Američki filmovi i serije

  • Tako je ako vam se čini

    Vuk s Wall Streeta (The Wolf of Wall Street), red. Martin Scorsese

    Piše: Dejan Durić
    Unatoč pokojem nesretno odabranom glumcu Vuk s Wall Streeta prilično bi dobro funkcionirao da umjesto tri traje dva sata. Nažalost, u svojoj se maratonskoj minutaži pretjerano iscrpljuje u nizanju ekscesa glavnoga protagonista tako da se u posljednjoj trećini opasno razvodnjuje. Iako sporadično zabavan u svom uživljavanju u ponašanja i postupke glavnoga lika, film je u cjelini ipak praznjikav ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspavljivanje i teroriziranje

    Hobit: Smaugova pustoš (The Hobbit: The Desolation of Smaug), red. Peter Jackson

    Piše: Dejan Durić
    Animirane i stvarne pozadine kao i likovi napadno nalikuju na kompjutersku igru u kojoj je gledatelj sveden na pasivnog promatrača. Histerične vožnje također odaju ponešto od strategija videoigara, zbog čega film djeluje odveć artificijelno i animirano. Pritom Jackson više pažnje poklanja tehničkoj strani filma nego karakterizaciji likova koji ne uspijevaju postati zanimljivima i živopisnima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • O umjetnosti i umjetnicima

    Samo ljubavnici preživljavaju (Only Lovers Left Alive), red. Jim Jarmusch

    Piše: Dejan Durić
    Samo ljubavnici preživljavaju prvenstveno je film o umjetnosti i umjetnicima, gotovo romantičarski intorniran u svom pogledu na iste. Sabiranje višestoljetnoga iskustva jedne umorne civilizacije u opadanju gotovo da svojim intertekstualnim strategijama priziva u sjećanje modernističke književne klasike samo što Jarmusch navedeno čini na jednostaviniji i publici pristupačniji način
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez imalo začudnosti

    Igre gladi: Plamen (The Hunger Games: Catching Fire), red. Francis Lawrence

    Piše: Dejan Durić
    Nije Lawrence nesposoban redatelj, dapače, solidan je zanatlija koji zna inscenirati dopadljive akcijske prizore. je mogući svijet raskošno dizajniran sa svim onim futurističkim kičerajem, no u cjelini gledano prazan je i monoton. Odnos troje protagonista odveć je hladan i sterilan. Igre gladi: Plamen stoga treba shvatiti tek kao poveznicu između prvog i trećeg dijela trilogije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Film ni o čemu

    Savjetnik (The Counselor), red. Ridley Scott

    Piše: Dejan Durić
    Iako je Scottov redateljski rukopis poslovično pompozan, s velikim naglaskom stavljenim na vizualnu komponentu, u kojoj okruženju, scenografija i kostimografija igraju veliku ulogu, te dinamičnu montažu, cjelina zbog mnoštva problema djeluje antidramatično, odnosno, preciznije rečeno – antiklimaktično. Nepostojeća radnja se vrlo sporo odigrava, a kada nekako i preživite do kraja, uslijedi pravo razočaranje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Već viđeno

    Machete ubija (Machete Kills), red. Robert Rodriguez

    Piše: Dejan Durić
    Machete ubija sadrži u grandioznijoj inačici sve ono što je imao i original. Jedina je razlika što takva hipertrofija sada djeluje isforsirano. Machete ubija je film koji nalikuje na šalu koju ste već nebrojeno puta čuli u različitim inačicama, no posrijedi nije ona vrsta šale koja će vas uvijek i iznova moći nasmijati, nego ona koju jedanput čujete i potom više ne sadrži nikakvu draž ...pročitajte cijeli tekst...
  • Seciranje fanatizma

    Zatočene (Prisoners), red. Dennis Villeneuve

    Piše: Dejan Durić
    Provincijsko, malograđansko, zimsko okruženje djelu daje osobitu atmosferu, dodatno potpomognutu seciranjem ponašanja protagonista, samo što ostaje dojam da nam je Villeneuve imao više toga za ponuditi. Zbog neuvjerljiva glumačkog nastupa Hugh Jackman je najslabija karika glumačke postave. Posebice u trenucima kada mora biti emocionalno ekspresivan
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jednom davno

    Utrka života (Rush), red. Ron Howard

    Piše: Dejan Durić
    Utrka života djelo je koje neće ostati upamćeno po inovativnosti jer Ron Howard redatelj je od kojega to više niti ne možemo očekivati. Iz navedenoga evidentno je da slijedi utabanu formulu lako zamjetljivu u njegovoj filmografiji. No, unatoč tome, kao i mistifikaciji protagonista te njihova okršaja, posrijedi je ostvarenje koje sasvim solidno funkcionira kao dva sata nepretenciozne zabave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U bestežinskom stanju

    Gravitacija (Gravity), red. Alfonso Cuarón

    Piše: Dejan Durić
    unatoč tehničkoj i vizualnoj besprijekornosti, odličnoj režiji i solidnom glumačkom nastupu Sandre Bullock, Gravitacija djeluje odveć praznjikavo i šuplje. Posrijedi je film kojem koncept napadno viri iz svake pore, a nametljivost takve vrste nikako ne može biti dobra. Mnogo intrigantnije za promišljanje od Cuarónove parabole problematika je svemirskoga smeća koje kruži nad našim glavama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad muškarac voli ženu

    Prije ponoći (Before Midnight), red. Richard Linkalter

    Piše: Marijan Krivak
    Linkalter dramatiku postiže gradacijom dijaloga između protagonista i beskrajno je siguran u snagu izgovorenih riječi Ethana Hawkea i Julie Delpy. Redatelj nesumnjivo vjeruje u postojanost odnosa muškarca i žene. Unatoč svim verbalnim eskapadama u drugom dijelu filma dolazi do smirajaPrije ponoći je precizno složen umjetnički prikaz ljubavi, tog naoko jednostavnog osjećaja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zaobići u širokom luku

    Riddick, red. David Twohy

    Piše: Dejan Durić
    Twohy je slab kada su u pitanju akcijski prizori. Akcijsko-pustolovne scene nisu osobito kreativno i inovativno postavljenje pa ciljanoj publici neće biti osobito zanimljive, a scenografija i specijalni efekti otkrivaju očajan deficit budžeta, kojega bi jedino kreativniji filmaš mogao nadomjestiti svježim idejama. Ako vam je imalo stalo do vlastita filmskoga ukusa zaobiđite ovaj film
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Solidno i gledljivo

    Arbitraža (Arbitrage), red. Nicholas Jarecki

    Uloga Roberta Millera jedan je od vrhunaca karijere Richarda Gerea koji se u njoj izrazito komforno snalazi (i ranije je pokazivao razvidan talent u interpretacijama osoba koje ponešto skrivaju ispod površine), ali i zbog smirene i elegantne, empatične topline kakvom zrači, što sam lik predstavlja kompleksnijim nego što scenaristički, na papiru, uistinu i jest ...pročitajte cijeli tekst...
  • Konzervativno moralističko ruho

    Prizivanja (The Conjuring), red. James Wan

    Piše: Dejan Durić
    Iako redatelj ima stila, priča filma, osim što nije nimalo originalna, djeluje kao tematski horor zabavni park. Ako biste trebali načiniti popis rekvizita iz horor filmova koji su našli svoje mjesto u filmu, čini se da bi jednostavnije bilo krenuti od onoga što se ne pojavljuje u djelu. Svi ti motivi nabacani su u radnju bez osobita reda i odgovarajuće scenarističke razrade pa priča djeluje odveć razbarušeno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dva svijeta

    Elysium, red. Neill Blomkamp

    Piše: Dejan Durić
    Akcijski prizori dobro su orkestrirani, no Elizej je narativno zbrkan jer je nekoliko narativnih rukavaca nezgrapno povezano u cjelinu. Scenarij je trebalo dodatno razraditi, posebice likove koji su odveć papirnati, a samu priču o pojedincu kojemu je ostao svega nekoliko dana života te se baca u potragu za mogućim ozdravljenjem dinamizirati. Primjerice, zadnjih dvadesetak minuta film opasno gubi na ritmu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žanrovska mješavina za nezahtjevne

    Byzantium, red. Neil Jordan

    Piše: Dejan Durić
    Uz pokoji logički propust u priči, film na trenutke djeluje kao da Jordan nije imao jasnu koncepciju što s materijalom želi postići. Ne može se oteti dojmu da bi spomenutom slaganju priče možda više odgovarao format televizijske mini serije. Byzantium je zabavno djelce za nezahtjevno gledanje, koje je daleko od redateljevih ponajboljih ostvarenja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U dvije dimenzije

    Wolverine (The Wolverine), red. James Mangold

    Piše: Dejan Durić
    Wolverine čini niz kalkulantski posloženih ključnih trenutaka koji bi trebali ostaviti privid promišljenosti i cjelovitosti koji u konačnici izostaje. Izbor redatelja otkriva težnju da se zadovolje producentski prohtjevi nauštrb inovativnosti jer James Mangold uvijek je ostao na razini zanatlije kojemu se dodjeljuju komercijalno potencijalno uspješni projekti, no nikada oni visokih estetskih kriterija
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prebučni spektakl

    Usamljeni osvetnik (The Lone Ranger), red. Gore Verbinski

    Piše: Dejan Durić
    Verbinski film režira poprilično rutinski, kao da niti sam nije osobito zainteresiran za materijal koji ima u rukama. Svaki put kada pokuša biti dopadljiv, nastojeći unijeti dozu humora u cjelina, rezultat mu promakne pa je film nenamjerno neduhovito ostvarenje. Usamljeni osvetnik prebučan je spektakl, predugačkih akcijskih prizora lišenih suspensea, s lošim scenarijem i neusredotočenom režijom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dramaturški kaos

    Čovjek od čelika (Man of Steel), red. Zack Snyder

    Piše: Dejan Durić
    Što se samih glavnih glumaca tiče, oni su u cijeloj priči očito najmanje bitni – Henryju Cavillu ne bi naodmet bilo da si plati dodatne satove glume, a Amy Adams nitko ne može kriviti što nikako se ne uspijeva unijeti u jezivo napisane dijaloge. Čovjek od čelika nezaobilazno je iskustvo samo za filmske mazohiste. Ostali bi film trebali izbjegavati u širokom luku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razigrana mlada glumačka postava

    Blink Ring (The Bling Ring), red. Sofia Coppola

    Piše: Dejan Durić
    Bling Ring imao je izvrsnoga potencijala da se prometne u zanimljivu društvenu satiru, no ostaje dojam kako se redateljica donekle mučila s materijalom te joj ni samoj nije bilo posve jasno kojim bi putem trebala krenuti. Rajcanja njezinih protagonista nad odjevnim predmetima slavnih osoba ipak s vremenom postaju odveć repetitivna za vlastito, ali i  gledateljevo dobro ...pročitajte cijeli tekst...
  • Upropašteni potencijal

    Majstori iluzije (Now You See Me), red. Louis Leterrier

    Piše: Dejan Durić
    Priča o uličnim mađioničarima koji iznenada postaju vrlo sofisticiranim pljačkašima ne drži vodu. Sve djeluje raskošno i velebno, no krajnje prazno. Povremeno se gledatelj zapita nisu li producenti mogli uposliti i sposobnijeg montažera koji bi konciznije i preciznije posložio akcijske prizore te olakšao njihovo praćenje. Majstori iluzije imali su potencijala, koji je nažalost ostao upropašten.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad zombiji hodaju, logika stoji

    Svjetski rat Z (World War Z), red. Marc Forster

    Piše: Dejan Durić
    Forster na trenutke i sporadično uspijeva postići napetost, a film u svom gotovo dvosatnom trajanju nema praznoga hoda, iako je njegova  priča poprilično plitka i jednostavna. Svjetski rat Z nezahtjevnim će gledateljima vjerojatno biti gledljivo ostvarenje za večernje opuštanje, dok će one zahtijevnije odbiti generičnost cjeline i scenaristička šlampavost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predator za djecu

    Zemlja: Novi početak (After Earth), red. M. Night Shyamalan

    Piše: Dejan Durić
    Dijalozi su banalni i nedorađeni, likovi odveć tipizirani za vlastito dobro, a ukupnom dojmu ne pridonose ni glumčke kreacije – Will Smith rutinski odrađuje ulogu, a sin mu Jaden odveć je neekspresivan i drven. Shyamalan, očito radeći s neinspirativnim materijalom, poprilično traljavo režira film, što se posebice odnosi na pustolovne prizore pa cjelina ostavlja dojam neinventivnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • (Is)Prazan spektakl

    Veliki Gatsby (The Great Gatsby), red. Buz Luhrmann

    Piše: Dejan Durić
    Luhrmann vizualnost koristi kako bi naoko ostavio dojam svojevrsne postmoderne bajke, no to je tek fasada koja prekriva pravu istinu – vizualan dojam postaje sam sebi svrhom, a funkcija mu je da prekrije scenarističku bezidejnost. Navedeno se najbolje primjećuje kada film gledate u 2D-u jer pritom dobivate izvrstan uvid koliko je cijela struktura podređena 3D-u ...pročitajte cijeli tekst...
  • Putovanje jedne haljine

    Djeveruše pod gasom (Bachelorette), red. Leslye Headland

    Koncept zapleta oko blasfemičnog oskvrnjenja mladenkine haljine, ali i njezina finalna reparacija, iako u cjelokupnom kontekstu ipak djeluju pomalo isforsirano, ipak prezentiraju Djeveruše pod gasom kao one koje uvijek nastoje istražiti kompleksne odnose svojih profanih, besramnih i promiskuitetnih, emocionalno oštećenih i samodestruktivnih protagonistica koje i nije baš lako voljeti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prilagođeno senzibilitetu nove generacije

    U tami zvjezdane staze (Star Trek Into Darkness), red. J. J. Abrams

    Piše: Dejan Durić
    U tami je mnogo više Spocokov nego Kirkov film jer se Spock pretvara u ultimativnoga akcijskoga junaka. Iako je mali segment posvećen sagledavanju ljubavnoga odnosa Uhuru i Spocka, U tami je film o male bondingu između Kirka i Spocka, što se ostvaruje kroz sentimentalnu priču o zaštiti prijatelja, no u cjelini film publici nudi pregršt atrakcija, kojima će se moći zabavljati u kinodvorani ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na putu za nigdje

    Na cesti (On the Road), red. Walter Salles

    Piše: Dejan Durić
    Na cesti je, u cjelini gledano, odveć monoton film, preduga trajanja i neujednačena ritma pripovijedanja. Dok redatelj uzdiše nad svojim protagonistima, gledatelj želi da oni što prije odrastu i odmaknu se od svojih pseudoegzistencijalnih i pseudofilozofskih rasprava. U svom izrazito romantiziranom pristupu vlastitim adolescentskim fetišima, redatelj je stvorio sasvim irelevantno djelo.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ambicije veće od dometa

    Grijesi očeva (The Place Beyond the Pines), red. Derek Cianfrance

    Piše: Dejan Durić
    Nastojanja Dereka Cianfrancea nesumnjivo su ambiciozna. Riječ je o ostvarenju koje teži biti epskom freskom, ali i studijom intimnih proživljavanja protagonista, filmu o moralnim dvojbama, ali i odbačenosti te marginaliziranosti. Mnogo je toga utkano u djelo, no kako često biva, (ne)uspješna egzekucija materijala sasvim je druga priča
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ja heroj (još jednom)

    Zaborav (Oblivion), red. Joseph Kosinski

    Piše: Dejan Durić
    Zaborav je jedan od onih filmova – prenapuhanih balona, vizualno dopadljivih i dinamičnih, što znači da će gledateljima dva sata u kinu brzo proletjeti, ali se filma neće duže sjećati od trajanja odjavne špice. Gotovo ne vrijeđa inteligenciju i nije zaglupljujući poput prošlogodišnjeg Prometeja Ridleyja Scotta, ali je prazan i ne osobito originalan
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vješto skrojeno

    Nuspojave (Side Effects), red. Steven Soderbergh

    Piše: Dejan Durić
    Nedostatke u priči Soderbergh pokušava nadomjestiti vještim stvaranjem atmosferičnosti te svojim dobro znanim stilskim eskapadama. Promjene modusa i rasploženja te isticanje stanja protagonista često se postiže različitim snimateljskim efektima, a autor se pokazao dobrim u snimateljskom poslu. U cjelini, Nuspojave zabavno su i vješto skrojeno žanrovsko ostvarenje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez velikih i patetičnih gesti

    Gospodin Lazhar (Monsieur Lazhar), red. Philippe Falardeau

    Piše: Dejan Durić
    Film vješto pokazuje emocionalne preturbacije protagonista te njihovu mučnu svijest bez suvišne i neukusne manipulativnosti. Redatelj uvjerljivo i nenametljivo uspijeva prikazati neposrednost i nesputanost dječjeg pogleda na svijet naspram ukočena svijeta odraslih. Mohamed Fellag izvrstan je u ulozi Bachira Lazhara, a snaga njegove interpretacije počiva na dvojnosti samoga lika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Isječak iz policijskoga života

    Posljednja patrola (End of Watch), red. David Ayer

    Piše: Dejan Durić
    Ayer je osmislio dobar scenarij koji počiva na interakciji glavnih likova – policajaca Briana i Mikea. Jake Gyllenhaal i Michael Peña vrlo su solidno odradili glumački dio posla. Bilo bi pogrešno utvrditi kako redatelj komponira film od mnoštva autentičnih i neprofesionalnih snimki koje su zabilježili njegovi protagonisti jer se one izmjenjuju s profesionalnim snimkama u kojima se koristi kamera iz ruke
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Rekreiranje duha vremena

    Charlijev svijet (The Perks of Being a Wallflower), red. Stephen Chbosky

    Piše: Dejan Durić
    Autorov je redateljski rukopis jednostavan i pregledan, mahom usredotočen na skiciranje okruženja te postavljanje karakternih studija i odnosa među protagonistima, kojima pristupa s velikom dozom naklonosti. Općenito je Chobsky mnogo bolji u pisanju dijaloga, nego u režiranju. Time ne želim reći kako je film slabo režiran, no redatelj tek treba razviti prepoznatljiv stil i pristup
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dramaturški i protetski viškovi

    Hitchcock, red. Sacha Gervasi

    Piše: Dejan Durić
    Hitchcock nudi prilično pojednostavljen, možda na trenutke i simpatičan prikaz jednog segmenta filmske povijesti, ali nažalost ne uspijeva mnogo više od toga. Anthony Hopkins pod silnom protetikom muči se kao što se Hitchcock mučio pod silnim kilogramima, te njegova glumačka interpretacija također dobrano zakoračila u područje karikiranja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slabosti holivudskih pravila igre

    Let (Flight), red. Robert Zemeckis

    Piše: Dejan Durić
    Iako je središnji lik filma zanimljivo postavljen, izvedba i razrada njegova problema posve je na televizijskoj razini. Let ima zanimljivih ideja, no kako se primiče kulminaciji, one se pretvaraju u vlastitu parodiju te podilaze holivudskim pravilima igre. Uz ostale slabosti, film je predugačak, a povremeno i bez osjećaja za ritam pripovijedanja. Uostalom, sve što se treba vidjeti u Letu, moglo se vidjeti u – traileru. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad među ljubavnicima nema kemije

    Ana Karenjina (Anna Karenina), red. Joe Wright

    Piše: Dejan Durić
    Kemija između Keire Knightley i nesretno odabrana Aarona Taylora-Johnsona ne postoji pa je razorni eros njihiva odnosa ostao neuhvaćen, a time se gledatelj jedim dijelom može zapitati što to dvoje ljudi drži cijelo vrijeme zajedno. Ana Karenjina, unatoč brojnim propustima, ima i izvrsnih strana, primjerice produkcijski je na visokoj razini, scenografija, kostimografija i fotografija su besprijekorni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kult i vođa

    Master (The Master), red. Paul Thomas Anderson

    Piše: Dejan Durić
    Dinamična međuigra između Philipa Seymoura Hoffmana i Joaquina Phoenixa uspijeva prikriti da priča filma i nije osobito inventivna i razrađena te je ima premalo s obzirom na duljinu filma. Master se otkriva kao svojevrsna satira, ne samo na sektaštvo, nego i principe na kojima ono počiva te beskrupulozna sredstva kojima se njihovi vođe služe kako bi osigurali vlastitu korist
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Patriotska bajka

    Lincoln, red. Steven Spielberg

    Piše: Dejan Durić
    Mizanscena, način kadriranja, osvjetljenje – sve je podređeno središnjem liku i njegovoj dominaciji, što je donekle uzrokovalo da se sporedni likovi doimaju uvjerljivijima i životnijima od njega. Daniel Day Lewis glumački je perfekcionist, no to nije uvijek dobro po uloge koje tumači jer često može prijeći u manirizam koji umanjuje živopisnost protagonista kojega tumači
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prizvuk grandioznosti

    Jadnici (Les Misérables), red. Tom Hooper

    Piše: Dejan Durić
    Hooper nije samo kombiniranjem humornih, tragičnih i pustolovnih elemenata te velikom temom pokušao biti prijemčiv publici, nego i vizualnom komponenetom. Njegov redateljski rukopis u svojoj stiliziranosti katkada počinje opasno nalikovati videospotovskoj estetici i poetici, unatoč tome što pretjerano nervoznom kamerom iz ruke i silnim vožnjama i panoramama pokušava ostvariti dojam realističnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • On, Ona i Oni

    U dobru i u zlu (Silver Linings Playbook), red. David O. Russell

    Piše: Dejan Durić
    Film svoj uspjeh dobrim dijelom duguje uspješnoj kemiji između Bradleyja Coopera i Jennifer Lawrance te dobro osmišljenim i napisanim dijaloškim patrijama između to dvoje problematičnih likova. Razvoj njihova odnosa suptilno je razrađen, s mnoštvom duhovitih dijaloga i šarma, a s nastojanjem da se ne vrijeđa intelogencija gledatelja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Posveta vesternu

    Odbjegli Django (Django Unchained), red. Quentin Tarantino

    Piše: Dejan Durić
    Glumci su odlični u rasponu od razigranoga Christopha Waltza, preko šutljivoga Jamieja Foxxa koji poprilično uvjerljivo dočarava postvesternovske osamljenike i ljude od malo riječi, do Leonarda Di Caprija, koji se izvrsno zabavlja u ulozi ljigavoga Candieja, jednoga u nizu iz galerije Tarantivovih tipičnih i upečatljivih negativaca. Naravno, treba spomenuti i Samuela L. Jacksona
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magijsko-realistična folkloriana

    Zvijeri južnih divljina (Beasts of the Southern Wild), red. Benh Zeitlin

    Ako junaci djela i jesu stanovnici zapuštene močvarne zone ugroženi olujnom poplavom, naseljeni u trošnim kućama koje se po potrebi pretvaraju u brodove / plovila po nabujalom krajoliku naseobine, oni i nadalje i do samoga kraja ostaju optimistični i nesalomljivi, čak i pri najtežim životnim udarcima (što je prikazano kroz buran centralni odnos nezaboravnih likova šestogodišnje djevojčice i njezina bolesna oca) ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad srce zakuca brže

    Seanse (The Sessions), red. Ben Lewin

    Piše: Dejan Durić
    Seanse su film koji je izrazito rađen po mjeri glumaca. John Hawkes izvrsno je dočarao nepokretna O`Briena kao osobu razapete između trebanja drugih i vlastitih ograničenja. Vrlo je dobar i William H. Macyja u humorno intoniranoj ulozi svećenika, no film u potpunosti krade odlična Helen Hunt, koja već dugo nije djelovala toliko nesputano, vrckavo, istodobno emocionalno i zavodljivo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U lovu

    Zero Dark Thirty, red. Kathryn Bigelow

    Piše: Dejan Durić
    Fotografija je pseudodokumentarna i reportažna kako bi se ostvario dojam sirovosti, neposrednosti i realističnosti. Očito da je namjera autorice bila stvoriti kaotičan mikrokozmos analogan unutrašnjem svijetu njezine protagonistice, a taj balans između octravanja lika i širega društveno-političkoga konteksta vojnih intervencija i rata protiv terorizma vrlo je pažljivo i precizno izveden
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zbirka klišeja

    Gangsterski odred (Gangster Squad), red. Ruben Fleischer

    Piše: Dejan Durić
    Umjesto kreativna pristupa temi i materijalu, Fleischer je odlučio krenuti linijom manjeg otpora, što nije u cijelosti njegova krivica jer dobar dio iste otpada i na ne osobito iskusna scenarista Willa Bealla. Stoga ovaj uradak djeluje kao repetetivna zbirka klišeja pokupljenih iz žanrovske riznice, a koji postaju vezivno tkivo priče, koja gledateljima nema ništa nova za ponuditi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ludi za oružjem

    Jack Reacher, red. Christopher McQuarrie

    Piše: Dejan Durić
    McQuarrie nažalost nije odveć spretan redatelj, a u Jacku Reacheru je, osim izostanka upečatljiva redateljskog rukopisa, vidljivo da se neprestano muči s ritmom pripovijedanja. Film je predugačak i postoji disbalans između ubrzavanja i usporavanja tempa pripovijedanja, što je rezultiralo izostankom bilo kakva oblika suspensea. Ipak, Cruise je sasvim solidan u naslovnoj ulozi
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji