne dopušta gledateljima ni trenutak predaha. Sve je vrlo pedantno posloženo te dodatno dinamizirano ekspresivnom montažom kako gledatelj ne bi shvatio da istu priču i likove gleda već nekoliko puta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uvijek iskrivljene slike

    Ogledalo smrti (Oculus), red. Mike Flangan

    Piše: Dejan Durić
    Strategija poigravanja percepcijom i nepouzdanom perspektivom protagonista zanimljiva je i dodatno podcrtana glavnim simbolom u djelu – ogledalom, odnosno napravom čije su projekcije uvijek iskrivljene slike, samo što Flanagan i Howard nisu imali dovoljno discipline i mašte da je koncizno uobliče. Umjesto toga pribjegli su brzopletim, odnosno instant scenarističkim rješenjima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kompilacija već viđenog

    Osveta na visokim petama (The Other Woman), red. Nick Cassavetes

    Piše: Dejan Durić
    Dok gledate Osvetu na visokim petama ne možete se oteti dojmu da ste sve te situacije i gegove već nebrojeno puta vidjeli tijekom posljednjih nekoliko desetljeća. Scenaristica je očito odlučila da joj priprema za pisanje prvijenca bude odgledavanje svih raspoloživih romantičnih i neromantičnih komedija od devedesetih godina naovamo jer njezin uradak ostavlja kompilatorski dojam na svim razinama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bitka sjekirama

    Snowpiercer, red. Bong Joon-ho

    Snowpiercer je visokokonceptualni SF koji ostaje samo na odličnoj ideji s iznenađujuće amaterskim nedostatkom teksture, antiklimaktičnim finalnim otkrivenjem glavnog tajnovitog antagoniste, no s odmjerenom infuzijom redateljeva uvijek razigranog osobnog pečata koja međutim ne pomaže ostavljanju dojma manjkava, nepotpuna i pomalo površna pristupa materijalu i njegovoj realizaciji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuvjerljivo i jednodimenzionalno

    Noa (Noah), red. Darren Aronofsky

    Piše: Dejan Durić
    Dva su osnovna problema filma – režija i scenarij koji potpisuju redatelj i Ari Handel. Dvojac se silno trudi da im film na intelektualnoj razini bude trodimenzionalan, no zanemarimo li njegovu pretencioznost, suočeni smo s jednodimenzionalnim djelom koje ima potencijala da mu ugled s vremenom naraste tako što će se buduće generacije gledatelja prema njemu odnositi kao prema kultnom treshu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snažne cure

    Zvončica i gusarska vila (Tinker Bell and The Pirate Fairy), red. Peggy Holmes

    Fairytopijska saharinska zasićenost Zvončica-serijala koja ju je dosad strogo separirala kao filmove za djevojčice, u ovom dijelu donekle se balansira muškom, dječačkom piratskom podtemom u naraciji s vrlo sparrowskom vilom alkemičarkom Zarinom, što je čini pogodnom za kategoriziranje kao obiteljskog filma. Dakle, tipični, blještavi, efektni i živahni Disney, iako nikako ne u svom najboljem izdanju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav je...

    Slatkica i boksač (Cutie and the Boxer), red. Zach Heinzerling

    Piše: Željko Kipke
    Heinzerlingov dokumentarac ponajprije je fokusiran na odnos između dvoje umjetnika. Sve ostalo je u drugom planu. Pa ipak u tako usko položenom okviru Heinzerling iznenađuje konstrukcijom priče o emotivnoj vezi između Ushioa i Noriko. U konačnici se može reći kako je žena iz sjene ostavila dublji trag u filmu od žestokih udarcaca boksačkim rukavicama u slikarsko platno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pametna zabava

    Hotel Grand Budapest (The Grand Budapest Hotel), red. Wes Anderson

    Piše: Dejan Durić
    Humane su ideje vrlo suptilno utkane u djelo te bi u manje spretnoga redatelja izgledale kao tendenciozno iznošenje pouke, što je ovdje vješto izbjegnuto korištenjem modusa pastiša i specifične bajkovite atmosfere. Primarni naglasak stavljen je na zabavu kroz posvetu prošlim filmskim i književnim vremenima, a to nije negativna opaska jer zabava je uvijek dobrodošla ako je pametno ostvarena ...pročitajte cijeli tekst...
  • Protiv sustava

    Dobri dileri iz Dalasa (Dallas Buyers Club), red. Jean Marc Vallée

    Piše: Dejan Durić
    Dobri dileri iz Dallasa jedan su od onih filmova dobrih namjera koji svojim gledateljima žele ponuditi priču u kojoj će moći suosjećati s protagonistima u njihovoj borbi protiv društvenih i državnih mehanizama te im suptilno proslijediti humanu poruku. Redatelj se vješto kreće između realističkih, komičnih i emocionalnih aspekta djela tako da cjelina nikada ne upada u pretjeranu patetiku i emocionalnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav je – ljubav

    Ona (Her), red. Spike Jonze

    Piše: Dejan Durić
    Ona (Her), red. Spike Jonze Prikazivanju odvajanja od autentičnih, stvarnih aspekata života i iskustva doprinosi i iznimna atmosferičnost ostvarenja. U srži filma nalazi se klasična ljubavna priča koja je rekonceptualizirana pa film jednim dijelom možemo iščitati kao alegoriju o internetskim servisima za spajanje ljudi i našem kreiranju i pridavanju žuđenih karakteritika osobama koje nikada u stvarnome životu nismo sreli i upoznali ...pročitajte cijeli tekst...
  • Videoigrica umjesto društvene satire

    Robocop, red. Jose Padilha

    Piše: Dejan Durić
    Tamo gdje je Verhoeven bio izravan, nasilan i precizan, Padilha se ponaša kao da režira videoigru za tinejdžere. U akcijskim prizorima ne samo da se osjeti vizualna estetika videoigara, nego je gledatelj često stavljen u vizuru samoga Robocopa pa zaista dobija dojam da je igrač koji mora pobiti što više loših dečkiju ne bi li sakupio potrebne bodove, odigrao sve levele te se vratio ženi i sinu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Korak unatrag

    Snježno kraljevstvo (Frozen), red. Chris Buck, Jennifer Lee

    Ipak, uz sve nekonvencionalnosti koje se mogu iščitati iz Snježnog kraljevstva, formulaičnost se odnosi u prvome redu na shematizirani stoput viđen pristup prezentaciji radnje te brojna ugađanja i podilaženja publici. Uz razrađenu fotografiju i tri pamtljive scene, sve u svemu još uvijek je riječ o filmu koji se idealno uklapa u blagdansko zimsko ozračje i kojeg djeca lako mogu voljeti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Malo prave drame

    Kolovoz u okrugu Osage (August: Osage County), red. John Wells

    Piše: Dejan Durić
    Obiteljski odnosi mogu biti previše složeni i teški bez učestalih i potrošenih motiva pa zaplet nije uvijek nužno isrcpljivati u njima. Film koji odnose među likovima tretira na odveć telelvizičan način svodi se tako na niz dinamičnih motiva i intriga, koje promašuju svoju bit. Kolovoz u okrugu Osage ostavlja dojam nekoherentna i nezaokružena te narativno nekoncizna djela
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tromo i razvučeno

    Kradljivica knjiga (The Book Thief), red. Brian Percival

    Piše: Dejan Durić
    U Kradljivici knjiga društveni kontekst gotovo je zanemaren te prikazu nacističke Njemačke, zbog melodramatskih namjera autora, nedostaje doza oporosti i realističnosti, koja je žrtvovana u ime hiperrealne vizualne ispoliranosti. Redatelj naglasak stavlja na osjećaje, no posrijedi nisu iskrene emocije nego besramno nastojanje da se one pod svaku cijenu izvuku iz gledatelja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lijepa vanjština bez sadržaja

    Tajni život Waltera Mittyja (The Secret Life of Walter Mitty), red. Ben Stiller

    Piše: Dejan Durić
    Tajni život Waltera Mittyja (The Secret Life of Walter Mitty), red. Ben StillerPosrijedi je dvosatna doza eskapizma u kojoj se Stiller  umjesto poigravanja idejama opredjeljuje za jednostavniji pristup pa naglasak stavlja na emocije, što u kombinaciji s glasnim soundtrackom na trenutke proizvodi patosom odveć natopljen učinak. Film je vizualno odveć ispoliran, ali u suštini prazan – dakle, riječ je o proizvodu zapakiranom u raskošan celofan koji omata prevaru za gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bestrasno

    12 godina ropstva (12 Years a Slave), red. Steve McQueen

    Izrazito estetiziran i tehnički uredan filmaš, Steve McQueen svoj film, iako s brojnim prikazima sadizma, krvavih bičevanja i svekolikih iscrpljivanja i brutalnosti prema likovima, ostavlja antiseptičnim, destiliranim od istinski srčanih i iskrenih emocija; što ga potvrđuje kao nesentimentalnog filmaša radije orijentiranog na izvanjsko i patnje tijela negoli u uživljavanje u unutarnje, duševne turbulencije likova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Braća po krvi i(li) glazbi

    Mistaken for Strangers, red. Tom Berninger; Marley, red. Kevin Macdonald

    Piše: Janko Heidl
    Uspoređujući oba nesumnjivo izvrsna glazbena dokumentarca Marley i Mistaken for Strangers, može se reći da se prvi unatoč općoj preglednosti ne omogućuje uvid izbliza u bezbrojne vibrantne pojedinosti, dok drugi, ne daje preglednu sliku cjeline no hvata naizgled nevažne sitnice i specifičnosti koji generiraju one dragocjene titraje autentičnosti i osobitosti nekog bivstvovanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Subjekt i projekt

    Nulti teorem (The Zero Theorem), red. Terry Gilliam

    Piše: Marijan Krivak
    Nulti teorem film je koji u idejnom smislu sasvim precizno detektira distopijske posljedice namrijete nam beskrupuloznom logikom znanstvenog napretka. Pojedine njegove epizode lucidne su opservacije detalja koji ispunjavaju tako definiran svijet. Ako sagledamo cjelinu filma, Gilliamova poslovična satiričnost pomalo gubi svoje uporište. Nulti teorem je tek zabavan i zanimljiv mali film ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lude sedamdesete

    Američki varalice (American Hustle), red. David O. Russell

    Likovi Američkih varalica uvjerljivi su nosioci moralno najrazličitijih nijansi kao i komentatori i ondašnje Amerike i sadašnjega društva, ujedno onog socijalnog ali i općeg ljudskog stanja. a njihovi interpreti odlikuju se istinski izvrsnim studioznim i izbalansiranim interpretacijama tih dekonstruiranih sveameričkih individua. David O. Russell svakako je postao ime s holivudske redateljske A-liste ...pročitajte cijeli tekst...
  • Woody Allen u pravoj formi

    Jasmine French (Blue Jasmine), red. Woody Allen

    Piše: Marijan Krivak
    Doista nije pretjerano reći da je Woody Allen ponudio svoj najbolji film u posljednjih nekoliko godina. Gorka satira Jasmine French donosi iznova velikog autora u sjajnoj formi. Slojevitost likova uz sjajne dijaloge vrlo je vješto narativno-filmski sročena. Čini se da, na pragu njegova devetog desetljeća, od Allena možemo očekivati još uspjele kinematografske (samo)ironije i uspjele filmske satire ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji