Američki film

  • Djelo osebujne poetike

    Paterson (Paterson), red. Jim Jarmusch

    Piše: Marijan Krivak
    Paterson je postmoderni pastiš, ali i remek-djelu navlastite i osebujne poetike. Paterson je, naime, poezija sàma… Jer, što je to negoli igrati šah, gledati slapove, peći crno-bijele mafine i oslikavati odjeću i sve to danas u eri digitalne pustoši kada se čitati, pisati i misliti čini poput mjesečarenja? Da, da… Jarmusch je jedan od zadnjih preostalih kino-lunatika. Njegov ultimativni Pjesnik ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bestrasno i monotono

    Američka pastorala (American Pastoral), red. Ewan McGregor

    Piše: Dejan Durić
    Američka pastorala tekst je koji višeslojno razmatra društvenu i kulturnu problematiku u točki povijesnoga preokreta, a adaptacija ostavlja dojam da neiskusni redatelj McGregor nije bio na visini zadatka. Tradicionalno oblikovana i pojednostavljena priča u skladu je s konzervativnim redateljskim rukopisom te stilskom konvencionalnošću pa film djeluje bestrasno i monotono
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bučne i prazne verbalne eskapade

    Samo je kraj svijeta (Juste la fin du monde), red. Xavier Dolan

    Piše: Dejan Durić
    I u ovome ostvarenju Dolan je potpuni autor no uočljivo je discipliniranje njegova redateljskoga rukopisa. Film je odveć nedorečen i plošan, posebice likovi i odnosi među njima, koji su ostali nedovoljno profilirani. Glasne verbalne eskapade, karakteristične za redateljeve filmove, ovaj put ostaju bez učinka: one su samo bučne i prazne te zbog repetitivnosti brzo postaju izrazito zamorne ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljudsko i nadljudsko

    Logan: Wolverine (Logan), red. James Mangold

    Piše: Dejan Durić
    Osvježenje je što su autori odlučili naglasak staviti na proživljavanja protagonista te na društvene i političke aspekte mogućega svijeta, koji zrcale određene trendove primjetne u sadašnjem trenutku. Pritom su izbjegavali pretjerano korištenje animacije kako bi cjelina djelovala realističnije. Zamjetno je da su akcijski prizori u odnosu na prijašnje izdanke dvaju serijala mnogo nasilniji, brutalniji i krvaviji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrijeme donosi promjene

    Ljeto u Brooklynu (Little Men), red. Ira Sachs

    Piše: Dejan Durić
    Scenarij je odlično i vrlo koncizno uobličen. Likovi su zaokruženi i višedimenzionalni, nema pozitivaca i negativaca, jer u danom kontekstu svatko od njih nastoji preživjeti pa su im perspektive shvatljive. Ljeto u Brooklynu naoko je jednostavan, no višeslojan film, koji je svojom komornošću u rukama manje vješta redatelja mogao upasti u pretjeranu teatralnost. Sachs to vješto izbjegava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad je hladnoća u srcu...

    Manchester pokraj mora (Manchester by the Sea), red. Kenneth Longergan

    Piše: Dejan Durić
    Radnja se mahom odvija tijekom zime pa prevladavaju sivi i tmurni tonovi, ozračje hladnoće vrlo je sugestivno dočarano te se prožima s emocionalnim segmentom djela – odnosom vanjske pojavnosti likova te njihovih unutrašnjih proživljavanja, ali uvijek kroz prizmu zbijenosti koja pojačava dojam anksioznosti i bezizlaznosti. Film obilježava izvrsna glumačka kreacija Caseyja Afflecka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nas dvadesettrojica

    Podvojen (Split), red. M. Night Shyamalan

    Piše: Dejan Durić
    Podvojen je narativno vrlo nekoncizan film. Radnja balansira između triju razina. Jedna je vezana uz Kevinov (vrlo dobar James McAvoy) odnos s psihijatricom Karen Fletcher (Betty Buckley), druga se odnosi na djevojke i njihov odnos s otmičarem, a treća se razvija putem analepsi te nam otkriva Caseyino djetinjstvo, za koje pretpostavljamo da će nekako biti povezano s razrješenjem priče u sadašnjosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Meditacija o odrastanju

    Mjesečina (Moonlight), red. Barry Jenkins

    Piše: Dejan Durić
    Vizualno je film Mjesečina Barryja Jenkinsa inventivno riješen s obzirom na fotografiju, boje i kompoziciju kadrova. Mjesečina nalikuje na sporu lirsku meditaciju o nedaćama odrastanja te suočavanja kako sa sobom tako i svojom okolinom, što u konačnici za protagonista rezultira stvaranjem zaštitnoga oklopa za koji ipak naposljetku shvaća da predstavlja nijekanje autentičnoga sebstva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Amerika više nije obećana zemlja

    American Honey, red. Andrea Arnold

    Piše: Dejan Durić
    American Honey je poticajan redateljičin eksperiment sa žanrom filma ceste. Posrijedi je žanr koji uvelike ovisi o prostornoj dimenziji radnje pa bi se moglo pretpostaviti da mu odgovaraju širi formati slike. Međutim, u filmu Andree Arnold odmah uočavamo poigravanje jer koristi omjer 1.37: 1 Navedeno ima svoje bitne učinke ne samo na vizualni segment djela, nego i njegovu značenjsku stranu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odlazak voljenih

    Sedam minuta nakon ponoći (A Monster Calls), red. J. A. Bayona

    Piše: Katarina Marić
    Bayona ne samo da ne uspijeva pod površinskim fantastičnim slojem zakopati manipulativno sentimentalnu akumulacijsku melodramu koja nesklapno narušava i proždire poruku i lekciju o ljekovitosti duhovnog života, nego svojim mračnim univerzumom teško može biti smješten u ikakav pretinac za ciljanu publiku – prebajkovit i jednodimenzionalan za stariju, preteške teme za mlađu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iza svakog uspješnog muškarca...

    Jackie, red. Pablo Larraín

    Piše: Dejan Durić
    Dok gledate film ipak imate dojam da se u njemu sučeljavaju dvije Jackie (sjajna Natalie Portman), između kojih postoji određeno nepremostivo razmimoilaženje. Jedna predstavlja viziju scenarista Oppenheima te je više ocrtana u nacionalnom modusu – kao državna ikona i majka domovine. Druga je onakva kakvom je zamišlja redatelj Larraín i koja je mnogo realističnija i provokativnija ...pročitajte cijeli tekst...
  • U podrumu

    Obdukcija Jane Doe (The Autopsy of Jane Doe), red. André Øvredal

    Piše: Dejan Durić
    Smještanje radnje u podrum u ozračje izoliranosti i zatočenost cjelini daje klaustrofobičan efekt, tim više što je priča isključivo usmjerena na troje protagonista (oca i sina te djevojku koja je navodno mrtva). Obdukcija Jane Doe nije idejno kompleksan film, ali je posrijedi zabavno ostvarenje koje vješto u žanrovskim gabaritima uspijeva naglasak staviti na atmosferu te prestrašiti gledatelje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Inventivno rekreiranje

    La La Land, red. Damien Chazelle

    Piše: Dejan Durić
    La La Land je sasvim korektno ostvarenje. Vizualno je dopadljiv, scenografski i kostimografski doveden do savršenstva, songovi su prijemčivi te odaje dojam da se pazilo na svaki detalj. Cjelina je skladno postavljena te je narativno zanimljivo posložena, s krajem koji iznevjerava gledateljeva očekivanja, što predstavlja osvježenje. Također, lišen je kičeraja i pretjerane patetike ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čekajući Osmu

    Rogue One: Priča iz Ratova Zvijezda (Rogue One: A Star Wars Story), red. Gareth Edwards

    Piše: Dejan Durić
    Redatelj Gareth Edwards pregledno iznosi priču i postavlja raskošne akcijske prizore. No djelo ima problema s ritmom jer je s obzirom na količinu i složenost priče djeluje predugo. Iako je zanatski sve napravljeno s mjerom, Rogue One: Priča iz Ratova Zvijezda djeluje kao instant filmski spektakl čiji je osnovni cilj da svom studiju donese što više novca te da premosti period čekanja do osme epizode ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glomazna holivudska melodrama

    Tajna veza (Allied), red. Robert Zemeckis

    Piše: Dejan Durić
    Tajna veza narativno je konvencionalno posložena: posrijedi je linearno-kronološko sekvencioniranje događaja bez ikakvih sižejnih poigravanja pa pretjerana linearnost negativno djeluje na ritam filma. Film je lišen emocija i napetosti. Radnja teče monotono, a glumci nas ne uspijevaju zaintrigirati za papirnate likove koje utjelovljuju. Cjelina je razvučena i antiklimaktična, a završnica predvidljiva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobrodošlo osvježenje

    Dolazak (Arrival), red. Denis Villeneuve

    Piše: Dejan Durić
    U znanstveno-fantastično ruho upakirana je priča o Zemlji te podjelama i komunikaciji koja vješto povezuje privatno s globalnim. Dolazak sugerira da su zemaljci zatvoreni u svoje čahure i podjele, što je naznačeno različitim reakcijama iz brojnih dijelova svijeta na dolazak izvanzemaljaca i linearno-kronoloških shvaćanjem vremena i postojanja. Dolazak je dobrodošlo osvježenje u ponudi komercijalnog filma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vizualna i narativna rafiniranost

    Noćne životinje (Nocturnal Animals), red. Tom Ford

    Piše: Dejan Durić
    Noćne životinje jednim dijelom sagledavaju Los Angeles kao lažno i nestvarno mjesto. Fordovo ostvarenje poetičan je ljubavni film zamaskiran u neonoir, s izvrsnim glumačkim kreacijama Amy Adams, Jakea Gyllenhaala i posebice Michaela Shannona, te nizom odlično režiranih prizora poput noćne situacije u kojoj nasilnici teorirziraju Tonyjevu obitelj, a autor polagano gradi napetost
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Patetika i nasilje

    Greben spašenih (Hacksaw Ridge), red. Mel Gibson

    Piše: Dejan Durić
    Greben spašenih je film koji tijekom prve dvije trećine čekate da se dogodi. Kada bitka krene, Gibsonu je više stalo do njegovih ideologema i nasilja, nego do profiliranja likova i radnje. Protagonisti su manje više idealizirani i papirnati, a dijalozi patetični pa djelo počiva na predvidljivoj izmjeni patetičnih i nasilnih prizora. Redateljeva pregledna naracija pojednostavljeno pristupa materijalu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Generično holivudsko ostvarenje

    Računovođa (The Accountant), red. Christian Wolff

    Piše: Dejan Durić
    Osim nerazrađenosti likova i sulude fabularne kombinatorike scenarista Billa Dubuquea, režija Gavina O`Connora sasvim je rutinska pa Računovođa ostavlja dojam neinventivnoga trilera koji se pretvara u akcijski film, no bez ikakva prepoznatljiva redateljskog pečata. Stilski je posrijedi generično holivudsko ostvarenje sa standardnom izmjenom emotivnih, humornih i akcijskih prizora ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nestvarno, makabrično, slabo

    Neonski demon (The Neon Demon), red. Nicolas Winding Refn

    Piše: Dejan Durić
    Redatelj Nicolas Winding Refn neprestano igra na kartu šokiranja publike, no u cjelini posrijedi je prazno ostvarenje, slabo odglumljeno, banalnih dijaloga i preduga trajanja. Kada iz Neonskog demona maknete silnu pretencioznost, vizualne eskapade te surealni ugođaj, dobijete Showgirls, ali u maniri filma koji se toliko preozbiljno shvaća da je sasvim lišen duhovitosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kroz optiku čaše

    Djevojka u vlaku (The Girl on the Train), red. Tate Taylor

    Piše: Dejan Durić
    Cjelina je narativno nekoncizna i nevješto montirana. U mnoštvu krupnih kadrova snimanih slobodnom kamerom gledatelj se počinje gubiti, kao i neprestanoj promjeni vremenskih dimenzija priče, točki gledišta, brojnih analepsi, ispreplitanja stvarnosti i fantazija protagonistice, a u svemu tome može se pronaći zaista malo funkcionalnosti. Sve to opterećuje ritam filma
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Karta emocionalnog poistovjećenja

    Snowden, red. Oliver Stone

    Piše: Dejan Durić
    Razlog za emocionalnu biografiju je očit. Edward Snowden je u američkoj javnosti demoniziran kao najgori nacionalni izdajica pa Stone nastoji približiti protagonista iskustvima prosječnoga gledatelja, te igra na problematičnu kartu emocionalnog poistovjećenja. Edward Snowden time nije izdajica nacionalnih interesa nego čovjek poput većine američkih građana...pročitajte cijeli tekst...
  • Nerazrađene motivacije

    Čudo s Hudsona (Sully), r. Clint Eastwood

    Piše: Dejan Durić
    Nije da su Eastwood i Komarnicki na sasvim krivom tragu, no scenarij potonjega toliko je šabloniziran, stereotipiziran i pristran da likovi gube na životnosti i zanimljivosti. Posebice se to odrazilo na niz sporednih likova, napose članova istražnog odbora, koji su krajnje negativno karikirani kao obični birokrati čija je jedina zadaća u ovoj inkarnaciji da unište ugled pilotima...pročitajte cijeli tekst...
  • Posve nepotreban remake

    Ben-Hur, r. Timur Bekmambetov

    Piše: Dejan Durić
    Akcijski prizori nisu osobito maštoviti i inventivni te se ne izdižu iznad razine prosječnih i konfekcijskih akcijsko-pustolovnih filmova kakvima smo neprestano bombardirani. Vrhunac grozote je sekvenca koja se odvija na Jonskom moru, tj. bitka u kojoj se Juda spašava okova. Dojam je da je netko u postprodukciji zaboravio odraditi posao do kraja. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povratak u devedesete

    Tangerine, red. Sean Baker

    Piše: Dejan Durić
    Unatoč nezavidnim egzistencijalnim situacijama protagonista i protagonistica Tangerine (2015) Seana Bakera, božićni kontekst i verbalni dueli likova, kao i njihove peripetije, otkrića, zablude i zabune, daju cjelini upečatljiv humorni element. Ispod njega postavlja se priča o prijateljstvu i podršci dviju marginaliziranih i osamljenih osoba, što se eksplicira u završnici...pročitajte cijeli tekst...
  • Poigravanje ritmom

    Opasnost iz dubine (The Shallows), r. Jaume Collet-Serra

    Piše: Dejan Durić
    Reći da posrijedi nije osobito pametno djelo, suvišno je, jer mu to nije niti bio cilj. Priča je tanka i bazična, a likovi plitki i neisprofilirani pa bi se na scenariju moglo još puno raditi. Pošto je naglasak na izolaciji protagonistice, trebalo je poraditi na njezinoj psihološkoj dimenziji koja je ostala zanemarena nauštrb njezina dvoboja s morskim psom i razvoja taktike otpora...pročitajte cijeli tekst...
  • Spektakl na autopilotu

    Zvjezdane staze: S one strane (Star Trek Beyond), red. Justin Lin

    Piše: Dejan Durić
    Režija Justina Lina funkcionalna je jer je posrijedi solidni zanatlija koji je cjelinu prožeo akcijskim elementima. S one strane dinamično je režirano ostvarenje, izvrsnih specijalnih efekata. Posrijedi je spektakl na autopilotu koji vjerno slijedi postavljene parametre serijala te ne nudi ništa uzbudljivo ili inovativno. Produkcijski gledano, posrijedi je prostojno skrojeno djelo, koje nudi solidnu zabavu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glazba na drugom kolosjeku

    Janis – Little Girl Blue, red. Amy Berg

    Piše: Dejan Durić
    Novina unutar konvencionalno sazdanoga okvira je što redateljica djelo razvija na dvjema razinama: javnoj – kako su Janis Joplin doživljavali ljudi iz njezine neposredne okoline i način na koji se ona predstavljala u javnosti; te osobnoj koja se razvija na temelju unutarnje naracije tako što se koriste osobna pisma koje je pisala članovima obitelji i bliskim ljudima. Janis – Little Girl Blue solidan je dokumentarac ...pročitajte cijeli tekst...
  • Buddy-buddy ili već viđeno

    Dobri momci (The Nice Guys), red. Shane Black

    Piše: Dejan Durić
    Dobri momci imaju banalnu i nesuvislu priču, koja očito nije Blacku od primarne važnosti. Cjelina miriše na osamdesete, iako je radnja smještena u sedamdesete. Film želi ostaviti dojam da se poigrava žanrovskim klišejima, no zapravo ih slijedi tako što se čvrsto drži ustaljene formule što je lišeno svježine, jer imate neprestani osjećaj da ste sve to već negdje vidjeli i čuli, i fabularne koherencije  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zlokobni roboti

    X-Men: Apocalypse, red. Bryan Singer

    Piše: Dejan Durić
    Apocalypse je, produkcijski gledano, pažljivo osmišljen i raskošan filmski spektakl, no vrlo traljavo pati od svih boljki koje inače uočavamo u takvoj vrsti proizvoda. Tanka priča razvučena je na 140 minuta u pokušaju ostvarivanja pseudoepskog zamaha. Film je nekoherentno ostvarenje u kojem je sve uvećano, no lišeno emocija i humanosti koja je bila prisutna u prijašnjim dijelovima serijala ...pročitajte cijeli tekst...
  • Besramni patchwork već viđenog

    Lovac i ledena kraljica (The Huntsman: Winter s War), red. Cedric Nicolas-Troyan

    Piše: Katarina Marić
    Charlize Theron je kao zla kraljica Ravenna pomalo preekspresivna, no superbna u izvedbi; Chris Hemsworth svoj bazno dvodimenzionalni lik maskulinog ideala prezentira, iako poprilično plošno, uz dozu errolflynnovskog šarma. Riječ je o gledljivom no nažalost intra-vrijednosno neambicioznom naslovu, posebno zanimljivom zbog spektakularnih kostima legendarne Colleen Atwood ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razočaravajuće, plošno i plitko

    Kraljica pustinje (Queen of the Desert), red. Werner Herzog

    Piše: Katarina Marić
    Nicole Kidman je u najmanju ruku zanimljiv odabir za interpretaciju Gertrude, iako iznenađujuće snalažljivo glumi i fazu vrlo mlade djevojke. Kraljica pustinje je dosadan, nezanimljiv, inertan, uštogljen i razvučeno mlitav, nekonzistentno epizodičan film, bez istinske dramaturške podloge ili konkretnog zapletnog sukoba, koji snažnu Bell svodi na tipičan ogoljeli ljubavni subjekt
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vukovi ne umiru sami

    Čopor (The Wolfpack), red. Crystal Moselle

    Piše: Marijan Krivak
    Čopor je ona vrsta dokumentarnog filma koju nosi njegova tema. Sama dokumentarna građa toliko je dojmljiva da je autorica tek trebala slijediti niti ove nevjerojatne pripovijesti. Međutim, Crystal Moselle od svoga je filma uspjela izvući i mnogo više. Čopor daje nadu i izuzetno optimistično poentira priču – nikada ne pristati na život kao danost, a uvijek se prepustiti otvorenosti događaja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suluda fabularna kombinatorika

    Batman v Superman: Zora pravednika (Batman v Superman: Dawn of Justice), red. Zack Snyder

    Piše: Dejan Durić
    Batman v Superman film je sulude fabularne kombinatorike, odveć digresivne, nesustavne, nelogične, nemotivirane te krajnje nekoncizne. Previše je stupidnih scenarističkih rješenja, kojih se ne bi postidjele niti najjeftinije C produkcije. Snyder također pokazuje nesnalaženje u vođenju naracije jer je cjelina narativno nekoncizna, prenatrpana i odveć usporena. Akcijski prizori se nepotrebno razvlače u nedogled ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moja kuća, moj dom

    99 domova (99 Homes), red. Ramin Bahrani

    Piše: Dejan Durić
    Odlični Michael Shannon sa svojim demonskim i hladnim pogledom, bešćutnošću i krajnje materijalističkim logikom lišenom ikakvih emocija doista djeluje kao inkarnacija vraga. Njegov Carver zna koga treba odabrati da obavlja prljave poslove za njega: osobu koja nema izbora i kojoj više ništa nije preostalo jer postoje ljudi u njegovom životu za koje treba skrbiti ...pročitajte cijeli tekst...
  • U pogrešnom filmu

    Joy, red. David O. Russell

    Piše: Dejan Durić
    Redatelj David O. Russell ponovno se udružio s Jennifer Lawrence i Bradleyjem Cooperom nudeći nam novu porciju kaotičnih života iz američke kulture, nadajući se da će ponoviti kritičarski i komercijalni uspjeh prethodnika. Ovoga je puta je štošta krenulo po zlu – kako na idejnom tako i na strukturnom planu filma. Glumci kao da se dosađuju, a Jennifer Lawrence kao da se zatekla u pogrešnom filmu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nerazrađeni klišeji

    Šuma užasa (The Forest), red. Jason Zada

    Piše: Katarina Marić
    Redatelj Jason Zada koristi nesporno fluidan a na mahove i kompleksan vizualni stil i inventivnost formalnog plana – uglavnom strukture, kadriranja i montaže koja sporadično generira dojam delirično-zbrkane junakinjine psihe – ali kad se sve zbroji i oduzme, u konačnici ipak prezentira samo reciklirane, imitativne, derivativne i nažalost neuvjerljive, a ponajprije nerazrađene klišeje
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Proizvodnja iluzija

    Ave, Cezare! (Hail, Caesar!), red. Ethan Coen, Joel Coen

    Piše: Dejan Durić
    Ave, Cezare! nastoji stilski pastiširati postupke karakteristične za klasični Hollywood. Proizvodnja iluzija  suprotstavljena je složenim, a katkada i karikaturalno intoniranim zgodama iz života protagonista, čiji problemi počinju nalikovati na složen filmski zaplet. Ave, Cezare! solidna je i sporadično uspjela posveta starim danima filma te ujedno blaga satira na svijet koji se specijalizirao u stvaranju iluzija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nada u ljudskost

    Trumbo, red. Jay Roach

    Piše: Marijan Krivak
    U umjetničkom smislu, film je prilično redateljski predvidiv i plošan. Osim nekoliko vrlo dobrih sekvenci i likova, narativna mu je linija prilično ravna. Ipak… u smislu poruke s početka ovog napisa, Trumbo je dragocjen uradak. Onoga časa kad prestanemo govoriti o herojima i zlikovcima bit će nam moguće stati na svoje noge u svemu što radimo. Trumbo je film nade u ljudskost sàmu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neostvareni potencijal

    Deadpool, red. Tim Miller

    Piše: Dejan Durić
    Osim što napušta strogu i monotonu narativnu linearnost, Deadpool ima priču koja je poprilično tanka. Naslov je to koji na metarazini nastoji propitati žanrovske konvencije, no priča mu je neoriginalno posezanje za žanrovskim općim mjestima. Deadpool je imao potencijala postati drukčijim filmom o superjunacima, no u tim nastojanjima ostao je tek na pola puta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odgovornost bez senzacionalizma

    Spotlight, red. Tom McCarthy

    Piše: Dejan Durić
    Svaki od novinara precizno je okarakteriziran te lišen idealiziranja pa njihova različita reagiranja na problematiku također pridonose višeslojnosti priče, u čemu treba spomenuti i izvrsnu ansambl glumačku postavu. Posrijedi je ostvarenje koje vjerno slijedi konvencije podžanra, no cjelina je dobro i odmjereno, elegantno postavljenja kroz ukrštavanje društvenog, političkog te moralnog podteksta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povratak u ring

    Creed, red. Ryan Coogler

    Piše: Dejan Durić
    Creed se jednim dijelom oslanja na žanrovske klišeje, no cjelina je spretno posložena i izbalansirana, odnosi među likovima vrlo su dobro profilirani, a glumačka je postava svoj dio zadatka više nego solidno obavila, napose Michael B. Jordan i Sylvester Stallone. Redatelj svjesno želi da mu ostvarenje bude crowd pleaser pa cjelina nije lišena emocionalnih uzleta i tipičnog američkog kičeraja ...pročitajte cijeli tekst...
  • U divljini

    Povratnik (The Revenant), red. Alejandro G. Iñárritu

    Piše: Dejan Durić
    Povratniku stil dominira nad sadržajem. Iñárritu i njegov snimatelj Lubezki maksimalno koriste mogućnosti koje im je prostorna dimenzija radnje otvorila i koja u svom sivilu upečatljivo korespondira s protagonistovim borbama, dajući cjelini notu opora realizma. Zato ćemo Iñárrituovo ostvarenje više pamtiti po njegovoj upečatljivoj audiovizualnoj nego konvencionalnoj sadržajnoj komponenti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubavi ime ti je...

    Carol, red. Todd Haynes

    Piše: Dejan Durić
    Carol je živopisan spoj sirkovske melodrame i filma ceste. Prva se bavi srazom društvenih stremljenja i osobnih žudnji, propituje norme i vrijednosti te vizualno-auditivnu raskoš vanjštine – društvenih kulisa, suprostavlja onome što se krije ispod površine. Vizualna je pedanterija Haynesa fascinatna jer je scenografski i kostimografski sve usklađeno te postavljeno u sklad s proživljavanjima protagonistica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dvojaka kritička oštrica

    Oklada stoljeća (The Big Short), red. Adam McKay

    Piše: Dejan Durić
    Kako likovi nisu sasvim scenaristički razvijeni glumci su se morali više truditi, no postava je dinamična i razigrana te doprinosi živosti cjeline. Oklada stoljeća je dinamično postavljena pa unatoč poučavanju i zasipanju terminologijom, ne djeluje zamorno i monotono. Dojam kaosa koji postavlja zrcali svijet kojim se protagonisti kreću te frenetičnost naše kulture, koja nas neprestano zapisa informacijama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zajednički neprijatelj

    Mrska osmorka (The Hateful Eight), red. Quentin Tarantino

    Piše: Dejan Durić
    Vestern zrcali samu srž američkoga identiteta te temelje njihove nacionalne mitologije, a Tarantino obrasce vesterna koristi kako bi to preispitao. Zaštitni Tarantinovi znakovi poput eksploatacijskog baratanja nasilnim prizorima i velika pričljivost likova prisutni su i u ovom djelu, no dijaloška prepucavanja protagonista djeluju kao da smo ih već nekoliko puta mogli vidjeti u prethodnim autorovim ostvarenjima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nova generacija

    Ratovi zvijezda: Sila se budi (Star Wars: The Force Awakens), red. J.J. Abrams

    Piše: Dejan Durić
    Abrams je dobar pripovjedač te vješt zanatlija koji zna pregledno i dinamično iznijeti priču te postaviti raskošne akcijske prizore. Vizualno je zadržao staromodan štih te zaobišao kič i šarenilo. Sila se budi afirmira stare eskapističke mehanizme poput vještog balansiranja između napetosti, patosa i humora te ocrtavanja gledatelju prijemčivih likova te njihovih arhetipskih sukoba ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bezlične binarne opozicije

    U srcu mora (In the Heart of the Sea), red. Ron Howard

    Piše: Dejan Durić
    Howardova narativna kombinatorika konvencionalna je i predvidljiva, a stvaranje, odnosno gradiranje napetosti naprosto mu izmiče iz ruku. Film u cjelini djeluje nefokusirano i nekoncizno. Howard ne zna želi li da mu film bude pustolovni spektakl ili alegorijska priča o snažnim likovima koji se iznenada nađu u velikom iskušenju. Film je sniman za 3D projekciju što je svakako uzelo danak ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tko još brine o logici?

    Igre gladi: Šojka rugalica 2. dio (The Hunger Games: Mockingjay – Part 2), red. Francis Lawrence

    Piše: Dejan Durić
    Igre gladi: Šojka rugalica 2. dio u cjelini muku muči s ritmom te je trebala biti kraća. Moglo se bolje izbalansirati odnos akcijskih i neakcijskih segmenata priče. Prvi su odveć konvencionalni, a drugi se svode na isprazne dijaloške segmente koji se nastavljaju na ljubavne dvojbe iz prve Šojke rugalice. Iako neznatno bolji od prethodnika, ovaj uradak predstavlja tek generički završetak serijala ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad vatra ugasne

    Krampus, red. Michael Dougherty

    Piše: Dejan Durić
    Redatelju ni samom nije jasno što bi želio: strašiti publiku ili je nasmijavati, pa je ostao negdje na pola puta, na ničijoj zemlji između jezivog i duhovitog. Problem je što strašni dijelovi nisu osobito napeti, a duhovitost je umrtvljena tipskim likovima koji nisu osobito maštovito postavljeni i razrađeni te očekivanim odnosima među njima, pa Krampus tek sporadično izaziva smijeh
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plošno

    Most špijuna (Bridge of Spies), red. Steven Spielberg

    Piše: Dejan Durić
    Most špijuna je nacionalna bajka koja počiva na prizivanju nacionalnoga patosa dok istodobno pokušava biti politički aktualna i relevantna jer povijest koristi kao promatračnicu za sadašnjost. Priča je kalkulantski složena pa je usredotočena na običnog i prosječnog Amerikanca koji je uvučen u neobičnu priču (pustolovinu) koju prihvaća da bi zaštitio svoju obitelj i zemlju – dvije svetinje za koje se vrijedi boriti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Unutarnja čarolijia

    Pan: Putovanje u Nigdjezemsku (Pan), red. Joe Wright

    Piše: Katarina Marić
    Od Joea Wrighta ne može se očekivati ništa manje od raskošna uprizorenja Barriejeva naslova. Ipak, čini se kako djelu, pokušajem davanja realističkog okvira priči, biva oduzet njegov esencijalni dio koji ga i čini neprolaznim evergrinom te da sva njegova maštovitost počiva na CGI-efektima i 3D tehnologiji  te donekle otrcanim fantasy-tropima i spektakularnim swashbuckler-akcijskim scenama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bilo jednom u Bostonu

    Crna misa (Black Mass), red. Scott Cooper

    Piše: Dejan Durić
    Cooper je dobar u evociranju opore atmosfere bostonskih etničkih kvartova te prikazu kriminalnoga miljea, pa je u cjelini gledano sve zanatski korektno posloženo do te mjere da djelu katkada nedostaje živosti. Mnogo zanimljiviji aspekt priče od samoga prikaza mafijaških krugova odnos je agenta FBI-a Johna Connollyja (odlični Joel Edgerton) prema Jamesu 'Whiteyju' Bulgeru (Johnny Depp) ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zločin i kazna

    Crimson Peak, red. Guillermo del Toro

    Piše: Dejan Durić
    Tradicionalna scenaristička moralno-idejna kombinatorika možda bi iz današnje perspektive mogla proći kao ironična opaska na žanrovsko naslijeđe i njegove svjetonazorske konture, no problem po cjelinu stvara predvidljivost priče. Gledatelj je od početka svjestan što će se dogoditi pa je nekoliko koraka uvijek ispred protagonistice, što djeluje poput gotovo sadističkog postupka redatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vratite ga kući

    Marsovac (The Martian), red. Ridley Scott

    Piše: Dejan Durić
    Scott i njegov direktor fotografije potrudili su se upečatljivo prikazati marsovsko okruženje Prostranost i pustoš okruženja vrlo efektno korespondira sa situacijom u kojoj se protagonist našao Marsovac nije pretenciozan i bombastičan jer mu je primarni cilj da bude crowdpleaser, u čemu solidno uspijeva, no više scenarističke inventivnosti i redateljske hrabrosti ne bi mu škodilo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Previše zvijezda

    Everest, red. Baltasar Kormákur

    Piše: Dejan Durić
    Nije teško uvidjeti da se Baltasar Kormákur na radu u Hollywoodu morao prilagoditi studijskom režimu i njegovim prohtjevima. U cjelini gledano, Everest nije loš film, osim što je predugačak pa mu se klimaks razvodnjava, ali je idejno nekoncizan jer se nastoje pomiriti različite tendencije. Savršeno bi mogao proći kao nadprosječno televizijsko djelo, no kao kino-uradak utapa se u prosjeku
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzbudljiv triler pun obrata

    Sicario, red. Denis Villeneuve

    Piše: Dejan Durić
    Glumačka ostvarenja najjači su adut djela, ponajprije ona Emily Blunt i Benicija Del Tora. Njezina mršavost, tjelesni i psihički umor, osjetljivost i moralna nadmoć dodatno su pojačani kada se postave u kontrast s Benicijem Del Torom iz čije pojave neprestano probija nešto prijeteće i koji kao da siše energiju iz svoje okoline, premda je u njegovoj interpretaciji Alejandro kompleksan i zaokružen lik ...pročitajte cijeli tekst...
  • U podrumu

    Posjeta (The Visit), red. M. Night Shyamalan

    Piše: Dejan Durić
    Posjeta se poprilično predvidljivo koristi žanrovskim obrascima horora: Film sugerira da bukolički ruralni pejzaž nije uvijek dovoljan da se ponovno počnemo dobro osjećati, ponekad su potrebni radikalniji događaji koji će nas izbaciti iz sigurne pozicije. Mali psihološki podtekst ovoga zabavnog, ali tek prosječnog filma, ujedno je i njegov najzanimljiviji segment.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nakon apokalipse

    Z kao Zachariah (Z for Zachariah), red. Craig Zobel

    Piše: Dejan Durić
    Z kao Zachariah vizualno je vrlo dopadljiv film čija atmosferičnost uvelike počiva na ocrtavanju bukoličkoga okuženja, ostvarivanju dojma izoliranosti i osamljenosti, kako unutrašnje tako i vanjske, što je dodatno pojačano evokativnom uporabom glazbene podloge. Splet svjetonazorskog, društvenog i emocionalno-tjelesnog na papiru djeluje zanimljivo, no njegova filmska egzekucija nije sasvim uvjerljiva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stvar je u kontroli

    Dar (The Gift), red. Joel Edgerton

    Piše: Dejan Durić
    Dar je film dobro vođene priče koja pokušava izbjeći zamke predvidljivosti, te odmjerene režije i bogato razvedene atmosferičnosti. Društvena problematika isprepliće se sa žanrovskim elementima i nastojanjima redatelja da šok-efektima iznenadi i prestraši publiku. Glumačke kreacije Joela Edgertona, Jasona Baremana i Rebecce Hall također pridonose uvjerljivosti cjeline
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobro skrojen ljetni blockbuster

    Nemoguća misija: Odmetnuti (Mission: Impossible – Rogue Nation), red. Christopher McQuarrie

    Piše: Dejan Durić
    McQuarrie pazi da mu priča ne bude pretjerano komplicirana, ali i da se ne svede na puku pozadinu za insceniranje raskošnih akcijskih prizora. Na taj način prilično spretno povezuje staromodan špijunski štih sa suvremenim zabavljačkim tendencijama koje se očituju u humornim elementima i akcijskim prizorima. Nemoguća misija: Odmetnuti vrlo je solidan i dobro skrojen ljetni blockbuster
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lišeno pameti

    Terminator Genisys, red. Sam Taylor

    Piše: Dejan Durić
    Televizijski redatelj Sam Taylor ne shvaća da ako ništa novo nema za inscenirati, tada je bolje akcijske prizore održavati kratkima i dinamičnima, umjesto da se već viđene potjere i pucačine razvlače do granice gledateljeva zamora. On bi želio da akcijski segment djela izgleda kameronovski raskošno i pompozno, no ne uspijeva nadići granicu rutinera koji ispunjava producentske zahtjeve ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kuražna junakinja

    Špijunka (Spy), red. Paul Feig

    Piše: Katarina Marić
    Špijunka se oslanja mahom na (sporadično i satirične) verbalne dosjetke ali jednako tako i gegovni, slapstick tip humora; obim izričajima glavna je glumica Melissa McCarthy itekako dorasla, pa koherentno portretira širok raspon emocija svoje simpatične i kuražne junakinje, CIA-ine špijunke. Dvojac Melissa McCarthy i Paul Feig evidentno je kliknuo i dokazao se uigranim kreativnim timom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad odmor postane mora

    Jurski svijet (Jurassic World), red. Colin Trevorrow

    Piše: Dejan Durić
    Nešto je likove moralo labavo držati na okupu da ne izgleda kao da svatko od njih nastupa u nekom drugom filmu pa s vremena na vrijeme zalutaju na pogrešan set. Posrijedi je niz animiranih atrakcija, malo patetike i zbližavanja, nekoliko neuspjelih pošalica te niz referenci na Ralje i slične filmove o blaziranim turistima u tematskim parkovima i odmaralištima čiji odmor krene po zlu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osvježenje u ponudi

    Pobješnjeli Max: Divlja cesta (Mad Max: Fury Road), red. George Miller

    Piše: Dejan Durić
    Divlja cesta lišena je sentimentalnosti jer redatelj nije sklon romansama i velikim emocijama, što je osvježenje jer akcijski siže ne pokušava razvodniti sentimentalnim epizodama. Posrijedi je poprilično originalno i kreativno ostvarenje, koje može stajati samo za sebe bez popudbine iz prošlosti te predstavlja osvježenje u ponudi inače bezličnih i nemaštovitih holivudskih spektakala ...pročitajte cijeli tekst...
  • Postulati i njihova primjena

    Selma, red. Ava DuVernay

    Piše: Dejan Durić
    Pritom je David Oyelowo ostvario odličnu glumačku kreaciju glavnoga protagonista koja nosi cjelokupni film te je uvjerljivo uspio prikazati procijepe između Kingova javnoga djelovanja i karizmatičnih nastupa te osobnih sumnji i slabosti koje su ga katkada mučile. Selma je vrlo pedantno posloženo djelo u kojem je redateljica pokazala veliku vještinu u postavljanju i vođenju priče, no film bi mogao biti za nijansu kraći ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bolje u kratkoj formi

    SpužvaBob Skockani: Spužva na suhom (The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water), red. Paul Tibbitt

    Piše: Katarina Marić
    Drugo cjelovečernje izdanje ne ponavlja gotovo ništa od frapantne ingenioznosti svoje imanentne mini-forme; ne dosiže čak ni razinu prvog SpužvaBob Skockani filma koji je imao svojih blistavih proplamsaja i uopće je kao cjelina funkcionirao bolje. Evidentno je stoga da mu izričajno ne leži duga forma, radije kratka, u kojoj maksimalno dolazi do izražaja sva dubina i iznijansiranost njegovog začudnog svijeta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pobuna protiv zlog gospodara

    Citizenfour, red. Laura Poitras

    Piše: Marijan Krivak
    Edward Snowden postao je ikonom suvremenog, digitalnog pokreta otpora te se pokazao kao pojedinac koji će se odlučno suprotstaviti samovolji vlade. No, jesmo li doista – osvješćivanjem činjenice da svakoga od nas u svakome trenutku elektroničke komunikacije netko nadgleda – postali pametniji? Ili, možda, paranoičniji? Laura Poitras, zasigurno, zna kako dramaturški uobličiti priču ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oronule kuće, posrnule obitelji

    To dolazi (It Follows), red. David Robert Mitchell

    Piše: Dejan Durić
    Horor kao žanr ima tendenciju da tijekom razvoja radnje ubija jednog po jednog protagonista, što je ovdje iznevjereno jer većina protagonista preživljava. Stoga bismo mogli zaključiti, a s obzirom na spomenuto oniričko i paranoidno ozračje filma, da To dolazi ne povezuje seks s prekoračenjem i moralnim kažnjavanjem, nego teror premješta na unutrašnju, psihološku razinu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Banalno

    Pedeset nijansi sive (Fifty Shades of Grey), red. Sam Taylor-Johnson

    Piše: Dejan Durić
    Dinamika razvoja odnosa Christiana i Anastasije počiva na banalnim dijalozima koji su toliko grozno sročeni da se gledatelj u kinu crveni od srama zbog glumaca koji su ih prisiljeni izgovarati. S takvim scenarističkim materijalom ne trebaju nas čuditi niti beskrvne glumačke kreacije Dakote Johnson i Jamieja Dornana. Pritom je cijeli sadomazohistički kontekst demoniziran jer je publici trebalo dati oduška ...pročitajte cijeli tekst...
  • U patrijarhalom okruženju

    Mama (Mommy), red. Xavier Dolan

    Piše: Dejan Durić
    Problematika suočavanja leži u srži filma, što je evocirano osobitom uporabom formata. Film je naoko sniman u akademijinom formatu. No za razliku od njegova blago pravokutnoga oblika, instagram format kojega Dolan koristi je savršeni kvadrat koji vrlo precizno i strogo omeđuje sliku, a time i živote protagonista. Time sugerira njihovu skučenost, pritisnutost i izoliranost, a to su često njegove teme ...pročitajte cijeli tekst...
  • Cijena američkog sna

    Godina nasilja (A Most Violent Year), red. J.C. Chandor

    Piše: Dejan Durić
    Chandor uvjerljivo rekreira klimu osamdesetih godina s nizom upečatljivih detalja u rasponu od kostimografije preko scenografije do glazbe. Godina nasilja film je stilizirana rukopisa, pomalo vintage izgleda i bogate atmosferičnosti koji skalpelski precizno zasijeca u srž kulturne klime i američkoga mentaliteta razmatrana razdoblja. Međutim, cjelina je neujednačena jer djelo ima i nekoliko propusta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mračni porivi

    Foxcatcher, red. Bennett Miller

    Piše: Dejan Durić
    Channing Tatumnije osobito ekspresivan glumac, no Miller je uspio iz njega izvući maksimum. Tatum odmjereno postavlja portret Marka Schultza kao slabo socijalizirana autsajdera koji teško uspostavlja odnose s okolinom. Steve Carell fizički i psihički gradi Du Ponta kao figuru koja ima brojne nerazriješene komplekse s kojima se ne zna nositi i iz čije pojave neprestano probijaju mračni porivi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ja i svijet oko mene

    Birdman, red. Alejandro González Iñárritu

    Piše: Dejan Durić
    Dinamična kamera i snimanje iz ruke čini glavni dio snimaka filma, što cjelini daje osobit ritam i atmosferu. Oni korespondiraju sa stanjem glavnoga protagonista jer nekoliko dana prije službene premijere predstave koju režira i u kojoj glumi turbulentno je i kaotično razdoblje koje je gotovo komorno svedeno na prostor zgrade kazališta, a što potencira tjelesnu i duševnu preopterećenost protagonista ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stereotipi i šovinizam

    Snajperist (American Sniper), red. Clint Eastwood

    Piše: Dejan Durić
    Snajperist je u potpunosti lišen društvenog, političkog i kulturnog konteksta koji se nikada ne propituje jer se to ne bi moglo uskladiti s koncpiranjem patriotskoga mita. Djelo malo želi biti akcijski film s vrlo stereotpino postavljenjim negativcima, potom rodoljubna bajka, a malo bi bio psihološka studija, iako Eastwoodu psihologija, unatoč svim zaslugama za filmsku umjetnost, nikada nije bila jača strana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dekonstrukcija holivudskog mita

    Karta do zvijezda (Maps to the Stars), red. Davida Cronenberga

    Piše: Dejan Durić
    Redateljev stav prema protagonistima nije nimalo neutralan. On ih postavlja u situacije koje mu služe da ih oštro ironizira i demaskira. Likovi su moralno i emocionalno anestezirani te su svedeni na razinu emocionalnih bogalja i zombija čija je jedina preokupacija kako ih drugi vide i kako su predstavljeni u medijima. Karta do zvijezda radikalna je Cronenbergova dekonstrukcija holivudskog mita
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se riječi zaboravljaju

    Zauvijek Alice (Still Alice), red. Richard Glatzer, Wash Westmoreland

    Piše: Dejan Durić
    Film spašava i daje mu određeni dignitet izvrsna kreacija Julianne Moore, koja je ponovno pokazala da je jedna od najfascinantnijih suvremenih američkih glumica. Njezina odmjerna glumačka kreacija uspijeva prevladati zamke konvencionalne režije i šabloniziranoga scenarija te uvjerljivo ocrtati bespomoćnost i dezorijentaciju koje Alice osjeća. Filmski partneri parirali su joj s različitim uspjesima: ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ambicije i realnost

    Sudac (The Judge), red. David Dobkin

    Piše: Dejan Durić
    Robert Downey Jr. neprestano ostavlja dojam kao da ima problema s ulaskom pod kožu svog lika, a situaciju donekle spašava jedino vrlo solidni Robert Duvall u ulozi oca tiranina.
    Sudac želi biti psihološka studija obiteljskih odnosa ali i društvena freska, ali to nikako ne uspijeva podrobnije razraditi te ostaje na razini kulise kao što i Dobkinovo ostvarenje nikako ne uspijeva isplivati iz ponora pogubne televizičnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pretjerana teatralnost

    U šumi (Into the Woods), red. Rob Marshall

    Piše: Dejan Durić
    Rob Marshall već ima žanrovskih iskustava s mjuziklom (precijeni Chicago), no čini se da je u ovome projektu on najslabija karika. Djelo je raskošno producirano (kostimi, scena, fotografija), a donekle ga spašava dobra glumačka kreacija Meryl Streep. U njezinim dionicama film ravnomjerno balansira između komičnoga i emocionalnoga te se razbija pretjerana jednoličnost
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Destruktivna sila

    Ritam ludila (Whiplash), red. Damien Chazelle

    Piše: Dejan Durić
    Chazelle se odličnim pokazao u gradbi prizora te osobito napetosti u njima, čime je pažljivo podcrtao psihološke tenzije. Njegova je kamera redovito dinamična, rukopis mu karakteriziraju pretežno kratki kadrovi i brzi montažni rezovi te neprestani skokovi, čime montaža slijedi glazbene principe. Dinamizam tako nastoji dočarati mahnitost kako mladog Andrewa tako i njegova učitelja Fletchera ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plutanje na pučini

    Nesalomljivi (Unbroken), red. Angelina Jolie

    Piše: Dejan Durić
    U težnji da filmu podari epski zamah, cjelina je postala predugačkom i na trenutke razvučenom, bez dobroga osjećaja za ritam i tempo, iako vizualno djelo izgleda besprijekorno. Fabularna nit filma miriše na nešto natopljeno patetikom no rome bi se još i moglo progledati kroz prste da Jolie ovaj put kao redateljica jednostavno nije cijepljena od suptilnosti, ali i narativne konciznosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tri narativne linije

    Igra oponašanja (The Imitation Game), red. Morten Tyldum

    Piše: Dejan Durić
    Igra oponašanja je bolje režirana nego napisana. Iako je Tyldumov redateljski rukopis mnogo smireniji nego u slučaju vrlo dobrih Lovaca na glave to odgovara tematici i problematici filma. Redatelj vrlo dobro rekreira duh trenutka, čemu doprinosi i fotografija Oscara Faure. U konačnici, riječ je on solidnom biografskom filmu koji je nudio više mogućnosti nego što su ih autori uspjeli iskorisiti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad scenaristi peglaju

    Egzodus: Bogovi i kraljevi (Exodus: Gods and Kings), red. Ridley Scott

    Piše: Dejan Durić
    Loše glumačke interpretacije, jezive dijaloge i papirnate likove redatelj nastoji nadomjestiti epski intoniranim inscenacijama egipatskih pejzaža te različitih pošasti koje napadaju Egipćane. Iako su poneke sekvence dobro postavljene, cjelina je prekrcana računalnom animacijom koja ubija životnost pa sve nalikuje na umoran, glomazan projekt u koje redatelj, scenaristi i glumci ne znaju što im je činiti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Manjak entuzijazma i razvučenost

    Hobit: Bitka pet vojski (The Hobbit: The Battle of the Five Armies), red. Peter Jakcson

    Piše: Dejan Durić
    Treći dio Hobita nije dosadan, no to ne znači da je posrijedi zanimljiv filma, a još manje da je riječ o narativno konciznom i zaokruženom djelu. Autori muku muče kako sve podzaplete i suprotstavljene strane povezati u logičku cijelinu pa priča cijelo vrijeme prijeti strmoglavljivanjem u rat svih protiv sviju. Hobit: Bitka pet vojski nije osobito zadovoljavajući epilog priče, no čini se da drukčije i nije moglo biti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zatvoreni krug trivijalizacije medija

    Noćne kronike (Nightcrawler), red. Dan Gilroy

    Piše: Marcella Jelić
    Reflektirajući stanje na tržištu rada u medijima Gilroy dobro primjećuje da sve predispozicije za uspjeh ima jedan neobrazovani, hiperambiciozni tip koji je u redakciju došao doslovno s ceste, kako bi pripomogao u širenju osjećaja straha i nesigurnosti. U Gilroyevoj viziji mediji možda djeluju kao da su dotaknuli dno, no ako će ih nastaviti raditi tipovi poput Blooma najgore možemo tek očekivati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uništavanje svega pred sobom

    Dobrodošli u New York (Welcome to New York), red. Abel Ferrara

    Piše: Marcella Jelić
    Devereauxova seksulana pohlepa može se protumačiti kao simptom ovisničkog stanja. Upravo je to ključ je za dešifriranje Devereauxove ličnosti kako je vidi Ferrara, ali i cijelog filma koji na metaforičkoj razini može funkcionirati kao jedna, doduše ne osobito zanimljiva, alegorija o pohlepi MMF-a kao svojevrsnog simbola liberalnog kapitalizma, institucije koja uništava sve pred sobom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oskudna priča

    Igre gladi: Šojka rugalica, 1. dio (The Hunger Games: Mockingjay – Part 1), red. Francis Lawrence

    Piše: Dejan Durić
    Posrijedi je neklimaktičan film oskudne priče, u kojem protagonisti previše pričaju, a premalo djeluju. Gledatelj bi očekivao da pričaju pametno, no dijalozi nisu osobito razrađeni. Ne treba ih zamarati kvazidramskim i pseudopsihološkim sadržajima bez cilja i dramaturškoga smisla, kojima se nastoji prikriti činjenica da silno rastezanje radnje ima samo jednu i jedinu svrhu – da se zaradi malo više dolara ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jesmo li sposobni osjećati?

    Interstellar, red. Christopher Nolan

    Piše: Dejan Durić
    Nažalost po Intersetllar, tehnički dio filma prednjači pred humanim segmentom, koji je scenaristički konvencionalno i ne osobito originalno razrađen te, uz sav svoj patos, ostavlja gledatelje hladnima i ravnodušnima prema likovima. Stoga problem predstavlja scenarij koji ne uspijeva prikrili činjenicu da pojedini njegovi segmenti imaju veće rupe od crne rupe u koju je Cooper zabrazdio ...pročitajte cijeli tekst...
  • Opći rasap

    Narkokultura (Narco Cultura), red. Shaul Schwarz

    Piše: Janko Heidl
    Schwarz u Narkokulturi ponajprije nastoji ponuditi snažnu sliku zbilje i pritom izbjeći zamku promoviranja onoga što nominalno osuđuje kao i veličanja sebe i svog filmskog djela, onoliko koliko je moguće s obzirom na to da film mora steći razinu popularnosti potrebnu da bi bio prikazivan širom svijeta i tako publici pokazao ono zbog čega je načinjen. To mu uglavnom polazi za rukom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dosada u obilju

    Nestala (Gone Girl), red. David Fincher

    Piše: Dejan Durić
    Nestala prikazuje i raskorak između ideala i surove stvarnosti koja nastaje kada padnu maske, a s kojom se protagonisti ne mogu nositi. U tom trenutku autor postavlja predmet svoga drugog poigravanja kojim dodatno razlaže žanrovske obrasce, Nestala je spoj korporativnih studijskih komercijalnih očekivanja te autorovih osobnih preokupacija, koji uz svu redateljsku vještinu ipak vapi za boljim scenaristom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zbog toga volimo gledati filmove

    Odrastanje (Boyhood), red. Richard Linklater

    Piše: Dejan Durić
    Nije pretjerano zaključiti da Odrastanje predstavlja sukus Linklaterova opusa kao djelo koje ujedinjuje sve njegove dosadašnje preokupacije i fascinacije. Posrijedi je intimistička freska koja suptilno spaja mikro i makro razinu. Na prvoj je posrijedi priča o odrastanju dječaka, a na drugu možemo shvatiti kao malu kroniku Amerike u prvih petnaestak godina sada već ne tako novog stoljeća ...pročitajte cijeli tekst...
  • Psihološki registri

    Tom na farmi (Tom at the Farm), red. Xavier Dolan

    Piše: Dejan Durić
    Iako se Dolan vješto poigrava s elementima trilera uvijek iznevjerava gledateljeva očekivanja jer radnja filma primarno počiva na psihološkim učincima i međuigri likova, a ne preprekama koje protagonist mora savladati kako bi se riješio zatočenosti jer s vremenom proizlazi da je unutrašnje, psihološko tamnovanje zapravo mnogo snažnine od onog vanjskog, prostornog. Ključni segmenti priče gledatelju su skriveni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Scenaristička šlampavost i drugi problemi

    Dracula: Neispričana priča (Dracula Untold), red. Gary Shore

    Piše: Dejan Durić
    Scenaristički dio posla u Draculi: Neispričanoj priči posve je rutinski odrađen s nerazrađenom i nekonciznom pričom, koja jedva da popunjava osamdeset i pet minuta filma, te papirnatim i nezanimljivim junacima, kojima se moralna dvojba nakalemljena samo da bi se mogla ostvariti narativna progresija jer psihološkoj strukturi lika uopće ne pridonose, kao i nemaštovitim negativcima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nedostatak kemije

    Čarolija na mjesečini (Magic in the Moonlight), red. Woody Allen

    Piše: Dejan Durić
    Čarolija na mjesečini sporadično je zabavan film u kojem je duh vremena živopisno dočaran, no djeluje odveć nedorađeno i kalkulantski, s neprestano prisutnom činjenicom da smo likove, situacije i šale već mnogo puta ranije gledali kroz Allenov opus i to u mnogo boljoj izvedbi. Redatelj nema snage razviti intrigantnije i živopisnije odnose među likovima koji su tipizirani i plošni
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svetac u nastajanju

    Pravednik (The Equalizer), red. Antoine Fuqua

    Piše: Dejan Durić
    Pravednik je razvučen film koji nema fabularnog štofa za trajanje od preko dva sata. Fuquine vizualne eskapade stvaraju atmosferičnost, ocrtavaju skroman načina života protagonista te nadopunjavaju sliku društvene dekadencije. Međutim, ostaju na razini trećerazredna videospota te uz bombastičan soundtrack više pridonose šminkerskom izgledu filma, koji se  trudi izgledati vrlo oporo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Još jedan reality show

    Labirint: Nemogući bijeg (The Maze Runner), red. Wes Ball

    Piše: Dejan Durić
    Ball povremeno uspijeva inscenirati dinamične scene potjere kroz labirint, a na trenutke mu polazi za rukom i podizanje napetosti različitim trikovima zastrašivanja gledatelja. Labirint: Nemogući bijeg sporadično je zabavan film, a njegova bi priča u vještijim scenarističko-redateljskim rukama imala potencijala za zanimljivu razradu umjesto slijeđenja otrcanih žanrovskih konvencija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Željeznicu guta već daljina

    Tragovi prošlosti (The Railway Man), red. Jonathan Teplitzky

    Piše: Dejan Durić
    Tragovi prošlosti (The Railway Man), red. Jonathan TeplitzkyTragovi prošlosti lijepo sugeriraju humanu poruku oprosta i mirnoga suživota, samo je problem što je film psihološki manjkav. Osim zbog konvencionalna redateljskog rukopisa, dio krivnje otpada i na glumačku postavu. Colin Firth solidan je u ulozi u traumatizirana veterana i njegove ograničene facijalne ekspresije dobro dočaravaju potisnutost karaktera, no Nicole Kidman je neuvjerljiva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U neredu

    U maraku katakombe (As Above, So Below), red. John Erick Dowdle

    Piše: Dejan Durić
    Autori su se odlučili za dvojak prustup. Jedan se odnosi na psihološki teror uzrokovan traumatizmima likova, no posrijedi su poznate situacije koje zbog neoriginalnosti ne uspijevaju polužiti željene rezultate. Drugi proizlazi iz samih prostora labirinta, no i u tom kontekstu redatelj umjesto da iskoristi mogućnosti koje mu okruženje pruža bespotrebno poseže za simbolima silaska u pakao...pročitajte cijeli tekst...
  • Najsolidniji blockbuster ovoga ljeta

    Čuvari galaksije (Guardians of the Galaxy), red. James Gunn

    Piše: Dejan Durić
    Quill, u razigranom tumačenju Chrisa Pratta, je netipičan junak, koji nema čvrsto izgrađene moralne stavove, a i ekipa mu je sastavljena je različitih svemirskih otpadnika koje tumače Zoe Saldana, Dave Bautista i drugi.  Premda Quillov razvoj tijekom radnje uključuje izgradnju čvršćih moralno-etičkih obrazaca. U moru nemaštovitih ovoljetnih blockbustera Čuvari galaksije su najsolidniji proizvod koji možete pogledati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuspjeli tornado složenac

    Oluja stoljeća (Into the Storm), red. Steven Quale

    Piše: Dejan Durić
    Apsurdne situacije, logički propusti i neuvjeljivosti nenamjerno izazivaju smijeh u gledatelja za razliku od segmenata filma kojima je cilj bio postići humoran efekt te dovode do antiklimaktičnoga učinka cjeline. Neuvjerljivi i nedorađeni dijalozi, često prenatopljeni patetikom, izazivaju sućut zbog gumaca koji su primorani izgovarati ih. Uz to glumci su vrlo neekspresivni
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mišići i kič

    Herkul (Hercules), red. Brett Ratner

    Piše: Dejan Durić
    Problem Dwaynea „The Rocka“ Johnsona nije toliko nedostatak ekspesivnosti, na koji smo navikli, nego manjak autoironije. Dijalozi koje protagonisti vode svedeni su na kvaziživotne pouke, Problem s filmovima koji nastoje oživjeti antičko doba je taj da mahom izgledaju prekičasto za vlastito dobro, da se uz sav produkcijski trud jednostavno ne možete uživjeti u razdoblje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad majmuni zavladaju

    Planet majmuna: Revolucija (Dawn of the Planet of the Apes), red. Matt Reeves

    Piše: Dejan Durić
    Okvirno gledajući, scenaristi su možda uspjeli u film unijeti nešto zanimljivih ideja, no u njihovoj razradi nisu se uspjeli izdići dalje od razine banalnosti. Planet majmuna: Revolucija sporadično je vrlo zabavno djelo izvrsnih specijalnih efekata i dobro orkestriranih akcijskih prizora. Međutim, sam scenarij kalkulantski je skrojen, pa film ostavlja dojam da su njegovi tvorci odveć igrali ne sigurno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Egzorcizam i zijevanje

    Izbavi nas od zla (Deliver Us from Evil), red. Scott Derrickson

    Piše: Dejan Durić
    Izrazito mračno ozračje filma, psihičke tenzije u protagonistu, uplitanje njegove obitelji, religijska motivika te kaotično i sumorno urbano okruženje podosta duguju kultnom Fincherovu filmu Sedam s kojim se Derrickson po pitanju redateljske inventivnosti ne može mjeriti, jer kod njega sve pršti od bezličnih klišeja i općih mjesta, dok trikovi za zastrašivanje gledatelja mogu izazvati samo zvijevanje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odveć antiklimaktično

    Neprijatelj (Enemy), red. Denis Villeneuve

    Piše: Dejan Durić
    Neprijatelj, je za razliku od Naše majke i Zatočenih, mnogo je komornije djelo čija je priča također ponešto jednostavnija, iako Villeneuve i dalje ostaje na tragu narativnih paralelizama i obiteljskih motiva, Iako je film nudio brojne mogućnosti za istančano psihološko nijansiranje protagonista te seciranje psihoseksualne problematike, Neprijatelj je odveć antiklimaktično djelo troma ritma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za šećernu bolest

    Krive su zvijezde (The Fault in Our Stars), red. Josh Boone

    Piše: Dejan Durić
    Boone i njegovi scenaristi krajnje su neukusni u tretiranju protagonista i problematike bolesti jer im oni služe za rijetko viđeno iscjeđivanje emocija iz gledatelja. Svaki aspekt filma ima jednu i isključivu svrhu: napadno hiperbolizirati osjećajnost. To se očituje i u dijalozima, glazbenoj podlozi te scenarističkim rješenjima. Dijalozi su na trenutke toliko saharinski da se počinjete nelagodno osjećati zbog glumaca ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iznevjeravanje općih mjesta

    Gospodarica zla (Maleficent), red. Robert Stromberg

    Piše: Dejan Durić
    U cijelom projektu jedino je sporno mjesto redatelj Peter Stromberg, inače majstor specijalnih efekta, o ovo mu je redateljski prvijenac. Iako je scenaristica pazila da scenarij začini dostatnom dozom akcije, humora i patosa, a da ne prijeđe granicu dobroga ukusa, čime bi cjelina postala bljutava, Stromberg je dio čarolije putem izgubio, nastojeći što raskošnije inscenirati njezine fantazije ...pročitajte cijeli tekst...
  • U svijetu videoigre

    Na rubu budućnosti (Edge of Tomorrow), red. Doug Liman

    Piše: Dejan Durić
    Cage (Tom Cruise) u svakom ponovljenom danu napreduje dalje u neprijateljski teritorij u nastojanju da se domogne opakog izvanzemaljskog masterminda. Njegovo probijanje neprijateljskih linija nije ništa doli svladavanje nivoa u klasičnoj videoigri. To se ne očituje samo u strukturi razvoja priče, nego i u redateljevu stilu koji napadno pokušava pastiširati estetiku videoigre
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez predaha

    X-Men: Dani buduće prošlosti (X-Men: Days of Future Past), red. Bryan Singer

    Piše: Dejan Durić
    Dani prošle budućnosti nude kompilaciju poznatih likova te tematskih i idejnih uporišta, samo što redatelj ovoga puta nastoji cijelu stvar dodatno dinamizirati. Iako je film predug, Singerov redateljski stil ne dopušta gledateljima ni trenutak predaha. Sve je vrlo pedantno posloženo te dodatno dinamizirano ekspresivnom montažom kako gledatelj ne bi shvatio da istu priču i likove gleda već nekoliko puta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uvijek iskrivljene slike

    Ogledalo smrti (Oculus), red. Mike Flangan

    Piše: Dejan Durić
    Strategija poigravanja percepcijom i nepouzdanom perspektivom protagonista zanimljiva je i dodatno podcrtana glavnim simbolom u djelu – ogledalom, odnosno napravom čije su projekcije uvijek iskrivljene slike, samo što Flanagan i Howard nisu imali dovoljno discipline i mašte da je koncizno uobliče. Umjesto toga pribjegli su brzopletim, odnosno instant scenarističkim rješenjima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kompilacija već viđenog

    Osveta na visokim petama (The Other Woman), red. Nick Cassavetes

    Piše: Dejan Durić
    Dok gledate Osvetu na visokim petama ne možete se oteti dojmu da ste sve te situacije i gegove već nebrojeno puta vidjeli tijekom posljednjih nekoliko desetljeća. Scenaristica je očito odlučila da joj priprema za pisanje prvijenca bude odgledavanje svih raspoloživih romantičnih i neromantičnih komedija od devedesetih godina naovamo jer njezin uradak ostavlja kompilatorski dojam na svim razinama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bitka sjekirama

    Snowpiercer, red. Bong Joon-ho

    Piše: Katarina Marić
    Snowpiercer je visokokonceptualni SF koji ostaje samo na odličnoj ideji s iznenađujuće amaterskim nedostatkom teksture, antiklimaktičnim finalnim otkrivenjem glavnog tajnovitog antagoniste, no s odmjerenom infuzijom redateljeva uvijek razigranog osobnog pečata koja međutim ne pomaže ostavljanju dojma manjkava, nepotpuna i pomalo površna pristupa materijalu i njegovoj realizaciji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neuvjerljivo i jednodimenzionalno

    Noa (Noah), red. Darren Aronofsky

    Piše: Dejan Durić
    Dva su osnovna problema filma – režija i scenarij koji potpisuju redatelj i Ari Handel. Dvojac se silno trudi da im film na intelektualnoj razini bude trodimenzionalan, no zanemarimo li njegovu pretencioznost, suočeni smo s jednodimenzionalnim djelom koje ima potencijala da mu ugled s vremenom naraste tako što će se buduće generacije gledatelja prema njemu odnositi kao prema kultnom treshu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snažne cure

    Zvončica i gusarska vila (Tinker Bell and The Pirate Fairy), red. Peggy Holmes

    Piše: Katarina Marić
    Fairytopijska saharinska zasićenost Zvončica-serijala koja ju je dosad strogo separirala kao filmove za djevojčice, u ovom dijelu donekle se balansira muškom, dječačkom piratskom podtemom u naraciji s vrlo sparrowskom vilom alkemičarkom Zarinom, što je čini pogodnom za kategoriziranje kao obiteljskog filma. Dakle, tipični, blještavi, efektni i živahni Disney, iako nikako ne u svom najboljem izdanju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav je...

    Slatkica i boksač (Cutie and the Boxer), red. Zach Heinzerling

    Piše: Željko Kipke
    Heinzerlingov dokumentarac ponajprije je fokusiran na odnos između dvoje umjetnika. Sve ostalo je u drugom planu. Pa ipak u tako usko položenom okviru Heinzerling iznenađuje konstrukcijom priče o emotivnoj vezi između Ushioa i Noriko. U konačnici se može reći kako je žena iz sjene ostavila dublji trag u filmu od žestokih udarcaca boksačkim rukavicama u slikarsko platno
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pametna zabava

    Hotel Grand Budapest (The Grand Budapest Hotel), red. Wes Anderson

    Piše: Dejan Durić
    Humane su ideje vrlo suptilno utkane u djelo te bi u manje spretnoga redatelja izgledale kao tendenciozno iznošenje pouke, što je ovdje vješto izbjegnuto korištenjem modusa pastiša i specifične bajkovite atmosfere. Primarni naglasak stavljen je na zabavu kroz posvetu prošlim filmskim i književnim vremenima, a to nije negativna opaska jer zabava je uvijek dobrodošla ako je pametno ostvarena ...pročitajte cijeli tekst...
  • Protiv sustava

    Dobri dileri iz Dalasa (Dallas Buyers Club), red. Jean Marc Vallée

    Piše: Dejan Durić
    Dobri dileri iz Dallasa jedan su od onih filmova dobrih namjera koji svojim gledateljima žele ponuditi priču u kojoj će moći suosjećati s protagonistima u njihovoj borbi protiv društvenih i državnih mehanizama te im suptilno proslijediti humanu poruku. Redatelj se vješto kreće između realističkih, komičnih i emocionalnih aspekta djela tako da cjelina nikada ne upada u pretjeranu patetiku i emocionalnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav je – ljubav

    Ona (Her), red. Spike Jonze

    Piše: Dejan Durić
    Ona (Her), red. Spike Jonze Prikazivanju odvajanja od autentičnih, stvarnih aspekata života i iskustva doprinosi i iznimna atmosferičnost ostvarenja. U srži filma nalazi se klasična ljubavna priča koja je rekonceptualizirana pa film jednim dijelom možemo iščitati kao alegoriju o internetskim servisima za spajanje ljudi i našem kreiranju i pridavanju žuđenih karakteritika osobama koje nikada u stvarnome životu nismo sreli i upoznali ...pročitajte cijeli tekst...
  • Videoigrica umjesto društvene satire

    Robocop, red. Jose Padilha

    Piše: Dejan Durić
    Tamo gdje je Verhoeven bio izravan, nasilan i precizan, Padilha se ponaša kao da režira videoigru za tinejdžere. U akcijskim prizorima ne samo da se osjeti vizualna estetika videoigara, nego je gledatelj često stavljen u vizuru samoga Robocopa pa zaista dobija dojam da je igrač koji mora pobiti što više loših dečkiju ne bi li sakupio potrebne bodove, odigrao sve levele te se vratio ženi i sinu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Korak unatrag

    Snježno kraljevstvo (Frozen), red. Chris Buck, Jennifer Lee

    Piše: Katarina Marić
    Ipak, uz sve nekonvencionalnosti koje se mogu iščitati iz Snježnog kraljevstva, formulaičnost se odnosi u prvome redu na shematizirani stoput viđen pristup prezentaciji radnje te brojna ugađanja i podilaženja publici. Uz razrađenu fotografiju i tri pamtljive scene, sve u svemu još uvijek je riječ o filmu koji se idealno uklapa u blagdansko zimsko ozračje i kojeg djeca lako mogu voljeti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Malo prave drame

    Kolovoz u okrugu Osage (August: Osage County), red. John Wells

    Piše: Dejan Durić
    Obiteljski odnosi mogu biti previše složeni i teški bez učestalih i potrošenih motiva pa zaplet nije uvijek nužno isrcpljivati u njima. Film koji odnose među likovima tretira na odveć telelvizičan način svodi se tako na niz dinamičnih motiva i intriga, koje promašuju svoju bit. Kolovoz u okrugu Osage ostavlja dojam nekoherentna i nezaokružena te narativno nekoncizna djela
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tromo i razvučeno

    Kradljivica knjiga (The Book Thief), red. Brian Percival

    Piše: Dejan Durić
    U Kradljivici knjiga društveni kontekst gotovo je zanemaren te prikazu nacističke Njemačke, zbog melodramatskih namjera autora, nedostaje doza oporosti i realističnosti, koja je žrtvovana u ime hiperrealne vizualne ispoliranosti. Redatelj naglasak stavlja na osjećaje, no posrijedi nisu iskrene emocije nego besramno nastojanje da se one pod svaku cijenu izvuku iz gledatelja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lijepa vanjština bez sadržaja

    Tajni život Waltera Mittyja (The Secret Life of Walter Mitty), red. Ben Stiller

    Piše: Dejan Durić
    Tajni život Waltera Mittyja (The Secret Life of Walter Mitty), red. Ben StillerPosrijedi je dvosatna doza eskapizma u kojoj se Stiller  umjesto poigravanja idejama opredjeljuje za jednostavniji pristup pa naglasak stavlja na emocije, što u kombinaciji s glasnim soundtrackom na trenutke proizvodi patosom odveć natopljen učinak. Film je vizualno odveć ispoliran, ali u suštini prazan – dakle, riječ je o proizvodu zapakiranom u raskošan celofan koji omata prevaru za gledatelja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bestrasno

    12 godina ropstva (12 Years a Slave), red. Steve McQueen

    Piše: Katarina Marić
    Izrazito estetiziran i tehnički uredan filmaš, Steve McQueen svoj film, iako s brojnim prikazima sadizma, krvavih bičevanja i svekolikih iscrpljivanja i brutalnosti prema likovima, ostavlja antiseptičnim, destiliranim od istinski srčanih i iskrenih emocija; što ga potvrđuje kao nesentimentalnog filmaša radije orijentiranog na izvanjsko i patnje tijela negoli u uživljavanje u unutarnje, duševne turbulencije likova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Braća po krvi i(li) glazbi

    Mistaken for Strangers, red. Tom Berninger; Marley, red. Kevin Macdonald

    Piše: Janko Heidl
    Uspoređujući oba nesumnjivo izvrsna glazbena dokumentarca Marley i Mistaken for Strangers, može se reći da se prvi unatoč općoj preglednosti ne omogućuje uvid izbliza u bezbrojne vibrantne pojedinosti, dok drugi, ne daje preglednu sliku cjeline no hvata naizgled nevažne sitnice i specifičnosti koji generiraju one dragocjene titraje autentičnosti i osobitosti nekog bivstvovanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Subjekt i projekt

    Nulti teorem (The Zero Theorem), red. Terry Gilliam

    Piše: Marijan Krivak
    Nulti teorem film je koji u idejnom smislu sasvim precizno detektira distopijske posljedice namrijete nam beskrupuloznom logikom znanstvenog napretka. Pojedine njegove epizode lucidne su opservacije detalja koji ispunjavaju tako definiran svijet. Ako sagledamo cjelinu filma, Gilliamova poslovična satiričnost pomalo gubi svoje uporište. Nulti teorem je tek zabavan i zanimljiv mali film ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lude sedamdesete

    Američki varalice (American Hustle), red. David O. Russell

    Piše: Katarina Marić
    Likovi Američkih varalica uvjerljivi su nosioci moralno najrazličitijih nijansi kao i komentatori i ondašnje Amerike i sadašnjega društva, ujedno onog socijalnog ali i općeg ljudskog stanja. a njihovi interpreti odlikuju se istinski izvrsnim studioznim i izbalansiranim interpretacijama tih dekonstruiranih sveameričkih individua. David O. Russell svakako je postao ime s holivudske redateljske A-liste ...pročitajte cijeli tekst...
  • Woody Allen u pravoj formi

    Jasmine French (Blue Jasmine), red. Woody Allen

    Piše: Marijan Krivak
    Doista nije pretjerano reći da je Woody Allen ponudio svoj najbolji film u posljednjih nekoliko godina. Gorka satira Jasmine French donosi iznova velikog autora u sjajnoj formi. Slojevitost likova uz sjajne dijaloge vrlo je vješto narativno-filmski sročena. Čini se da, na pragu njegova devetog desetljeća, od Allena možemo očekivati još uspjele kinematografske (samo)ironije i uspjele filmske satire ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tako je ako vam se čini

    Vuk s Wall Streeta (The Wolf of Wall Street), red. Martin Scorsese

    Piše: Dejan Durić
    Unatoč pokojem nesretno odabranom glumcu Vuk s Wall Streeta prilično bi dobro funkcionirao da umjesto tri traje dva sata. Nažalost, u svojoj se maratonskoj minutaži pretjerano iscrpljuje u nizanju ekscesa glavnoga protagonista tako da se u posljednjoj trećini opasno razvodnjuje. Iako sporadično zabavan u svom uživljavanju u ponašanja i postupke glavnoga lika, film je u cjelini ipak praznjikav ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspavljivanje i teroriziranje

    Hobit: Smaugova pustoš (The Hobbit: The Desolation of Smaug), red. Peter Jackson

    Piše: Dejan Durić
    Animirane i stvarne pozadine kao i likovi napadno nalikuju na kompjutersku igru u kojoj je gledatelj sveden na pasivnog promatrača. Histerične vožnje također odaju ponešto od strategija videoigara, zbog čega film djeluje odveć artificijelno i animirano. Pritom Jackson više pažnje poklanja tehničkoj strani filma nego karakterizaciji likova koji ne uspijevaju postati zanimljivima i živopisnima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • O umjetnosti i umjetnicima

    Samo ljubavnici preživljavaju (Only Lovers Left Alive), red. Jim Jarmusch

    Piše: Dejan Durić
    Samo ljubavnici preživljavaju prvenstveno je film o umjetnosti i umjetnicima, gotovo romantičarski intorniran u svom pogledu na iste. Sabiranje višestoljetnoga iskustva jedne umorne civilizacije u opadanju gotovo da svojim intertekstualnim strategijama priziva u sjećanje modernističke književne klasike samo što Jarmusch navedeno čini na jednostaviniji i publici pristupačniji način
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez imalo začudnosti

    Igre gladi: Plamen (The Hunger Games: Catching Fire), red. Francis Lawrence

    Piše: Dejan Durić
    Nije Lawrence nesposoban redatelj, dapače, solidan je zanatlija koji zna inscenirati dopadljive akcijske prizore. je mogući svijet raskošno dizajniran sa svim onim futurističkim kičerajem, no u cjelini gledano prazan je i monoton. Odnos troje protagonista odveć je hladan i sterilan. Igre gladi: Plamen stoga treba shvatiti tek kao poveznicu između prvog i trećeg dijela trilogije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Film ni o čemu

    Savjetnik (The Counselor), red. Ridley Scott

    Piše: Dejan Durić
    Iako je Scottov redateljski rukopis poslovično pompozan, s velikim naglaskom stavljenim na vizualnu komponentu, u kojoj okruženju, scenografija i kostimografija igraju veliku ulogu, te dinamičnu montažu, cjelina zbog mnoštva problema djeluje antidramatično, odnosno, preciznije rečeno – antiklimaktično. Nepostojeća radnja se vrlo sporo odigrava, a kada nekako i preživite do kraja, uslijedi pravo razočaranje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Već viđeno

    Machete ubija (Machete Kills), red. Robert Rodriguez

    Piše: Dejan Durić
    Machete ubija sadrži u grandioznijoj inačici sve ono što je imao i original. Jedina je razlika što takva hipertrofija sada djeluje isforsirano. Machete ubija je film koji nalikuje na šalu koju ste već nebrojeno puta čuli u različitim inačicama, no posrijedi nije ona vrsta šale koja će vas uvijek i iznova moći nasmijati, nego ona koju jedanput čujete i potom više ne sadrži nikakvu draž ...pročitajte cijeli tekst...
  • Seciranje fanatizma

    Zatočene (Prisoners), red. Dennis Villeneuve

    Piše: Dejan Durić
    Provincijsko, malograđansko, zimsko okruženje djelu daje osobitu atmosferu, dodatno potpomognutu seciranjem ponašanja protagonista, samo što ostaje dojam da nam je Villeneuve imao više toga za ponuditi. Zbog neuvjerljiva glumačkog nastupa Hugh Jackman je najslabija karika glumačke postave. Posebice u trenucima kada mora biti emocionalno ekspresivan
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jednom davno

    Utrka života (Rush), red. Ron Howard

    Piše: Dejan Durić
    Utrka života djelo je koje neće ostati upamćeno po inovativnosti jer Ron Howard redatelj je od kojega to više niti ne možemo očekivati. Iz navedenoga evidentno je da slijedi utabanu formulu lako zamjetljivu u njegovoj filmografiji. No, unatoč tome, kao i mistifikaciji protagonista te njihova okršaja, posrijedi je ostvarenje koje sasvim solidno funkcionira kao dva sata nepretenciozne zabave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U bestežinskom stanju

    Gravitacija (Gravity), red. Alfonso Cuarón

    Piše: Dejan Durić
    unatoč tehničkoj i vizualnoj besprijekornosti, odličnoj režiji i solidnom glumačkom nastupu Sandre Bullock, Gravitacija djeluje odveć praznjikavo i šuplje. Posrijedi je film kojem koncept napadno viri iz svake pore, a nametljivost takve vrste nikako ne može biti dobra. Mnogo intrigantnije za promišljanje od Cuarónove parabole problematika je svemirskoga smeća koje kruži nad našim glavama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad muškarac voli ženu

    Prije ponoći (Before Midnight), red. Richard Linkalter

    Piše: Marijan Krivak
    Linkalter dramatiku postiže gradacijom dijaloga između protagonista i beskrajno je siguran u snagu izgovorenih riječi Ethana Hawkea i Julie Delpy. Redatelj nesumnjivo vjeruje u postojanost odnosa muškarca i žene. Unatoč svim verbalnim eskapadama u drugom dijelu filma dolazi do smirajaPrije ponoći je precizno složen umjetnički prikaz ljubavi, tog naoko jednostavnog osjećaja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zaobići u širokom luku

    Riddick, red. David Twohy

    Piše: Dejan Durić
    Twohy je slab kada su u pitanju akcijski prizori. Akcijsko-pustolovne scene nisu osobito kreativno i inovativno postavljenje pa ciljanoj publici neće biti osobito zanimljive, a scenografija i specijalni efekti otkrivaju očajan deficit budžeta, kojega bi jedino kreativniji filmaš mogao nadomjestiti svježim idejama. Ako vam je imalo stalo do vlastita filmskoga ukusa zaobiđite ovaj film
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Solidno i gledljivo

    Arbitraža (Arbitrage), red. Nicholas Jarecki

    Piše: Katarina Marić
    Uloga Roberta Millera jedan je od vrhunaca karijere Richarda Gerea koji se u njoj izrazito komforno snalazi (i ranije je pokazivao razvidan talent u interpretacijama osoba koje ponešto skrivaju ispod površine), ali i zbog smirene i elegantne, empatične topline kakvom zrači, što sam lik predstavlja kompleksnijim nego što scenaristički, na papiru, uistinu i jest ...pročitajte cijeli tekst...
  • Konzervativno moralističko ruho

    Prizivanja (The Conjuring), red. James Wan

    Piše: Dejan Durić
    Iako redatelj ima stila, priča filma, osim što nije nimalo originalna, djeluje kao tematski horor zabavni park. Ako biste trebali načiniti popis rekvizita iz horor filmova koji su našli svoje mjesto u filmu, čini se da bi jednostavnije bilo krenuti od onoga što se ne pojavljuje u djelu. Svi ti motivi nabacani su u radnju bez osobita reda i odgovarajuće scenarističke razrade pa priča djeluje odveć razbarušeno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dva svijeta

    Elysium, red. Neill Blomkamp

    Piše: Dejan Durić
    Akcijski prizori dobro su orkestrirani, no Elizej je narativno zbrkan jer je nekoliko narativnih rukavaca nezgrapno povezano u cjelinu. Scenarij je trebalo dodatno razraditi, posebice likove koji su odveć papirnati, a samu priču o pojedincu kojemu je ostao svega nekoliko dana života te se baca u potragu za mogućim ozdravljenjem dinamizirati. Primjerice, zadnjih dvadesetak minuta film opasno gubi na ritmu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žanrovska mješavina za nezahtjevne

    Byzantium, red. Neil Jordan

    Piše: Dejan Durić
    Uz pokoji logički propust u priči, film na trenutke djeluje kao da Jordan nije imao jasnu koncepciju što s materijalom želi postići. Ne može se oteti dojmu da bi spomenutom slaganju priče možda više odgovarao format televizijske mini serije. Byzantium je zabavno djelce za nezahtjevno gledanje, koje je daleko od redateljevih ponajboljih ostvarenja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U dvije dimenzije

    Wolverine (The Wolverine), red. James Mangold

    Piše: Dejan Durić
    Wolverine čini niz kalkulantski posloženih ključnih trenutaka koji bi trebali ostaviti privid promišljenosti i cjelovitosti koji u konačnici izostaje. Izbor redatelja otkriva težnju da se zadovolje producentski prohtjevi nauštrb inovativnosti jer James Mangold uvijek je ostao na razini zanatlije kojemu se dodjeljuju komercijalno potencijalno uspješni projekti, no nikada oni visokih estetskih kriterija
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prebučni spektakl

    Usamljeni osvetnik (The Lone Ranger), red. Gore Verbinski

    Piše: Dejan Durić
    Verbinski film režira poprilično rutinski, kao da niti sam nije osobito zainteresiran za materijal koji ima u rukama. Svaki put kada pokuša biti dopadljiv, nastojeći unijeti dozu humora u cjelina, rezultat mu promakne pa je film nenamjerno neduhovito ostvarenje. Usamljeni osvetnik prebučan je spektakl, predugačkih akcijskih prizora lišenih suspensea, s lošim scenarijem i neusredotočenom režijom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dramaturški kaos

    Čovjek od čelika (Man of Steel), red. Zack Snyder

    Piše: Dejan Durić
    Što se samih glavnih glumaca tiče, oni su u cijeloj priči očito najmanje bitni – Henryju Cavillu ne bi naodmet bilo da si plati dodatne satove glume, a Amy Adams nitko ne može kriviti što nikako se ne uspijeva unijeti u jezivo napisane dijaloge. Čovjek od čelika nezaobilazno je iskustvo samo za filmske mazohiste. Ostali bi film trebali izbjegavati u širokom luku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razigrana mlada glumačka postava

    Blink Ring (The Bling Ring), red. Sofia Coppola

    Piše: Dejan Durić
    Bling Ring imao je izvrsnoga potencijala da se prometne u zanimljivu društvenu satiru, no ostaje dojam kako se redateljica donekle mučila s materijalom te joj ni samoj nije bilo posve jasno kojim bi putem trebala krenuti. Rajcanja njezinih protagonista nad odjevnim predmetima slavnih osoba ipak s vremenom postaju odveć repetitivna za vlastito, ali i  gledateljevo dobro ...pročitajte cijeli tekst...
  • Upropašteni potencijal

    Majstori iluzije (Now You See Me), red. Louis Leterrier

    Piše: Dejan Durić
    Priča o uličnim mađioničarima koji iznenada postaju vrlo sofisticiranim pljačkašima ne drži vodu. Sve djeluje raskošno i velebno, no krajnje prazno. Povremeno se gledatelj zapita nisu li producenti mogli uposliti i sposobnijeg montažera koji bi konciznije i preciznije posložio akcijske prizore te olakšao njihovo praćenje. Majstori iluzije imali su potencijala, koji je nažalost ostao upropašten.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad zombiji hodaju, logika stoji

    Svjetski rat Z (World War Z), red. Marc Forster

    Piše: Dejan Durić
    Forster na trenutke i sporadično uspijeva postići napetost, a film u svom gotovo dvosatnom trajanju nema praznoga hoda, iako je njegova  priča poprilično plitka i jednostavna. Svjetski rat Z nezahtjevnim će gledateljima vjerojatno biti gledljivo ostvarenje za večernje opuštanje, dok će one zahtijevnije odbiti generičnost cjeline i scenaristička šlampavost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predator za djecu

    Zemlja: Novi početak (After Earth), red. M. Night Shyamalan

    Piše: Dejan Durić
    Dijalozi su banalni i nedorađeni, likovi odveć tipizirani za vlastito dobro, a ukupnom dojmu ne pridonose ni glumčke kreacije – Will Smith rutinski odrađuje ulogu, a sin mu Jaden odveć je neekspresivan i drven. Shyamalan, očito radeći s neinspirativnim materijalom, poprilično traljavo režira film, što se posebice odnosi na pustolovne prizore pa cjelina ostavlja dojam neinventivnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • (Is)Prazan spektakl

    Veliki Gatsby (The Great Gatsby), red. Buz Luhrmann

    Piše: Dejan Durić
    Luhrmann vizualnost koristi kako bi naoko ostavio dojam svojevrsne postmoderne bajke, no to je tek fasada koja prekriva pravu istinu – vizualan dojam postaje sam sebi svrhom, a funkcija mu je da prekrije scenarističku bezidejnost. Navedeno se najbolje primjećuje kada film gledate u 2D-u jer pritom dobivate izvrstan uvid koliko je cijela struktura podređena 3D-u ...pročitajte cijeli tekst...
  • Putovanje jedne haljine

    Djeveruše pod gasom (Bachelorette), red. Leslye Headland

    Piše: Katarina Marić
    Koncept zapleta oko blasfemičnog oskvrnjenja mladenkine haljine, ali i njezina finalna reparacija, iako u cjelokupnom kontekstu ipak djeluju pomalo isforsirano, ipak prezentiraju Djeveruše pod gasom kao one koje uvijek nastoje istražiti kompleksne odnose svojih profanih, besramnih i promiskuitetnih, emocionalno oštećenih i samodestruktivnih protagonistica koje i nije baš lako voljeti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prilagođeno senzibilitetu nove generacije

    U tami zvjezdane staze (Star Trek Into Darkness), red. J. J. Abrams

    Piše: Dejan Durić
    U tami je mnogo više Spocokov nego Kirkov film jer se Spock pretvara u ultimativnoga akcijskoga junaka. Iako je mali segment posvećen sagledavanju ljubavnoga odnosa Uhuru i Spocka, U tami je film o male bondingu između Kirka i Spocka, što se ostvaruje kroz sentimentalnu priču o zaštiti prijatelja, no u cjelini film publici nudi pregršt atrakcija, kojima će se moći zabavljati u kinodvorani ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na putu za nigdje

    Na cesti (On the Road), red. Walter Salles

    Piše: Dejan Durić
    Na cesti je, u cjelini gledano, odveć monoton film, preduga trajanja i neujednačena ritma pripovijedanja. Dok redatelj uzdiše nad svojim protagonistima, gledatelj želi da oni što prije odrastu i odmaknu se od svojih pseudoegzistencijalnih i pseudofilozofskih rasprava. U svom izrazito romantiziranom pristupu vlastitim adolescentskim fetišima, redatelj je stvorio sasvim irelevantno djelo.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ambicije veće od dometa

    Grijesi očeva (The Place Beyond the Pines), red. Derek Cianfrance

    Piše: Dejan Durić
    Nastojanja Dereka Cianfrancea nesumnjivo su ambiciozna. Riječ je o ostvarenju koje teži biti epskom freskom, ali i studijom intimnih proživljavanja protagonista, filmu o moralnim dvojbama, ali i odbačenosti te marginaliziranosti. Mnogo je toga utkano u djelo, no kako često biva, (ne)uspješna egzekucija materijala sasvim je druga priča
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ja heroj (još jednom)

    Zaborav (Oblivion), red. Joseph Kosinski

    Piše: Dejan Durić
    Zaborav je jedan od onih filmova – prenapuhanih balona, vizualno dopadljivih i dinamičnih, što znači da će gledateljima dva sata u kinu brzo proletjeti, ali se filma neće duže sjećati od trajanja odjavne špice. Gotovo ne vrijeđa inteligenciju i nije zaglupljujući poput prošlogodišnjeg Prometeja Ridleyja Scotta, ali je prazan i ne osobito originalan
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vješto skrojeno

    Nuspojave (Side Effects), red. Steven Soderbergh

    Piše: Dejan Durić
    Nedostatke u priči Soderbergh pokušava nadomjestiti vještim stvaranjem atmosferičnosti te svojim dobro znanim stilskim eskapadama. Promjene modusa i rasploženja te isticanje stanja protagonista često se postiže različitim snimateljskim efektima, a autor se pokazao dobrim u snimateljskom poslu. U cjelini, Nuspojave zabavno su i vješto skrojeno žanrovsko ostvarenje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez velikih i patetičnih gesti

    Gospodin Lazhar (Monsieur Lazhar), red. Philippe Falardeau

    Piše: Dejan Durić
    Film vješto pokazuje emocionalne preturbacije protagonista te njihovu mučnu svijest bez suvišne i neukusne manipulativnosti. Redatelj uvjerljivo i nenametljivo uspijeva prikazati neposrednost i nesputanost dječjeg pogleda na svijet naspram ukočena svijeta odraslih. Mohamed Fellag izvrstan je u ulozi Bachira Lazhara, a snaga njegove interpretacije počiva na dvojnosti samoga lika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Isječak iz policijskoga života

    Posljednja patrola (End of Watch), red. David Ayer

    Piše: Dejan Durić
    Ayer je osmislio dobar scenarij koji počiva na interakciji glavnih likova – policajaca Briana i Mikea. Jake Gyllenhaal i Michael Peña vrlo su solidno odradili glumački dio posla. Bilo bi pogrešno utvrditi kako redatelj komponira film od mnoštva autentičnih i neprofesionalnih snimki koje su zabilježili njegovi protagonisti jer se one izmjenjuju s profesionalnim snimkama u kojima se koristi kamera iz ruke
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Rekreiranje duha vremena

    Charlijev svijet (The Perks of Being a Wallflower), red. Stephen Chbosky

    Piše: Dejan Durić
    Autorov je redateljski rukopis jednostavan i pregledan, mahom usredotočen na skiciranje okruženja te postavljanje karakternih studija i odnosa među protagonistima, kojima pristupa s velikom dozom naklonosti. Općenito je Chobsky mnogo bolji u pisanju dijaloga, nego u režiranju. Time ne želim reći kako je film slabo režiran, no redatelj tek treba razviti prepoznatljiv stil i pristup
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dramaturški i protetski viškovi

    Hitchcock, red. Sacha Gervasi

    Piše: Dejan Durić
    Hitchcock nudi prilično pojednostavljen, možda na trenutke i simpatičan prikaz jednog segmenta filmske povijesti, ali nažalost ne uspijeva mnogo više od toga. Anthony Hopkins pod silnom protetikom muči se kao što se Hitchcock mučio pod silnim kilogramima, te njegova glumačka interpretacija također dobrano zakoračila u područje karikiranja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slabosti holivudskih pravila igre

    Let (Flight), red. Robert Zemeckis

    Piše: Dejan Durić
    Iako je središnji lik filma zanimljivo postavljen, izvedba i razrada njegova problema posve je na televizijskoj razini. Let ima zanimljivih ideja, no kako se primiče kulminaciji, one se pretvaraju u vlastitu parodiju te podilaze holivudskim pravilima igre. Uz ostale slabosti, film je predugačak, a povremeno i bez osjećaja za ritam pripovijedanja. Uostalom, sve što se treba vidjeti u Letu, moglo se vidjeti u – traileru. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad među ljubavnicima nema kemije

    Ana Karenjina (Anna Karenina), red. Joe Wright

    Piše: Dejan Durić
    Kemija između Keire Knightley i nesretno odabrana Aarona Taylora-Johnsona ne postoji pa je razorni eros njihiva odnosa ostao neuhvaćen, a time se gledatelj jedim dijelom može zapitati što to dvoje ljudi drži cijelo vrijeme zajedno. Ana Karenjina, unatoč brojnim propustima, ima i izvrsnih strana, primjerice produkcijski je na visokoj razini, scenografija, kostimografija i fotografija su besprijekorni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kult i vođa

    Master (The Master), red. Paul Thomas Anderson

    Piše: Dejan Durić
    Dinamična međuigra između Philipa Seymoura Hoffmana i Joaquina Phoenixa uspijeva prikriti da priča filma i nije osobito inventivna i razrađena te je ima premalo s obzirom na duljinu filma. Master se otkriva kao svojevrsna satira, ne samo na sektaštvo, nego i principe na kojima ono počiva te beskrupulozna sredstva kojima se njihovi vođe služe kako bi osigurali vlastitu korist
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Patriotska bajka

    Lincoln, red. Steven Spielberg

    Piše: Dejan Durić
    Mizanscena, način kadriranja, osvjetljenje – sve je podređeno središnjem liku i njegovoj dominaciji, što je donekle uzrokovalo da se sporedni likovi doimaju uvjerljivijima i životnijima od njega. Daniel Day Lewis glumački je perfekcionist, no to nije uvijek dobro po uloge koje tumači jer često može prijeći u manirizam koji umanjuje živopisnost protagonista kojega tumači
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prizvuk grandioznosti

    Jadnici (Les Misérables), red. Tom Hooper

    Piše: Dejan Durić
    Hooper nije samo kombiniranjem humornih, tragičnih i pustolovnih elemenata te velikom temom pokušao biti prijemčiv publici, nego i vizualnom komponenetom. Njegov redateljski rukopis u svojoj stiliziranosti katkada počinje opasno nalikovati videospotovskoj estetici i poetici, unatoč tome što pretjerano nervoznom kamerom iz ruke i silnim vožnjama i panoramama pokušava ostvariti dojam realističnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • On, Ona i Oni

    U dobru i u zlu (Silver Linings Playbook), red. David O. Russell

    Piše: Dejan Durić
    Film svoj uspjeh dobrim dijelom duguje uspješnoj kemiji između Bradleyja Coopera i Jennifer Lawrance te dobro osmišljenim i napisanim dijaloškim patrijama između to dvoje problematičnih likova. Razvoj njihova odnosa suptilno je razrađen, s mnoštvom duhovitih dijaloga i šarma, a s nastojanjem da se ne vrijeđa intelogencija gledatelja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Posveta vesternu

    Odbjegli Django (Django Unchained), red. Quentin Tarantino

    Piše: Dejan Durić
    Glumci su odlični u rasponu od razigranoga Christopha Waltza, preko šutljivoga Jamieja Foxxa koji poprilično uvjerljivo dočarava postvesternovske osamljenike i ljude od malo riječi, do Leonarda Di Caprija, koji se izvrsno zabavlja u ulozi ljigavoga Candieja, jednoga u nizu iz galerije Tarantivovih tipičnih i upečatljivih negativaca. Naravno, treba spomenuti i Samuela L. Jacksona
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Magijsko-realistična folkloriana

    Zvijeri južnih divljina (Beasts of the Southern Wild), red. Benh Zeitlin

    Piše: Katarina Marić
    Ako junaci djela i jesu stanovnici zapuštene močvarne zone ugroženi olujnom poplavom, naseljeni u trošnim kućama koje se po potrebi pretvaraju u brodove / plovila po nabujalom krajoliku naseobine, oni i nadalje i do samoga kraja ostaju optimistični i nesalomljivi, čak i pri najtežim životnim udarcima (što je prikazano kroz buran centralni odnos nezaboravnih likova šestogodišnje djevojčice i njezina bolesna oca) ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad srce zakuca brže

    Seanse (The Sessions), red. Ben Lewin

    Piše: Dejan Durić
    Seanse su film koji je izrazito rađen po mjeri glumaca. John Hawkes izvrsno je dočarao nepokretna O`Briena kao osobu razapete između trebanja drugih i vlastitih ograničenja. Vrlo je dobar i William H. Macyja u humorno intoniranoj ulozi svećenika, no film u potpunosti krade odlična Helen Hunt, koja već dugo nije djelovala toliko nesputano, vrckavo, istodobno emocionalno i zavodljivo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U lovu

    Zero Dark Thirty, red. Kathryn Bigelow

    Piše: Dejan Durić
    Fotografija je pseudodokumentarna i reportažna kako bi se ostvario dojam sirovosti, neposrednosti i realističnosti. Očito da je namjera autorice bila stvoriti kaotičan mikrokozmos analogan unutrašnjem svijetu njezine protagonistice, a taj balans između octravanja lika i širega društveno-političkoga konteksta vojnih intervencija i rata protiv terorizma vrlo je pažljivo i precizno izveden
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zbirka klišeja

    Gangsterski odred (Gangster Squad), red. Ruben Fleischer

    Piše: Dejan Durić
    Umjesto kreativna pristupa temi i materijalu, Fleischer je odlučio krenuti linijom manjeg otpora, što nije u cijelosti njegova krivica jer dobar dio iste otpada i na ne osobito iskusna scenarista Willa Bealla. Stoga ovaj uradak djeluje kao repetetivna zbirka klišeja pokupljenih iz žanrovske riznice, a koji postaju vezivno tkivo priče, koja gledateljima nema ništa nova za ponuditi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ludi za oružjem

    Jack Reacher, red. Christopher McQuarrie

    Piše: Dejan Durić
    McQuarrie nažalost nije odveć spretan redatelj, a u Jacku Reacheru je, osim izostanka upečatljiva redateljskog rukopisa, vidljivo da se neprestano muči s ritmom pripovijedanja. Film je predugačak i postoji disbalans između ubrzavanja i usporavanja tempa pripovijedanja, što je rezultiralo izostankom bilo kakva oblika suspensea. Ipak, Cruise je sasvim solidan u naslovnoj ulozi
    ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji