Daleki domet kratkoga metra

Torta s čokoladom, red. Doroteja Vučić; Pola ure za baku, red. Jure Pavlović


  • U Art kinu Metropolis MSU Zagreb hrvatski kratki igrani filmovi dobili su svoj dom - od studenog 2010. se repertoarno prikazuju kao predigre dugometražnim igranim filmovima. Tako se kao predigra britanskoj retro romantičnoj komediji Američka nevjesta stalno prikazuje Torta s čokoladom, a kao predigra Tolstojevoj posljednoj stanici film Pola ure za baku.

    Torta s čokoladom

    Šarmantan i stvaralački lepršav, potentan šesnaestominutni kratkiš Torta s čokoladom film je stilizirane visoke estetike, vizualno promišljene vrsne fotografije i posvemašnjeg retro-ugođaja à la Julie i Julia, s Mirjanom Karanović kao kulinarskom Julijom Child koja nakon cjeloživotna kuhanja za brojnu obitelj kad ostane sama (odlazak sina i kćeri /Zrinka Cvitešić/, smrt supruga /Zvonimir Zoričić/) ne vidi smisla nastaviti dalje; a vjeru u život vraća joj, nizom humorno-fantastičnih sekvenci, briga za mladog beskućnika u roli kojeg je mlada darovita zvijezda u usponu Filip Križan (glumio u više uloga u kazalištu /Mačak u čizmama, Zečja rupa/, na filmu i televiziji /Mamutica/).

    Nekonvencionalnu i pronicavu psihološku crticu entuzijastične koloritnosti, Tortu s čokoladom režirala je svestrana mlada redateljica i scenaristica Doroteja Vučić (režiju je završila na Južnoafričkoj školi filma i glume (AFDA) u Cape Townu) u produkciji zagrebačke Akademije dramske umjetnosti.

    Pola ure za baku

    Pismen i profesionalan redateljsko-scenaristički prvijenac mladog Jure Pavlovića Pola ure za baku osamnaestominutna je minimalistična crtica o nepremostivim međugeneracijskim interakcijama sa svega tri protagonista, koja elaborirano i smisleno a nadasve moralno relevantno (stoga je i dobitnikom Nagrade Zlatna uljanica Ocjenjivačkog suda katoličkog tjednika Glas koncila za promicanje etičkih vrijednosti na filmu na 19. Danima hrvatskoga filma) progovara o dirljivo otuđujućim obiteljskim odnosima i izokrenutim vrijednostima u suvremenom društvu; o srazu tradicijskog i modernog.

    Zrelo odabrana tema, dobra ideja i optimalno zaokružena priča, oslobođenost od suvišne stilizacije te smirena režija glavni su aduti filma u kojem nastupaju uvijek odlična Marija Kohn te Žarko Radić i Petar Cvirn kao predstavnici triju naraštaja jedne obitelji (baka, otac i sin). Film je nastao u produkciji Dejana Aćimovića i DA Filma.

    © Katarina Marić, FILMOVI.hr, 5. siječnja 2011.

Piše:

Katarina
Marić

kritike i eseji