Besramni patchwork već viđenog

Lovac i ledena kraljica (The Huntsman: Winter s War), red. Cedric Nicolas-Troyan

  • Lovac i ledena kraljica (The Huntsman: Winter s War), red. Cedric Nicolas-Troyan

    Godina 2012. u svijetu filma bila je definitivno godina Snjeguljice; snimljena su naime čak tri naslova o toj popularnoj junakinji bajki – bolivudizirana Snjeguljica (Mirror Mirror) indijskog redatelja Tarsema Singha – u formi fantastične kids-friendly komedije, vizualno elaborirane estetike (Lily Collins vs. Julia Roberts), potom španjolska melankolično emotivna, flamencom i borbama s bikovima injektirana Snjeguljica (Blancanieves) Pabla Bergera – u crno-bijeloj nijemoj art-formi (Macarena García vs. Maribel Verdú) te konačno evokativna gotska Snjeguljica i lovac (Snow White and the Huntsman) Ruperta Sandersa – bremenita psihologizacijama i reinterpretacijama poznatih knjiških likova (Kristen Stewart vs. Charlize Theron), a čiji je nastavak Lovac i ledena kraljica hibrid prequela i sequela istovremeno. Neobično strukturiran (polusatni prolog, ujedno prequel zbivanjima iz prošlog filma, slijedi sequel rečenoj Snjeguljici i lovcu) no beznadno kompromitiran i izgubljen pri takvom balansiranju između čak dviju prošlosti (one aktualnog i one prethodnog naslova) i sadašnjosti – ostaje paradoksalno razvodnjen i razvučen prenatrpavanjem i naguravanjem velikog broja događaja a s posljedicom neostvarenog emotivnog impakta (ujedno zbog isuvišnog oslanjanja na CGI u prepričavanju priče), koristeći trope predšasnika (pritom izbacivši Snjeguljicu i koncentrirajući se na druge likove; ujedno njegovu znakovitu mračnost zamijenivši laganijim, svjetlijim tonovima) no evidentno kaskajući za njim.
    Lovac i ledena kraljica (The Huntsman: Winter s War), red. Cedric Nicolas-Troyan
    Osim elementarnog udovoljavanja komercijalnim zahtjevima visokobudžetne franšize, nema drugog opravdanja za realizaciju ovog projekta, besramnog patchworka mnogih viđenih naslova – od Igre prijestolja (motiva novačenja i obučavanja hordi djece kako bi postali kraljičini ratnici-lovci, baš poput onih na Zidu) preko Gospodara prstenova (brojna magična bića, quest-putovanje ljudi i patuljaka, zli entitet zarobljen u zrcalu kao evokacija Prstena) do Frozena (u liku same ledene kraljice koja dodirom i erupcijom snažnih emocija kreira led, baš poput Else, a evocira i narnijsku Ledenu vješticu) i Maleficent (zbog opće atmosfere i motiva nesretne ljubavi koja dovodi do izobličenja inicijalno blagog karaktera).
    Lovac i ledena kraljica (The Huntsman: Winter s War), red. Cedric Nicolas-Troyan
    Baš kao što istoimena nordijska boginja ljubavi Freya seidhr-magijom postaje sokolica, tako se i ova filmska po želji vještičjim moćima transformira u špijunsku sovu; ona je ujedno i Frigg, zaštitnica braka i majčinstva koji su joj nasilno oduzeti a Emily Blunt uvjerljivo odražava njenu krhku ranjivost enormne tuge, čineći je pomalo katatoničnom tragičnom figurom. Jednako i druga (ujedno jedina istinska) negativka filma – zla kraljica Ravenna Charlize Theron iako pomalo preekspresivna, superbna je u izvedbi; Chris Hemsworth svoj bazno dvodimenzionalni lik maskulinog ideala prezentira, iako poprilično plošno, uz dozu errolflynnovskog šarma, dok se Jessica Chastain čini minimalno involvirana (šteta da više prostora nije dobio upečatljivi i zanimljivi televizijski Merlin – Colin Morgan). Sve u svemu, riječ je o – za ljubitelje epskog fantasyja, gledljivom no nažalost intra-vrijednosno neambicioznom naslovu, posebno zanimljivom zbog spektakularnih minucioznih kostima legendarne Colleen Atwood.

    © Katarina Marić, FILMOVI.hr, 2. svibnja 2016.

Piše:


kritike i eseji