Prijedlog metodičke obrade filma u okviru srednjoškolske nastave

Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 108, zima 2021.

  • <em>Hrvatski filmski ljetopis</em>, gl. ur. Nikica Gilić, br. 108, zima 2021.Zimski Ljetopisni broj 108 na 208 stranica otvara temat posvećen dokumentarnom filmu, nazvan Lica filmske istine, popraćen kako naslovnicom iz kratkog doksa Sve kaj ti nikad ne budem rekla Bele Bračko Milešević (2021), tako i sa tri teksta – Damira Čučića, Vesne Dinić Miljković i Dejana D. Markovića. Čučićevi Zapisi o jednom pokoljenju – priča oko filma Mitch: dnevnik jednog šizofreničara osobni su zapis o nastanku ali i produkcijskim i prikazivačkim turbulencijama oko njegovog intrigantnog i osporavanog dokumentarca o četrdesetogodišnjem pacijentu Psihijatrijske bolnice Rab.

    Vesna Dinić Miljković u tekstu Anatomija ljudskosti: imaginacija kao put ka spoznaji prošlosti u Šoi Claudea Lanzmanna razmatra Lanzmannovu posvećenost traganju što primjerenijem načinu prikaza holokausta, čemu je posvetio čitav opus, poglavito na primjeru filma Šoa. U eseju pak Snimanje Istine – 1968. na filmu Dejan D. Marković prikazuje globalnu situaciju kasnih 1960-ih i ranih 1970-ih preko angažiranih dokumentaraca, nerazdvojivih od društvenih zbivanja. Još jedan esej – Prikaz osobnog nesvjesnog u Brezi Ante Babaje, podastire Luka Baričević, i to na jedan drugačiji način – onaj s očišta jungovske psihoanalize, prikazujući i analizirajući rečeno djelo. Esejom pak Albert Serra, poprijeko i napreskokce Bartol Babić Vukmir iznosi specifičnu, uvijek zanimljivu autorsku poetiku radikalnog španjolskog redatelja Alberta Serre (Pjev ptica / El cant dels ocells, 2008; Smrt Luja XIV. / La mort de Louis XIV, 2014; Pacifiction / Tourment sur les îles, 2022 itd.).

    <em>Smrt Luja XIV.</em> (<em>La mort de Louis XIV</em>), red. Albert Serra, 2014

    Rubrika Festivali i revije donosi osam tekstova o 30. Danima hrvatskog filma autora Lucije Klarić, Josipa Grozdanića, Marije Krstanović, Janka Heidla, Vedrane Gačić, Ive-Matije Bitanga, Adriana Saradžić i Bruna Sokolića, kao i jedan tekst o 17. 25 FPS – internacionalnom festivalu eksperimentalnog filma i videa Mira Frakića. Rubrika Novi filmovi predstavlja deset naslova (A bili smo vam dobri, Dina, Francuska depeša, Glas, Kolo sreće i fantazije, Ljubav oko svijeta, Murina, Posljednji dvoboj, The Batman, Zbornica), a Nove knjige tri naslova (Prekoračenja: transmedijska kultura i film Sunčane Tuksar, Tipovi filmskog izlaganja: prilozi teoriji izlaganja Hrvoja Turkovića, te 50 godina Kinoteke Zlatna vrata: izabrani tekstovi Vedrana Glige, Ivana Martinca i Svemira Pavića urednika Vlade Ercegovića).

    <em>Ribanje i ribarsko prigovaranje</em>, red. Milan Trenc, 2020.

    U rubrici Prilozi za nastavu filma i medijske kulture Margareta i Ana Đordić donose prijedlog metodičke obrade filma Ribanje i ribarsko prigovaranje Milana Trenca, nastalo prema putopisnom spjevu Petra Hektorovića iz 1569., u okviru srednjoškolske nastave Hrvatskog jezika. Autorice navode višestruku vrijednost filma, među inim začimanje eventualnog poticanja ekranizacija vrijedne hrvatske književne baštine, ali i samo približavanje audiovizualnim medijem učenicima ponešto teže prohodnog djela starije, konkretno renesansne hrvatske književnosti. Ljetopis 108 donosi i neizostavnu Kroniku te Tekuću bibliografiju filmskih publikacija, na taj način bivajući ne samo vrijednim štivom za svakog zainteresiranog filmofila nego i arhivarom i čuvarom svih relevantnih filmskih zbivanja u zemlji.

    © Katarina Marić, FILMOVI.hr, 19. rujna 2022.

Piše:

Katarina
Marić