Mnogostrukost ozračja

Divlje priče (Relatos salvajes), red. Damián Szifrón

  • Divlje priče (Relatos salvajes), red. Damián Szifrón

    Zajednička poveznica veže putnike aviona, konobarici u restoran ulazi nasilnik iz prošlosti, poslovnom čovjeku kvari se automobil na sporednoj cesti, stručnjaku za eksplozive pauk odnosi auto, mladi bogataš uzrokuje prometnu nesreću, netom vjenčani na svadbi se suočavaju s novim spoznajama – šest ukratko opisanih vinjeta čine, iako parcijalno inkonzistentan, ipak nesvakidašnje brilijantan argentinsko-španjolski omnibus pri čemu su dvije do tri priče remek-djela a ostatak u rangu odličnog (četvrta) ili barem čvrstog vrlodobrog (druga i peta).

    Naenergezirani, samouvjereni i sigurni, inovativni Szifrón kroz temu ljudske prirode dovedene do ekstrema, njihovim impulsivnim animalnim reakcijama na svakodnevne izazovne situacije te posljedicama takvih nekontroliranih bazičnih instinkta i propulzivno eskalirajućih sirovih nagona i strasti, progovara o dehumanizaciji modernog života, uzaludnosti borbe protiv sistema, klasnim frikcijama ili institucijskoj koruptivnosti, pri čemu destruktivne psihotičnosti, frenetične mahnitosti i frustracijske agresivne ispade svojih likova u prvome redu promatra kao izraze pompoznih socijalno-civilizacijskih dosega, čime iste istovremeno sardonično-subverzivno izokreće i ismijava.
    Divlje priče (Relatos salvajes), red. Damián Szifrón
    Uz snažan redateljski pečat crnohumorno bizarnog i uznemirujuće provokativnog, tri upečatljiva segmenta djela su i grozničava naelektrizirana dinamična montaža Szifróna i Pabla Barbierija Carrere, iznenađujuća kontrastna glazba Gustava Santaolalle i smislena i ogoljena, sirova a funkcionalna fotografija Javiera Julije na tragu skandinavskih velikana Hoyte Van Hoytema ili Johna Andreasa Andersen, koja senzibilizirano pronosi mnogostrukost ozračja svojih crtica (kišovito-noirovska druga, prašnjava i hillbilly-redneck-backwoodsovska treća, urbano-birokratizirana džungla na asfaltu četvrta, primjerice).

    Već neobična retro a opet signifikantna špica u kombinaciji sa svojevrsnim prologom – impresivnom harmsovki apsurdističkom prvom uvodnom pričom, obećava adrenalinski, nepredvidivi i unikatni, antologijski filmski wonderland a Divlje priče zadivljujućom svježinom zasigurno pripadaju u naslove koje se nikako ne bi smjelo propustiti.

    © Katarina Marić, FILMOVI.hr, 11. travnja 2015.

Piše:

Katarina
Marić

kritike i eseji