Hrvatski filmovi i serije
-
Art-kino Metropolis, Zagreb: serijal Profesor Baltazar
Piše: Katarina Marić
Maštovitošću i pozitivnom energijom, a u prvome redu jer istinski želi pomoći, Profesor Baltazar uvijek uspijeva riješiti probleme svojih sugrađana iz šarenoga Baltazargrada, poput pravog dobrog duha grada. Kultni status taj je crtić postigao i zbog svojih ideja o nenasilju i specifičnom, posvemašnje baltazarskom načinu rješavanja nedoumica – edukativnom ali ne neprimjereno didaktičnom
...pročitajte cijeli tekst...
-
Majka asfalta, red. Dalibor Matanić
Piše: Marijan Krivak
Siromaštvo duše socijalno-dramski je upotpunjeno opipljivim siromaštvom. Ono što se Matanićevoj Majci asfalta može prigovoriti jest scenaristička nepouzdanost, pa i neuvjerljivost. Kraj s guranjem automobila zanimljiv je, ali nejasne simbolike. I neke druge dramaturške elipse narušavaju jasnoću priče. Dakle, scenaristički je posao ostao u znatnom nesrazmjeru sa sugestivnim ozračjem ...pročitajte cijeli tekst...
-
Šuma summarum, red. Ivan-Goran Vitez
Piše: Marijan Krivak
Šuma summarum primarno je alegorija. Ispod oblande crnohumorne, bizarne, horor-komedije krije se socijalna žaoka koja film čini baš političkim. Upravo u ovome vidim i univerzalnost Vitezove društvene kritike. Jer, iako namah osvaja svojom dinamičkom režijom i minucioznom karakterizacijom velikog broja likova, film mi se čini još važnijim, ponajprije zbog te svoje dimenzije
...pročitajte cijeli tekst...
-
Sedamdeset i dva dana, red. Danilo Šerbedžija
Piše: Marijan Krivak
Film nesporno nudi nekoliko vrlo duhovitih, komički uspjelih sekvenci. Posebice se može reći da su to dijalozi koji uspjelo skidaju lokalni mentalitet. No, već u prelasku na razinu tjelesnog grotesknost guši duhovitost. Predvidljiva dramaturgija, zapravo i komediji oduzima zanimljivost. Pitoresknost cjelokupnog dojma najviše ističe već poslovično odlični Rade Šerbedžija
...pročitajte cijeli tekst...
-
57. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 17.-24. srpnja, 2010: 2 sunčana dana, red. Ognjen Sviličić
Piše: Janko Heidl
Nemalo pohvala zavrjeđuje osobito domišljato izvedeno postignuće potpuno prirodnog smještaja međunarodne glumačke ekipe u hrvatsko okružje (Velebit) pri čemu se – jer glavni su junaci stranci i u filmu se pretežno govori engleskim jezikom – može dogoditi da zaboravite kako je riječ o hrvatskom filmu i pomislite kako gledate solidan mali zapadnoeuropski celuloidni proizvod
...pročitajte cijeli tekst...
-
57. festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 17-24. srpnja, 2010: Majka asfalta, red. Dalibor Matanić
Piše: Janko Heidl
U vještim redateljskim rukama, a Matanić je dokazao da su njegove takve, minimalistički koncept ne bi smio biti prepreka temeljitijem raščlanjivanju onoga čime se film bavi. Tek usporedbe radi, i zadržavajući se u hrvatskoj kinematografiji, prisjetimo se kako je Tomislav Radić u klasiku Živa istina uz minimalističkiji pristup dojmljivo oslikao i osobnost junakinje i društvene okolnosti mjesta i vremena u kojem živi ...pročitajte cijeli tekst...
-
57. festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 17-24. srpnja 2010: Ostavljeni, red. Adis Bakrač
Piše: Janko Heidl
Riječ je o korektnom, ali neinventivnom pričanju priče nastanjene stereotipnim likovima i opterećenom zahrđalom staromodnošću scenarija i redateljske obrade koja živne tek mjestimično, u trenucima kada se odvaži na poetično-stiliziranu interpretaciju, primjerice u uvodnom prizoru poroda. Mnogo se toga, među ostalim i gluma Mire Furlan, čini drvenim, usiljenim i nespretnim
...pročitajte cijeli tekst...
-
57. festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 17-24. srpnja 2010: Predstava, red. Dan Oki
Piše: Janko Heidl
Iako prilično usporena, Predstava uspostavlja dobar ritam, ne gubi vrijeme na nepotrebne objašnjavalačke situacije. Osobitu pohvalu zavrjeđuje pažljiva, ali ne i nametljiva kompozicija kadrova (ravnatelj filmske fotografije je Raul Brzić), kao i njihova vizualna rječitost, a posebnu notu živosti filmu daju prizori s neodoljivo prirodnim nastupom dječaka vrtićkoga uzrasta Luke Jokića Sterlea
...pročitajte cijeli tekst...
-
57. festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 17-24. srpnja, 2010: Šuma summarum, red. Ivan Goran Vitez
Piše: Janko Heidl
Uočljivije vrline ambicioznog, zrelog i suverenog Vitezova cjelovečernjeg prvijenca jesu i nastupi petnaestak glumaca (Vilim Matula, Hana Hegedušić, Željko Konigsknecht, Nina Violić, Luka Petrušić, Đorđe Kukuljica, Ivan Glowatzky...) u gotovo ravnopravno važnim ulogama, nenametljivo funkcionalna glazba Hrvoja Štefotića te snimateljski rad Tamare Cesarec
...pročitajte cijeli tekst...
-
57. festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 17-24. srpnja 2010: Sedamdeset i dva dana, red. Danilo Šerbedžija
Piše: Janko Heidl
Ambicija Sedamdeset i dva dana jest biti djelom koje će, uz ponešto tamnijih tonova, zabaviti i nasmijati publiku. U tome će najvjerojatnije i uspjeti, jer sazdana je mahom od vickasto-štosnih dosjetki i to uglavnom onakvih kakve smo navikli gledati u srpskim komedijama, od slojevitijih poput Tko to tamo peva ili Maratonci trče počasni krug Slobodana Šijana do površnije karikiranih Milana Jelića ...pročitajte cijeli tekst...
-
57. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 17-24. srpnja 2010: Neke druge priče, red. Ivona Juka, Ana Maria Rossi, Ines Tanović, Marija Džidževa, Hanna Slak
Piše: Janko Heidl
Ostvaren bez ometajućih kvalitativnih oscilacija, omnibus osobito blista u tri točke, a to su Hrvatska priča Ivone Juke, Slovenska priča Hanne Slak i gluma Nine Violić u Bosanskohercegovačkoj priči Ines Tanović. Riječ je o iznadprosječno zadovoljavajuće ujednačenom omnibusu čiji se autori na zanimljive načine dotiču ili hvataju ukoštac s relevantnim temama i motivima
...pročitajte cijeli tekst...
-
57. Festival igranog filma u Puli, Pula, 10-24. srpnja, 2010: The Show Must Go On, red. Nevio Marasović
Piše: Janko Heidl
Uglavnom uspjelim spojem SF-a holivudskog niskoproračunskog tipa i dinamike brzog montažnog ritma novijih (američkih) televizijskih serija te inteligentnih poigravanja s bliskim nam aktualijama Marasović je ostvario šarmantan, razmjerno upečatljiv prvijenac koji odaje autora čije ambicije uključuju, ali i uvelike nadmašuju nastojanje za tzv. zabavljanjem publike.
...pročitajte cijeli tekst...
-
Blizine, red. Zdravko Mustać
Piše: Marijan Krivak
Je li Mustać uspješno debitirao u medijski najprestižnijoj domeni cjelovečernjeg igranog filma? Namah iskazano, i (više) jest i (manje) nije! Blizine su film koji ponajviše plijeni atmosferom. Naime, ozračje filma boje tek dvoje likova koji su (da li?) slučajno zajedno zatvoreni u kabini lifta. Stiješnjenost prostora, time i vizure, na neki način stješnjuje i gledatelja s likovima ...pročitajte cijeli tekst...
-
Kino Tuškanac: Kratki utorak, 20. travnja 2010. - Produkcija Factuma
Piše: Goran Ribarić
Projekcijom odličnih dokumentarnih filmova trojice mladih filmskih autora podsjeća koliko je bitno imati Kino Tuškanac i Art kino Croatia gdje možemo pogledati ove male dokumentarne bisere. Filmovi su toliko različiti i dobri, svaki za sebe, da je nemoguće odrediti boljega, što daje nadu u budućnost hrvatskog dokumentarnog filma ...pročitajte cijeli tekst...
-
19. Dani hrvatskog filma (6. - 11. travnja 2010.): Nagrađeni filmovi
Dobitnik Velike nagrade DHF za najbolji film prekrasni je Guliver svestranog umjetnika Zdenka Bašića – slojevita, snovita alegorija nastala kao promišljena, meditativna interpretacija na Swiftovu epizodu s Liliputancima, možda jest burtonovske začudne inspiracije (s rusko-japanskim primjesama), ali buja i treperi vlastitim unutrašnjim svjetlom ...pročitajte cijeli tekst...
-
19. Dani hrvatskog filma (6. - 11. travnja 2010.): Dokumentarni filmovi
Piše: Katarina Marić
Ono što je vidljivo u u ovogodišnjoj selekciji dokumentaraca jest šira lepeza obrađenih tema od inače prevladavajućih socijalnih. Intimnim pričama o pojedincima, angažirano ili promatrački, čistim ili liričnijim dokumentarističkim pristupom, domaći autori tako su se još jednom potvrdili umješnim potpisnicima reprodukcije zbilje
...pročitajte cijeli tekst...
-
19. Dani hrvatskog filma (6. - 11. travnja 2010.): Eksperimentalni filmovi
Piše: Katarina Marić
Najbolji eksperimentalni naslov, uz Sky Spirits te Trg / 20.stoljeće na filmu Hrvoja Juvančića, svakako je Arheo 29 Vladislava Kneževića. Vintaž auru postiže (potpomognut komornim scoreom Viktorije Čop) sepijastom kamerom, tek neznatno oživljavajući stare fotografije iz 1920-ih – ali dovoljno da prizove njihov nostalgičan, zamrznuti, sjetan život koji je pojelo vrijeme ...pročitajte cijeli tekst...
-
19. Dani hrvatskog filma (6. - 11. travnja 2010.): Animirani filmovi
Piše: Katarina Marić
Ponajbolji prikazani animirani naslov ovogodišnjih DHF je Guliver svestranog umjetnika i talentiranog ilustratora Zdenka Bašića – slojevita, snovita alegorija nastala kao autorova promišljena, meditativna interpretacija na Swiftovu epizodu s Liliputancima, možda jest burtonovske začudne inspiracije, ali buja i treperi vlastitim unutrašnjim svjetlom. ...pročitajte cijeli tekst...
-
19. Dani hrvatskog filma (6. - 11. travnja 2010.): Igrani filmovi (2)
Piše: Katarina Marić
Kinkachoo Daine Oniunas-Pusić među najzanimljivijim je prikazanim naslovima. Film kroz dva para ocrtava suvremeni problem (ne)komunikacije (prvi par korisnik se sporazumijeva govornim znakovima; a drugi je nositelj iščašena, ioneskovski fragmentarna verbalnog), kreirajući dramu gotovo skandinavskog, minimalističnog filmskog senzibiliteta ...pročitajte cijeli tekst...
-
19. Dani hrvatskog filma (6. - 11. travnja 2010.): Igrani filmovi (1)
Piše: Katarina Marić
Ponajbolji film prvoga igranofilmskog dana je Torta s čokoladom svestrane Doroteje Vučić, stilizirane visoke estetike, vizualno promišljene vrsne fotografije i posvemašnjeg retro-ugođaja à la Julie i Julia, s Mirjanom Karanović kao kuharicom koja nakon cjeloživotna kuhanja za brojnu obitelj kad ostane sama ne vidi smisla nastaviti dalje; a vjeru u život vraća joj briga za mladog beskućnika ...pročitajte cijeli tekst...
-
Lica glumice, red. Ana-Marija Bokor
Piše: Goran Ribarić
Autorica od Ane Begić i Bojane Gregorić-Vejzović nije uspjela izvući osobnost ni dobiti živopisnost filmskog lika. One se ne razlikuju previše od drugih kolegica koje se samo povremeno pojavljuju. U razgovorima s Doris Šarić Kukuljicom i Marijom Sekelez redateljici je uspjelo kamerom zabilježiti osjećaje u njihovim razmišljanjima o glumačkom poslu i vlastitim životima ...pročitajte cijeli tekst...
-
Neka ostane među nama, red. Rajko Grlić
Piše: Marijan Krivak
Kakav je, zapravo, Grlićev film? Je li to komedija, obiteljska drama, nostalgična erotska kino-literatura, vodvilj? Sve pomalo, ali bitno i ništa od svega toga. Pravi je problem filma nemogućnost empatije s njegovim dramsko-komičnim karakterima, jer oni nisu ni dramski ni komični. Kako taj redatelj zna uobličiti sižeje koji su sugestivniji, znamo iz njegovih kreativno najplodnijih osamdesetih
...pročitajte cijeli tekst...
-
Na putu, red. Jasmila Žbanić
Piše: Marijan Krivak
Na putu je vrlo iskren i dobar film koji plijeni vizualnom i nadasve sadržajnom autorskom poetikom iskazanom suverenim vođenjem filmske pripovijesti i njezinih likova. Posebice plijeni glavni ženski lik Luna, koja vedrinom i životnom energijom, toplim bojama iscrtava vizualne konture ljubavne priče filma, ali i osebujno žensko pismo ispisano u cjelini ostvarenja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Crnci, red. Zvonimir Jurić, Goran Dević
Piše: Marijan Krivak
Veličina teme smrti nije se uobličila u primjeren umjetnički iskaz. No, ne budimo prestrogi... Jurićev i Devićev film umnogome je dojmljiv. Vizualno je jezovit kroz mračne filtre fotografije Branka Linte, potresajući nas i doslovno kamerom iz ruke. Ona nas, pak, uvlači u subjektivan pogled nekog između bespomoćnih likova koji su doista psi rata
...pročitajte cijeli tekst...
-
Zajedno, red. Nenad Puhovski
Piše: Marijan Krivak
Među pričama najdojmljivija je ona Milke i Ratke. Autorova simpatija/empatija sa protagonisticama vidljiva je u svakom kadru. Ratka odlazi i njihov je rastanak emotivni vrhunac filma. Ratkine suze djeluju doista uvjerljivo i nepriređeno te priznajem da su me doista dotakle. Puhovski je sjajnim dokumentarističkim nervom kamere uhvatio... ljubav! ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv