Feljton
-
Instrumentarij smrtnika: Grad od kostiju (The Mortal Instruments: City of Bones), red. Harald Zwart, sklad. Atli Örvarsson
Piše: Irena Paulus
Örvarssonova glazba jednaka je svim ostalim glazbama koje izlaze iz Zimmerove produkcije – zapravo, bezlična i izrazito stereotipna unatoč tematskom radu i pokušaju da se neke scene lajtmotivički obilježe. Čak i kada se čini da bi mogla nježno zapjevati – ona to ne radi, nego kopira uspješna glazbena rješenja drugih. Time svaki pokušaj da se glazbom ojača emocija postaje umjetna tvorevina
...pročitajte cijeli tekst...
-
Elysium, red. Neil Bloomkamp, sklad. Ryan Amon
Piše: Irena Paulus
Amon je pristao na sve – pa čak i na to da sklada na slijepo; nije mu čak dan niti scenarij, a jedino što ga je moglo nadahnuti bile su fotografije sa snimanja. Kada se sve to ima na umu, finalni rezultat i nije tako loš. Ipak je sasvim jasno zašto je Bloomkamp uzeo potpuno nepoznatog skladatelja. Ukratko, radi se o instant-glazbi, koju u posljednje vrijeme preferiraju svi površni redatelji lakih filmova
...pročitajte cijeli tekst...
-
Putnici ljubavnici (Los amantes pasajeros), red. Pedro Almodóvar, sklad. Alberto Iglesias
Piše: Irena Paulus
Za Almodóvara i za skladatelja Iglesiasa, kriza nikada nije nerješiva, a situacije u koje je stavljeno osoblje (a ono je stvarno otkačeno, kao i putnici biznis klase), navode na urnebesan smijeh. Iglesias je, međutim, ozbiljno shvatio svoj zadatak, tako da njegova glazba vrlo ozbiljno ilustrira događaje. U nekim trenucima toliko ozbiljno da se pretvara u tip glazbe za kriminalističke filmove i filmove strave ...pročitajte cijeli tekst...
-
Koncert filmske glazbe (u sklopu 22. Dana hrvatskog filma): Udaraljkaški ansambl Sudar i Matej Meštrović, klavir, Teatar &TD, Zagreb, 18. travnja 2013.
Piše: Irena Paulus
Izvedba Udaraljkaškog ansambla Sudar i Mateja Meštrovića bila je doista vrhunska, zamamna, divna, zapaljivo atraktivna i u potpunosti ispunjena nevjerojatnom količinom energije. Bio je to pravi doživljaj, jer glazba nije bila sakrivena u slici ili pred slikom: sviralo se pred platnom, a ono što se sviralo bilo je bolje i zanimljivije od legendarnih scena iz kultnih filmova ...pročitajte cijeli tekst...
-
Svećenikova djeca, red. Vinko Brešan, sklad. Mate Matišić
Piše: Irena Paulus
Brešanov film nije pretrpan glazbom, glazba nije složena i komplicirana, ali je vrlo važan sastavni dio filma. Usku povezanost glazbe i priče vrlo je teško postići, no u ovome je filmu došla sasvim prirodno. Svestrani Mate Matišić iskoristio je svoje dugogodišnje iskustvo i na književnom i na glazbenom području oblikujući u osnovi jednostavnu, ali iznimno dobro dramaturški koncipiranu filmsku glazbu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Jadnici (Les Misérables), red. Tom Hooper, sklad. Claude-Michel Schönberg
Piše: Irena Paulus
Zborski i orkestralni brojevi (te istodobne masovne scene) izuzetno su impresivni i zbog upravo savršene izvedbe zborskih pjevača i orkestralnih instrumentalista. Tako i glazba Claude-Michel Schönberga postaje gotovo boljom od originala. I to unatoč glumačko-pjevačkom kompromisu koji je za ovu epsku i gotovo grandomansku izvedbu Jadnika u neku ruku bio nužan ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv
kritike i eseji