Festivali i revije
-
11. Zagreb Film Festival, Glavni program | Dokumentarni filmovi, 20. – 27. listopada 2013.: Nevjernici (The Unbelievers), red. Gus Holwerda; Razbij i drpi: Priča o Pink Panterima (Smash & Grab: The Story of the Pink Panthers), red. Havana Marking
Piše: Željko Kipke
Dva posve različita sižea i strategije bilo bi izlišno uspoređivati da nekim slučajem u njih nije ugrađena posve tanka, više ili manje diskretna dimenzija mita. S jedne strane dva ugledna stručnjaka putuju granicama Commonwealtha i zbijaju šale na račun biblijskih motiva, a s druge pak strane mladi otpadnici s Balkana pljačkaju dragocjenosti
...pročitajte cijeli tekst...
-
9. 25FPS Festival, Zagreb, 26. – 29. rujna 2013
Piše: Željko Kipke
Tročlani domaći žiri pobrinuo se da na kraju ipak prevaga ne ostane na dokumentarnoj produkciji. Njihov favorit – Maska smrti iz Buffala Mikea Hoolbooma – doista je bio upečatljiv eksperiment. Ne samo zbog toga što je sugestivno ispričao priču o sjećanju na izgubljenog prijatelja i ratu kontra virusa AIDS-a, nego i zbog vješte medijske manipulacije raznolikog filmskog materijala
...pročitajte cijeli tekst...
-
16. Motovun Film Festival, 27. – 31. srpnja 2013.: Pussy Riot: Punk molitva (Pokazatelnyy protsess: Istoriya Pussy Riot), red. Mike Lerner, Maxim Pozdorovkin
Piše: Željko Kipke
Redatelji su od mršavog materijala napravili dinamičnu priču o sudionicama nemila događaja, novijoj povijesti ruskog društva, sudbini Katedrale od Oktobarske revolucije do danas, tretmanu optuženika tijekom procesa, ideološkoj podijeljenosti Moskovljana…Vješto su slagali priču o represivnom aparatu ruskog društva u službi Putina, Medvjedova i njihovih simpatizera ...pročitajte cijeli tekst...
-
Animafest Zagreb 2013, Svjetski festival animiranog filma, dugometražno izdanje, 4. – 9. lipnja 2013.: Veliko natjecanje (2)
Jednostavna no efektna naracija i estetski bogata imaginativnost detalja vizualnog, smirena harmonična ljepota svakodnevnog i poglavito prirode, uz pretapajuću im bazu folklornog (likantropskog) paranormalnog, u filmu Djeca-vukovi kreiraju nezaobilazni must-watch, ljupku kontemplaciju o prolaznosti, koja se kao takva oslanja na još jednu meditaciju o istom, elegično-baladne Bore (Arrugas)
...pročitajte cijeli tekst...
-
Animafest Zagreb 2013, Svjetski festival animiranog filma, dugometražno izdanje, 4. – 9. lipnja 2013.: Veliko natjecanje (1)
Piše: Nikola Strašek
Način na koji Jung i Boileau prikazuju Jungovu adaptaciju odiše osjećajnošću, preciznošću i majstorskim prikazom sazrijevanja, izdvojenosti te unutrašnjeg sukoba kroz koji prolazi glavni junak. Najslabiji dio ovog impresivnog filma je uvođenje dokumentarnih snimaka odraslog Junga koji luta Južnom Korejom u potrazi za svojom biološkom majkom i suočava se sa zemljom u kojoj je rođen ...pročitajte cijeli tekst...
-
22. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 15. – 21. travnja 2013.: Igrani film
Piše: Nikola Strašek
Ovogodišnji festival gledatelju je prikazao tematsku raznolikost, kvalitativnu neujednačenost i široku lepezu redateljskih senzibiliteta u kratkometražnoj filmskoj produkciji. Svakako je pohvalno da su glumačke izvedbe sve uvjerljivije, da scenaristički kratki metar razvija zanimljive ideje te da se redatelji pokazuju spremnim da se uhvate ukoštac sa temama koje nas okružuju ...pročitajte cijeli tekst...
-
22. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 15. – 21. travnja 2013.: Eksperimentalmni film
Piše: Željko Kipke
Jedini naslov koji je ocjenom prešao prag (3,5) za nagradu Oktavijan Amnezijak na plaži Dalibora Barića, konfuzna je futuristička priča o zaustavljanju i programiranju živih jedinki na frekvenciju drugog i drugačijeg života. Shemu filma teško je pratiti, no to je tako u svakom slučaju model koji je zaslužio pozornost stručne kritike na DHF-u. Ostali su naslovi više ili manje uspjele vježbe
...pročitajte cijeli tekst...
-
Kratki utorak: Oberhausen on Tour 2013 (Revija filmova s Međunarodnog filmskog festivala kratkometražnog filma u Oberhausenu 2012), Kino Tuškanac, Zagreb, 19. ožujka 2013.
Piše: Nikola Strašek
Snow Tapes Mich'aela Zupranera pokazuje intmnu sliku sukoba između Palestinaca i židovskih doseljenika na formalno hladan i precizan način. Taj kratki film više govori o sukobu između Palestinaca i izraelskih doseljenika nego tisuću televizijskih reportaža. Zupraner ne sudi i ne manipulira već prikazuje gotovo svakodnevno iskustvo koje proživljavaju ljudi koji se nalaze u žarištu sukoba
...pročitajte cijeli tekst...
-
9. ZagrebDox, međunarodni festival dokumentarnog filma, Zagreb, 24. veljače – 3. ožujka 2013.: Uljez (The Imposter), red. Bart Layton; Čin smaknuća (The Act of Killing), red. Joshua Openheimer
Piše: Željko Kipke
Ni redatelju, kao i gledateljima dokumentarca Uljez napetog poput krimića, nisu i ne mogu biti jasni svi propusti pojedinaca, socijalnih službi i državnih institucija koji su otvorili prostor za budući film. Zbog toga taj film ima osobine kompleksnog djela. U medijskom smislu to je kompilacija različitih profila koja je u stvarnost teksaške ravnice posijala je sjeme sumnje u regularnost porodičnih odnosa ...pročitajte cijeli tekst...
-
9. ZagrebDox, međunarodni festival dokumentarnog filma, Zagreb, 24. veljače – 3. ožujka 2013.: Međunarodna konkurencija: Samica za zločestog dečka (Bad Boy cellule haute sécurité), red. Janusz Mrozowski; Kudzu loza (Kudzu Vine), red. Josh Gibson
Piše: Željko Kipke
Samica za zločestog dečka nastala u francusko-poljskoj koprodukciji u mnogočemu je simptomatična po deveto izdanje ZagrebDoxa. Ne samo zbog toga što se tema odnosi na pojedinca kojemu su u značajnoj mjeri ograničena ljudska prava, nego i stoga što se Mrozowski dotaknuo manje uočljive osobine sadržaja gotovo svih filmova u konkurenciji ...pročitajte cijeli tekst...
-
Ususret 9. ZagrebDoxu: ¡Vivan las antipodas!, red. Victor Kossakovsky
Piše: Željko Kipke
Ruski je dokumentarist preračunao sadržaj antipoda i gravitacijskih anomalija te je izgubio nit koja je mogla suvislije povezati mjesta na kojima se naoko ništa značajno ne zbiva. Kossakovsky kaže kako se sadržaj njegovih filmova zbiva na licu mjesta. Taj eksperimentalni okvir ponekad neće uspjeti, ponajprije zbog toga jer redatelj-montažer u sirovom materijalu nije uvažio sve njegove prednosti ili slabosti....pročitajte cijeli tekst...
Arhiv