Američki film

  • Prenapuhani balon

    13, red. Géla Babluani

    Piše: Dejan Durić
    U prve dvije trećine filma redatelj uspijeva ispucati cjelokupan zaplet pa umjesto da ostavi svoga (anti)junaka na miru, u zadnjih tridesetak minuta dodatno zapliće radnju kako bi je navukao na devedesetak minuta. U konačnici film djeluje poprilično stihijski. Premda ima zanimljivu premisu narativno je nekoncizan te nedovoljno koristi glumačke potencijala. Film je to koji odiše prazninom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U traganju

    Kronike iz Narnije: Plovidba broda Zorogaza (The Chronicles Of Narnia: Voyage Of The Dawn Treader), red. Michael Apted

    Kako vizualna atraktivnost i utonuće u izmaštani svijet nikad ne mogu biti posve bez šarma, tako i Plovidba broda Zorogaza, ako i jest (zbog oduzimanja katarzičnog elementa) čak pomalo dosadnjikavo putovanje, svakako predstavlja prvi izbor za film u ovo blagdanskim raspoloženjem okupano, samo po sebi čarobno i benevolentno predbožićno vrijeme ...pročitajte cijeli tekst...
  • Remake umjesto nastavka?

    Wall Street: Novac nikad ne spava (Wall Street: Money Never Sleeps), red. Oliver Stone

    Piše: Dejan Durić
    Stone je bio zanimljiviji kada je bio krajnji pesimist i crnjak, a sada kada svojim likovima daje mogućnost iskupljenja i katarze, nastaju nepremostivi problemi. Film s jedne strane pokušava biti oštra društvena kronika kapitalizma, iako je snimljen za korporacijski studio što samo po sebi djeluje pradoksalno, a s druge strane pokušava društvenu fresku povezati s intimnim proživljavanjima samih protagonista ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lijes kao osmatračnica američkog sustava

    Živ zakopan (Buried), red. Rodrigo Cortés

    Piše: Dejan Durić
    Film traje sat i pol, odvija se tek na jednoj, krajnje skučenoj lokaciji, pri čemu je jedini način komunikacije protagonista s vanjskim svijetom mobitel, no redatelj uspijeva zadržati pažnju gledatelja. Velik dio zasluga svakako otpada i na vrlo dobroga Ryana Raynoldsa koji je uvjerljivo uspio prikazati čitav niz psihičkih reakcija te emocija s kojima se njegov lik sreće u kratkom vremenskom razdoblju
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Manjak ironije i humora

    Red, red. Robert Schwentke

    Piše: Dejan Durić
    Red je čista nostalgija, nastojanje da se evocira filmsko razdoblje koje je u nepovrat prošlo. Redatelj uzima poznata glumačka lica starije generacije, a potencijal njegovog filma trebao bi proizlaziti iz sukoba staroga i novoga, na temelju čega bi se istaknulo žaljenje za dobrim starim vremenom kada su kodeksi ponašanja još postojali za razliku od današnjeg digitalnog doba kada je sve dopušteno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pljačka u krvi

    Grad lopova (The Town), red. Ben Affleck

    Piše: Dejan Durić
    Ben Affleck pokazao se sposobnim redateljem koji u svom staromodnom rukopisu dobro zna izbalansirati dramske i akcijske segmente filma, istaknuti emocionalni naboj u odnosima likova, ali i dinamično orkestrirati te inscenirati akcijske potjere. Redatelju je od velike pomoći bila i izvrsna glumačka, uigrana ekipa: Jeremy Renner, Chris Cooper, Pete Postlethwaite, Jon Hamm i Rebecca Hall
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U mreži

    Društvena mreža (The Social Network), red. David Fincher

    Piše: Dejan Durić
    Redatelju je Zuckerberg polazišna točka oko koje gradi društvenu fresku pa ga samo portretiranje lika ne zanima u tolikoj mjeri koliko mu služi kao povod za seciranje društva. Fincherov je redateljski rukopis ponešto tradicionalniji nego u ranijim mu naslovima pa njegova kamera, ne penetrira tako bezobrazno i voajeristički u egzistencijalne i društvene odnose protagonista filma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na margini

    Amerikanac (The American), red. Anton Corbijn

    Piše: Dejan Durić
    Radnja Amerikanca smještena je u pitoreskne, bukoličke pejzaže Italije, u male brdske gradiće te ravnice podno Apeninskoga gorja, međutim Corbijnova fotografija ne traži u krajoliku ljepotu i toplinu, nego ga promatra poprilično statično i hladno, često u kontrastima te različitim rakursima i osvjetljenjima, pa navedeno okruženje zapravo počinje odražavati egzistencijalni status glavnog protagonista ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se redatelj klanja liku

    Che 2 (Che: Part Two), red. Steven Soderbergh

    Piše: Dejan Durić
    Za razliku od prvoga dijela narativna struktura je pojednostavljena pa se zgode nižu uzročno-posljedično, a nijansiranje priče pomoću različitih snimateljskih tehnika donekle je ublaženo. Neobjašnjivo je kako film gledatelja ostavlja ravnodušnim te ne uspijeva pobuditi u njemu nikakvu empatiju niti suosjećanje. Soderberg ne uspijeva uvjerljivo razviti niti jedan sporedan lik zbog svoje fascinacije s naslovnim ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zabava i kritika

    Machete, red. Robert Rodriguez, Ethan Maniquis

    Piše: Dejan Durić
    Idejna potka je gotovo parodijski usmjerena na američke desničare iz zabiti, pa se film na taj način sprda sa sve većom američkom opsjednutošću isproduciranom paranojom od imigranata i takozvanom meksičkom prijetnjom, bez i trunke bljutave političke korektnosti jer u svom vlastitom košmarnom svijetu ekspolatacijskoga filma Rodriguez može si priuštiti da bude bezobrazan koliko god želi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otisak na majici

    Che 1 (Che: Part One), red. Steven Soderbergh

    Piše: Dejan Durić
    Soderbergh Chea promatra kao fascinirani pubertetlija koji dopušta da mu lik diktira smjer filma. Stoga je njegov Che zapravo jednodimenzionalni Che za široke mase, filmska replika svoga otiska sa sveprisutne majice, koju nose valjda svi kvazialternativci ovoga svijeta, ne shvaćajući kako su, kao uostalom i redatelj ovoga filma, zaglibili u grotlo narcističke popularne kulture
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad film zamijeni modu

    Samac (A Single Man), red. Tom Ford

    Piše: Elvis Lenić
    Tom Ford ima osebujan vizualni stil, ali i pokazuje zavidnu posvećenost filmskoj priči. To se očituje ponajprije u vrsnoj scenarističkoj razrađenosti naslovnog lika, čiji je životni raspad suptilno i dojmljivo prikazan u nadahnutoj glumačkoj izvedbi Colina Firtha. Dojmljiv je i  Nicholas Hoult u ulozi njegovog studenta. Ford je uspješno preskočio barijeru film-moda i režirao igranofilmski prvijenac s duljim rokom trajanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sve je moguće

    Svi na Woodstock (Taking Woodstock), red. Ang Lee

    Piše: Dejan Durić
    Za razliku od prethodnih filmova u kojima je nemilosrdno, ali ipak još uvijek suptilno i sa stilom, razotkrivao američke mitove, Lee se u Svi na Woodstock pokazao iznenađujuće zabavljačkim. Posrijedi je solidno ostvarenje koje, iako se bavi pozadinom koncerta, uspijeva vrlo uvjerljivo i duhovito uhvatiti duh vremena i društvenih promjena te evocirati onovremenu optimističnu atmosferu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svježa krv pospješuje prodaju

    Runaways (The Runaways), red. Floria Sigismondi

    Piše: Dejan Durić
    Evociranje i portretiranje atmosfere sedamdesetih godina 20. stoljeća bolja je strana filma. Sama je priča pak iznenađujuće konvencionalna te prati tipičnu razvojnu liniju u životu svakoga standardnoga benda u rasponu od prvobitnih mokrih snova budućih članova sastava o slavi i uspjehu, preko vrtoglavoga uspjeha ispunjenoga tulumarenjima, seksom, alkoholom i drogom do razlaza ...pročitajte cijeli tekst...
  • U snovima

    Početak (Inception), red. Christopher Nolan

    Početak nije materijal za neupućenog gledateljskog adepta, baš kao niti za onog karakternog. Pritom se Nolan izrazito upućeno probija kroz slojeve snova i stvarnosti, žonglirajući nadstvarnim kroz neprikriveno metaforičko i ironiju, umješno kreirajući visoku tenzičnost i suspense; sve to korištenjem morfoloških figura starogrčke mitologije – opisujući odiseju svoga junaka odgođenog povratka domu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fanovski flick

    Sumrak saga: Pomrčina (The Twilight Saga: Eclipse), red. David Slade

    Centralni dvojac Bella-Edward smjenjuje trojac Bella-Edward-Jacob, čime se možda dobiva produbljenje narativne dimenzije ali ujedno i gubi čarolija iznadvremenske ljubavi fatumskih konotacija. Celuloidna tekstura Pomrčine ostaje bez izraženijeg redateljskog pečata, u karakterizaciji gotovo zamrznuta neverending story zadana univerzuma, odnosno fanovski flick bez pretenzija na novu publiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plavetnilo neba i mora

    Čovjek na žici (Man on Wire), red. James Marsh, Zaljev (The Cove), red. Louie Psihoyos

    Piše: Janko Heidl
    Oba filma neizravno, ali i neosporno veličaju aktivnu poduzetnost, djelatni individualizam kakav se najčešće povezuje s tzv. tipičnim američkim duhom. Jer, i junaci Čovjeka na žici i junaci Zaljeva sa samozadanim se idealističkim ciljevima suočavaju na svoju ruku, odlučnošću, upornošću i pragmatičnošću karakterističnima za pothvate i djelovanje mitskih – ili pak stvarnih – pionira Divljega zapada ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poigravanje s kulturnim kodovima društva

    Philip Morris, volim te (I Love You Phillip Morris), red. Glenn Ficarra, John Requa

    Piše: Dejan Durić
    Najzanimljivija strana filma leži u činjenici da se autori trude zamagliti jasne granice između različitih žanrovskih obrazaca, što u konačnici njihovome uratku i daje dozu šarma i svježine. Svojim humornim plaštom i glumom Jima Carreyja film se poigrava obrascima komedije koji su prošarani ozbiljnim dramskim dijelovima koji ocrtavaju psihologija likova. Međutim, samo žanrovsko tretiranje otkriva ironiju redatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad pijesak iscuri

    Princ Perzije: Pijesak vremena (Prince of Persia: The Sands of Time), red. Mike Newell

    Piše: Dejan Durić
    Režija Britanca Mikea Newella prilično je rutinska, s nemaštovitim i konfuznim akcijskim sekvencama. U vizualnoj pirotehnici pokušava biti vrlo moderan i atraktivan, ali je učinak sasvim suprotan. Stoga Princ Perzije nikako ne uspijeva biti novi Pirati s Kariba Gorea Verbinskoga, iako se napadno trudi, jer mu ponajprije nedostaje šarma i humora te upečatljivi likovi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez narativne konciznosti

    Zakon ulice (Brooklyn's Finest), red. Antoine Fuqua

    Piše: Dejan Durić
    Redatelj tretira uzavreli njujorški asfalt kao metaforu urbanoga života, a sve je začinio popriličnom dozom pesimizma i bezizlaznosti, vodeći svoje protagoniste američkim urbanim getom. U konačnici sve ostaje prilično beskrvno i već nebrojeno puta viđeno. Imenima impresivna glumačka postava ostala je sasvim slabo iskorištena, uz izuzetak Ethana Hawkea ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kako ostati čovjek?

    Cesta (The Road), red. John Hillcoat

    Piše: Dejan Durić
    Vizualnost filma te frustrirajuća sporost ritma korespondiraju s ostvarivanjem atmosferičnosti i nastojanjima protagonista da i dalje ostanu ljudi. No, s druge strane, osim intrigantne potke, Hillcoatova distopija zapravo ne nudi ništa osobito novog i originalnog, nego se vizualno i idejno nastavlja na niz filmova koje smo mogli vidjeti u posljednjih petnaestak godina
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krađa ili mash-up?

    Remix manifesto (RiP: A Remix Manifesto), red. Brett Gaylor

    Piše: Janko Heidl
    Ozbiljnu sumnju u temeljnu postavku slobodnog dijeljenja ideja i kreativnosti budi činjenica da je potpuno zaobiđeno pitanje koje se nameće kao ključno: naplaćuje li Girl Talk svoje snimke i nastupe ili plodove svoje kreativnosti jednostavno poklanja. Vješto izveden, Remix manifesto na zanimljivo govori o zanimljivoj temi, a otvorenim zauzimanjem stava izaziva naklonost
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nabrijana propaganda

    Robin Hood, red. Ridley Scott

    Piše: Dejan Durić
    Priča je pomno iskalkulirana kako bi sve grupacije publike bile zadovoljne, jer je namjera bila ponuditi popcorn film koji uz zabavu nudi i ponešto o čemu bi se moglo promisliti. Scottovo revizionističko čitanje stare legende prethodi priči inih filmskih verzija i nalikuje na Gibsonovu nabrijanu nacionalnu propagandu (Hrabro srce)
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuvjerljiva propovijed

    Slobodna zona (Green Zone), red. Paul Greengrass

    Piše: Dejan Durić
    Slobodna zona je stoga prepuna moralno-etičkih propovijedi koje postižu učinak suprotan od namjeravanoga. Glavni lik, dobar i moralan vojnik, je u kontekstu stereotipa pojedinac protiv sustava odveć idealiziran te poprilično jednodimenzionalan. a u vizualnom segmentu film napadno podsjeća na Narednika Jamesa s kojim dijeli direktora fotografije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Naivna kič moralka

    Sudar titana (Clash of the Titans), red. Louis Leterrier

    Piše: Dejan Durić
    Nemaštovit i neduhovit scenarij s previše naivnih dijaloga i moralizatorskih segmenata svakako ne ide u prilog filmu pa Sudar titana djeluje kao praznoglava zabava za osnovnoškolsku publiku kojoj će 3D tehnologija samo pružiti privid da se nalaze u svojoj omiljenoj računalnoj igri. Ostale će gledatelje prije svega odbiti suhoparnost i ispraznost cjeline ...pročitajte cijeli tekst...
  • Što bi rekli susjedi

    Zakon braće (Brothers), red. Jim Sheridan

    Piše: Dejan Durić
    Previše je različitih tema načeto da bi se one uspjele uspješno zaokružiti u konciznu cjelinu pa je Zakon braće naposljetku skončao kao poprilično površan i nerazrađen film. Ispod melodramatskoga plašta zapravo se krije tradicionalna obiteljska moralka u kojoj žena, unatoč svemu, ostaje uz muškarca kojega je voljela i za kojega više nije sigurna voli li ga još uvijek ...pročitajte cijeli tekst...
  • Antiutopija bez pokrića

    Daybreakers, red. Michael Spierig, Peter Spierig

    Piše: Dejan Durić
    Film je ipak nudio premalo vremena kako bi se sve idejne niti djela i likovi zaokružili u smišljenu i konciznu cjelinu pa Daybreakers ostaje na razini konfekcijskih vampirskih naslova, kakve smo nebrojeno puta vidjeli posljednjih godina, te u potpunosti neiskorištenih potencijala glumačke postave u kojoj su i Ethan Hawke, Willem Dafoe te Sam Neill ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raskošno i konvencionalno

    Victoria: život mlade kraljice (The Young Victoria), red. Jean-Marc Vallée

    Piše: Dejan Durić
    Postoji raskorak između Victorijina konzervativizma znanog iz povijesti i redateljevoga revizionizma, koji nisu izbalansirani, pa se junakinja u konačnici pokazala ponešto proturječnom. Valléeov redateljski rukopis, kao i filmska cjelina, unatoč raskošnoj rekonstrukciji razdoblja, djeluju odveć konvencionalno i suhoparno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kreativni zamor Martina Scorseseja

    Otok Shutter (Shutter Island), red. Martin Scorsese

    Piše: Dejan Durić
    Otok Shutter nepotrebno je Scorseseovo koketiranje s poetikom velikih i glomaznih holivudskih produkcija koje su na površini toliko pretenciozne da zahtijevaju od publike i kritike da ih preozbiljno shvate, premda nakon što zagrebemo ispod toga plašta, pronalazimo nered koji opasno odiše kreativnim zamorom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kaleidoskopska kakofonija oblika i boja

    Alisa u zemlji čudesa (Alice in Wonderland), red. Tim Burton

    Vrhunski glumci, poglavito u sporednim rolama, djelu pridaju posebnu intrigantnost i životnost. Tako ovaj zapis o pronalaženju samoga sebe iako nije remek-djelo, ipak nije potpuni zločin protiv Carrollove poetike; radije portal u vlastitu instinktivnu prirodu, putem spoznajno blagotvornih zastrašujućih elemenata kakve mora imati svaka dobra bajka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez društveno relevantnog komentara

    Invictus, red. Clint Eastwood

    Piše: Dejan Durić
    Dok je glumačka interpretacija Mandelina lika Morgana Freemana suptilna i odmjerena, redateljev pristup subjektu kojega portretira to svakako nije. Tijekom gledanja teško se oteti dojmu kako je Mandela idealiziran i ponešto jednodimenzionalan. Matt Damon je solidan kao François Pienaar, premda je taj lik ostao prilično u povojima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Agitprop za republikance

    Priča o prvaku (The Blind Side), red. John Lee Hancock

    Piše: Dejan Durić
    Priča o prvaku možda je na papiru imala sve predispozicije da postane hrabra društvena freska koja će secirati probleme američkog društva zadrtost, međutim umjesto opore socijalne kronike dobiven je čistokrvni crowd pleaser koji igra na kartu emocionalne recepcije gledatelja, u tolikoj mjeri da to postaje krajnje neukusno. Posrijedi je krajnje licemjeran film ...pročitajte cijeli tekst...
  • Emotivno neuvjerljivo

    Ljupke kosti (The Lovely Bones), red. Peter Jackson

    Jackson osobno nije uspio uloviti elegičnost ove književne meditacije s drugog svijeta, pa je čak i ono numinozno pretvorio u shematizirano, time načinivši filmski solecizam, kakofonično-distorzičnu emotivnu klimaktičnost iz scene u scenu, patos koji je poglavito ridikulozan u završnim newageovskim sekvencama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svetac Tom

    Na rubu tame (Edge of Darkness), red. Martin Campbell

    Piše: Dejan Durić
    Redateljeva igra mačke i miša nikada ne postaje dovoljno uzbudljiva i inteligentna jer su trilerski segmenti prošarani pseudoemocionalnim pasažima u kojima se Craven nastoji suočiti s vlastitim gubitkom, premda je jasno da posrijedi nije studija karaktera, nego standardni policijski triler, unatoč Campbellovoj darkerskoj stiliziranosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • CGI ispred psihologije

    Wolfman (The Wolfman), red. Joe Johnston

    Ugniježđen u vrstan produkcijski dizajn, kostime, fotografiju i besprijekorno vizualno, film biva ekstravagantna, pomalo campy viktorijana demonologijskih nokturnalnih transformacija, no bez istinske dubine. To dovodi do artificijelne atmosfere i istinske beživotnosti djela, stalne predvidivosti, čitanja po ključu, odnosno sterilnosti i inertnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Blijedi kolaž dinamičnog života

    Gonzo: Život i rad dr. Huntera S. Thompsona (Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson), red. Alex Gibney

    Piše: Goran Ribarić
    Skačući s teme na temu, sa sugovornika na sugovornika Alex Gibney gradi film kolažnog tipa koji se gleda sa zanimanjem, ali s filmske strane je prilično nezanimljiv zbog dojma redateljeve površnosti. Dinamičan život te kompetentni i zanimljivi sugovornici nisu dovoljni za dobar biografski dokumentarni film, jer gledatelj svakako želi vidjeti više od onoga što je redatelj ponudio
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stvarnost kao predah od virtualnog

    Ni na nebu ni na zemlji (Up in the Air), red. Jason Reitman

    Piše: Dejan Durić
    S jedne strane imamo situaciju da se redatelj nastoji predstaviti kao zabavan, moderan i liberalan autor, međutim ispod takvoga plašta probija skriveni tradicionalist i moralizator, koji vjeruje u čari zajedništva. U trenutku kada Reitman napusti aerodromsko okružje i završi u Binghamovom rodnom (polu)gradiću negdje u zabiti Wisconsina, film dolazi na skizak teren
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Previše je plitko

    Previše je složeno (It's Complicated), red. Nancy Mayers

    Piše: Dejan Durić
    Film završava kao konvencionalna i poprilično konzervativna romantična komedija koja se nimalo ne razlikuje od sličnih radaka štancanih u posljednjih dvadesetak godina. Glumica kalibra Meryl Streep ipak zaslužuje pristojniji scenarij od onoga u kojem je njezin lik sveden na puku karikaturu koja se tijekom dva sata filma neprestano hihoće
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Igra označitelja

    Knjiga iskupljenja (The Book of Eli), red. Albert Hughes, Allen Hughes

    Piše: Dejan Durić
    Nažalost, postapokaliptični svijet na filmskome platnu nikada nije izgledao toliko nezanimljivo. Nije osobito originalan niti maštovit te djeluje poput reciklaže. Braća Hughes trebala bi shvatiti kako je ponekad bolje da popcorn film ostane tek popcorn film jer pretenciozne visokobudžetne parabole često završavaju kao bljutave moralke
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nerealizirane ambicije

    Devet (Nine), red. Rob Marshall

    Piše: Dejan Durić
    Devet je odveć suhoparan, nedostaje mu energije i poleta, kao i šarma, da bi držao gledatelje dva sata u kinodvorani. Pogrešna koncepcija i pristup, neatraktivni songovi, plošnost karaktera te poprilična hladnoća cjeline lišene bilo kakvih emocija učinili su od Devet dobar primjer svega onoga što treba izbjeći prilikom stvaranja mjuzikla
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novinari danas

    Predsjednička igra (Nothing But the Truth), red. Rod Lurie

    Piše: Dejan Durić
    U seciranju puta Rachel Armostrong (Kate Backinsale) od novinarske nade do zatočenice vlastite vlade, redatelj je uspio izbjeći neke tipične zamke, a s druge je strane znao zabrazditi u iste. Predsjednička igra tako je svojevrsni patchwork različitih žanrova i podžanrova: političkoga trilera, sudske drame i zatvorskoga filma ...pročitajte cijeli tekst...
  • O pohlepi i krivnji

    Kutija (The Box), red. Richard Kelly

    Kutija je većim dijelom sofisticirani staromodni triler, s primjesama sci-fi i fantasy-elemenata, zaogrnut ruhom suvremena moraliteta; s izraženim redateljevim senzibilitetom za bogate teksture vizuala i funkcionalnu ljepotu fotografije te kompleksne i neuhvatljive, snolike atmosfere. Kafkijansko-apokaliptični motivi spretno su uklopljeni u radnju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Akcijska raskoš

    Sherlock Holmes, red. Guy Ritchie

    Piše: Dejan Durić
    Redatelj je detektivsku priču zaogrnuo dostatnom količinom akcije, ponekad se ipak odveć zanijevši estetikom videospotova, čime je pak dobio na dinamizmu te ponešto reducirao trilerski okvir priče nauštrb pustolovine i dopadljivosti kako cjelina ne bi ipak bila odveć statična njegovoj publici navikloj na posvemašnji dinamizam
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji