Američki filmovi i serije
-
Paranoid Park, red. Gus Van Sant
Piše: Marijan Krivak
Paranoid Park je fragmentaran, ali je i poput nekog (ružnog) sna. Senzacionalan je u svojoj razbarušenoj baroknosti začudnih postupaka radi njih samih. Sam završetak filma na najbolji način zaokružuje ovu tvrdnju. Pisanje pisma protagonistovoj prijateljici završava u plamenu. Nema katarze... tek sjetni Cash s ponovno usporenim pokretom skejtera koji odlaze ...pročitajte cijeli tekst...
-
Funny Games U.S., red. Michael Haneke
Piše: Marijan Krivak
Nakon odgledanog filma nameće se pitanje koja je autorova poruka? Kako gledati Hanekeove filmove, a da vam ne bude mučno? Možda, vidjeti ih kao izazivanje gađenja nad nasiljem da bi se ovo sasjeklo u korijenu. Kao suptilan, ali odlučan poziv na otpor. Funny Games U.S. želim vidjeti upravo kao takvu Hanekeovu poruku
...pročitajte cijeli tekst...
-
Njuškalo (Sleuth), red. Kenneth Branagh
Piše: Tonči Valentić
Iako film na narativnoj i vizualnoj razini ne nudi mnogo, Njuškalo ima dosta snažnu, možda čak i namjerno subverzivnu notu koja je promakla kritičarima: strano tijelo ovog trokuta možda je upravo žena kao prepreka ostvarenju skrivenih želja, a ne mlađi muškarac koji predstavlja konkurenciju
...pročitajte cijeli tekst...
-
Dok vrag ne sazna da si mrtav (Before the Devil Knows You Are Dead), red. Sidney Lumet
Piše: Tonči Valentić
Snaga ovog Lumetovog filma nalazi se upravo u tome što pokazuje atmosferu čistilišta, tranzitne postaje na putu prema dolje u kojoj se likovi koprcaju nemajući nikakvog izbora osim da slijede svoje mračne porive. Iskupljenja zapravo nema: unutrašnji pakao mnogo je snažniji od onog izvanjskog
...pročitajte cijeli tekst...
-
Prljava igra (Leatherheads), red. George Clooney
Prljava igra ne govori toliko o sportu koliko o ljubavi, nostalgiji prema prošlim vremenima i romantici. Vremenska era sjajno je rekonstruirana s ironijskim odmakom kojim se postiže nepretencioznost, a Cloonyjeva je redateljska ruka laka i vješta i film obogaćuje detaljima. Prljavi igrači imaju uz slabosti i neospornih vrlina koje ih čine zabavnim feel good filmom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Iron Man, red. Jon Favreau
Redatelj Jon Favreau ustrajava na ozbiljnom tonu priče, likovi tijekom filma postaju sve papirnatiji i na kraju zapravo nebitni, pretvoreni u ideje i principe veće (i važnije) od života, a završni obračun Iron Mana i njegovog protivnika podsjeća na dječje igre. Iščitavati iz takve cjeline nešto više od stroja za izvlačenje novca od tinejdžera potpuno je besmisleno
...pročitajte cijeli tekst...