Festivali i revije
-
8. Animateka, Međunarodni festival animiranog filma, Ljubljana, 5. – 11. prosinca 2011., Maribor, 12. – 18. prosinca 2011.
Piše: Dean Kotiga
Animateka je obilovala hrvatskim filmovima. U Natjecateljskomprogramu bilo ih je čak sedam od kojih su dva nagrađena posebnim priznanjima žirija: Ornamentu duše Irene Jukić-Pranjić i Cvijetu bitke Simona Bogojevića Naratha. Grand Prix Festivala zasluženo je otišao u ruke slovačkih animatora Martina Snopeka i Ivane Laučikove za film Posljednji autobus
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagreb film festival, 16. – 23. listopada 2011.: Dokumentarni filmovi: Još sam tu: Izgubljene godine Joaquina Phoenixa (I’m Still Here: The Lost Years of Joaquin Phoenix), red. Casey Affleck; Zemlja znanja, red. Saša Ban
Piše: Vedran Jerbić
Osim kritike licemjerja, sebičnog oportunizma i neumoljive potrošnosti zabavne industrije, Još sam tu u svojoj je biti film o izgubljenoj nevinosti, o gubitku identiteta pred fabriciranim životnim ambicijama, o povratku izvorima. Film je to koji provokativno i duboko grebe površni glamurozni svijet filmske i zvjezdane industrije čiji su heroji jednako potrošni kao i obični smrtnici koji im se dive
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagreb film festival, 16. – 23. listopada 2011., Dokumentarni filmovi: Kandidati (Kandidaten), red. Ayla Gottschlich
Piše: Dejan Durić
Film uspijeva vrlo solidno zabilježiti bitne elemente društvenih odnosa u razredu, a mlada redateljica s osjećajem za mjeru uspijeva istaknuti bitne karakteristike svakoga od praćenih dječaka. S obzirom na tematiku, veliki je plus Kandidata što nikada ne upadaju u zamku pretjerana patosa, sažaljenja ili manipulativnosti, nego nastoje ponuditi širi uvid u egzistencijalni kontekst razmatrane djece ...pročitajte cijeli tekst...
-
7. 25 FPS, Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa, Zagreb, 20. – 25. rujna 2011.: Pobjednici
Piše: Željko Kipke
Bez obzira na to što su autori u pobjedničkom filmu Svjetlo u elektronsku sliku pedantno pretočili ozračje i formu ranih eksperimenta i što su „prenijeli filozofiju odmatanja srednjovjekovnog japanskog svitka u sferu digitalnog filma“, može li takav ziheraški potez žirija biti stimulativan da se zanemari prevladavajuća forma eksperimenata koja u znatnoj mjeri otvara prostor za mješavinu žanrova? ...pročitajte cijeli tekst...
-
7. 25 FPS, Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa, Zagreb, 20. – 25. rujna 2011.: Prva tri dana konkurencije
Piše: Željko Kipke
Zajednička je osnova filmova prikazanih u konkurenciji prva tri dana 26. FPS-a snažna narativna pozadina kao osnove za putovanje u filmski eksperiment, sastavljena od citata pisaca, umjetnika, znanstvenika. Na toj je liniji Warholovo razmišljanje o medijima i emocijama u Čaroliji za početnike Jesse McLean u kompleksno strukturiranoj priči o ovisnosti o medijskim igrama i filmskim zvijezdama ...pročitajte cijeli tekst...
-
Zagorski specijalitet, red. David Kapac, Art-kino Metropolis MSU
Piše: Marijan Krivak
Sablasnijim mi se od svih krvavih žanrovskih eskapada činilo ponašanje likova iz paintball-ekipe. Šefova ucjena zaposlenici te bahatost i nepodnošljiva pohota jednog od članova tima dijelom su užasa svijeta u kojem živimo kojeg, osput budi rečeno, nijedan horor ne može prenijeti! Truth is stranger than fiction. Zagorci – iako iskarikirani kanibali – činili su se ljudskiji od paintballovaca
...pročitajte cijeli tekst...
-
54. Venecijanski bienale: Eksperimentalni filmovi Sat (The Clock), red. Christian Marclay; Vrt (Zahrada ), red. Jan Švankmajer
Piše: Željko Kipke
Očito je da Marclayev Sat nudi nešto magično za sve profile gledatelja koji se vraćaju i zato što je filmska struktura Sata razumljiva nakon kratkog gledanja pa se mogu prepustiti igri prepoznavanja posuđenih fragmenata te dešifriranju modela po kojem su spajani crno-bijeli komadi s visokobudžetnim produkcijama iz prošlog desetljeća, Hitchcockovi trileri i francuska novovalna ostvarenja...
...pročitajte cijeli tekst...
-
21. Animafest, svjetski festival animiranog filma, dugometražno izdanje, Zagreb, 31. svibnja – 5. lipnja 2011.:Svjetska panorama
Piše: Vedran Jerbić
Prošlih se godina često znalo događati da program Panorame bude daleko zanimljiviji i publici draži negoli naslovi iz službene konkurencije. To ove godine nije slučaj, pošto je pomnim odabirom u Velikom natjecanju obuhvaćena uistinu krema animirane produkcije u posljednje dvije godine, a Svjetskoj panorami ostala su tek možda dva-tri upečatljiva naslova dok je ostatak bio osrednji
...pročitajte cijeli tekst...
-
21. Animafest, svjetski festival animiranog filma, dugometražno izdanje, Zagreb, 31. svibnja – 5. lipnja 2011.: Majstori animacije: Paul Driessen
Piše: Vedran Jerbić
Paul Driessen svakako je animator čija tehnika i tematske preokupacije zaslužuju dublji uvid, i bez obzira na to što je u neku ruku riječ o tradicionalistu, u smislu animacijskog stila, no njegov cjelokupan opus pokazuje da je na kraju svega ipak najvažnija mašta i inventivnost, razbijanje ustajalih okvira (bez obzira na to čini li se to uz pomoć najnovijih 3D čuda animacijske tehnologije ili starog dobrog papira i olovke) ...pročitajte cijeli tekst...
-
21. Animafest, svjetski festival animiranog filma, dugometražno izdanje, Zagreb, 31. svibnja – 5. lipnja 2011., Kino Europa i Tuškanac, Veliko natjecanje (2)
Piše: Vedran Jerbić
Moj pas Tulip (My Dog Tulip) Paula Fierlingera dobitnik Grand Prixa Animafesta, priča o sredovječnom muškarcu i njegovu psu, suživotu i utjecaju koji imaju jedan na drugog, slojevito je i zabavno ostvarenje, prepuno crnog, pa i politički nekorektnog humora, a nenametljiva priča skriva mnogo autorskih misli s kojima će se gledatelj hrvati još dugo nakon završetka projekcije
...pročitajte cijeli tekst...
-
21. Animafest, svjetski festival animiranog filma, dugometražno izdanje, Zagreb, 31. svibnja. – 5. lipnja 2010., Kino Europa i Tuškanac, Veliko natjecanje (1)
Piše: Vedran Jerbić
Čini se da je Aleksa Gajić film Technotisu Edit i ja zamislio kao kvazi-intelektualnu platformu koja se može iščitavati na više razina, no svaka od njih tek je sramežljivo okrznuta. Ipak, riječ je o sasvim solidnom animiranom filmu kojeg krasi dinamičan stripovski ritam, intrigantan prikaz distopijske metropole, bogata galerija nerijetko duhovitih likova i vješto izvedena kombinacija animacijskih tehnika ...pročitajte cijeli tekst...
-
20. Dani hrvatskog filma, Studentski centar, Zagreb, 4. – 10. travnja 2011.: Eksperimentalni filmovi
Piše: Željko Kipke
Apsolutni pobjednik 20. DHF-a, I onda vidim Tanju Juraja Lerotića, polusatni igrani film, eksperiment je u pravom smislu te riječi. Od činjenice da je nizanjem statičnih fotografija ispričao dirljivu urbanu priču pa do toga da je na ekranu na vrlo jasan i ekonomičan način izokrenuo vrijednosti svakodnevice koju je nadrealističkim odmakom izbacio iz kolotečine ...pročitajte cijeli tekst...
-
20. Dani hrvatskog filma, Studentski centar, Zagreb, 4. – 9. travnja: 2011.: Animirani filmovi (2)
Piše: Janko Heidl
Najprepoznatljiviji i najkonkretniji komentar društva u kojem živimo ponudio je film Cvijet bitke. Prikazujući lutanje iz robotiziranog nadzemlja ispljunutog/ispljunute pola muškarca-pola žene on iznimno sugestivno oblikuje alegorijsku sliku nemilog svijeta kojim manipuliraju nemilosrdni i bešćutni, dometima običnog smrtnika, bespomoćnog pijuna, skriveni i nedostupni moćnici
...pročitajte cijeli tekst...
-
20. Dani hrvatskog filma, Studentski centar, Zagreb, 4. – 9. travnja 2011.: Animirani filmovi (1)
Piše: Janko Heidl
Animirani filmovi viđeni na ovogodišnjem DHF-u bave se i alarmantnim rasapom društveno-političkih okolnosti zemlje u kojoj su nastali, dakako, ne izravno, no gotovo svi odišu ugođajem neveselosti, a većina ih u zvuku umjesto glazbe rabi neprivlačne zvukove. Čini se da sve to nije plod slučaja, nego da je riječ o odrazu umjetnikova osjećaja današnjice i ovdašnjice ...pročitajte cijeli tekst...
-
20. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 4. – 9. travnja 2011.: Nagrađeni filmovi
Piše: Vedran Jerbić
Pobjednik ovogodišnjeg DHF-a kratki je igrani film I onda vidim Tanju redatelja i scenarista Juraja Lerotića, koji je osim Grand Prixa osvojio i nagradu hrvatskih filmskih kritičara Oktavijan za najbolji kratki igrani film. Riječ je o filmu koji i izvedbom i sadržajem iskače iz prosjeka i istovremeno je pristupačan širokoj publici, a opet posjeduje finu dozu podkonteksta koja će zadovoljiti i zahtjevnijeg gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
-
20. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 4. – 9. travnja 2011.: Glazbeni spotovi
Piše: Goran Ribarić
Kako klasičnu glazbu ili barem glazbu odsviranu na klasičnim instrumentima zanimljivo prikazati najbolje znaju redatelj Kristijan Burlović te Stjepan Hauser i Luka Šulić koji su obradili pjesmu Smooth Criminal Michaela Jacksona. Spot je vrlo brz i dinamičan, odlično snimljen, nije napucan efektima, nego je samo sviranje efekt vrijedan svake pažnje ...pročitajte cijeli tekst...
-
20. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 4. – 9. travnja 2011.: Kratki igrani filmovi (2)
Piše: Vedran Jerbić
Pametnice tragikomičan film Sonje Tarokić i Hane Jušić bavi se problemima seksualnosti, posebice gubitka nevinosti, u malenoj provincijalnoj sredini. Spremnost da se zagrebe do samog dna, bez okolišanja i dodvoravanja bilo kakvim ukusima ili očekivanjima, čini ovaj film jednim od ponajboljih ostvarenja prikazanih u konkurenciji kratkometražnog igranog filma ovogodišnjeg DHF-a ...pročitajte cijeli tekst...
-
20. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 4. – 9. travnja 2011.: Kratki igrani filmovi (1)
Piše: Vedran Jerbić
Film Gospođa Nada Jadrana Puharića priča je o snazi ljubavi koja pobjeđuje sve, a mjesto radnje je obiteljski dom starijeg bračnog para. Urša Raukar i Božidar Boban dočekuju još jednu godišnjicu braka zaodjenutu u tišinu i tinjajuću tugu. U narativnom kontekstu, film je obilježen efektnim obratom na kraju koji nas premješta iz pomalo mračne perspektive u onu obilježenu ljubavlju i odanošću
...pročitajte cijeli tekst...
-
7. ZagrebDox, Međunarodni festival dokumentarnog filma, Zagreb, 27. veljače – 6. ožujka 2011.: Program Glazbeni globus
Piše: Janko Heidl
Momz Hot Rocks upoznaje nas s nizom američkih rock grupa koje su, razmjerno nedavno, osnovale dotad obične žene, sredovječne majke, mahom već u petom desetljeću života. Tekstualni motivi pjesama najčešće su vezani uz dobro im poznat obiteljski život majki i supruga, dok je glazba uglavnom punk-rock, pri čemu je punk uglavnom posljedica nedostatka sviračke vrsnosti ...pročitajte cijeli tekst...
-
7. ZagrebDox, Međunarodni festival dokumentarnog filma, Zagreb, 27. veljače – 6. ožujka 2011.: program Participant Media – Casino Jack i Sjedinjene Monetarne države i Čekajući Supermana
Piše: Vedran Jerbić
Iako počinje u michaelmooreovskom stilu najavljujući dokumentarni spektakl površnosti i pojednostavljivanja, film Čekajući Supermana Davisa Guggenheima ostvarenje je koje poprilično minuciozno secira javni sektor američkog obrazovanja i njegov utjecaj na demotivaciju, otpadništvo, ispodprosječnost, manjak kreativnog duha te izostanak kritičkog diskursa kod (pre)velikog broja mladih ...pročitajte cijeli tekst...
-
7. ZagrebDox, Međunarodni festival dokumentarnog filma, Zagreb, 27. veljače – 6. ožujka 2011.: Hrvatski dokumentarci u ratu: Retrospektiva 1991-1995.; okrugli stol Kako smo filmski dokumentirali rat u ratu 1991-1995
Piše: Juraj Kukoč
S obzirom na to da je ovaj ciklus uglavnom zaobilazi dokumentarce koji su općenito govorili o ratnim razaranjima, najčešće smo gledali filmove koji govore o intimnim sjećanjima i svjedočanstvima. Ti su filmovi i najpotresniji, jer se čovjek najlakše identificira s pojedinačnim sudbinama. Vrhunci su ratnog intimističkog dokumentarca su u filmovima Petra Krelje (u ciklusu su prikazana četiri njegova filma) ...pročitajte cijeli tekst...
-
7. ZagrebDox, Međunarodni festival dokumentarnog filma, Zagreb, 27. veljače – 6. ožujka 2011.: Hrvatski filmovi u Regionalnoj konkurenciji (drugi dio)
Piše: Vedran Jerbić
Iako su dokumentarci o prirodnim nepogodama uobičajeni u programima ZagrebDoxa, Poplavu Gorana Devića svakako treba izdvojiti zato što nenametljivim, ali slojevitim narativnim konceptom prikazuje kronologiju jedne tragedije promatrajući njezin utjecaj na sve bitne aspekte zajednice. RIječ je o korektnom djelu koje će mnogima biti zanimljivo, i to na više perceptivnih razina
...pročitajte cijeli tekst...
-
7. ZagrebDox, Međunarodni festival dokumentarnog filma, Zagreb, 27. veljače – 6. ožujka 2011.: Hrvatski filmovi u Regionalnoj konkurenciji (prvi dio)
Piše: Vedran Jerbić
Ono što je na neki način odlika ovogodišnjih hrvatskih naslova u regionalnoj konkurenciji činjenica je da se potpuno ravnopravno sukobljavaju veterani novim snagama i, na čiju god stranu prevagnu ukusi, sigurno je kako je ovo još jedan dokaz snage domaće studentske produkcije te novih ideja i svježine koju svake godine injektiraju u hrvatsku kinematografiju....pročitajte cijeli tekst...
-
7. ZagrebDox, Međunarodni festival dokumentarnog filma, Zagreb, 27. veljače – 6. ožujka 2011.: Međunarodna konkurencija
Piše: Vedran Jerbić
Deponij Lucy Walker (dobitnik nagrade publike ZagrebDoxa) one koje je društvo bacilo na margine, u zaborav, pokušavajući kao i uvijek getoizirati najniže socijalne slojeve vraća u središte, u meritum, i pokazuje kako nema tog mjesta na svijetu, nema te ljudske patnje kojoj umjetnost nije kadra doskočiti i vratiti joj onaj djelić ljudskosti i veličine koju im je zajednica oduzela ...pročitajte cijeli tekst...
-
7. ZagrebDox, Međunarodni festival dokumentarnog filma, Zagreb, 27. veljače – 6. ožujka 2011.: program Stanje stvari
Piše: Vedran Jerbić
Wikileaks je tipični televizijski dokumentarac namijenjen širokoj publici sastavljen od arhivskih snimaka, razgovora s Assangeom i njegovim suradnicima. Ono što je zamjetno namjera je autora da prikažu i Assangea i Wikileaks donekle pošteno, s uravnoteženim stavovima i otvarajući pitanja koja se nedvojbeno postavljaju ako zagrebemo samo malo dublje od medijske prezentacije teme
...pročitajte cijeli tekst...
-
7. Zagrebdox, Međunarodni festival dokumentarnog filma, Zagreb, 27. veljače – 6. ožujka 2011.: Vlast (Power), red. Cathryn Collins
Piše: Marijan Krivak
Idejno gledano, Vlast pripada klasičnom prosedeu. Njegova se naracija gradi oko jasno postavljene teze i angažmana. Po tome se ne razlikuje, primjerice, od Michaela Moorea i njegovih tendenciozno složenih protukapitalističkih mozaika. Ali kod Moorea nalazimo dinamiku, ritam, duhovitost, asocijativnost, priču... svijest o mediju. Kod Cathryn Collins tek ideju toliko transparentnu da je i banalna. ...pročitajte cijeli tekst...
-
2. festival hrvatskog animiranog filma, Kino Europa, Zagreb, 19. i 20. veljače 2011.
Piše: Goran Ribarić
Pobjednički film Soba Ivane Jurić priča je o ženi (lutka) koja u hotelskoj sobi čeka poziv svog ljubavnika (lutak). Njegov dolazak i seks za nju su poput rituala koji je odnose u ugodno lebdeće stanje svijesti. Radi se o hrabrom filmu za koji se vidi da je produciran u dobrim rukama Hrvoja Pervana. U cjelini drugi je Festival ponudio manje kvalitetnih filmova od svog prvog izdanja ...pročitajte cijeli tekst...
-
4. MAXtv Filmomanija, Movieplex, Zagreb, 26. siječnja – 6. veljače 2011. / Art-kino Croatia, Rijeka, 10. – 23. veljače 2011.: The Doors: When You're Strange, red. Tom DiCillo
Piše: Dejan Durić
DiCillo gotovo štreberski uvijek nastoji podcrtati korespondiranje pojave The Doorsa sa sve većom liberalizacijom u američkom društvu, ali i s otporom koji je sastav doživljavao zbog kontroverznoga ponašanja svoga pjevača. Ostaje dojam kako autoru Tomu DiCillou osamdesetominutni film ipak nije dovoljan da bi se kompleksnije pozabavio bogatom građom ...pročitajte cijeli tekst...
-
eksperimentalni film Le Samouraï, red. Ivan Faktor
Piše: Željko Kipke
Le Samouraï je film klaustrofobičnog ugođaja o čovjeku koji je tjelesno istrošen, no njegova je eksperimentalna strana bez odjeka. Kao da je izostao čovjek koji se tijekom čitavog filma skrivao iza kamere. Ne računajući lice u ogledalu i ruke u dva navrata. Kao da je između suradnika na filmu prešutno dogovorena bezbolna i monotona revizija jedne zagrebačke wunderkammere
...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv