Hrvatski filmovi i serije

  • (Pod)morska čežnja za bijegom

    Murina, red. Antoaneta Alamat Kusijanović, Hrvatska, 2020.

    Piše: Marijan Krivak
    Autorici filma Murina ne može se osporiti zavidno redateljsko umijeće u oblikovanju vizualne strukture. Precizno nizanje kadrova u linearnoj naraciji prepliće se s umetnutim oniričkim kadrovima kojima se tumači podsvijest i ideja filma. Rasporedom i složajem kadrova, mizanscenom i kamerom, debitantica redateljski vješto upravlja. Ipak, ono što je ostalo visjeti u zraku je nesnalaženje u suvisloj karakterizaciji likova. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Apsurdnost i nehumanost birokratskog sustava

    Pečat (The Stamp), red. Lovro Mrđen, Hrvatska, 2019.

    Piše: Ervin Pavleković
    Znakovit naziv kratkometražnog igranog filma Pečat jasno ukazuje na simboliku i važnosti običnog pečata. Film Lovre Mrđena prati sudbinu likova i njihov život sada i sutra te mogućnost održavanja ono malo preostalih obiteljskih spona, koje ovise o jednom pečatu i potpisu, jasno ukazujući na apsurdnost i trulež birokratskog sustava. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tehno-koreografija zla

    Zora, red. Dalibor Matanić, Hrvatska, 2020.

    Piše: Marijan Krivak
    Zora je film kojeg nije jednostavno gledati. Štoviše, kojeg je vrlo teško odgonetnuti po pitanju ideje i krajnje namjere autora. Moglo bi se reći, suočujemo se s filmom u čijoj realizaciji autor uživa, dok se gledatelju u tom kaosu čini da bi se rado uhvatio za malo reda. Balansirajući na granici horora i fantastike, Zora se pokazuje tvrdim zalogajem za gledatelja koji je svikao na provjerene narativne i fabulativne obrasce....pročitajte cijeli tekst...
  • Idejno promišljeno i izvedbeno vrlo sugestivno

    Nun of Your Business, red. Ivana Marinić Kragić, Hrvatska, Srbija, 2020.

    Piše: Marijan Krivak
    Debitantski dugometražni film Ivane Kragić Marinić Nun of Your Business progovara na latentan, ali vrlo sugestivan način o ovdašnjem socijalno-političkom okružju i ozračju. Idejno je promišljen, ali i izvedbeno vrlo sugestivan. Jednostavno, uz Dnevnik jedne mladosti Ivana Ramljaka – koji je hibridno-žanrovski vrlo blizak Nun of Your Business, predstavlja ono ponajbolje iz HR-produkcije prošle godine. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Autentičan prikaz muško-ženskih i obiteljskih odnosa dalmatinskoga kraja

    Južno voće, red. Josip Lukić, Hrvatska (2019)

    Piše: Ervin Pavleković
    Južno voće je drama koja društvenim i kulturološkim implikacijama te jezičnim kodom hrvatskoga juga u skladnim dijalozima portretira život protagonista kroz prikaz serije odnosa s ženskim likovima. Kroz problematiziranje muško-ženskih i obiteljskih odnosa te autentičnom skicom hrvatskoga dalmatinskog kraja dana je slika i prilika hrvatske aktualnosti i svakodnevnih problema maloga čovjeka. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nadrealistički rebus distopijskog futurizma

    Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa, 2020., red. Dalibor Barić

    Piše: Katarina Marić
    Slučajna raskoš prozirnog vodenog je sinkreticistički kaleidoskopski simulakrum autorovih unikatnih internih kontemplacija i raznolikih i raskošnih fascinacija estetikama i poetikama. Ovaj nadrealistički rebus distopijskog futurizma odnosno pretakanja i zrcalnog prožimanja prošlosti i budućnosti, žanrovski je transcendirajuć, strukturalno fraktalan i eliptičan. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Refleksivno djelo naoko jednostavne tematike

    Krhko, red. Tomislav Šoban, Hrvatska, 2020. godina

    Piše: Ervin Pavleković
    Krhko je izvrsno kratkometražno dramsko ostvarenje s coming-of-age elementima, vješto izvedenom unutarnjom fokalizacijom, a daje pogled na protagonisticu koja je u potrazi za svojim označivačko-društvenim identitetom u svijetu i društvu. Film zadire u neka opća pitanja i egzistencijalističku tematiku na suptilan i poetičan način te nudi prostor za promišljanje. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Traženje izlaza iz sumorne stvarnosti

    Tereza37, 2020., red. Danilo Šerbedžija

    Piše: Marijan Krivak
    Tereza37 vizualno je i emotivno iscrpljujući film koji izlaz (i smisao?) nalazi u besmislenom dispozitivu seksa. Režija je tvrda, likovi usiljeno žalobni i pohotni, radnja šablonski predvidiva, a naracija slijedi tu samonametnutu, sumornu egzegezu. Dijegeza filmske pripovijesti postavljena je u niz epizoda koje baš i ne otkrivaju puno toga karakterološki. I sama Tereza ostaje poprilično plošnom. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intiman spoj umjetnosti i života

    O jednoj mladosti, 2020., red. Ivan Ramljak

    Piše: Marijan Krivak
    O jednoj mladosti najbolji je HR-film kojeg sam vidio kroz (po)duže razdoblje. Njegove su vrijednosti onkraj zanatskih vrlina ili pak nekog profi-métiera. Radi se o osobnoj posveti snazi samoga života, odrastanju i sazrijevanju kroz prijateljstvo. Dokumentarni film, kao rodno-temeljni oblik ovog djela u sebi nosi onaj moment što umjetnost spaja sa životom, dok montaža daje autorski impuls i artistički habitus. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stvaralački impulsi i upoznavanje života izvođača

    Platforma croatian.film - dokumentarni filmovi: Precijenjena dramaturgija; Zima; Tube; Preko ruba; Hram; Punčke

    Piše: Tomislav Čegir
    Glazbeni dokumentarac o vinkovačkom ženskom rock-bandu Punčke slojevit je prikaz njihova nastanka i djelovanja, kao i osobnosti svake od članica tog sastava. Kako je jasno da je uloga žena, kao i ženskih glazbenih skupina često podcjenjivačka s muškoga stanovišta, autori precizno definiraju status Punčki, njihova nastojanja u stvaralačkom iskazu i uspjehu, dopuštajući im zaokruženi iskaz karaktera i egzistencije. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odveć estetizirana elegična pastorala

    Ribanje i ribarsko prigovaranje, 2020., red. Milan Trenc

    Piše: Marijan Krivak
    Trencov je film, ponajvećma, razglednica za Hrvatsku turističku zajednicu. Simpatičan i vizualno lijep, upravo je stoga, za pisca ovih redaka… u ideji i pedagoški jalovo, prenapadno estetizirano, ali gledljivo djelo. No ipak, Ribanje i ribarsko prigovaranje osnažilo je mišiće povijesnog filma u komercijalnoj utrci s konkurencijom. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Film kratkog opsega, ali istaknutog intenziteta

    Bez lica, 2020., red. David Lušičić

    Piše: Ervin Pavleković
    Polazišnom obradom naoko jednostavne tematike, kombinacijom zanimljivog i promišljenog korištenja kamere, izvrsne montaže te izmjenom dinamike, stvorena je zanimljiva i slojevita esejistička studija, tematsko promišljanje i promatranje slučaja s postavljanjem kipa prvog hrvatskog predsjednika  Franje Tuđmana. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Film naturalističkog socijalnog konteksta, sugestivne režije i sjajnih glumačkih interpretacija

    Otac, 2020., red. Srdan Golubović

    Piše: Josip Grozdanić

    U inteligentno angažiranom filmu fascinantno kreiranog realističnog, gotovo naturalističkog socijalnog konteksta, iznimno sugestivne režije i sjajnih glumačkih interpretacija, borca protiv nepravde i terora sustava tumači nikad bolji i zasluženo Zlatnom arenom za najbolje glumačko ostvarenje u manjinskim produkcijama nagrađen Goran Bogdan. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Snažne drame o jakim ženskim likovima u konfliktu s dalmatinskim mentalitetom

    67. Pulski filmski festival, 28. kolovoza - 4. rujna 2020.; Hrvatski dugometražni igrani filmovi

    Piše: Marijana Jakovljević
    Moćna i izvrsna Tereza 37 redatelja Danila Šerbedžije te scenaristice i glavne glumice Lane Barić jest pobjednica s Velikom zlatnom arenom i ukupno šest Zlatnih arena. Film koji ih je ne samo zaslužio nego je i cijeloj hrvatskoj kinematografiji dao snažan zamašnjak, podigao umjetničku, estetsku i scenarističku razinu iznimno snažnom i slojevitom pričom, te učinio da se o njemu i dalje itekako razmišlja i razgovara. ...pročitajte cijeli tekst...
  • DRUŠTVENI KONTEKST KROZ PRIZMU POJEDINACA ILI OBITELJI

    Platforma croatian.film - dokumentarni filmovi: White Trash, Sunčica Ana Veldić; Urban, Nataša Vidaković; Administrativna pogreška, Tin Bačun; Riba ribi grize rep, Neven Hitrec; Na putu straha, Silvio Mirošničenko; Prozor na život, Silvio Mirošničenko

    Piše: Tomislav Čegir
    Srednjemetražni dokumentarni film Prozor na život smješten je u kaznionicu i prati živote nekolicine zatvorenika, njihovu kažnjeničku egzistenciju, kroz njihove komentare razlučuje razloge zbog kojih su osuđeni. Gledatelju se ne nameću prosudbe, dopušta mu se vlastiti odnos prema prikazanom i sudbinama kažnjenika, a redateljski rukopis je nenametljiv i spretno vodi gledateljevu percepciju. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moćan odjek impresionističke jednostavnosti

    Berge Istra, 2020., red. Dražen Majić

    Piše: Katarina Marić
    Redatelj Majića i scenarist Angeleski vrsnom uporabom arhivskih snimki kombiniranih s razgovorima zanimljivih sugovornika s dosad neznanim svjedočanstvima obuhvaćaju sve faze procesa izgradnje te kasnije tragične sudbine Berge Istre. Maestralno vode priču istražujući pozadine katastrofalnog incidenta „jugoslavenskog Titanika“ te indirektno pokreće i brojna aktualna humanitarna, okolišna i socijalna pitanja. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Autentičan prikaz netrpeljivosti dviju bliskih osoba

    Mater, 2019., red. Jure Pavlović

    Piše: Marijan Krivak
    Mater predstavlja uspjeli umjetnički doseg. Pavlović suvereno režijski vodi svoju priču. Scenaristički suvislo ulaže djeliće stvarnosti života u neretvanskom kraju te ostavlja dojam životnosti i autentičnosti. Ambijentalizacija je u svakom trenutku savršena, a teatralnost je spretno uklopljena u cjelovitost filma.Teatarska ekspresija nadvladava kino-dijegezu, a ozračje i gesta dominiraju nad dramskom akcijom. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Intrigantna priča o zanimljivoj i psihološki kompleksnoj ženi

    Mare, 2020., red. Andrea Štaka

    Piše: Josip Grozdanić
    Drama Mare najzrelije je i najzaokruženije ostvarenje u dosadašnjem autorskom portfelju Andree Štake. Posrijedi je svojevrsna varijacija romana Madame Bovary Gustavea Flauberta, film kojim se Štaka još jednom predstavlja kao autorica posvećena intrigantnim pričama o zanimljivim i psihološki kompleksnim ženama različite dobi, suočenima s tjeskobnim i ponekad traumatičnim intimnim i obiteljskim dramama. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Objektivno oslikavanje nenametljivim redateljskim postupcima

    Platforma croatian.film - dokumentarni filmovi: Samo tvrdo, Dražen Puklavec; Kelti, Đuro Gavran

    Piše: Tomislav Čegir
    U dvadeset i pet minuta filma Kelti, Đuro Gavran temeljito i vrlo precizno razrađuje nogometnu navijačku kulturu kroz prizmu niželigaškoga NK Bilogorac. Predstavljajući navijačku kulturu, Đuro Gavran pokazuje i njenu uvjetovanost, često nepoznato zaleđe opstojnosti navijača, u kratkim crtama i njihov profesionalan ili čak i obiteljski život, a ne susteže se ni prikaza njihova ponašanja na utakmicama. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Propitivanje suvremene hrvatske povijesti

    Platforma croatian.film - dokumentarni filmovi: Nepovratno, Igor Bezinović; Susret, Igor Bezinović; Presuda, Đuro Gavran

    Piše: Tomislav Čegir
    Dokumentarni film Presuda nagrađen je na filmskom festivalu u Rotterdamu što neupitno potvrđuje njegovu relevantnost. Gavranov je redateljski rukopis nenametljiv, a odabir planova primjeren. Ritmična montaža vodi gledateljevu recepciju prema završnici i bolnim reakcijama na presudu. Ali, zvuk oslobađajuće presude tijekom završne špice, svjedoči o neprikazanom olakšanju čitave nacije. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zrelosti autora, osebujnost preokupacija i promišljen pristup mogućnostima i jeziku dokumentarnoga filma

    Platforma croatian.film - dokumentarni filmovi: Rezidba, Katerine Duda; Vertikale, Lorna Kunčić; Svaki dan je Božić, Ante Zlatko Stolica; Mama, zašto plačeš, Vladimira Spindler

    Piše: Tomislav Čegir
    Dokumentarni prvijenac Lorne Kunčić zanimljivo je ostvarenje koje izvedbom nesumnjivo može dosegnuti i oznaku art-filma. Film Vertikale prikazuje sazrijevanje djevojke koja uspijeva nadvladati svoje slabosti i otkriti vlastitu esenciju. Jasan je sklad autoričinoga redateljskoga rukopisa i samosvojnih postupaka sa samom temom i djevojkom koja je subjekt čitavoga filma. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kontemplacija obiteljskih odnosa

    Tlo pod nogama, 2014., red. Sonja Tarokić

    Piše: Ervin Pavleković
    Filmom Tlo pod nogama dana je slika i prilika splitske obitelji. Kombinacijom problematike, ocrtavanjem likova te njihovih odnosa u simboličnom prostoru s poentirajućim osvjetljenjem, montažom, glazbom i fotografijom stvorena je psihologija (odnosa) splitske gradske obitelji, koja zasigurno stoji kao jedno od ponajboljih kratkometražnih ostvarenja novije hrvatske kinematografije. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Crtice iz urbane suvremenosti

    Platforma croatian.film: Igrani filmovi

    Piše: Katarina Marić
    Produkcija kratkometražnog hrvatskog igranog filma dijelom je predstavljena na platformi croatian.film. Od jedanaest recentnih filmova, svi se bave sličnim preokupacijama; gotovo da mogu funkcionirati kao omnibus kratkih crtica iz urbane suvremenosti na razmeđi mainstreama i undergrounda, klasičnih i modernističkih narativa, ponajčešće dualnom dijaloškom dinamikom i jedinstvom prostora i vremena. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Edukativno-aktivističke priče s riblje strane

    Doručak kod Jadrana , Riba s Wall Streeta , Fishman – daleko od kuće; red. Marko Dješka, Draško Ivezić

    Piše: Katarina Marić
    Priče s riblje strane pridružuju se pozitivnom suvremenom trendu edukativno-aktivističkih naslova proveganskog prosedea. Nenametljivo no ipak dojmljivo, upozoravaju da životinje nisu ničije vlasništvo te na najljepši mogući način podcrtavaju ono što nas spaja i što nam je zajedničko – brigu za cjelokupnu planetu Zemlju. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Efektne i prepoznatljive montaže

    Lea Vidaković, vizualna umjetnica, performerica, autorica animiranih filmova i instalacija

    Piše: Katarina Marić
    Lea Vidaković poglavito je zainteresirana za eksperimentiranje prostornošću i ekspandiranje tradicionalnih kategorija pripovijedanja - mahom u formi fragmentiranja narativa putem izmještanja istih iz standardnog kinotečnog prostora u one galerijske primjerice, i konceptualizirajući ih u postmodernistička iščitavanja. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrlo aktualna priča

    Gamer Girl, red. Irena Jukić Pranjić

    Piše: Miroslav Cmuk
    Gamer Girl napravljen je u formi videoigre, glazbom i animacijom podsjeća na prastare igrice, vrijeme Pacmana i Tetrisa. I žena svojim ponašanjem s vremenom postaje poput računala. Kako se povećavaju razine u igri, tako raste broj zadataka, pa je radnja sve brža. Supruga nastoji što prije izvršiti zadatke koji se gomilaju, kao da je automatski programirana na funkciju supruge, majke, radnice i kućanice. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Drevni sophos i suvremeni mitograf

    Zdenko Bašić, redatelj, ilustrator, animator, grafički dizajner

    Piše: Katarina Marić
    Zdenko Bašić jedinstvena je pojavnost na hrvatskoj umjetničkoj sceni, ujedno drevni sophos i suvremeni mitograf, Pripovjedač ne samo verbalnog, nego i vizualnog, a svakako transmedijskog prosedea i mythpunkovske estetike – ilustrator, grafički dizajner, pisac, redatelj, animator, čuvar skrivenih svjetova, koji nam nesebično dopušta da provirimo u kolekcije zaboravljenog i začudnog. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bjesomučne borbe za stjecanjem vlasti i koristi

    Novine, 3. sezona, 2020. red. Dalibor Matanić

    Piše: Dejan Durić

    Treća sezona je po eksplicitnim aluzijama na hrvatsko društvo i politiku u dosluhu s prethodnima. Oblikuje poprilično mračnu i pesimističnu panoramu naše svakodnevice, u kojoj je korupcija metastazirala u sve pore i slojeve društva, pri čemu se realizam iz prijašnjih sezona sve više žrtvuje u ime hiperbole, groteske i karikature. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Apokalipsa na hrvatski način

    Platforma croatian.film: Eksperimentalni filmovi

    Piše: Željko Kipke
    Na portalu croatian.film ponudu eksperimentalnih filmova čini jedanaest naslova od kojih je dobar dio eksperimentalno neuvjerljiv, nategnutog medijskog razloga za realizaciju priče ili fikcije. Autor ovih redaka kockarskim je postupkom pogledao nekolicinu ponuđenih. Slučajni odabir naslova po Bretonovu modelu izuzetnih leševa podrazumijeva kako nadrealističku agendu, tako i apokaliptičnu. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nostalgičan šarm i pedagoška vrijednost

    Mali leteći medvjedići, red. Jean Sarault, Michel Lemire

    Piše: Katarina Marić
    Koncepcija Malih letećih medvjedića i danas ostaje više nego aktualna, proročanski promovirajući teme klimatskih promjena, ekologije i važnosti očuvanja okoliša, s lekcijama o poštivanju ekosustava, recikliranja, brige o bilju i životinjama, presudnoj važnosti čistog zraka, ali i međusobnoj kooperativnoj suradnji, odgovornosti i prijateljstvu, utjelovljenima u krilatim medvjedićima-pomagačima. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Klasici hrvatskog dokumentarizma

    Dečko kojem se žurilo, 1991., red. Biljana Čakić-Veselić; Godine hrđe, 2000., red. Andrej Korovljev

    Piše: Marijan Krivak
    Godine hrđe primjer su spontanog i iskrenog političkog filma o jednome svijetu koji je nestao, ali koji upozorava sve nas što nas može zadesiti – sada i ovdje, dok je Dečko kojem se žurilo Biljane Čakić-Veselić postao neprijepornim klasikom HR-kina i njegova temeljnog filmskog roda. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razigrano, maštovito, šarmantno i poticajno

    Ivana Guljašević, ilustratorica i autorica kratkih animiranih filmova

    Piše: Katarina Marić
    Humorno i decentno, uz evokaciju djeci prepoznatljivih emotivno-fizičkih stanja u svrhu poboljšanja i prebrođivanja istih ove male umjetnine postaju znalačke metode za poticanje razvoja u osjetljivoj dječjoj dobi, didaktično-konstruktivistički transcendirajući alati open-mindedness poštivanja svih živih bića i prirode, multikulturalnosti i otkrivanja i njegovanja vlastitih ideja i sposobnosti. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kult vojničkoga bratstva

    Nestali, 2020., red. Kristijan Milić

    Piše: Dejan Durić
    Žanrovske se strategije u Nestalima koriste kao okvir, a naglasak je na individualiziranim likovima sa setom specifičnih osobina, svjetonazora, porijekla i područja iz kojeg dolaze. Priča dijelom dinamiku crpi iz preplitanja tih različitih karaktera njihovoj karakterizaciji i proživljavanjima, pri čemu se vješto izbjegava patetika te upadanje u nacionalnu monumentalizaciju kako bi se sagledalo kako rat kao nehumano stanje utječe na pojedince. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Borba pojedinca protiv zajednice

    Glas, 2019., red. Ognjen Sviličić

    Piše: Marijan Krivak
    Sviličić je autor koji sve češće snima (barem) solidne filmove. Uz nekoliko slabijih, snimio je i (sada već) tri ostvarenja koja ulaze u gornji dom ovdašnjeg kina. Uz spomenutog Armina, te Oprosti za kung-fu (2004.) i Glas se može smjestiti u najviše mu redateljske domete. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između groteske i socijalne angažiranosti

    Dopunska nastava, 2019., red. Ivan-Goran Vitez

    Piše: Marijan Krivak

    Dopunska nastava, blago rečeno, čudan je film. Ideja nije bila nezanimljiva, ali je realizacija zastala negdje između groteske i socijalna angažmana. Bolja su mu strana glumačke izvedbe protagonista (Köningsknecht je ipak nadmašio pomalo nejasni Beaderov karakter). Nije lako spojiti autorski angažman i zabavljački diskurs, čemu Vitez očito stremi u svim svojim filmovima. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Filmska svestranost splitskih uzdanica

    Kockice, 17. Zagrebački filmski festival: Zagreb, 7. – 17. studenoga 2019. godine

    Piše: Marijana Jakovljević
    Dobitnik Zlatnih kolica je Splićanin Rino Barbir, diplomirani snimatelj koji je radio kao direktor fotografije na nekoliko igranih kratkih filmova i nizu videospotova kao redatelj, a Druker mu je filmski redateljski prvijenac. Dinamična drama s blagom, duhovitom ironijom o odrastanju srednjoškolca koji se želi uklopiti u društvo ne baš uzornih mladića, pa pristaje učiniti tipično mladenačko učeničko nedjelo. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neispunjena očekivanja

    General, 2019., red. Antun Vrdoljak

    Piše: Tomislav Čegir
    Razmatrajući redateljsku karijeru Antuna Vrdoljaka, važnost Domovinskoga rata i ulogu generala Ante Gotovine u novijoj hrvatskoj povijesti, ostaje jasno da film General nažalost nije to što je htio, mogao ili čak trebao biti, a potpisniku se ovih redova čini da bi, izuzmemo li dokumentarni okvir, da je nastao prije dvadesetak godina bio znatno učinkovitiji i bolji nego što je ove, 2019. godine. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Snažan erotski prosede

    Posljednji dani ljeta, 2019., red. Damir Radić

    Piše: Marijan Krivak
    Radićev dugometražni prvijenac umjereno je hrabar kino-debi. Dramaturški, pak, pomalo plošan i zbrkan, a izvedbeno nedorečen. Problem su dugi kadrovi-sekvence. Zamorni su, a iz njih se ne iščitava nikakva dublja logika fabularne cjeline. Najveći je nesrazmjer između poetske namjere i erosa filma. Unatoč nabrojanom, radi se o raritetnom i vrlo dobrodošlu malom art-filmu HR-nezavisne, alter-produkcije. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Film veći od života

    Dnevnik Diane Budisavljević, 2019., red. Dana Budisavljević

    Piše: Marijan Krivak
    Dnevnik Diane Budisavljević pripreman je kao filmski iskaz gotovo cijelo desetljeće, ali… vrijedilo je! Autorica je pokazala kako se uspješno snalazi s historiografski obrađenom građom. No, još važnije, pokazala je i artistički nerv nenametljive emotivnosti kroz vrlo jednostavan, transparentan filmski jezik. Dnevnik Diane Budisavljević toplo je ispričana priča o dobroti i ljudskosti u vrijeme totalnog rasapa humanosti.  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kino-zapis prevažne teme

    Šavovi, 2019., red. Miroslav Terzić

    Piše: Marijan Krivak
    Šavovi su svoju priču skrojili s najboljom, ljudskom namjerom. Bona fide, film je bio nužan za otvaranje jedne bolne socijalne teme. Ipak, kao dugometražni umjetnički uradak tek je kino-zapis prevažne teme, vrijedan poštovanja i pozornosti. Dramaturško-režijski, kao da mu ponestaje umjetničkog nerva za veliki film. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se dugi film podijeli na kraće

    28. Dani hrvatskoga filma: laureati; Zagreb, 14. – 18. lipnja 2019. godine

    Piše: Marijana Jakovljević
    Grand prix ili Velika nagrada 28. DHF-a zasluženo je pripala dokumentarcu Srbenka Nebojše Slijepčevića, koji je i Hrvatsko društvo filmskih kritičara ocijenilo najboljim u toj kategoriji dodijelivši mu Oktavijana, te koji je dobio i nagradu za najbolju montažu Tomislava Stojanovića. To je iznimno dobar i važan dokumentarni film koji je doista obilježio hrvatsku i kinematografiju i društvenu zbilju. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Seciranje ljudske psihe

    Omnibus, Duboki rezovi, red. Dubravka Turić, Filip Mojzeš i Filip Peruzović

    Piše: Marijan Krivak

    Duboki rezovi nisu tek pragmatički spoj triju kratkih filmova, nego i suvisla cjelina s jasnom idejom „prikaza onog neprikazivog“ (J.-F. Lyotard) – straha, nasilja i smrti. Uz Pleićev Dom, predstavljaju svakako najintrigantniji naslov prošlogodišnje Pule. Iako u dijelovima režijski nedorečeni, Duboki rezovi doista su uspio pokušaj duboka umjetničkog zarezivanja u našu psihu....pročitajte cijeli tekst...

  • Sugestivno realističko-poetsko ostvarenje

    Teret, red. Ognjen Glavonić

    Piše: Marijan Krivak
    Teret nadilazi puko breme igranog filma. Uz Ti imaš noć Ivana Salatića, predstavlja najvažnije prošlogodišnje intelektualno kino suočenje s beznađem egzistencije na prostorima bivše Jugoslavije. Poetske panorame sudjeluju u kreiranju meditativnog ozračja Tereta, a tu su i skicozne vizure likova. Čemerikić je dojmljiv u liku mladića rockerskog svjetonazora, no Leon Lučev je upravo maestralan utjelovljujući vozača Vladu....pročitajte cijeli tekst...
  • Dobar omjer zabave i realnosti

    Moj dida je pao s Marsa, red. Marina Andree Škop, Dražen Žarković

    Piše: Marijan Krivak
    Žarković i Marina Andree Skop vješto zapliću, ali još vještije i umješnije raspliću niti ove kino-imaginacije. Sve to popraćeno je hologramskim i digitalnim efektima kojih ima taman toliko da ne pomislimo da uopće postoji neka autorska sklonost tehnofiliji. Priča Dide upakirana je u narativni obrazac koji uključuje kako vršnjačko zlostavljanje i nove medijske gadgete kao alat za tu svrhu, tako i suvisao pokušaj da se očuva obiteljska ljubav....pročitajte cijeli tekst...
  • Meta-umjetnička dimenzija

    Lada Kamenski, red. Marko Šantić, Sara Hribar

    Piše: Marijan Krivak
    Autorica scenarija, Sara Hribar, očito dobro prepoznaje ženski habitus. Dijalozi su odlični, pa i solilokviji u kojima protagonistice stalno balansiraju na rubu između izgovaranja scenarističkih momenata i onih koji se izravno dotiču njihovih vlastitih života. Već samom činjenicom da sva tri lika pripadaju kazališnom miljeu stvara se meta-medijska, meta-filmska, meta-umjetnička dimenzija. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vrijedna psiho-sociološka studija

    Mali, red. Antonio Nuić

    Piše: Marijan Krivak
    Zlo što ga prikazuje Mali vrlo je vješto sugerirano ozračjem filma. Strah, beznađe i pravno-dilerski realizam dijelom su kritike hrvatskog ciničkog uma. Nuić je ovim filmom sazrio kao opservator zbilje u kojoj obitava, no u autorsko-redateljskom smislu ima još dosta prostora za razvijanje. U hrvatskom kino-prostoru Mali je stoga mnogo veći negoli se u ovom času čini....pročitajte cijeli tekst...
  • Snažna glumačka međuigra

    Dom, red. Dario Pleić

    Piše: Marijan Krivak
    Naznake socijalnog bunta i otpora nepravdi ovdje su – ženske. Feminina snaga erosa, ali i ljudskog ponosa, ono je što nosi karakter protagonistice Doma. Niti Čavajda neće biti manje sugestivan u svojoj inkarnaciji nesigurna Oca obitelji. Njih dvoje svojom glumačkom međuigrom doista daju snagu Pleićevu filmu. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Groteskna filmska konstrukcija

    Posljednji Srbin u Hrvatskoj, red. Predrag Ličina

    Piše: Marijan Krivak
    Ono što prevladava u ovom HR-trash-uratku zapravo je nedostatak ikakve suvislije karakterizacije izvan žanrovskih šablona. Najtragičniji po samu fakturu Posljednjeg Srbina ipak je njegov kronični nedostatak duhovitosti. No, još radikalnije kritični možemo biti prema ovom izdanku nacionalnog žanrovskog kina ako ga vrednujemo prema kriteriju zabavnosti....pročitajte cijeli tekst...
  • Realistično i izbalansirano

    Novine, 2. sezona red. Dalibor Matanić

    Piše: Dejan Durić
    Druga sezona bolje je izbalansirana od prve. Nema praznoga hoda te je dinamičnijega ritma, s više obrata u priči te kompleksnije isprepletenih narativnih rukavaca, koji uključuju ucjenjivačke novinare, korumpirane ministre i ravnatelje policije, stvarne i fabricirane pokušaje atentata. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mnoštvo narativnih rukavaca

    Novine 1. sezona, red. Dalibor Matanić

    Piše: Dejan Durić
    Iako Matanić dobro strukturira priču, prva sezona ostavlja dojam da mu je sporadično bilo teško voditi sve narativne rukavce te se usredotočiti na ono što je bitno. Razrješenje kriminalističkog segmenta priče neprestano je retardirano događajima iz svakodnevnoga života likova, kojih je mnogo pa je sve to trebalo uzeti u obzir, čime serija sporadično postaje troma....pročitajte cijeli tekst...
  • Nedovoljno dorađen scenarij

    Uspjeh, red. Danis Tanović

    Piše: Dejan Durić
    Scenarij ostavlja dojam da ga je trebalo dodatno dorađivati i nijansirati kako bi bolje profilirao likove, uvjerljivo postavio dijaloge te koherentnije zaokružio priču. Neki narativni rukavci ostaju visjeti u zraku, kao i poneki klišeji baštinjeni iz američkih detektivskih narativa koji djeluju smiješno kada se primijene na hrvatski kontekst....pročitajte cijeli tekst...
  • Autentično i uvjerljivo

    Ljetnikovac, r. Damir Čučić

    Piše: Marijan Krivak
    U njegovim najboljim trenucima, doista možemo reći da se radi o „bezglasnom razgovoru duše sa samom sobom. Sasvim sigurno, ovaj mali film zaslužuje mjesto među većim i boljim ovdašnjim art-ostvarenjima nadolazeće kino-sezone....pročitajte cijeli tekst...
  • Seciranje hrvatske državnosti

    Koja je ovo država, red. Vinko Brešan

    Piše: Marijan Krivak
    Iako ne toliko gromoglasno medijski nametljiv poput prethodnika, Brešanov posljednji film ostavlja nas tek s dojmom marketinškog teasera navodne provokativnosti, no zapravo, tek nazovi »kritike« koju će blagonaklono i s razumijevanjem prihvatiti domoljubi liberalne orijentacije kojima je Hrvatska doista »priraslu srcu«...pročitajte cijeli tekst...
  • Ozbiljne, intimne drame

    16. Zagrebački filmski festival (11.-18. 11. 2018.); program Kockice

    Piše: Marijana Jakovljević
    Dobitnik Zlatnih kolica, pobjednik Kockica, najbolji ovogodišnji hrvatski film na ZFF-u jest Bila soba redatelja i scenarista Mladena Stanića. O tomu je odlučio tročlani žiri koji je u obrazloženju istaknuo: „Ovom nagradom žiri želi potaknuti mladoga redatelja na daljnji rad.“ ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iskrena i proživljena emocija

    Sam samcat, r. Bobo Jelčić

    Piše: Marijan Krivak
    Sam samcat je ostvarenje koje nudi iskrenu i proživljenu emociju, a troje protagonista – Marko, Tetak i Tetka – doista briljiraju u većini sekvenci filma. Osim toga, Jelčić je i socijalno vrlo osviješten autor. Ipak, on svoje poruke ne nudi plakatski i namah transparentno nego tek cjelina filma nudi formu koja misli. Otvoreni kraj ponovna je posveta otužnoj sudbini „radničke klase pri kraju njezine povijesne uloge“. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zlokobna vizura tehnologije

    F20, red. Arsen Anton Ostojić

    Piše: Marijan Krivak
    Ostojićev film od same špice ocrtava vizuru zlokobnosti tehnološkog gadžeta. Međutim, dojam je da se radi o dodvoravanju mlađoj publici prije negoli o svojevrsnoj kritici mogućih posljedica ozbiljno mentalno narušenog zdravlja....pročitajte cijeli tekst...
  • Intrigantna dvojnost

    Srbenka, red. Nebojša Slijepčević

    Piše: Dejan Durić
    Slijepčevićev film možemo pojmiti kao svojevrsni komentar na samu predstavu, njezino pobliže interpretiranje iz rakursa redatelja i glumačke postave. Ujedno je posrijedi i zanimljiv prikaz kako je priča na kojoj je predstava temeljena utjecala na postavu koja je na njoj radila, a s obzirom da je problematika prikazana u djelu također vezana uz njihove formativne godine....pročitajte cijeli tekst...
  • Iznimna filmofilska vrijednost

    Hrvatske koprodukcije na 65. Pulskom filmskom festivalu

    Piše: Marijan Krivak
    Ovogodišnja Pula u svojoj je manjinskoj hrvatskoj koprodukcijskoj konkurenciji ponudila sedam naslova. Kako to najčešće biva, bili su raznovrsnih autorskih svjetova, žanrova, ali i kvalitativnih dosega. No poput glavne, HR nacionalne konkurencije, i ovdje su prikazani neki filmovi koji za sobom ostavljaju trag. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Post-festum

    Hrvatski filmovi 65. Pulskog filmskog festivala

    Piše: Marijan Krivak
    Ostvarenja ovogodišnje Pule svoje će krajnje odredište imati u subjektivnim svjetovima ozbiljnih gledatelja. Je li to moguće u neozbiljnoj sredini u kojoj živimo? Only Time will tell (kaže anglo-saksonski Veliki Poglavica....pročitajte cijeli tekst...
  • Profesor i njegov student

    Laureati 27. Dana hrvatskoga filma: Buffet Željezara, red. Goran Dević; Majči, red. Josip Lukić

    Piše: Marijana Jakovljević

    Dva sjajna pobjednička dokumentarca su vrlo različita po strukturi i žanru. Buffet Željezara vrlo je precizno režiran i strukturiran, gotovo statičan, ali daje dobar prikaz likova i socijalan kontekst situacije koja tjera ljude na iseljenje u druge zemlje i uzrokuje zatvaranje njihovih radnji. Josip Lukić pak u filmu Majči daje intiman portret svoje majke, s kojom otvoreno razgovara o svemu u životu, čak i o vrlo delikatnim temama....pročitajte cijeli tekst...

  • Kombinacija realnog i nadrealnog

    Laureati 27. Dana hrvatskoga filma, Zagreb, 16. – 20. lipnja 2018. (2): kratki igrani, animirani, eksperimentalni filmovi i glazbeni spotovi

    Piše: Marijana Jakovljević
    Žiri DHF-a za najbolji scenarij nagradio je polusatni igrani film Marija redatelja Jurja Primorca. Film ima kombinaciju realnog i nadrealnog, vrlo dobro profilira oba lika, karakterno različita, ali ipak s jednom sličnim iskustvom kojemu suprotno prilaze. Narativna nit je scenaristički i redateljski uistinu dobro vođena, tako da drži gledateljevu zainteresiranost i napetost do kraja, bez predvidljivosti....pročitajte cijeli tekst...
  • Artefakt prepoznatljive autorske poetike

    Comic Sans, red. Nevio Marasović

    Piše: Marijan Krivak
    Marasović priču smješta na granicu drame i komedije i to čini vrlo vješto. Svjestan je da gledatelj u najvećem broju slučajeva u kino odlazi kako bi se dobro zabavio. No nadogradnju tog bazičnog instinkta kino-konzumenta ostvaruje već spomenutim meta-referencama vezanima uz filmofilstvo. No, ne samo uz filmove koji su autoru nešto značili, nego i uz glazbu koja svojim ozračjem stvara osebujni Verfremdungseffekt (Brecht) u teksturi Comic sansa. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izostala visprenost te lucidna dramaturško-stilska rješenja

    Osmi povjerenik r. Ivan Salaj

    Piše: Marijan Krivak
    Baretić je već u romanu uveo literarni arhetip plemenitog čudaka koji povremeno trpi neočekivane napade umrtvljenosti a kroz koje se, čini se, zbližuje s nečim nadnaravnim. Salaj je i u film prenio sve te motive. Njegov je film uglavnom vrlo promišljeno nastojao slijediti sve glavne narativne linije knjižnog predloška i upravo se u tome krije opasnost upadanja u predvidljivost te kompromisnost.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hrabar prvijenac

    Kratki izlet, r. Igor Bezinović

    Piše: Marijan Krivak
    Cjelokupna je, pak, vizura Kratkog izleta vrlo nepreuzetna. Što će reći… nema senzacionalnijih oblika filmskog zapisa, čak niti kadrova komentara, dijegeza je vrlo plošna i linearna sve do samog alegorijskog finala. Karakteri filma zapravo i ne glume. Njihov je izlet u unutrašnjost Istre unekoliko vizualna zabilješka i osobna slučajna putešestvija na bijelom putu....pročitajte cijeli tekst...
  • Suočavanje sa ultimativnim točkama

    Mrtve ribe, red. Kristijan Milić

    Piše: Marijan Krivak
    Narativni fatalizam čini i konačnu dramu i smrt dosta predvidljivima. U pojedinim sekvencama, ipak, verbalno nosi i stanovitu duhovitost. Tomu je tako ponajprije u vrlo živim svakodnevnim jezičnim igrama što ih međusobno izvode mladići.

    Na koncu, Milić je snimio film kojemu ne možemo poreći artističke dosege. Ipak, čini se da se u neku ruku ovaj kino-stvaratelj zatvorio u svojevrsnu maniru. ...pročitajte cijeli tekst...

  • Kako će se ljubav suprotstaviti mržnji?

    Agape red. Branko Schmidt

    Piše: Marijan Krivak
    Ono što obilježuje Schmidtov film njegovo je dojmljivo ozračje. Svojom vizurom i kamerom Dragana Ruljančića, Agape se referira i na prethodne dvije suradnje s Balenovićem. I ovaj film ima nekoliko antologijskih kadrova-sekvenci. Bez prijepora, sekvenca recitacije na pruzi dojmljiva je metafora ljudske malenosti pred Božjom ljubavi. Tu je i više nego efektan sam kraj filma s paklenom vožnjom na motoru ...pročitajte cijeli tekst...
  • Vješta gradacija napetosti

    Egzorcizam, red. Dalibor Matanić

    Piše: Marijan Krivak
    Matanić vrlo vješto gradira napetost svog ostvarenja. Iako se elementi strašenja gledatelja slažu po dobro poznatim obrascima, igru svjetla i mraka uporabit će se na prilično inventivan i dinamički način. Ritam naracije autor će uspostaviti miješanjem dijegetskih razina i tako uspostaviti i psihologizaciju svojih karaktera. Primjerice, znanstvenu ozbiljnost psihijatrice očudit će već prvim njezinim pojavljivanjem i ekscesom pljuvanja na raspelo. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Groteskni trash film

    Lavina, red. Stanislav Tomić

    Piše: Marijan Krivak
    Lavina pripada osebujnom trendu što ga zamjećujemo posljednjih nekoliko godina. Svojevrsni je to groteskni trash movie. Pritom u trendu nije toliko bitna travestija ili parodija nekog dramaturškog obrasca, poput recimo Brešanovske poetike tzv. groteske i njegova Hamleta u Mrduši Donjoj, koliko bizarnost koja se iscrpljuje u samoj sebi. Primjerice, i sam je Tomić participirao u lanjskoj omnibusnoj besmislici Transmania...pročitajte cijeli tekst...
  • Priča o propasti grada

    Trst, Jugoslavija, red. Alessio Bozzer

    Piše: Dejan Durić
    Trst, Jugoslavija uz sve humorne akcente sadrži i mračnije tonove jer je posrijedi ujedno i priča o propasti jednoga grada, čiji stanovnici nisu uvijek blagonaklono gledali na jugoslavenske kupce. Unutar toga cjelina počiva na dvojnostima: dvije strane, dva ekonomska sustava, dva mentaliteta te njihovom ukrštavanju i paradoksalnom ispreplitanju.  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iz povijesti pop kulture

    Glasnije od oružja, red. Miroslav Sikavica

    Piše: Dejan Durić
    Glasnije od oružja možemo pojmiti na dva načina – kao humoran podsjetnik na razdoblje novije povijesti iz medijske perspektive, a s druge strane djelo vrlo poticajno secira moć propagande, koja je mahom bila vezana uz HTV koja je poticala snimanje, a potom i rasprostranjivanje materijala. Sikavica pedatno analizira ulogu propagande u turbulentnim političkim i povijesnim zbivanjima te njezin veliki obol u pridobivaju javnoga mnijenja. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Putovanja, putovanja...

    64. Pulski filmski festival, 15.-22. srpnja 2017.: Kratka Pula, premijere: TV-serije Tin – Trideset godina putovanja, red. Davor Žmegač, Čuvar dvorca, red. Lukas Nola, kratki igrani film Siguran let, red. Aldo Tardozzi

    Piše: Marijana Jakovljević
    Premda se po jednoj epizodi ne može suditi cijelu seriju, ove će serije zasigurno izazvati veliko zanimanje širokoga televizijskoga gledateljstva zbog svojih tema, a 24-minutni film Siguran let za svaku je pohvalu i preporuku. No ima nešto što ih spaja. To je motiv putovanja, ma kako god se putovanje očitovalo – stvarno, nestvarno, sigurno, nesigurno, naručeno, kratko, dugo, životno, metaforično, alegorijsko... ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dirljive obiteljske priče

    64. Pulski filmski festival, 15. - 22. srpnja 2017.: Manjinske hrvatske koprodukcije: Roumena, red. Zornitsa Sophia, Dan kada je moj otac postao grm, red. Nicole van Kilsdonk, Dnevnik mašinovođe, red. Miloš Radović, Kuća drugih, red. Rusudan Glurjidze, Sieranevada, red. Cristi Puiu

    Piše: Marijana Jakovljević
    U Areni je iz programa koprodukcija prikazan film Dnevnik mašinovođe, iskrena i dirljiva crnohumorna drama s neobičnim zapletom i uvjerljivo odglumljena, za koju su glazbu skladali Mate i Šimun Matišić te bosanskohercegovačko-slovensko-hrvatska drama Naša svakodnevna priča, prvi igrani film redateljice i scenaristice Ines Tanović. To je vrlo topla priča o važnosti obitelji, posebice u teškim životnim trenutcima, s izvrsnim glumcima. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Samosvjesno izbjegavanje senzacionalizma

    64. Pulski filmski festival, 15.-22. srpnja 2017., Hrvatski film: Mrtve ribe, red. Kristijan Milić; Agape, red. Branko Schmidt

    Piše: Tomislav Čegir
    Pristup je Branka Schmidta medijski etabliranoj temi izrazitoga društvenoga značaja, dakle, sasvim racionalan, bez osuda i skandala, uz pokušaje razumijevanja, ali sasvim opravdano i bez mogućih trajnih rješenja. Tako Agape nastavlja kvalitetan niz djela iskusnog filmskog autora i nesumnjivo je među boljim filmskim dosezima hrvatskog programa ovogodišnjega Pulskog filmskog festivala. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tri različita lica domaće kinematografije

    64. Pulski filmski festival, 15.-22. srpnja 2017., Hrvatski film: Lavina, red. Stanislav Tomić;Fuck Off I Love You, red. Anđelo Jurkas; Kratki izlet, red. Igor Bezinović

    Piše: Tomislav Čegir
    Tri filma o kojima je u ovome kratkom osvrtu riječ pokazuju tri različita lica domaće kinematografije, u širokome rasponu od populističkoga do umjetničkoga. Percipiramo također i tri autorska pristupa - Stanislava Tomića, Anđela Jurkasa i Igora Bezinovića, više i manje kompleksne pristupe tematskome sklopu, kontekstu i izvedbi, uvjetovane prije svega promišljenim pristupima i produkcijskim uvjetima.
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jednostavnost i suptilnost

    26. Dani hrvatskoga filma, Zagreb, 16. – 20. lipnja 2017: Nagrađeni filmovi – Zvir, red. Miroslav Sikavica; Oni samo dolaze i odlaze, red. Boris Poljak; 13+, red. Nikica Zdunić; Tajni život vila, red. Igor Jelinović; Ježeva kuća, red. Eva Cvijanović; Po čovika, red. Kristina Kumrić; Kako je Iva otišla 16. rujna 2016., red. Tomislav Šoban; Sretno, Orlo!, red. Sara Kern

    Piše: Marijana Jakovljević
    Grand Prix DHF-a pripao je kratkom igranom filmu Zvir. Valja istaknuti da svi nagrađeni filmovi imaju važne i čak teške teme, ali su ostvareni s puno iskrenosti, suptilnosti, nenametljivosti, premda pomno osmišljeni do najmanjih pojedinosti, što su im najvažnije i najbolje karakteristike. Ovogodišnji Dani hrvatskog filma ukazuju na nov uzlet hrvatske kinematografije te daju nadu u njezinu još bolju budućnost ...pročitajte cijeli tekst...
  • Suglasje oko laureata

    26. Dani hrvatskoga filma, Zagreb, 16. – 20. lipnja 2017: Filmovi dobitnici nagrade Oktavijan Hrvatskoga društva filmskih kritičara – Ježeva kuća, red. Eva Cvijanović; Oni samo dolaze i odlaze, red. Boris Poljak; Sve bih ostavio ovdje, red. Ivan Faktor; Tanja, red. Jasna Nanut i Zvir, red. Miroslav Sikavica; Područje bez signala, red. Goran Turković, Marko Šesnić i Manuel Šumberac

    Piše: Marijana Jakovljević

    Film nagrađen Oktavijanom može se poklopiti s najboljim filmom po izboru publike. To je bio slučaj ove godine. Oktavijana za najbolji animirani film dobio je stop-animacijom rađena Ježeva kuća Eve Cvijanović, koji se najviše svidio gledateljima, ali je dobio i nagradu stručnoga žirija DHF-a za najbolju glazbu, koja je pripala skladatelju Darku Rundeku. Na 26. DHF-u Ježeva kuća je dobila najviše nagrada ...pročitajte cijeli tekst...

  • Nasilje naše svakidašnje

    Trampolin, red. Katarina Zrinka Matijević

    Piše: Marijan Krivak
    Autori filma nisu uspjeli ispričati svoju provokativnu pripovijest na fabularno uvjerljiv način. Gluma je (izuzimajući malu Franku Mikolaci) teatralna, neurotično-histerična, a svi se likovi doimaju bolesnima. No, socijalni okvir za to ne čini se sugestivnim. Ne nudi li ukupna socijalna patologija hrvatskoga društva i države, neke uvjerljivije uzroke za fizičko i mentalno nasilje nad svima? ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dječji univerzum

    Uzbuna na Zelenom vrhu, red. Čejen Černić

    Naglasak se stavlja na male junake i njihovu razigranu karakterizaciju, pri čemu istaknuti treba izvrsnu djecu-glumce koji su svoj posao odradili prirodno, vrlo savjesno i ozbiljnim pristupom, a sve pod čvrstom rukom talentirane distinktivne mlade redateljice Čejen Černić koja pitkom i preglednom režijom te svježim pristupom i nespornim razumijevanjem Kušanova predloška ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raskošna produkcija i stare boljetice

    Anka, red. Dejan Aćimović

    Redatelj i njegov tim realiziraju naslov raskošne produkcije, vizualno visokih standarda, s okom za estetiku i iskoristivost nađenih lokacija – kako arhitektonskih, jednako i same prirode; ipak ima tu i manjkavosti poput neujednačena i nekoherentna ritma, preuredna knjiškog govora, ali i sporadično neodgovarajućeg kalkulantskog castinga, redom međunarodnih glumaca ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pakao ispod snijega

    Goran, red. Nevio Marasović

    Piše: Marijan Krivak
    Goran nije sasvim uspjeli treći film jednog od najzanimljivijih autora hrvatskog kina. Ima podosta dramaturških pukotina. Sekvence, pak, alkoholiziranja, drogiranja, homoerotike, porna, saune… svojom bizarnošću i grotesknošću pomalo istjeruju zbiljskost svojih likova koji teško da bivaju ljudi od krvi i mesa, nego prije lutke bez svoje volje i stava koje nosi fatalizam filmskog postava ...pročitajte cijeli tekst...
  • Benigni filmić

    Sve najbolje, red. Snježana Tribuson

    Piše: Marijan Krivak
    Snježana Tribuson u svoje je božićni kino-slatkiš umijesila sve svoje drage glumce. Primjerice, tu je (osim Vere Zime) cijela obitelj Kosmički. Ipak, sam film nije mi odisao baš dobrom, pa ni prigodno uspjelom komikom. Previše je posve predvidljivih scena. Božićna komedija Snježane Tribuson daleko je od njezinih mogućnosti i najboljih ostvarenja. Ako je i komedija, ne mora biti posve fabularno nesuvisla ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobrota i Ljepota

    Dobra žena, red. Mirjana Karanović

    Piše: Marijan Krivak
    Umjetnička je i ljudska poruka Dobre žene Mirjane Karanović jasna i sugestivna. Filmski, ona ostaje unekoliko patetična. Ipak, držim da se radi o uspjelom prvijencu. Zasigurno, on ne dosiže domet redateljskih ostvarenja koscenarista Stevana Filipovića o patrijarhalnoj fašistoidnosti sredine u kojoj živi. Treba gledati Dobru ženu, kako zbog njezine Dobrote tako i zbog Ljepote nemoguće poruke, u njoj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izuzetni će leševi piti mlado vino

    Transmania, omnibus

    Piše: Željko Kipke
    Poziv na nekovencionalno filmsko druženje u filmu Transmania domaće je redatelje trebao stimulirati za kreativnu vježbu izvan strogih uzusa igranog metra. Bila je to prigoda za iskušavanjem začudnog filmskog ornamenta. Svatko od pozvanih autora mogao je u sebi osloboditi niske ili sirove filmske strasti. Pojedinci su čak bili u prigodi promijeniti vlastiti stil i počiniti krimen u tom smislu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dokumenti vremena

    Feljton Film i društvo – Koncepcije hrvatskih filmskih festivala: Dani hrvatskog filma; ZagrebDox

    Piše: Josip Grozdanić
    Dok Dani hrvatskog filma godinama traju u traganjima za organizacijskim i izvedbenim konceptima te s njima povezanim smislom i svrhom,ZagrebDox se konstantno promišljeno razvija i napreduje, toliko da se nakon njegovih dvanaest izdanja može reći kako je posrijedi najzanimljiviji a možda i najbolji hrvatski filmski festival koji svake godine obiluje angažiranim, zanimljivim i provokativnim naslovima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sivila obitelji i sredine

    Ne gledaj mi u pijat, red. Hana Jušić

    Piše: Marijan Krivak
    Glumačke su kreacije sjajne, a interpretacija debitantice Mie Petričević – dojmljiva. Iako mogu reći da je Ne gledaj mi u pijat jedan od najboljih hrvatskih filmova u posljednjih nekoliko godina, mislim da Hana Jušić ima još štošta za ponuditi ovdašnjoj kinematografiji. Da će razviti i neku opipljivu emociju svojih likova. Da će pobjeći iz samozadana si prikaza beznađa. Za svoje i naše dobro ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pohranjivanje sjećanja

    Generacija 68, red. Nenad Puhovski

    Piše: Marijan Krivak
    Puhovski vrlo vješto barata svojim filmskim materijalom. Iako je dobar dio filma Generacija '68 sadržan u razgovoru sa svjedocima, nesumnjiv je i udio njegova navlastita stava. Jer, radi se, ponajprije o pokušaju demistifikacije. Onkraj udivljenosti i idolopokloničkog doživljaja aktera i zbivanja na ovdašnjim prostorima cjelokupni je tonus filma melankoličan i nostalgičan, ali i gorko-tužno opor ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predvidljivo i opterećeno stereotipima

    Ustav Republike Hrvatske, red. Rajko Grlić

    Piše: Dejan Durić
    Cijela fabularna konstrukcija šablonski je postavljena: u suodnos se dovode ustaša i homoseksualac te Srbin i branitelj, koji se na kraju pomire. Grlić i Tomić nastojali su secirati hrvatsku društveno-kulturnu klimu te povezati intimnu priču o gubitku s angažiranim propitivanjem hrvatske društveno-političke stvarnosti na krajnje banaliziran i predvidljiv način opterećen stereotipima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za ovdašnje prilike i okolnosti...

    Ministarstvo ljubavi, red. Pavo Marinković

    Piše: Marijan Krivak
    Piscu se ovih redaka u konačnici čini da je predumišljaj o komercijalnoj isplativosti ovog artefakta rezultirao polu-smiješnim, polu-ozbiljnim i polu-uspjelim kino-filmićem. Marinkovićev film, zasigurno, bolji je od nekih namjerom i tematski sličnih razglednica iz Hrvatske. Sve u svemu, Ministarstvu ljubavi predviđam uspjeli život od par tjedana u HR-kinu. Za ovdašnje prilike i okolnosti, to uopće i nije loše ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ono malo duše

    Naša svakodnevna priča, red. Ines Tanović

    Piše: Marijan Krivak
    Ines Tanović vrlo je vješta u oblikovanju likova s kojima se nosi u svojoj (i našoj) svakodnevnoj priči. Dugi, ponajčešće statični kadrovi, s tek rijetkim pomacima vožnjom, u vizuri filma naglašavaju osebujnu zaustavljenost u vremenu i prostoru. U takvom autorskom postavu do punog izražaja dolazi umijeće glumaca. Izuzetno uspjeli debi Ines Tanović gledateljima je podario ono malo duše ...pročitajte cijeli tekst...
  • Laži i razokrivanja

    Gazda, red. Dario Juričan

    Piše: Marijan Krivak
    Tko je Gazda? Iako će sam autor u promo-materijalu tvrditi da to nije film o Ivici Todoriću, ipak se ne može izbjeći vezanje naslova baš uz spomenutu osobu. Što dokumentiranim istraživačkim komentarima, što iskorištenim arhivskim materijalom, a ponajviše intervjuima, Juričan nam pruža relativno zanimljiv doku-uradak zavidne profesionalnosti i zanatske vještine ...pročitajte cijeli tekst...
  • Osamdesete bez nostalgije

    ZG80, red. Igor Šeregi

    Piše: Marijan Krivak
    ZG80 uspješnog debitanta Igora Šeregija, djelo je koje nas svojevrsnim trendom u medijskoj sferi vraća u osamdesete godine prošlog stoljeća. No, za razliku od Mirkovićeva i Kulenovićeva Crno-bijelog svijeta, ovdje su zatomljeni svi eventualno nostalgični tonovi. Unatoč povremeno uspjelom humoru, opća je slika filma depresivna. U obranu filma, niti realnost – kako onda tako niti danas – nije bolja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lucidnost camere lucidae

    Dum spiro spero, red. Pero Kvesić

    Piše: Marijan Krivak
    Jednostavnost i toplina Pere Kvesića te iskrenost ostaju najvećim kvalitetama ove vizualne kutije olovnih slova. Autor je ipak primarno književnik koji nam je i u vizualnom mediju prenio svoju duhovitost koja proizlazi iz vješto sročene riječi, ovdje objedinjene sa slikom. Metafizička potka o konačnosti svake ljudske egzistencije dotaknuta je krajnjom lucidnošću camere lucidae
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Satiričan pogled na prošlost

    Huston, imamo problem!, red. Žiga Virc

    Piše: Dejan Durić
    Dinamično snimljen i dobro montiran, Huston, imamo problem! vještim manipuliranjem arhivskim materijalom uvlači gledatelja u priču te nudi obilje humornih elemenata te satiričnih zapažanja o nekadašnjoj državi i njezinu vodstvu. Na problematiku propitivanja naravi i konstruiranosti stvarnosti upućuje i pripovijedni okvir u kojem Slavoj Žižek popularnoteorijski nudi niz instrukcija samome gledatelju ...pročitajte cijeli tekst...
  • U jednom kadru

    Sirene i krikovi, red. Ivan Perić

    Piše: Janko Heidl
    Suvislo realizirati čitav igrani film koji se zbiva u eksterijerima živoga grada, na vrludavoj trasi dugačkoj više od četiri kilometra, u jednom sedamdesetosam minutnom, dinamičnom kadru, nesvakidašnji je pothvat koji sam po sebi zavrjeđuje poštovanje. No možda ne veće od suvisle realizacije bilo kojeg dugometražnog filma ili ostvarenja nekog drugog formalno-konceptualnog zadatka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ozračje ljudskosti

    Iskrice, red. Željko Sarić; Modri kavez, red. Bruna Bajić

    Piše: Janko Heidl
    Sarić ne ide za zalaženjem protagonistima pod kožu nego im džentlmenski pristojno dopušta da se predstave i razotkriju kako i koliko žele, ne nukajući ih da javno ruju po svojoj nutrini. Ako stoga u filmu i nema nekih osobito snažnih trenutaka, bez dvojbe ima zanimljivih pripovijesti i djelomičnih ispovijedi. Iskrice šarmiraju i kao film koji svoju formu i dramaturgiju traži za samog nastajanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Simbolika i metaforika bjeline

    25. Dani hrvatskog filma 2016.:Dum spiro spero, red. Pero Kvesić; Iza lica zrcala, red. Katarina Zrinka Matijević

    Piše: Katarina Marić
    Unatoč tematiziranim tegobama, oba filma, Dum spiro spero (Grand Prix DHF-a) i  Iza lica zrcala (nagrada Oktavijan HDFK) i njihovi tvorci Pero Kvesić i Katarina Zrinka Matijević poticajno i inspirativno, uz zarazni optimizam pozivaju gledatelje na istraživanje vlastitih dubina duše i uranjanje u područje nesvjesnog te trezveno i svjesno – življenje života, čiji je smrt neizostavni i nerazdvojni dio ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jedan poziv menja sve

    S one strane, red. Zrinko Ogresta

    Piše: Marijan Krivak
    S one strane – unatoč već uobičajeno navijačkim medijskim hvalospjevima, pa čak i ponekoj nagradi u Berlinu – ostaje tek relativno zanimljivim propitivanjem traumi proizišlih iz Domovinskog rata. Spomenuta mutna vizualna tekstura – uz kronični nedostatak bilo kakve duhovitosti koja bi barem malo ublažila tjeskobu u ozračju filma – ostavlja potpisnika ovih redaka poprilično hladnim ...pročitajte cijeli tekst...
  • Praznici i blagdani

    Zagrebačke priče vol. 3, red. Ivan Salaj, Radoslav Jovanov Gonzo, Danilo Šerbedžija, Vlatka Vorkapić, Matija Vukšić, Petar Orešković

    Piše: Marijan Krivak
    Završivši s nadom svoje Zagrebačke priče vol. 3, autori su me ostavili u nostalgičnom raspoloženju. Ozračje je cijelog omnibusa nekako humano, ali opet ne i patetično. Naravno, kao i u svakom takovrsnom ostvarenju, neki su dijelovi bolji, a neki lošiji. Ipak, čini mi se da više nemam dileme oko smisla cijelog projekta. Sa zanimanjem čekam i četvrti dio priča iz dragog mi rodnog grada ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zanatski korektan filmić

    Život je truba, red. Antonio Nuić

    Piše: Marijan Krivak
    Režijski, vidimo autorov napredak od postava prethodnih filmova. Taj se napredak ponajbolje vidi u slojevitosti kadrova i relativno dobrim vladanju mizanscenom. Ipak, dramski je njegov odabir životnih situacija za film ostao nekako prazan, a cjelina umjetnički nedovršena. Zašto? Ponajprije, likovi iz filma ne djeluju uvjerljivo tj. kao utjelovljeni likovi od krvi i mesa iz poznate mi zagrebačke sredine ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad upeče...

    Zvizdan, red. Dalibor Matanić

    Piše: Marijan Krivak
    Zvizdan je redateljski superiorno izveden filmski triptih. U svakoj dramaturški prenapregnutoj sceni autorov je pokret kamere suvisao i jasan. Matanić vješto izbjegava zamke narativnih šablona i uvijek se priklanja najboljim mogućim pozicijama kamere u mizansceni i totalima. Film zapravo nosi ljubavni par, a Goran Marković i Tihana Lazović gotovo pa autorski boje film svojim kreacijama ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prolazno

    Ti mene nosiš, red. Ivona Juka

    Piše: Marijan Krivak
    Autorica je obećavala mnogo više, posebice segmentom iz omnibusa Neke druge priče. Preambiciozni postav uništio je autoričino dokazano i nesporno zanatsko umijeće. Konstrukcija je to filmske zbilje iz koje je baš vidljivo da je – konstrukcija. Konstrukcija koja je više groteska a manje lirsko/epsko kino-djelo. Izvrsni Magna cum laude uradak (5+)? Ne, tek prolazni seminarski rad (2/3)!
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U Indiji kao kod kuće

    Tamo gdje palme cvatu, red. Ljiljana Bunjevac-Filipović

    Piše: Janko Heidl
    Autori filma ne samo da imaju pravo na svoj stav, nego je, štoviše, zastupanje stava i filmotvoračka vrlina. No izbjegavajući svaku kvrgu, izbočinu, udubinu, oštricu, praveći se da one i ne postoje, uz školski elementarno, uredno neodvažno izlaganje, Tamo gdje palme cvatu ne nadilazi razinu korektne portretne bilješke, pitomo zadovoljavajućeg dokumentarnog slikopisnog priloga biografiji oca Ante Gabrića ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad život udari

    24. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 23. – 26. travnja 2015.: Pobjednički filmovi

    Piše: Katarina Marić
    Dobitnik Grand Prixa 24. DHF-a je kratki igrani film Piknik Jure Pavlovića, koji je odnio i nagrade za najbolje uloge (Emir Mušić, Aleksandar Seksan). Riječ je o zaokruženom i stilistički jednostavnom i ogoljenom no emotivno slojevitom, intimističkom filmu, lijepe i monokromatske fotografije, snimanom kamerom iz ruke koji socijalnoj drami kakvu prezentira daje dodatan dokumentaristički štih ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moć djetinjstva

    Lijepo mi je s tobom, znaš, red. Eva Kraljević

    Piše: Marijan Krivak
    Lijepo mi je s tobom, znaš je poetska studija s vizualnom toplinom koja izbija gotovo iz svakog kadra. Tijela i lica Eve i Mie često su spojena ili sasvim približena. Njihovi su razgovori slobodni i spontani, često o najbanalnijim stvarima. Autorica je, snimajući je i pričajući priču o svojoj sestri, zapravo, emotivno i izravno ogolila samu sebe. Film Eve Kraljević pruža emotivnu, no i autorski suvislu krišku života ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nebo donosi dan

    Zagreb Cappuccino, red. Vanja Sviličić

    Piše: Marijan Krivak
    U Petrinu hiper-turbo dizajniranom yuppijevskom stanu našao se i aparat za kapućino. Dvije žene koriste svaku prigodu za opuštanje uz taj napitak. Njegova je, pak, funkcija na simboličkoj razini filma, čini se, ta da pokaže kako su nam, tzv. mala zadovoljstva ona koja, zapravo, čine život sretnijim. Sam je kapućino tek „objet petit a“. Radi se o „nedohvatljivom predmetu želje“ (Lacan) ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav i očaj

    Kosac, red. Zvonimir Jurić

    Piše: Marijan Krivak
    Jurić svoj film gradi strpljivo, ali suvereno i s potpunom kontrolom pripovijesti. Odmjereni dugi, ali opet ne predugi kadrovi, precizno upravljaju već spomenutim ozračjem. Sumornost, te neka prigušena emotivnost proizlaze iz bliskoga zadržavanja kamere na licima protagonista. Upravo to stvara dojam da se Jurić služi eminentno filmskim jezikom kako bi prenio svoju umjetničku poruku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lice puno masnica

    Takva su pravila, red. Ognjen Sviličić

    Piše: Marijan Krivak
    Cjelokupni je postav naglašeno realan, no zapravo stiliziran! U vizualnoj fakuri, pa onda i u ozračju kojem prisustvujemo, ne nalazimo nikakvih uporišta kroz koje bismo mogli odrediti karakter prikazanih likova. Takva su pravila već ima sjajnu recepciju i dojmljive uspjehe, ali film djeluje kao zbrkana sličica o nasilju među djecom i roditeljskoj reakciji na isto, beznadna po pitanju umjetničke, tj. filmske forme ...pročitajte cijeli tekst...
  • Klišeji beznađa

    Most na kraju svijeta, red. Branko Ištvančić

    Piše: Marijan Krivak
    Globalna metafora filma s mostovima u šumi i na rijeci ne djeluje dojmljivo niti na vizualnoj, ali ni na simboličkoj razini. Most na kraju svijeta ima neku vrijednost na socijalnoj razini! Njegova je društvena uloga i u tome da se prisjetimo nesretnog egzodusa bosanskih Hrvata. Most na kraju svijeta iako ne baš uspjelim filmskim jezikom, latentno iznosi bolnu istinu o tomu zašto nam je tako kako nam je ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kud plovi ovaj brod?

    Djeca tranzicije, red. Matija Vukšić

    Piše: Marijan Krivak
    Djeca tranzicije pripovijest je o četvero djece iz tranzicijske Hrvatske, a govori o njhovim željama, nadanjima, ali i strahovima i smrti. Matija Vukšć svojim nam je trećim autorskim radom podario uspio, ali i zastrašujući film. U svijetu tehnoznanstvenog oblikovanja života u kojem kao da nestaje dječje spontanosti budućnost se doima sasvim izvjesnom. No kakvu smo budućnost doista pripremili djeci tranzicije? ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bolesnik ili manipulator

    Mitch – dnevnik jednog šizofreničara, red. Damir Čučić

    Piše: Željko Kipke
    Zajednički eksperiment profesionalnog filmskog djelatnika i „pjesnika i glazbenika kojega okolina ne shvaća“ bio je riskantan projekt iz nekoliko razloga. Kako je u ranoj fazi filmske karijere prošao eksperimentalno krštenje Čučić je maksimalno iskoristio nešto što bi drugim autorima – bez sličnog iskustva – bilo gotovo nemoguće. Na dva mjesta u filmu očite su sugestije na redateljeva ranija ostvarenja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Posveta nacionalnoj žrtvi

    Broj 55, red. Kristijan Milić

    Piše: Marijan Krivak
    Milićev je nacionalno-domoljubni stav neupitan . Svaki je njegov pojedinac najprije hrabar hrvatski mladi čovjek, koji u srcu nosi domovinu, ali ga ipak i tišti strah od smrti. Njegov HR-Branitelj nikako nije ideologizirana emanacija svetosti i besmrtnosti, a čime nas jedna skupina građana drži taocima već dva desetljeća. Broj 55 ipak nije zasijekao u bolno tkivo ideje nacionalne neprijepornosti i svetosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bešćutnost elite

    Iza sna, red. Igor Filipović Fila

    Piše: Marijan Krivak
    Problem se javlja tamo gdje je sižejni postav filma najambiciozniji. Naime, sama montaža filma pokazuje da se autor filma ne uspijeva nositi sa samozadnim si zadatkom. Skakanje s jednog pripovjednog plana na drugi počesto stvara zbrku u slijedu. Filipović je imao dobre ideje i pojedine sjajne urbane sekevence, no nije ih uspio zaokružiti u cjelinu koja bi bila dostatno suvisla za dobar neovisni filmu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stereotipi i šablone

    Cure, red. Andrea Štaka

    Piše: Marijan Krivak
    Redateljica film puni mnogim klišejima, stereotipima i šablonskim rješenjima. Cure su prepune neinventivnih režijskih poteza, nesuvisle naracije i flashbackova, tako da djeluju neozbiljno u svom ozbiljnom postavu. Fabulativno-dramaturški, film ostaje zarobljen u osebujni circulus vitiosus. Nije problem u primarnom motivu smrti nego činjenici što film propušta iskoristiti i neke druge motive. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tek skica za ozbiljan film

    Happy Endings, red. Darko Šuvak

    Piše: Marijan Krivak
    Vizualni izgled je ono najbolje što prepoznajemo u Happy Endingsu. Mutna fotografija Branka Linte boji posvemašnje depresivno ozračje. Međutim, u koordinatama dramske suvislosti pokazuju se mnogo veći problemi. Ponašanje likova i vođenje filmske priče ne čine se, blago rečeno, najsretnijima. Dramaturški i režijski Happy Endings ostaje na razini skice za neki ozbiljan film
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komedija sa skoro pa ništa humora

    Otok ljubavi, red. Jasmila Žbanić

    Piše: Marijan Krivak
    Ako prihvatimo, navodnu, nepretencioznost dramskog postava onda se filmu mogu oprostoti vidljive režijske nekonzistentnosti: nepotrebno švenkanje, nepregledne montažne rezove i karikaturalnost likova. No, ako je u pozadini cijele priče želja da se bude duhovitim, a da se ne ispadne banalnim, onda je problem unekoliko veći. Naime, malo je doista humornih i smiješnih scena u filmu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Noć bez kraja

    61. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 12. – 26. srpnja 2014.: Kosac, red. Zvonimir Jurić; Zagreb Cappuccino, red. Vanja Sviličić; Vlog, red. Bruno Pavić

    Piše: Janko Heidl
    U okviru filmova uvrštenih u ovogodišnju pulsku konkurenciju, Kosac Zvonimira Jurića, zajedno s Happy Endingsom Darka Šuvaka, Zagreb Cappucinom Vanje Sviličić i Vlogom Brune Pavića (koji je nakon novinarske projekcije uklonjen iz natjecateljskog programa) daje prilično unisonu umjetničku dijagnozu nevaljalosti hrvatske sadašnjice po maloga čovjeka....pročitajte cijeli tekst...
  • Oblik kao emocija

    61. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 12. – 26. srpnja 2014.: Most na kraju svijeta, red. Branko Ištvančić

    Piše: Janko Heidl
    Most na kraju svijeta nipošto nije trilerska napetica. Filipova istraga naglašeno amaterskoga okusa, gotovo crnohumorna opservacija ovdašnjeg jalovog oponašanja zapadnih modela, naprosto služi kako bi kroz film prodefilirali raznorazni lokalni likovi, redom osebujni individualci (zanimljiva, hrvatskom filmu mahom slabije poznata lica hrvatskih, bosanskohercegovačkih i srpskih glumaca
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između realističnog i artificijelnog

    61. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 12. - 26. srpnja 2014.: Trebalo bi prošetati psa, red. Filip Peruzović; Vjetar puše kako hoće, red. Zdravko Mustać

    Piše: Janko Heidl
    Premda nije lišen nasilja, Vjetar puše kako hoće nije krimić nego bi se prije mogao okarakterizirati metaforičkom dramom, djelom koje se služi klišejiziranim postavkama, no pristupa im s pomakom – dramskim, izvedbenim, simboličkim. Neprestano u osebujnom odmaku od realnosti, u postavljanu dijaloga, kadriranju, montaži i glumačkim intonacijama
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U vrtlogu rata

    61. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 12. - 26. srpnja 2014.: Broj 55, red. Kristijan Milić

    Piše: Janko Heidl
    Gotovo neprekidna akcija uz precizno kadriranje, gustu montažu te učestalo pokretnu kameru, intenzitetom ritmičkog pulsiranja i nemilosrdnom nepokolebljivošću krčenja puta stvaraju ugođaj anksioznosti i psihoze, a dokumentaristično-faktografski, činjenično rekonstrukcijski suh dramaturški pristup uvlači gledatelja na lice mjesta te u njega razvija empatiju, izaziva klaustrofobičnu tjeskobu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Studija stanja i okolnosti

    61. Pulski filmski festival, Nacionalni program, Pula, 12. – 26. srpnja 2014.: Happy Endings, red. Darko Šuvak

    Piše: Janko Heidl
    Happy Endings nudi neveselu sliku naše današnje stvarnosti u tranzicijsko-neoliberalno-demokratskom kapitalizmu. Film nemalo asocira na stil i tematiku mnogih ovdašnjih društveno angažiranih (televizijskih) filmova iz sedamdesetih i osamdesetih, Asocijacija Šuvakova filma na ta djela tihom snagom sugerira kako je, unatoč promjeni okvira svagdan malog pješaka ostao sličan
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tri (ne)obične djevojke

    Punčke, red. Filip Meštrović, Marinko Marinkić

    Piše: Janko Heidl
    Ne puno više od portretne crtice razmjerno mladog sastava koji je pobudio određeno zanimanje javnosti, film Punčke Filipa Meštrovića i Marinka Marinkića u izvedbenom smislu prikladno korespondira sa statusom i vibracijom portretiranih i predstavlja dokument koji će s vremenom zacijelo postati vrijedna referentna točka u osvrtima na hrvatsku glazbenu scenu današnjice
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sve te vodilo meni

    Moj zanat, red. Mladen Matičević; Vremešni parazit (Priletni parazit ali kdo je Marko Brecelj?), red. Janez Burger

    Piše: Janko Heidl
    Oba autora svojim subjektima, velikanima ovdašnje popularne glazbe, čija karijera traje već desetljećima, prilaze koristeći njih same kao glavne naratore i interpretatore vlastitih biografskih priča. Posve primjereno, jer obojica su zanimljivi govornici, lucidni ljudi od riječi, a ni jednom ni drugom ne manjka zdravog autoironijskog odmaka koji vješto sljubljuju s iskrenošću i pronicljivim uvidima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Najgore mjesto na svijetu

    23. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 22. – 27. travnja 2014: Dokumentarni film

    Piše: Željko Kipke
    U filmu 4. majmun protagonisti su u sjeni, nejasnih figura, u pojedinim slučajevima i artificijelnog glasa. U produženm završetku filma bivši žitelji riječke utvrde govore o svojim strahovima, mučninama i općenito fizičkim i psihičkim posljedicama neadekvatnog tretmana u azilu. Smion i koristan taj je dokumentarac u maniri televizijske reportaže odradio društveno koristan zadatak
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kekina čežnja

    Majstori, red. Dalibor Matanić

    Piše: Marijan Krivak
    Matanićevi su Majstori tek travestija i same filmske komedije. Iako imaju sjajno izbalansiranih komičnih upada koji izazivaju smijeh, u cjelini to je posve šablonizirana i poprilično dosadna zabava. Najveći je dobitak i otkriće za HR-kino, komički potencijal Gorana Bogdana čiji Ilija – karikirano, ali gestama i glumačkim izražajem – doista plijeni nastupom u komediji situacija
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kad se zagrebe i ispod površine

    Vis-à-Vis, red. Nevio Marasović

    Piše: Marijan Krivak
    Ipak, Vis-à-Vis nesumnjivo je golemi autorski iskorak u odnosu na The Show Must Go On. Ponajprije, Marasović je ovaj put ozbiljno poradio na scenariju. Postavio je svoje likove u izolaciju otoka Visa, gdje Redatelj i Glumac imaju neformalne čitače probe za budući film. U tri dana provedena u toj izolaciji oni doista izgrađuju punokrvan psihološki odnos koji sadržajno oblikuje ono što će postati Vis-à-Vis ...pročitajte cijeli tekst...
  • Neženje i predrasude

    Gangster te voli, red. Nebojša Slijepčević

    Piše: Marijan Krivak
    Autor svog junaka, Gan(g)stera prikazuje s puno ljudskih simpatija. Ono čime Slijepčević posebice briljira je njegov skalpelski precizni zasjek u samu srž državotvornog mentaliteta. Kada se reluctant-iskazi nesuđenih ženika montažno povežu s kadrom Ulice Hrvatskih mučenika, dobivamo maestralan komentar. Gangstar te voli zabavan je film pun režijske dinamike, ali i mnogo više od toga
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žene bez svojih muškaraca

    Hitac, red. Robert Orhel

    Piše: Marijan Krivak
    Fabulativni okvir Hitca ostao je prilično siromašan u odnosu prema velikoj psihološkoj drami kojoj je (valjda?) film stremio. I u vizualnom smislu film je obojen sivilom. Film ostavlja gledatelja prilično ravnodušnim. Donekle korektna režija ipak ne prelazi okvire neke od epizoda televizijske Mamutice. Kao film o svijetu kao slučaju, Hitac će u hrvatskoj kinematografiji, bojim se, ostat će tek slučajan ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kopkanje po ljudskim dušama

    Projekcije, red. Zrinko Ogresta

    Piše: Marijan Krivak
    Posebnu kvalitetu Projekcija, ipak, moramo pripisati sjajnim dijalozima Lade Kaštelan koja si ovdje daje oduška u kopkanju po ljudskim dušama. Ciničke, zajedljive, no uvijek visprene replike filmu daju dinamiku i dramaturšku tenziju. Osim nemirne kamere, iznenađujućoj fabulativnoj ritmičnosti zasigurno pridonose i sjajna glumačka postava koja svojim interpretacijama diže kvalitetu filma ...pročitajte cijeli tekst...
  • U zamci velike teme

    Šuti, red. Lukas Nola

    Piše: Marijan Krivak
    Nakon šest godina kino šutnje, Šuti djeluje tek kao autorov popratni materijal za – društveno iznimno relevantnu – kampanju  protiv nasilja u obitelji. Nažalost, film ne uspijeva izbjeći zamkama svoje velike teme. Već dugo ne vidjeh toliku količinu beznađa u jednom hrvatskom filmu. Ono je nepodnošljivo teško i opterećujuće ultimativno. Ipak Šuti je – neću to prešutjeti – tek umjetnič(ars)ka stilizacija tog beznađa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plemenita laž i posljedice

    Falsifikator, red. Goran Marković

    Piše: Marijan Krivak
    Redateljskom rukom vođen i nadahnutim radom s glumcima nošen, Falsifikator je komedija koja s povijesne distance sagledava ideološki okvir SFRJ. Čini to bez ikakve nostalgije.Naslovni lik filma maestralno utjelovljuje Tihomir Stanić. Falsifikator je po mnogo čemu uspio film. Najbolji je dokaz tomu gromoglasan smijeh kojim ga publika prati tijekom projekcije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Distancirano i strastno

    Goltzius i Pelikanova družina (Goltzius and the Pelican Company), red. Peter Greenaway

    Piše: Janko Heidl
    Mada fabula jest jedan od važnjih zaloga za popularnost nekog filma kod šire publike, ona ipak nije prva vrijednost sedme umjetnosti. Istovremeno intelektualan i karnalan, hladno distanciran i gorljivo strastan, pedantan i razbarušen, strog i slobodan, Goltzius i Pelikanova družina Petera Greenawaya vrsno je ostvarenje koje pruža mnoga prerijetko viđena slikopisna zadovoljstva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žanrovska parodija i travestija

    Nije sve u lovi, red. Dario Pleić

    Piše: Marijan Krivak
    Casting u kojem je Nikša Butijer reluctant serial killer, a Sara Stanić mazohistički dobra cura jednostavno ne drži vodu. I to baš nijednom glumačkoj ekspresijom ni dramaturškom motivacijom! Ne, ne zanovijetam, od filma tražim ipak miminum logičke opravdanosti. Pa bilo ona tek u suvisloj dramaturgiji. Dečki, nije sve u lovi (koju ste dobili za svoj filmić). Ima nešto i u talentu i duši ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ultimativno nostalgična priča

    Kauboji, red. Tomislav Mršić

    Piše: Marijan Krivak
    Vjerujem kako su Anočićevi kazališni Kauboji bolji od Mršićevih filmskih. Tekstualni predložak i glumačke interpretacije nude bezbroj improvizacija i varijacija, što je eminentno tek teatarskom mediju. Ipak i Mršićev film zadržao je dobar dio uspjele komičke teksture predloška. Ono u čemu filmska verzija Kauboja u bitnome nadograđuje kazališnu jest njezina ambijentacija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nevjerojatna glumačka energija

    60. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 13. – 27. srpnja 2013.: Kauboji, red. Tomislav Mršić

    Piše: Janko Heidl
    Nenametljivo nakrcana obiljem duhovitih replika, napučena sjajno pogođenim glumačkim izvedbama i duhovito obojena kaubojskom slikovnošću, odnosno gustioznom ambijentiranošću u prostore amerikane pronađene u nas zvučno poduprta prvorazredno repliciranom c&w/amerikana glazbom, ova bi komedija trebala ispuniti svoje populističke intencije
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iza meda

    Obrana i zaštita, red. Bobo Jelčić

    Piše: Marijan Krivak
    Veći je dio filma Obrana i zaštita tek u ozračju. Narativne eskapade s uvjetnim fabuliranjem u funkciji su naglašavanja stalne prijetnje i straha, kao i sveprisutne smrti. Đulagina smrt s početka tek je uvod u niz simboličnih mostarskih smrti. Jelčićev film je na pola puta između socijalno angažirana djela i horor filma. Pomalo teatralno, kafkijansko ozračje u njemu odbija imenovati glavnog krivca svih nevolja u Mostaru ...pročitajte cijeli tekst...
  • U svijetu snomorice

    60. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 13. – 27. srpnja 2013.: Šuti, red. Lukas Nola

    Piše: Janko Heidl
    Strava realnosti nesretna života realizirana je uz visok stupanj vizualne stilizacije koja nije tek šminkersko estetiziranje, nego snažan prinos temi pripadajućem ugođaju uznemirenosti i frustracije, čiju svojevrsnu nadrealnost možemo tumačiti i kao izraz nevjerice, izraz nerazumijevanja postupaka navodno nam bližnjeg bića istog roda koje se ponaša naprosto neshvatljivo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Filmski budžeti današnjice

    60. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 13. – 27. srpnja 2013.: Post festum

    Piše: Janko Heidl
    U ovom nesustavnom osvrtanju na zajedničke osobine najnovijih hrvatskih dugometražnih igranih filmova, ustvrdimo sa zadovoljstvom da gotovo nijednom pokretač radnje nije ubojstvo, namjera ubojstva, nasilna smrt. Po broju filmova u kojima su nastupili, filmski najzaposleniji glumci sezone bili su Rakan Rushaidat i Bojan Navojec s po pet naslova te Nikša Butijer s četiri snimljena filma
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U začaranom krugu

    60. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 13. – 27. srpnja 2013.: Projekcije, red. Zrinko Ogresta

    Piše: Janko Heidl
    Projekcije su film koji gledatelja ne opterećuje svojom posebnošću, nego unutar određenih okvira slijedi najklasičniji recept za zanimljiv film, onaj koji odvajkada nastoje slijediti (gotovo svi) filmaši svih opredjeljenja – ispričati zanimljivu priču o zanimljivim likovima na zanimljiv način. Zanimljivo postavljen scenarij mogao je ponešto doraditi, no Ogresta je maksimalno iskoristio njegove potencijale ...pročitajte cijeli tekst...
  • Laude struke

    60. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 13. - 27. srpnja 2013.: Obrana i zaštita, red. Bobo Jelčić

    Piše: Janko Heidl
    Neobično velika količina snimki glavnog lika s potiljka, briljantno osmišljeni, životno uvjerljivi dijalozi sastavljeni od neodređenih fraza u kojima se riječima ne kaže gotovo ništa tek su neka dojmljivija rješenja koja je Jelčić velemajstorski iznašao i oblikovao kako bi dočarao nemir, napetost, raspetost, lice i naličje života malog čovjeka u podneblju u kojem je već predugo „situacija teška, a samo treba da pukne“ ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na tuđem vrtuljku

    60. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 13. – 27. srpnja 2013.: Nije sve u lovi, red. Dario Pleić; Hitac, red. Robert Orhel

    Piše: Janko Heidl
    Mlađahni par u filmu Nije sve u lovi sreću ljubavi danas izražava prepuštajući se centripetalnim silama na zastrašujućem okomitom vrtuljku, jer je u inozemnim filmovima i serijama vidio da se tako čini u naprednom svijetu, zato što ga je propagandna mašinerija potrošačkog društva uvjerila da je to jako zabavno i da sretnici iz slobodnih, demokratskih, bogatijih društava
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljepota je u malim stvarima

    Zagrebačke priče, vol. 2, red. Hana Jušić, Sara Hribar, Aldo Tardozzi, Ivan Sikavica, Josip Visković, Radoslav Jovanov – Gonzo

    Piše: Marijan Krivak
    U Zagrebačkim pričama vol. 2 dobili smo dva dobra kratkometražna filma namah spremna za samostalno prikazivanje po svjetskim festivalima. I to je doista više negoli dovoljno! A film kao cjelina? U vremenu u koje živimo, nažalost, i to je nevažno. Iskreno uživajući u Mucici i Može neko bacit čik odozgo, osvijestio sam sebi još jednom da se ljepota sastoji u malim stvarima
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dojmljiva melodrama

    60. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 13. - 27. srpnja 2013.: Oproštaj, red. Dan Oki

    Piše: Janko Heidl
    Suosjećajan s ljudima poput nas, društveno relevantan te nenametljivo, ali i bez dvojbe ironičan prema vladajućim vrijednostima današnjice potkrepljen upečatljivom filmskom fotografijom, sugestivnom glazbom i ostvaren u dobro odmjerenom tempu te uz dobro pogođen spoj dokumentaristički stvarnosnoga s poetski stiliziranim, Oproštaj se u konačnici iskazuje dojmljivom, ali decentnom melodramom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sjajne interpretacije

    60. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 13. – 27. srpnja 2013.: Vis-a-Vis, red. Nevio Marasović

    Piše: Janko Heidl
    Hrvatski redatelji postaju sve vještiji u prilagođavanju vrlo niskim proračunima, odnosno osmišljavanju sadržaja kojima budžet od nula kuna neće vidljivo naškoditi – Vis-a-Vis ima samo četiri glumca i lišen je svake produkcijske suvišnosti, a iako izgleda kao mali film, što i jest, ne nedostaje mu, recimo, ni atraktivnih lokacija (Zagreb pod snijegom, otok Vis), ni svjetske glazbe
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nekonvencionalno i osvježavajuće

    60. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 13. – 27. srpnja 2013.: Visoka modna napetost, red. Filip Šovagović

    Piše: Janko Heidl
    Nakrcan pronicljivim zapažanjima o ljudskom ponašanju, o nerijetko nametnutim modelima ophođenja i društvenim strukturama kojima čovjek poslušno robuje, film će sklonog gledatelja učestalo tjerati na tihi cerek, ali i probuditi neodređeni osjećaj zamišljanja nad životom i smislom. Šovagovićevo djelo je organizirano-neorganiziran, osvježavajuće i uzbudljivo nekonvencionalan film
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mješanac komedije i drame

    60. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 13. - 27. srpnja 2013.: Simon Čudotvorac, red. Petar Orešković

    Piše: Janko Heidl
    Simon Čudotvorac, red. Petar OreškovićMladenačka energija i svojevrsni lakonski ludizam nesumnjive su vrline Simona Čudotvorca, no stječe se dojam da su mu rečena obilježja podjednako i naškodila, odnosno da je možda baš zbog njih cjelina ostala rahlo povezanim nizom uglavnom nedovoljno istesanih epizoda, zamisli i dosjetki s razmjerno nezgrapno sljubljenim komičnim i ozbiljnim dijelovima priče
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Novi hrvatski filmski hit?

    60. Festival igranog filma u Puli, Nacionalni program, Pula, 13. – 27. srpnja, 2013.: Majstori, red. Dalibor Matanić

    Piše: Janko Heidl
    Snažno, ali nenametljivo stilizirana iščašena romantična komedija o nastojanjima (malog) čovjeka da izbjegne osamljenosti i pronađe ljubav, odnosno razumijevanje srodne duše, Majstori – vrlo neuobičajeno za hrvatski film – obiluju fizičkim humorom, gegom i slapstickom i natopljeni su nemalom dozom takvoj komediji pripadne nadrealističnosti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Bez mednog soka

    Košnice, red. Igor Šeregi, Boaz Debby, Michael Carson Lennox, Simon Dolensky, Tomaš Kratochvil

    Piše: Marijan Krivak
    Mladi je Šeregi u filmskoj ideji uhvatio zbiljnost u svojoj medijskoj tvorbi. Uz malene nedostatke, čini se da je jedino hrvatski četvrtak opravdao cijeli projekt. Umreženje ostalih, bilo je jedino radi – umreženja? No, čini se, trebalo je pokazati da smo i mi dio silnih europskih projekata! Umjetničke muze mladih autora – osim hrvatskog i djelomice češkog – kao da su ostale bez pčelinjeg mednog soka ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uspjeh animacije

    22. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 15. – 21. travnja 2013.: Namjenski film i Glazbeni spot

    Piše: Katarina Marić
    Dobitnik Oktavijana za glazbeni spot priznati je animator Vjekoslav Živković za simpatičnu optimističnu realizaciju videa za pjesmu Franke De Mille Come on. I ove je godine slavila animacija – uz dobitnicu glavne nagrade Surogat za najbolji film Dana Martinu Meštrović za crtić Bla, Oktavijan za namjenski film otišao je razigranoj, odlično izvedenoj špici za film Zagonetni dječak Čejen Černić i Alena Vukovića ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prosječan presjek stvarnosti

    22. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 15. – 21. travnja 2013.: Dokumentarni film

    Piše: Nikola Strašek
    Nagradu Oktavijan za najbolji dokumentarni film koju dodjeljuju hrvatski kritičari zasluženo je pripala filmu Teatar Chaplin – tragikomedija u četiri čina riječkog redatelja Zorana Kreme. S obzirom da je dokumentarni film jedna od najkreativnijih i najkvalitetnijih filmskih vrsta u recentnoj hrvatskoj kinematografiji, ovogodišnja dokumentarna selekcija, nažalost, sasvim je prosječna
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Žrtvovanje za umjetnost

    22. Dani hrvatskog filma, Zagreb, 15. – 21. travnja 2013.: Animirani film

    Piše: Katarina Marić
    Manuel Šumberac predstavio se ponajboljim naslovom Dana – Mehaničkim srcem, filmom začudne teksture likova i miljea, kao probuđenih pod patinom vremena. Šumberac je kreirao drukčiji, izdvojen film vrlo blizak svjetskim animacijskim dosezima. Komplementarna glazbena podloga Vjerana Šalamona podcrtava fatalističku potku žrtvovanja za umjetnost, predavanjem sama sebe, svoga srca ...pročitajte cijeli tekst...
  • U procjepu

    Cvjetni trg, red. Krsto Papić

    Piše: Marijan Krivak
    Autori Cvjetnog trga stvaraju dinamičan kino-filmić. (Ne baš pretjerano uzbudljiv, niti napet, ali dinamičan!) Akcijska je tenzija filma isprepletena i s nekoliko katarzičnih razgovora. Oni su, pak, u funkciji navodne kritike korumpiranosti i sprege političkih i kriminalnih moći ovoga, hrvatskog društva. Zadnji film Krste Papića nasukao se negdje između želje za kritikom i želje da se svidi hrvatskom građanstvu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nostalgično prisjećanje

    Zagonetni dječak, red. Dražen Žarković

    Piše: Marijan Krivak
    Zagonetni dječak dinamična je i spretno režirana kino-zabavnica koja u sat i pol, uglavnom, drži pozornost mladih gledatelja. Ima tu jurnjave, misterije, tajne iz prošlosti... Kušanove četrnaestogodišnjake na ekranu utjelovljuje talentirana ekipa klinaca koju ponovno predvodi Antonio Parač. Iako je od Koka i duhova vidno porastao, još uvijek su mu od matematike mnogo zanimljivije misterije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povratak na otok

    Svećenikova djeca, red. Vinko Brešan

    Uz iznimnu, lijepu i promišljenu, studioznu fotografiju Mirka Pivčevića i odličan cast, poglavito uvijek izvrsna Krešimira Mikića ili već kultnoga Lazara Ristovskog, Vinko Brešan se još jednom potvrdio talentiranim filmašem koji je apologiju grizodušju istoimene drame Mate Matišića pretvorio u jedan od najiščekivanijih filmova godine - gorko-slatku komediju za široke mase ...pročitajte cijeli tekst...

Arhiv

kritike i eseji