Europski i svjetski filmovi i serije

  • Psihoanalitičar u Vatikanu

    Imamo Papu (Habemus Papam), red. Nanni Moretti

    Piše: Dejan Durić
    Uspjeh filma proizlazi iz dobre izbalansiranosti dramskog i humornog segmenta, a treba istaknuti i izvrsne glumačke kreacije Michela Piccolija te uglednoga poljskoga glumca i komičara Jerzyja Stuhra, koji uvelike doprinosi živosti cjeline. Imamo papu vrlo je dobar film kojim je Moretti pokazao kako je svakako jedan od najvažnijih talijanskih filmaša današnjice ...pročitajte cijeli tekst...
  • Trump, Pinochet i crvene četvrti

    Human Rights Film Festival, Zagreb, 5. – 10. prosinca 2011.; Rijeka, 13. – 16. prosinca 2011.

    Piše: Vedran Jerbić
    Dokumentarni film Nasamareni ste! Anthonyja Baxtera opisuje gotovo školski primjer slučaja u kojem privatni interes ide protiv javnog. Tako vulgarni demagoški jezik Trumpove milijarderske mašinerije uspoređuje život tamošnjih stanovnika s bijedom slamova ne želeći da njegovi budući bogati gosti moraju gledati „ružnu sliku siromaštva“, obećavajući pritom gospodarsku isplativost regije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Manjak uvjerljivosti i dubine

    Strankinja (Die Fremde), red. Feo Aladag

    Piše: Dejan Durić
    Strankinja silno želi biti hrabrim filmom, no ostaje na razini televizičnoga pokušaja. U cjelini razmatrano, posrijedi nije dosadno ili nezanimljivo ostvarenje, ali je, žanrovski gledano, odveć konvencionalno, redateljica jednostavno nema snage ostvariti upečatljiv stav i razviti intrigantne odnose među svojim protagonistima. Nažalost jer je materijal svakako bio poticajan za mnogo bolji film
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • O nogometu i otuđenju

    6. dani srpske kulture, Zagreb, 1. – 5. prosinca 2011.: Montevideo Bog te video, red. Dragan Bjelogrlić; Beli, beli svet, red. Oleg Novković

    Piše: Vedran Jerbić
    U filmu Beli, beli svet redateljev rukopis tragičan je i u sadržaju i u formi. Melankolična fotografija sjajno hvata svu bijedu i sjaj podneblja, i sve skrivene male drame iz pozadine koje toliko često promaknu nevještim i površnim redateljima. Socijalni je kontekst prisutan, u smislu teških životnih prilika protagonista, no one ne pokreću radnju nego kao da nas podsjećaju da je nesretan kraj neminovan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pitanja bez odgovora

    6. dani srpske kulture, Zagreb, 1. – 5. prosinca 2011.: Šišanje, red. Stevan Filipović; Tilva Roš, red. Nikola Ležaić

    Piše: Marijan Krivak
    Šišanje pripada u onu skupinu rijetkih djela koja otvaraju mnogo širi krug pitanja od onih filmskih. Stevan Filipović vrlo vješto vizualno uobličuje film. Česta kamera iz ruke, brišuće panorame praćene potmulom kakofonijom zvukova, nagla zumiranja i neurotični flashbackovi čine vizuru Šišanja dojmljivom. Sumorna slika Srbije iz Šišanja nije tek lokalni eksces. Radi se mnogo širim koordinatama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Divlje u nama i oko nas

    Filmske mutacije: 5. festival nevidljivog filma, Kino Tuškanac i Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb, 1. – 4. prosinca, Art-kino Croatia, Rijeka, 5. i 6. prosinca, Slovenska kinoteka, Ljubljana 12. i 13. prosinca 2011.: Duboko u šumi (Au fond des bois), red. Benoît Jacquot

    Piše: Dejan Durić
    Duboko u šumi poigrava se hegelovsko-lakanovskim dijadnim odnosom između gospodara i roba, koji se potom preslikava na razmatranje psihologije spolova, naravno, u redateljevoj tipičnoj ambivalentoj maniri. Priroda kojom se Timothée i Joséphine kreću naglašeno je bukolička te je  u izrazitom kontrastu kako s njihovom egzistencijalnom situacijom tako i naravi odnosa kojega dijele
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na površini i ispod nje

    Koža u kojoj živim (La piel que habito), red. Pedro Almodóvar

    Piše: Tonči Valentić
    Glavne su vrline Kože u kojoj živim provokativna priča, neobični protagonisti, stiliziranost, snažan vizualni dojam i neobične seksualne opsesije – dakle, svojevrsni lajtmotivi većine Almodóvarovih filmova. No i slabosti su brojne: a najveća je kako je općeniti dojam da je riječ o intrigantnom, ali ipak emocionalno hladnom filmu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad iza nas ostane tišina

    Melankolija (Melancholia), red. Lars von Trier

    Piše: Dejan Durić
    Pokušaj prodora u narav melankolije i nadasve hladno seciranje depresivnih stanja u filmu je vrlo živopisno izvedeno, premda je Melankolija prije svega odraz svjetonazora samoga redatelja, koji se kao i mnogo puta dosad istaknuo u radu s glumcima. Kirsten Dunst ostvarila je svoju možda najbolju ulogu dosad, a Charlotte Gainsbourg je također izvrsna, kao i ostatak glumačkog ansambla
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad jednome smrkne, drugome svane

    Ciklus španjolskog filma, Art-kino Metropolis, Zagreb: Intacto, red. Juan Carlos Fresnadillo

    Piše: Vedran Jerbić
    Središnja je misao filma da se sreća može ukrasti drugima, a oni koji je posjeduju istovremeno su blagoslovljeni i prokleti. Posebni glumački impuls filmu daje Max von Sydow u ulozi ostarjelog kockara Samuela koji je preživio Holokaust, a čiji nezaustavljivi poriv za igrom (i potvrđivanjem nadmoćnosti svoje sreće) pokreće smrtonosni krug i predstavlja motivacijski ključ Federicove neumorne odiseje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ponekad je dvoje nedovoljno

    Troje (Drei), red. Tom Tykwer

    Piše: Vedran Jerbić
    Tykwerov film sjajna je romantična drama inteligentnih dijaloga i zanimljivih živopisnih likova u stalnom ratu s tabuima i očekivanjima većine, a odiše nekom nesputanom životnom radošću. Lišen cinizma i patetike, Troje je jedan od ponajboljih uradaka na danu tematiku i svakako jedan od najuspjelijih naslova europske produkcije protekle godine
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zatvorska škola

    6. smotra novog talijanskog filma u Zagrebu (15. – 19. studenoga 2011.) i Rijeci (14. – 20. studenoga 2011.): Tatanka, red. Giuseppe Gagliardi

    Piše: Dejan Durić
    Tatanka je ponešto neujednačen film. U prvih pedesetak minuta mnogo je sugestivniji, a nakon toga počinje se rasplinjavati. Istina je da Gagliardi vješto zaobilazi klišeje boksačkoga subžanra i likove stavlja u prvi plan, no  film u drugoj polovici nezaustavljivo i nepotrebno počinje interferirati s elementima boksačke melodrame pa nešto od romantiziranja ipak ostaje prisutno u filmu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Minuciozan pogled u iransku svakodnevnicu

    Nader i Simin se rastaju (Jodaeiye Nader az Simin), red. Asghar Farhadi

    Piše: Vedran Jerbić
    Žene su u Farhadijevu filmu snažne i, premda se katkad čini da djeluju iz pozadine, drže konce vlastitih obitelji čvrsto u rukama, a u teškim trenucima katkad i čvršće od svojih muževa. Nader i Simin se rastaju daju portret suvremenog iranskog društva i rascjepa iznutra, ali jednako tako univerzalan uvid u svačije dvorište, koji gotovo kirurški precizno secira bolesti moderne civilizacije 
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ritualni ples kamere

    22. LIFFe, Ljubljanski međunarodni filmski festival, 9. – 20. studenoga 2011.

    Piše: Dean Kotiga
    Žiri međunarodni kritike nagradio je film oPriče kojih se sjećamo (Historias que so existem quando lembradas) Julije Murat, toplu priču o zabačenom selu i šačici starijih ljudi čije živote mijenja dolazak mlade djevojke s fotoaparatom. Uz većinski izostanak verbalnog, redateljica inzistira na vizualnom, na osjećajnom i atmosferičnom. Riječ e o jednom od najintrigantnijih ostvarenja Festivala ...pročitajte cijeli tekst...
  • Malo je razloga za pjesmu

    60. međunarodni filmski festival Mannheim – Heidelberg (60. Internationales Filmfestival Mannheim – Heidelberg), 10. – 20. studenoga 2011.

    Piše: Tonči Valentić
    Pilote se odlučio za naizgled prozaičnu i konvencionalnu priču bez dramatičnih obrata (osim tragedije na kraju), usporenog ritma i jednolične naracije, no vrlina filma nalazi se upravo u naizgled jednostavnoj i simbolikom neopterećenoj priči koja na površini ne izgleda dinamično, ali dubinskim pogledom razotkriva brojne skrivene slojeve. Poanta je filma u korespondiranju mirnog privatnog života i ekonomske krize ...pročitajte cijeli tekst...
  • U zamkama predloška

    Doktrina šoka (The Shock Doctrine), red. Michael Winterbottom, Mat Whitecross

    Piše: Dejan Durić
    Doktrina šoka može proći kao dokumentarni edukacijski film, međutim, odveć je jednostavan i pristran da bi bio provokativan. Daleko od toga da nije posrijedi zanimljivo ostvarenje jer autori održavaju gledateljevo zanimanje gotovo osamdeset minuta, međutim, takva vrsta filma lišena provokativnosti i izraženije autorske svijesti u krajnjoj liniji promašuje vlastiti cilj
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kriška života

    Dječak s biciklom (Le gamin au vélo), red. Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne

    Piše: Dejan Durić
    Priča više ili manje smireno prati životnu putanju likova i svakodnevne prepreke s kojima se protagonisti susreću u svojoj potrazi za bliskošću i drugim koji će ih prihvatiti. Pritom bicikl iz naslova fingira kao svojevrsni provodni motiv, čimbenik narativne integrativnosti, koji u cjelinu povezuje samu priču i odnose koji se kroz nju nastoje uspostaviti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izrečeno šutnjom

    Bagremi (Las acacias), red. Pablo Giorgelli

    Piše: Marijan Krivak
    Prvo što očavamo pri gledanju Bagrema njihov je realizam. Likovi koji se u filmu pojavljuju djeluju nam stvarnima. I sam je dijalog među njima zapravo realan, Iako postoje mnogo zanimljiviji minimalistički filmovi od Bagrema, djelu se Pabla Giorgellija mora priznati stanovita uvjerljivost. Posebice se uspjelim čini njegovo ocrtavanje lika Rubéna. Istodobno, emocija koju film prenosi ima neku nepodnošljivu težinu. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bio jednom...

    Cinema Komunisto, red. Mila Turajlić

    Piše: Dejan Durić
    Unatoč činjenici što priču vodi na nekoliko frontova, redateljica je uspjela vrlo koncizno zaokružiti film jer, iako je naracija dokumentarca podosta razlomljena. Cinema Komunismo u svojoj je ambicioznosti i trudu, posvećenosti detaljima i ambijentu zaista impresivan dokumentarac, no ostavlja dojam kako je prije svega gotovo hipsterski namijenjen ovisnicima o nostalgiji te čuvarima kolektivnoga sjećanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sve za jednog dječaka

    Le Havre, red. Aki Kaurismäki

    Piše: Marijan Krivak
    Kaurismäki radi film u osebujnom mode-rétro. U filmu, naime, nema nijednog suvremenijeg automobila, nema elektroničkih uređaja, novih fasada... Čak nas i protagonistov put u Calais ne izmještava iz takovog ozračja. Ipak, Le Havre unosi jednu izuzetno suvremenu temu, onu ilegalne imigracije. Suptilno sup(r)o(t)stavljajući društvo i zajednicu, izreći će i svoj eksplicitni autorski stav.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na izvorima Trierova ekscentrizma

    Zagreb film festival, 16. – 23. listopada 2011.: Program Moj prvi film

    Piše: Vedran Jerbić
    Poput nemilosrdnog gospodara lutaka, von Trier svoje likove smješta u apsurdne labirinte bez izlaza, gotovo se sadistički naslađujući njihovom patnjom i inzistirajući na mučnom putu spoznaje o besmislu potrage za spasenjem. Von Trier je autor bez respekta, i prema publici i prema kritičarima, stoga nije čudno da mu filmovi redovito dobivaju oprečna mišljenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komedija o terorizmu

    Zagreb film festival, 16. – 23. listopada 2011., Velikih 5: Četiri lava (Four Lions), red. Christopher Morris

    Piše: Dejan Durić
    Redatelj se, što je svakako dobrodošla novina, ne zamara danas već toliko napornom i istrošenom političkom korektnošću, koja je postala parodija same sebe. Morris je jednako humorno i satirički nastrojen prema doseljenicima kao i prema autohtonim Britancima. Unatoč nesavršenostima, posrijedi je ostvarenje koje svakako predstavlja humorno osvježenje u domeni svoje tematike....pročitajte cijeli tekst...
  • Život bez izlaza

    Zagreb film festival, 16. – 23. listopada 2011.: Tiranosaur (Tyrannosaur), red. Paddy Considine

    Piše: Dejan Durić
    Redatelj se najviše iskazao u radu s glumcima jer Tiranosaur je film rađen upravo prema njihovoj mjeri. Peter Mullan je izvrstan u ulozi Josepha i savršeno uspijeva ocrtati ambivalentnu te poprilično proturječnu narav svog lika. Potisnute frustracije koje probijaju i manifestiraju se u snažnom bijesu i nemogućnosti njegova kontroliranja gotovo su naturalistički predočene u Mullanovoj izvedbi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bljedunjavi teroristi i sjajni liječnici

    Zagreb film festival, 16. – 23. listopada 2011.: Program Velikih 5

    Piše: Vedran Jerbić
    Tuđa nevolja izniman je film s brojnim pitanjima koja pulsiraju ispod površine, sjajnim glumačkim izvedbama (posebice Eduarda Noriega) te atmosferom koja u nekim trenucima podsjeća na uznemirujući rukopis Santosova zemljaka Alejandra Amenábara (koji je bio i jedan od producenata). Jedan od onih festivalskih filmova za koji možemo žaliti što (najvjerojatnije) neće dobiti priliku u domaćim kinima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad punkeri bježe

    2. festival europskog i mediteranskog filma, Koper, Slovenija, 12. – 16. listopada 2011.

    Piše: Tonči Valentić
    Uvjerljivo najbolji film u konkurenciji bila je makedonska drama Punk nije mrtav (Pankot ne e mrtov) Vladimira Blaževskog, koji je osvojio nagradu međunarodnog kritičarskog žirija. Žanrovski smješteno između crne komedije i filma ceste to snažno djelo karakteriziraju vrlo dinamična režija, sugestivna i realistična gluma, provokativan scenarij i oštra politička žaoka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poljske Ruže

    27. filmski festival u Varšavi (Warsaw Film Festival), 7. – 16. listopada 2011.

    Piše: Dean Kotiga
    Nagrada FIPRESCI-ja je otišla u ruke Konstantina Bojanova za film Ave (Avé), bugarski roadie o naslovnoj djevojci kojoj izmišljanje priča tijekom stopiranja služi kao jedini, barem privremeni, izlaz iz zbiljske situacije u kojoj se nalazi. Dovitljiva igra bojama i vješto zamaskirani metatekstualni podtekst samo su neke od mnogih vrlina tog pitkog ali ne i plitkog debitantskog uratka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Baš sve za voljena sina

    Majka (Madeo), red. Joon-ho Bong

    Piše: Dejan Durić
    Joon-ho Bong vrlo je vješt redatelj koji gotovo savršeno vodi priču te slaže narativnu strukturu, polagano i odmjereno, pa ritam filma također pridonosi evociranju monotonoga kretanja. Međutim, u filmu je prije svega naglasak na razvedenoj psihologizaciji lika majke te razmatranju apsurdističkih ideja, koje se očituju paradoksalnim otkrićem u završnici, kojim se u potpunosti zaokružuje psihologija majke ...pročitajte cijeli tekst...
  • Demaskiranje totalitarizma

    18. tjedan češkog filma, Zagreb, 4. – 9. listopada 2011.

    Piše: Vedran Jerbić
    Švankmajer u filmu Preživjeti svoj život pred gledatelja donosi uistinu beskompromisnu paletu nadrealističkih prizora. Njegova psihoanalitička priča ispričana je uz mnoštvo suspensea, i dok nam podastire neke od osnova psihonalaize, autor ljušti sloj po sloj protagonistove (pod)svijesti da bi na kraju razotkrio neočekivane tajne i donio sasvim pristojan obrat ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad likovi ne zažive

    Queer MoMenti:Drugi anđeli (Teslimiyet), red. Emre Yalgin

    Piše: Dejan Durić
    Redateljski stil Emrea Yalgina neizgrađen je i neprofiliran. On, nažalost, ne zna kako udahnuti život svojim likovima i oslanja se kako na stilska tako i dramaturška rješenja koja nisu daleko od postupaka primjetnih u turskim sapunicama. Patetika i prenaglašena emocionalnost često izbija iz svih pora filma pa Drugi anđeli u cjelini djeluju beživotno i odveć televizično
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Strast i potiskivanje

    Jane Eyre, red. Cary Fukunaga

    Piše: Dejan Durić
    Posrijedi je vrlo dobar i promišljen film redatelja koji ima razvijen osjećaj za vrijeme i prostor te se ne libi svojim gledateljima ponuditi modernu filmsku interpretaciju klasičnoga romana. Drugim riječima rečeno, Fukunaga ne nastoji tek prenijeti roman na veliko platno, nego nastoji ponuditi i vlastito čitanje. Mia Wasikowska izvrsno je dočarala ambivalentan karakter naslovne junakinje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nesvjesne i simboličke poruke

    Filmomanija 5, Zagreb, Split, Osijek, 21. rujna - 2. listopada 2011.: Invazija kvarta (Attack the Block), red. Joe Cornish

    Piše: Tonči Valentić
    Scenarij je zanimljiv upravo stoga što nema nikakvih racionalnih razloga ili objašnjenja za napad vanzemaljaca koji su za svoju metu odabrali ni manje ni više nego siromašno londonsko predgrađe! Iako Cornish nedvosmisleno igra na kartu specijalnih efekata i neobavezne (čitaj: bedaste) zabave za maloljetnike, postavlja se vrlo važno pitanje: nalazi li se u filmu neki skriveni podtekst?
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pjesma o mračnim vremenima

    Ciklus španjolskog filma, Art-kino Metropolis, Zagreb: Prekinuta šutnja (Silencio roto), red. Montxo Armendáriz

    Piše: Vedran Jerbić
    Redatelj bira melankolični ugođaj istovremeno ustrajavajući na sporom ritmu i rustikalnoj scenografiji koja naglašava težak socijalni položaj protagonista. Rezultat je pomalo sanjiva poema o uništenim životima, spaljenim ognjištima i nesretnoj ljubavi koja na trenutke djeluje emocionalno impresivno, dok se u nekim dijeloivma gubi u scenarističkom blijedilu i neskrivenoj crti patetike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odrastanje u sjeni rata

    Ciklus španjolskog filma, Art-kino Metropolis, Zagreb: Jezik leptira (La lengua de las mariposas), José Luis Cuerda

    Piše: Vedran Jerbić
    Jezik leptira želi iscrtati nostalgične boje i oblike djetinjstva, ali i upozoriti kako se neke stvari nikad ne mijenjaju. Cuerdino djelo iznadprosječno je ostvarenje, prekrasan film o odrastanju i vještim režijskim rukopisom svladana priča, narativno lako prohodan, no istovremeno skrivajući brojne zakutke prepune referenci i autorovih razmišljanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ponovo u formi

    Ponoć u Parizu (Midnight in Paris), red. Woody Allen

    Piše: Dejan Durić
    Allen je izvrsno uspio izbalansirati odnos prošlosti i sadašnjosti te njihovu međusobnu interakciju, a upravo iz njihova sraza i dolazi humorni segment filma, dok je sve obavijeno suptilnim velom ironije. Evociranje dvadesetih godina osobito je živopisno i razigrano, začinjeno s puno šarma, a ponajviše zahvaljujući razigranoj glumačkoj postavi, posebice Marion Cotillard
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gospodar života i smrti

    Trijaža (Triage), red. Danis Tanović

    Piše: Marijan Krivak
    Vrlo je sretan bio casting dvojice prijatelja, reporterskih pasa rata. Jamie Sives utjelovljuje blaži pol ljudske prirode, kojeg više zanima sam život (žena mu se uskoro treba poroditi) dok je Colin Farrell inkarnacija traumatiziranog lovca na visoke honorare, ispod čijeg se lova na smrt krije duboki očaj. Christopher Lee jedna je od najuvjerljivijih karika Tanovićeve filmske konstrukcije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Redatelj ili mesar?

    Templar (Ironclad), red. Jonathan English

    Piše: Dejan Durić
    Redatelj Jonathan English (Minotaur) ima senzibilitet redatelja porno filmova. Nema razlike između mesarskoga poimanja i fetišiziranja tijela i seksa u nekom od pornića ili Englishevom kadriranju nasilja, smaknuća, otkinutih i odsjećenih dijelova tijela, koji bjesomučno lete uzduž i poprijeko kadrova pa gledatelj uistinu može biti zahvalan što autorima nije palo napamet da film snime u 3D tehnici ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oštra kritika reality kulture

    Guma (Rubber), red. Quentin Dupieux

    Piše: Vedran Jerbić
    Hrabar i provokativan, Dupieuxov film (u kojem potpisuje i scenarij i kameru) izrazito je osvježenje na kino repertoaru i pravo malo postmodernističko remek-djelo, slojevit i zabavan film koji na jedinstven način propitkuje neke od fundamentalnih problema zapadnjačkog društva i njegovog pogubnog narcizma. Dupieux prodire u samu srž problematike zapadnjačke medijske kulture i industrije zabave ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iza sjećanja

    Ciklus španjolskog filma, Art-kino Metropolis, Zagreb: Pušionica (Smoking Room), red. Roger Gual i Julio D. Wallovits; U gradu bez granica (En la ciudad sin limites), red. Antonio Hernandez

    Piše: Tonči Valentić
    Antonio Hernandez je iskusan redatelj i u njegovom filmu U gradu bez granica glumci su solidni, a zahvaljujući bogatoj španjolsko-argentinskoj koprodukciji, ni na vizualnom planu ništa ne manjka, tako da je i fotografija vrlo dobra, kao i izbor interijera i eksterijera. Iako u osnovi pripada žanru drame, zbog misterije koju treba riješiti film ima i elemente trilera
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lice kao u statue

    Orao (The Eagle), red. Kevin Macdonald

    Piše: Dejan Durić
    Veliki dio problema filma svakako leži u slabom i nemaštovitom scenariju Jeremyja Brocka, koji nije uspio na odgovarajući način te motivirano razraditi likove te suptilno naznačiti njihovu preobrazbu. Orao se u konačnici svodi na puki akcijski film s, doduše, vrlo solidno insceniranim akcijskim prizorima, premda ga niti to ne uspijeva spasiti od izrazito dosadne staromodnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na duge staze

    Pljačkaš (Der Räuber), red. Benjamin Heisenberg

    Piše: Marijan Krivak
    U filmu se radi o tek jednom i jedinom protagonistu. Johann, postmodernistički shizofreno podvojen, druge tretira tek kao oruđa u svojem sasvim iracionalnom putu. O čemu nam govori to iracionalno putovanje? O nama samima! O našoj podsvijesti i našim snima. Tà tko od nas nije, barem u zločestijim snovima, poželio biti neuhvatljivi pljačkaš?
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dominacija Francuza i odlični Von Trier

    58. festival igranog filma u Puli, 9. - 23. srpnja, 2011: Europolis

    Piše: Elvis Lenić
    Von Trier dramaturški iznimno učinkovito i snažno analizira djelovanje ljudske psihe u ekstremnim okolnostima, dosljedno vlastitom svjetonazoru naglašava krhkost ljudske egzistencije unutar okrutne prirode, a njegovo se djelo može protumačiti i u ironijskom kontekstu spram komercijalnih filmova katastrofe koji nude super junake i spasitelje čovječanstva u zadnji čas
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svijet u malom

    58. festival igranog filma u Puli, 9. - 23. srpnja, 2011: Meridijani

    Piše: Elvis Lenić
    Zanimljivija ostvarenja došla su iz američke kinematografije. Lisa Cholodenko u filmu Djeca su dobro bavi se homoseksualnim parom čija djeca, začeta umjetnom oplodnjom, dovode kući biološkog oca. Riječ je o privlačnoj mainstream komediji, solidne režije i dobre glume, koja inteligentno preispituje problematiku homoseksualnih veza i roditeljstva na razini prihvatljivoj široj publici ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svjetlo sjevera

    Bez imena (Sin nombre), red. Cary Fukunaga

    Piše: Dejan Durić
    Bez imena vješto je i uvjerljivo napravljen film. Redateljevo poigravanje elementima melodrame svakako nije nedostatak filma, nego nadogradnja priči te sredstvo kontrapunktiranja društvenoj stvarnosti s kojom su se protagonisti primorani nositi. Razvoj međusobne naklonosti protagonista sasvim je suptilno izveden te je više naznačena njihovim postupcima, nego što je izravno prikazan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvostruka poanta

    Međunarodni filmski festival Cinema City, Novi Sad, 18. – 25. lipnja 2011.

    Piše: Tonči Valentić
    Nagradu za najbolji film u Nacionalnoj klasi ocjenjivački sud FEDEORA-e dodijelio je drami Neprijatelj Dejana Zečevića, snimljenoj u koprodukciji čak četiri zemlje. Iako pripadnik mlađe generacije, Zečević iza sebe ima već šest igranih filmova i iskusan je redatelj. Glavne su odlike filma vrlo zanimljiv i originalan scenarij, sugestivna scenografija, isprana fotografija, vješta režija i provokativna priča ...pročitajte cijeli tekst...
  • Učitelj i diler

    Mr. Joint (Mr. Nice), red. Bernard Rose

    Piše: Dejan Durić
    Rhys Ifans bio je svakako od velike pomoći redatelju te njegova kreacija puna živosti i šarma svakako doprinosi i živosti samoga filma, koji je u cjelini ipak za nijansu predug i bio bi mnogo dinamičniji da traje kojih petnaestak minuta kraće. Pozitivna strana redatelja Rosea jest što izbjegava bilo kakvo moraliziranje te vrednovanje kako svoga protagonista tako i njegovih postupaka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad ostane samo nada

    5. JFF – Festival židovskog filma, Kino Europa, Zagreb, 22. – 28. svibnja 2011.

    Piše: Vedran Jerbić
    Tematizirajući žene u Holokaustu, njihovu hrabrost i požrtvovnost te otpor koji su pružale nacistima, ovogodišnji Festival ponudio je niz zapaženih naslova – potresnu Posljednju postaju Wande Jakubowski, Podići se iz pepela Josepha Sargenta te Deveti dan Volkera Schlöndorffa od igranih filmova te sjajne dokumentarce Mariana Marzynskija Naseljenje i Ispred svog vremena Boba Richmana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kobna privlačnost filma i plesa

    Pina 3D, red. Wim Wenders

    Piše: Željko Kipke
    Priču o iznimnoj koreografskoj vještini Pine Bausch Wendrers je preobrazio u beskrajni niz plesnih figura u kojima njihovi protagonisti prkose gravitaciji. Wenders je pojačao učinak nove optike kako bi se maksimalno približio ušiljenom prostornom kodu, inače karakterističnom za doba njemačkog ekspresionizma u svim medijskim varijantama – od slikarstva pa do filma
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U ritmu usamljena srca

    Pál Adrienn (Pál Adrienn), red. Ágnes Kocsis

    Piše: Dejan Durić
    Naratvina egzekucija u filmu vrlo je polagana i bolna te predstavlja oporo i sporo seciranje samoće i izoliranosti. Ponavljanje situacija, svojevrsno kretanje u krug, kohezivni je čimbenik u životu protagonistice, te redateljica snažno ustrajava na njima. Éva Gábor izvrsna je u glavnoj ulozi te dobar dio zasluga za uvjerljivost filma svakako leži u njezinoj odmjerenoj i upečatljivoj glumačkoj kreaciji
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pogled u (ne)poznati univerzum

    4. Subversive Film Festival, Kino Europa i Tuškanac, Zagreb, 7. – 21. svibnja 2011.: Nollywood: Ljubav i magija

    Piše: Vedran Jerbić
    Prosječnom domaćem gledatelju naviknutom na holivudsku sterilizaciju i spektakl pogled preko i upoznavanje s osnovama nigerijske kinematografije i Nollywooda zasigurno neće proći bez otpora prema drugačijem (meta)filmskom univerzumu (koji je pod utjecajem tehnološki superiorne zapadnjačke kinematografije), no upravo u tome leži najveća vrijednost ovakvog festivalskog izleta
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Buđenja svijesti masa

    4. Subversive Film Festival, Kino Europa i Tuškanac, Zagreb, 7. – 21. svibnja 2011.: Hommage Shyam Benegal

    Piše: Vedran Jerbić
    Priča u priči, mozaik, kolaž, isprepleteno, zapetljano, nerazdvojivo – sve to Benegal svojim majstorskim intervencijama donosi pred ushićenog gledatelja i svakom novom pripovjesti uvlači ga dublje u vješto konstruirani fikcijski/fakcijski univerzum u kojem će svatko za sebe imati dovoljno prostora da potraži odgovore tamo gdje se nitko drugi neće dosjetiti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Velikani s pokrićem

    Festival de Cannes, 11. – 22. svibnja 2011. (2)

    Piše: Zlatko Vidačković
    Umjetnik (The Artist) Michela Hazanaviciusa sjajno je ostvarenje, crno-bijeli nijemi film o zvijezdi nijemog filma koja dolaskom tona ostaje bez posla i njegovoj mladoj kolegici koja se počne probijati među zvijezde. Film je ultimatimativni nostalgičarski užitak, izvanredna posveta epohi nijemog filma i pravi kontraudar tehničkim novotarijama iza kojih se najčešće krije isprazan scenarij i plošni likovi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ti, ja i nas dvoje

    Provjerena kopija (Copie conforme), red. Abbas Kiarotsami

    Piše: Dejan Durić
    U središtu zanimanja je dvoje sredovječnih ljudi koje redatelj pušta da naoko slobodno šeću idiličnim pejzažima Toscane i ulicama njezinih pitoresknih gradića. Provjerena kopija još jednom potvrđuje kako je za dobar film katkada potrebno da autor ima pametan scenarij te dvoje izvrsnih glumaca pa ih može pustiti da u miru razgovaraju stotinjak minuta bez bojazni da će cijela situacija postati monotona...pročitajte cijeli tekst...
  • Upečatljive karakterne studije

    Tajna u njihovim očima (El secreto de sus ojos), red. Juan José Campanella

    Piše: Dejan Durić
    Campanellin redateljski rukopis rafiniran je, a velika je pažnja posvećena evociranju atmosfere koja je presvučena velom lirizma i melankolije. Ritam je spor čime se ostvaruje dojam neprestanoga čekanja i odricanja, s kojim su protagonisti filma cijelo vrijeme suočeni. Naglasak je stavljen na ekspresivnost samih glumaca pa redatelj često u krupnim planovima prikazuje njihova lica, napose oči...pročitajte cijeli tekst...
  • Djeca ili monstrumi

    Festival de Cannes, 11. – 22. svibnja 2011. (1)

    Piše: Zlatko Vidačković
    Tinejdžerima se, s toplinom i iskrenim emocijama, pozabavio Gus Van Sant u filmu Neumorni (Restless). Bolesna djevojka sprijateljit će se s mladićem koji luta po sprovodima nepoznatih ljudi. Van Sant trenutno nije u svojoj (inače precijenjenoj) hermetičnoj fazi, nego je bliži mainstreamu, ali vrlo kvalitetnom i s nepogrešivo njegovim autorskim potpisom...pročitajte cijeli tekst...
  • Luda vožnja kroz vrijeme

    Festival de Cannes, 11. – 22. svibnja 2011.: Film otvaranja Ponoć u Parizu (Midnight in Paris), red. Woody Allen

    Piše: Zlatko Vidačković
    Allenov film, hommage Parizu kakvog su Francuzi mogli samo poželjeti, pokazao se idealnim izborom za otvaranje i potvrdio Allena kao jednog od najvećih majstora sedme umjetnosti. Allen se zabavlja poput djeteta i dobro se zeza. Sve što mu padne napamet, od lokacija do vremenskih epoha, stavlja u film, ne štedeći nikoga svojim lucidnim opservacijama koje izriče kroz replike likova
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se leti bez krila

    Queer Zagreb prestavlja QueerAzija: Azijski queer film, Art-kino Croatia, Rijeka 9. – 11. svibnja 2011.: Amfetamin (Amphetamine), red. Scud

    Piše: Dejan Durić
    Ako bi se za određeni redateljski rukopis moglo reći da je egocentričan, onda bi Scud svakako ulazio u navedenu domenu, samo što je spomenuto u Amfetaminu nažalost prenaglašeno nauštrb ostalih, po zaokruženost filma bitnih čimbenika. Redatelj se samozadovoljava nad svojim filmom i životima svojih protagonista, čime se prepriječio između gledatelja i filma
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kada je pitbul nevinašce

    Irski put (Route Irish), red. Ken Loach

    Piše: Marijan Krivak
    Loach Irskim putem, svojim posljednjim filmskim uratkom, nije fascinirao. Dapače, njegov se nesumnjivo pozitivni antiratni angažman rasplinjava u patetici koja djeluje plakatno. Premda film gledatelja suočava s nekima od najbitnijih temama, odgovor na pitanje da li je to dovoljno za prolaznu ocjenu djela prvoborca socijalno-političkog filma, prepuštam poštovateljima njegove ideje i lika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lice i naličje države Dragog vođe

    Crvena kapela (Det røde kapel), red. Mads Brügger

    Piše: Janko Heidl
    Nježno, ali nepokolebljivo, pasivno agresivno domaćinsko prisiljavanje Danaca da gotovo posve izmijene predstavu s kojom su stigli reprezentativan je uzorak onoga što Brugger želi pokazati o načinu funkcioniranja sjevernokorejskog društva, a u smislu nagovještaja kako lice ne odgovara naličju upečatljivo odzvanjaju snimci sablasno pusta Pjongjanga ...pročitajte cijeli tekst...
  • U potrazi za boljim svijetom

    7. Libertas Film Festival, Dubrovnik, 11. – 17. travnja 2011.:

    Piše: Vedran Jerbić
    Austrijsko-talijansku film La Pivellina, dobitnik nagrade publike (jedine nagrade koja se dodjeljivala na Festivalu), bavi se ljudima s margine, otuđenim sudbinama upućujući gledatelja u svu bijedu i sjaj njihove stvarnosti. U boljem svijetu Susanne Bier slojevito je ostvarenje u čijem je fokusu problem nasilja, odnos žrtve i nasilnika te dubokih ožiljaka koji ostaju nakon što zveket noževa i rad šaka zamre ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poigravanje klišejima

    Soba u Rimu (Habitación en Roma), red. Julio Medem

    Piše: Dejan Durić
    Osim konceptom idealne ljubavi, Medem se poigrava i klišejima romanse općenito. Soba u Rimu zapravo je u potpunosti film o pričanju priča, poprilično različitih priča, ali sve one imaju u sebi nešto zajedničko – poigravaju se trivijalnim ljubavnim i životnim konceptima koji su utkani u samu srž kulturne industrije. Film je višeslojna studija karaktera kojoj svakako treba dati priliku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zločin i kazna

    Ako mi se fućka, fućkam (Eu când vreau să fluier, fluier), red. Florin Şerban

    Piše: Dejan Durić
    Uvjerljivost filma počiva na vještom ispreplitanju grubosti i emocionalnosti pa se glavni protagonist Silviu, unatoč brojnim pogrešnim i neopravdanim postupcima, otkriva kao osoba koja može pobuditi empatiju i razumijevanje. George Pistereanu izvrsno ga je utjelovio, a njegova je odmjerena kreacija uspjela suptilno predočiti promjene emocionalnog registra
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povratak korijenima

    Na more! (Alamar), red. Pedro González-Rubio

    Piše: Dejan Durić
    Unatoč funkcionalnoj stilskoj i narativnoj jednostavnosti, film ima prilično kompleksnu idejnu potku. Budući da u velikoj mjeri počiva na komunikaciji putem izraženoga vizualnog koda, njime redatelj uspijeva pokazati kako ima dobar osjećaj za mjesto i vrijeme priče. Stoga se njegovo ostvarenje može iščitati na dvjema, međusobno isprepletenim razinama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vjeruj u ljubav

    O ljudima i bogovima (Des hommes et des dieux), red. Xavier Beauvois

    Piše: Juraj Kukoč
    O ljudima i bogovima prvenstveno je film o snazi vjere, tolerancije i ljubavi prema drugome. Glavna je narativna i idejna nit filma pitanje je li riskiranje života radi predavanja religioznom i karitativnom radu čin samodestrukcije ili čin ljubavi. Vrhunac je filma scena blagovanja večer prije odlaska u smrt u kojoj redovnici napuštaju svoju askezu da bi uživali u pjesmi i vinu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lete patke

    Ciklus suvremenog iranskog filma, Kino Tuškanac, Zagreb, 14. – 22. ožujka 2011.: Bog će doći (Khoda Miad), red. Majid Majidi

    Piše: Marijan Krivak
    Kao svojevrstan uvod u osebujnu trilogiju koju čine filmovi o odnosu djece i njihovih roditelja – Pedar (1996), Djeca raja (1997) i Boje raja (1999) – Bog će doći (1995) prolog je za konstituiranje filmske poetike Majida Majidija, autora nepatvorena osjećaja za život i životnost.  Iako je bilo i još nekih zanimljivih filmova u ovogodišnjem ciklusu iranskog filma, jedino se ovaj uzdignuo do razine većeg od života ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mračne strane sudbine

    Dobro srce (The Good Heart), red. Dagur Kári

    Piše: Dejan Durić
    Najbolje su strane filma tri glumačke izvedbe. Brian Cox s dosta je šarma dočarao lik koji je prema svim pravilima negativan, iako ispod čangrizave površine tinjaju osjećaji empatije za druge. Paul Dano uvjerljivo je utjelovio njegovu zbunjenu suprotnost, a interpretacija Islid le Besco, iako ju je dopalo jedno od scenaristički najslabijih mjesta filma, svakako odiše šarmom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oporost iza turističkih kulisa

    Biutiful, red. Alejandro González Iñárritu

    Piše: Dejan Durić
    Redatelj je iz Javiera Bardema uspio izvući maksimum glumačke ekspresivnosti te je raspon emocija i ponašanja kroz koje prolazi njegov lik doista impresivan. U tom se segmentu izvrsno nadopunjuje s Maricel Álvarez, koja glumi njegovu problematičnu te emocionalno i duševno rastrojenu suprugu.
    Grad koji hvata kamera razlikuje se od turističkih razglednica romantične i strastvene Barcelone ...pročitajte cijeli tekst...
  • Anestezija duševne boli

    4. MAXtv Filmomanija, Movieplex, Zagreb, 26. siječnja – 6. veljače 2011. / Art-kino Croatia, Rijeka, 10. – 23. veljače 2011.: Prijestupna godina (Año bisiesto), red. Michael Rowe

    Piše: Dejan Durić
    Budući da se film odvija na svega jednoj lokaciji – u neuglednom stanu koji je uvijek u polusjeni, Prestupna godina ostavlja izrazito komoran i klaustrofobičan dojam. Komorni film poput ovoga  ne bi mogao funkcionirati bez upečatljivih glumačkih ostvarenja, a Monica del Carmen i Gustavo Sánchez Parra sugestivno su dočarali ambivalentan odnos u kojem se nalaze njihovi likovi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neke stvari nisu na prodaju

    61. međunarodni filmski festival u Berlinu: Čak i kiša (También la lluvia), red. Icíar Bollaín

    Čak i kiša film je koji može poslužiti kao opomena kako političarima (što će im se dogoditi ako izgube svaki racionalni kontakt sa stanovništvom), tako i njihovoj izbornoj bazi (do čega može doći ako na vrijeme ne reagiraju). Političari se tijekom pobune pozivaju na zakon koji je na njihovoj strani, no zakon i moral, kao što je to vidljivo i iz ovog primjera, ne moraju uvijek i nužno biti na istoj strani ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mašta nema granica

    61. međunarodni filmski festival u Berlinu: Noćne priče (Les contes de la nuit), red. Michel Ocelot; Pećina zaboravljenih snova (Cave Of Forgotten Dreams), red. Werner Herzog

    Noćne priče Michela Ocelota selektore su privukle više spojem simpatične priče i tehničkim rješenjima no natprosječnom kvalitetom. Tehnička su rješenja zanimljiv kazališta sjena, odnosno animiranja crnih sjenki u prvom planu iza kojih su živim bojama oslikane pozadine animirane u najsuvremenijoj 3D-tehnici. Zanimljivo na razini ideje, dopadljivo u realizaciji, ali ne i mnogo više od toga ...pročitajte cijeli tekst...
  • Divlji zapad u Berlinu

    61. međunarodni filmski festival u Berlinu: Čovjek zvan Hrabrost (True Grit), red. Ethan Coen, Joel Coen

    Čovjek zvan Hrabrost u najavama i na plakatima izdvaja imena glumaca Jeffa Bridgesa, Matta Damona i Josha Brolina no film od mnogo iskusnijih kolega krade četrnaestogodišnja Hailee Steinfeld u ulozi pametne i tvrdoglave djevojke Mattie Ross. Od Cohenovih se ipak očekivalo više od korektnog, ali nipočemu osobita filma
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Konvencionalnost britanske škole

    Kraljev govor (The King's Speech), red. Tom Hooper

    Piše: Dejan Durić
    Jednoobraznost likova vješto se maskira vrlo dobrim glumačkim izvedbama. Colin Firth suzdržano, s nizom humornih elemenata, tumači Georgea VI te uspijeva liku udahnuti život tamo gdje su to scenaristi propustili. Geoffrey Rush izvrstan je i razigran kao nekonvencionalni Louge, a Helena Bonham Carter je s puno šarma i duha prionula dočaravanju svoje uloge
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potraga za razumom u ludilu Crvenih Kmera

    Neprijatelji naroda (Enemies of the People), red. Rob Lemkin, Thet Sambath

    Piše: Dejan Durić
    Neprijatelji naroda dobro su promišljen i posložen dokumentarni mozaik. Započinju arhivskim snimkama te općim podacima o ratu Vijetnama i Kambodže te dolasku Crvenih Kmera na vlast. Nakon upoznavanja s glavnim protagonistom film efektno evocira besmislenu potragu za razumnim objašnjenjima te intrigantno naznačava samu pozadinu koja je od presudne važnosti za razumijevanje cjeline ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako se riješiti konkurencije?

    Ciklus frankofonog filma, Art kino Croatia, Rijeka, 24. – 27. siječnja 2011.: Sjekira (Le couperet), red. Costa Gavras

    Piše: Dejan Durić
    Glavni je problem filma to što Gavras u tradiciji vlastitoga političko-društvenoga angažmana iz prikrajka nastoji pokazati nehumani karakter kapitalizma, što je pak u raskoraku s njegovim glavnim subjektom, čija je priča, unatoč nedaćama, isprepletena humornim elementima, štoviše – posrijedi je komedija. Sjekira ipak dobro funkcionira kada u pozadini glavne radnje secira neke obrasce kapitalizma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mnogostruke muškosti

    Queer momenti: Protiv struje (Contracorriente), red. Javier Fuentes-León

    Piše: Dejan Durić
    Ne samo da je radnja ogoljena, nego je i naracija svedena na pravocrtno linearno-kronološko gibanje naprijed, koje svojom sporošću sugerira rutinirane životne putanje seljana. Kadrovi su spori i meditativni, a odnosom Miguela i Santiaga, kao antipodom društveno verificiranom odnosu Miguela i Mariele, autor stvara priču o narušavanju tradicije i ustaljenoga poretka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zaglušivanje osjeta

    Ulaz u prazninu (Enter the Void), red. Gaspar Noé

    Piše: Dejan Durić
    Unatoč trivijalnostima tih prvih devedesetak minuta filma nije loše zato što nas autor uspijeva uvući u svoj nadrealni svijet te perspektivu glavnog protagonista. Kako je tu istrošio sve vizualne, strukturne i idejne efekte, nastavak je zamoran i razvučen. Naslov Ulaz u prazninu savršeno odgovara filmu te upućuje na njega jer posrijedi nije ništa drugo nego ulaz u krajnju filmsku prazninu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skrivanje u meditativnosti

    Ujak Boonmee koji se sjeća prošlih života (Loong Boonmee raleuk chat), red. Apitchatpong Weerasethakul

    Piše: Marijan Krivak
    Ujak Boonmee koji se sjeća prošlih života posve je neobičan film. Posebice ako ga gledamo iz naše europocentričke perspektive. Tada nam se može učiniti nedosežno meditativnim... malo pametnijim od nas samih. No, azijska i tajlandska kinematografija zasigurno su imale puno svjetlijih trenutaka i boljih filmova. Ovo ostvarenje relativno je zanimljivo. Ipak, ništa više od toga ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tajna jednostavne, obične sreće

    Još jedna godina (Another Year), red. Mike Leigh

    Piše: Janko Heidl
    Zašto se neki ljudi uspiju ostvariti, a drugi ne – zagonetka je na koju Leigh nije ravnodušan i koju i ovom zgodom razmatra ne zavaravajući se da će je uspjeti razriješiti. Još jedna godina nije tako dojmljiva kao neki od Leighovih ranijih filmova, no očekivano je kvalitetan dodatak njegovoj vrsnoj filmografiji, film čija je najveća i najspecifičnija vrlina gotovo potpuna odsutnost dramaturške funkcionalnosti likova
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Teški kalibar lakšeg žanra

    Tamara Drewe, red. Stephen Frears

    Piše: Janko Heidl
    Bez velikih redateljskih poteza, no zadivljujuće ekonomično, u nizu malih majstorija, uz  precizan ritam pucketanja prstima, bez trunka gubljenja vremena u fotografski naglašenim živim bojama što podcrtavaju opći ton vedrine i rustikalnih ljepota, oslanjajući se u stvaranju neizvjesnosti dobrim dijelom na odavna provjereni dramaturški faktor tko što zna, Frears točno oslikava likove i njihove odnose
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potreba za bliskošću

    I ja također (Yo, también), red. Antonio Naharro, Álvaro Pastor

    Piše: Dejan Durić
    I ja također lijep je mali film o prihvaćanju različitosti te nužnosti njihova suživota, koji ne moralizira niti didaktizira, nego prikazuje kako je svakome čovjeku bez obzira na sve urođena potreba za bliskošću. Pablo Pineda izvrsno je i uvjerljivo dočarao Daniela te njegovo nastojanje da bude voljen i prihvaćen, a Lola Dueñas uspjela je postići širok emocionalni raspon u kreiranju svog lika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskričavi dijalozi sa satiričkim ubodima

    Američka nevjesta (Easy Virtue), red. Stephan Elliott

    Bogati vizuali i odlični glumci pridonose efektnom oživljavanju i promicanju slobodarskih ideja nauštrb rastućoj ustajalosti gospodskog staleža u čemu se ugledni Colin Firth i Kristin Scott-Thomas snalaze očekivano vješto, sporedan cast britanski je standardno umješan i živopisan, a posebno istaknuti treba senzacionalno lijepu i talentiranu Jessicu Biel
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bura u smiraj života

    Tolstojeva posljednja stanica (The Last Station), red. Michael Hoffman

    Dinamičan odnos dvaju snažnih karaktera – maestra i njegove muze redatelj Hoffman prezentira prvenstveno unikatnom i koloritnom ljubavnom pričom, prepunom intenzivnih strasti, ali i zaigrane nježnosti, koja zahvaljujući izvedbi dvaju glumačkih veterana pulsira iznenađujućom i vitalnom životnošću. Svemu pridonosi sjajan produkcijski dizajn, lijepi sočni ladanjski prizori pastoralnog ozračja ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji