Duh i žar mladosti
58. festival igranog filma u Puli, 9. - 23. srpnja, 2011., Nacionalni program: 7 seX 7, red. Irena Škorić
-
Od deset novih hrvatskih filmova na ovogodišnjoj Puli, čak šest ih potpisuju debitanti u cjelovečernjem igranom filmu. No, zanimljivo je da je njih čak petero starije od 35 godina, dok je tek jedan mlađoj dobi primjerenoj pojmu debitantskoga u ovoj vrsti. Riječ je o Ireni Škorić, a njezin prvijenac 7 seX 7 (87 min., Hrvatska, 2011) doista pokazuje ono što od debitanta očekujemo – duh, žar, entuzijazam, energiju, iskričavost, hrabrost, pa čak i drskost mladog čovjeka koji želi pokazati što zna i može.
Ne želeći kao mlada nada čekati sredovječnost da bi došla do prilike snimiti dugometražni igrani film, koji je takoreći oduvijek krajnji cilj svakog redatelja, Irena Škorić uzela je stvar u svoje ruke te se uz scenaristički i redateljski posao sama prihvatila produkcijskih obveza, a usput se pozabavila i scenografijom i kostimografijom. Sastavljen od sedam zasebnih, ali motivski i stilski povezanih priča – u svakoj od njih prikazan je seksualni odnos (u najmanju ruku ljubljenje) i sve su snimljene u jednom kadru (no, ako me oko nije prevarilo, postoje barem dva dobro prikrivena reza, mada to zapravo nije ni bitno) – među kojima je i odličan 9. ožujak, dobitnik nagrade Ocjenjivačkog suda FEDEORA na prošlogodišnjem Pulskom festivalu, 7 seX 7 nije, doduše, pravi cjelovečernji film, no svakako jest cjelovito ostvarenje kojim se autorica zapaženo upisala u svijet dugog metra.
Iako sve epizode nisu jednako uspjele (omjer: tri slabe do odrednje, četiri vrlo dobre do odlične), vrlo samosvojan film 7 seX 7 nudi podosta povoda za pomnije razmatranje i o njemu bi se moglo napisati dosta toga lijepoga, a ovom zgodom samo ukratko navedimo da je Irena Škorić pokazala hvalevrijednu maštovitost i razigranost u efektnom i neusiljenom variranju osnovnog modela, zatim da je vrsno ovladala nimalo jednostavnom vještinom (smislenog) dugog kadra (snimatelj Darko Herič), da se predstavila kao vješta scenaristica, osobito u osmišljavanju ironijski humorističnih dijaloga i situacija koje intrigantno spajaju vedrinu i crnohumornost te kao redateljica sposobna odgovarajućim omjerom stilizacije i uvjerljivosti odrediti pravu intonaciju.
© Janko Heidl, FILMOVI.hr, 21. srpnja 2011.
Piše:
Heidl