Centralna tema najnovijeg Filmonauta je zvuk na filmu. Tako Danijel Brlas piše o zvuku u narativnom filmu a Vjeran Kovljanić u tekstu Zvuk umirućih Talijanki o metažanrovskoj posveti soničnoj moći kroz Stricklandov film Studio strave (Berberian Sound Studio, 2012). Diana Robaš progovara o nadmoći sugestije nad eksplicitnim prikazom kroz primjer klasika Tobea Hoopera Teksaški masakr motornom pilom (The Texas Chain Saw Massacre, 1974), a Stipe Radić pak ulogu zvuka percipira preko naslova Može proći kroz kožu (Can Go Through Skin, 2009) Esther Rots i Čist, obrijan (Clean, Shaven, 1993) Lodgea Kerrigana, dok Silvestar Mileta isto čini opservirajući Zvukove susjedstva (Neighboring Sounds, 2012) Klebera Mendonçe Filha.
Vjeran Kovljanić promišlja o organskoj geometriji Miraija Mizuea koji temeljitim istraživanjem prvobitnog animacijskog poriva uspijeva pronaći svjež i originalan izraz a s erotskim svijetom Petera De Romea (1924–2014), jednim od pionira gay-pornografije, u tekstu Seks u akvarelu upoznaje nas Mario Kozina, dok Jelena Pašić otvara broj tekstom o Laboratoriju za osjetilnu etnografiju (Sensory Ethnography Lab) pri Harvardskom sveučilištu, koji već sedmu godinu proizvodi uratke koji zatiru granice između dokumentarnog i eksperimentalnog filma. Petra Belc i Maša Peče iznose dojmove o filmu Magla – prolaz #14 (Brouillard: Passage #14, 2014) Alexandrea Larasea, a Diana Nenadić govori o opusu cijenjenog snimatelja i redatelja Borisa Poljaka, dok je s njim razgovarao Luka Benić.
S redateljima filma 20 000 dana na Zemlji (20,000 Days on Earth, 2014) o 24 sata u životu Nicka Cavea – Iainom Forsythom i Jane Pollard za Sight&Sound razgovarala je Thirza Wakefield, a s redateljem Matjažom Ivanišinom Peter Cerovšek. Posebno su zanimljivi razgovori Aleksandra Radovanovića s uglednim Mikeom Leighom te Nina Kovačića s neobičnim Györgyjem Pálfijem, odnosno Marija Kozine s autorima horora Laku noć, mamice (Goodnight Mommy, 2014) Veronikom Franz i Severinom Fiala. Završna rubrika Retrovizor donosi kritike devetnaest probranih repertoarnih naslova.
© Katarina Marić, FILMOVI.hr, 20. travnja 2015.