Brojni aspekti filmske umjetnosti obrađeni su i u ljetno-jesenjem dvobroju najstarijeg domaćeg filmološkog časopisa, otvarajući se radom Midhata Ajanovića Ajana o stvaralaštvu, životnim putanjama, filmskoj karijeri i stvaralačkoj poetici najvažnijeg redatelja nadrealizma Luisa Buñuela, kao i njegovim naknadnim utjecajima. O arhitekturi i svjetlu u Langovom Metropolisu (1927) kroz analizu tekstova Kurtza, Kracauera i Eisnera, autorica Mirela Ramljak Purgar sugerira mogućnost ekspresionističke poetike djela kojem je moguće pripisati ekspresionističke stilske karakteristike. U radu pak Jasmine Vojvodić raspravlja se o avangardnoj poetici Ejzenštejnovih filmova Oklopnjača Potemkin (1925) i Oktobar (1927), posebnu pozornost posvećujući ulici kao mjestu zbivanja te odnosu pojedinačnog tijela i mase u njezinu prostoru. Ovaj dvobroj donosi i pretisak knjige prijeratnog književnika i filmskog djelatnika Marijana Mikca Tri godine rada Hrvatskog slikopisa iz 1944. godine, s uvodnim tekstom Marija Kokotovića o Mikčevu životu i radu te podacima o nastanku i djelatnosti Državnog slikopisnog zavoda (Hrvatskog slikopisa), a Edo Lukman – utemeljitelj i voditelj Škole animiranog filma u Čakovcu (ŠAF), tema je teksta Duška Popovića.
Iako prikazuje svega tri naslova s kinorepertoara (Golub sjedi na grani i promišlja egzistenciju (Mario Slugan o En duva satt på en gren och funderade på tillvaron) Roya Anderssona, Lucija Klarić o Nova prijateljica (Une nouvelle amie) Françoisa Ozona i Višnja Vukašinović o U podrumu (Im Keller) Ulricha Seidla), kao i dvije nove knjige (Ivan Žaknić o Aprilu u novembru Vladimira Vukovića i Janko Heidl o FILMoteci Marka Njegića) te časopis (Frames Cinema Journal, o kojem piše Krunoslav Lučić), dvobroj 82-3 sadržajan je sa čak četiri osvrta na revije i festivale. To su, redom: 24. dani hrvatskog filma (kroz tekstove pet autora – Ane Abramović (Neidentificirani osjećaji prema hrvatskome filmu ili neke uzbudljive i nepoznate energije?), Lucije Klarić (Životinje i ljudi – tematske uspješnice i neuspješnice), Dinka Štimca (Otmice, roboti i simulacije – znanstvena fantastika i 24. dani hrvatskog filma), Dragana Juraka (Tendencija geografskoga i jezičnoga širenja hrvatskoga dokumentarnoga filma) i Diane Robaš (Punokrvni autorski radovi)), Animafest – svjetski festival animiranog filma (o impresijama izvještava Jurica Starešinčić), 62. Pulski filmski festival (o nacionalnoj igranoj konkurenciji piše Nikica Gilić a o dokumentarnoj nacionalnoj konkurenciji Marcella Jelić) i 18. Motovun Film Festival (opći presjek donosi Elvis Lenić).
© Katarina Marić, FILMOVI.hr, 8. veljače 2016.