časopisi

  • Temat o filmskoj priči

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 89., 2017.

    89. broj Hrvatskog filmskog ljetopisa po običaju potvrđuje kako zasluženo ima status kvalitetnog časopisa; mnogi ga s pravom koriste kao stručnu literaturu jer je na dobrom glasu kao provjereni izvor informacija. Standardno kvalitetan i iscrpan po pitanju sadržaja, ne čine ga samo obimni analitični tekstovi nego su u fokusu i kraći informativni prilozi o filmovima. Kontinuirano raznolik i adekvatan, jednako je koristan prekaljenim filmoljupcima kao i usputnim znatiželjnicima koji bi rado proširili ili dopunili svoje dosadašnje znanje o filmu novim saznanjima. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Strip i film vole se javno

    Kvadrat, časopis za strip, br. 33-34, gl. ur. Vjekoslav Đaniš, Matica Hrvatska Ogranak Bizovac, 2016.

    Novi broj časopisa Kvadrat posvećen je strip serijalu Ken Parker. Na 208 stranica možemo čitati dvadesetak tekstova u kojima se analiziraju tekstualne i vizualne posebnosti tog strip serijala koji je premijeru doživio 1977. godine. Da se strip i film zaista vole javno, najbolje dokazuje činjenica kako u novom broju Kvadrata gotovo nema teksta u kojem se ne spominje utjecaj filmova, baš kao što u čitavom serijalu Ken Parker nema epizode bez (in)direktnih filmskih referenci. Ken Parker je kompleksan strip serijal koji iziskuje višestruka, detaljna iščitavanja, a ujedno čitatelja nagovara na ponovno konzumiranje vestern filmova ...pročitajte cijeli tekst...
  • Glazba i film

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 86-87, 2016.

    Piše: Katarina Marić
    Iz tematskog bloka o glazbi i filmu kojeg čine četiri teksta, zanimljivošću se posebno istaknuo naslov Punk je živ i zdrav – na ekranu… Dejana D. Markovića o životu punka u dokumentarnim i igranim filmovima realiziranima u vrijeme njegova nastanka, kulminacije i diferencijacije – 1970-ih i 1980-ih godina u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Državama. Film je hranio maštu punka a filmski stvaraoci u punku su pronašli neodoljivu muzu, a ta kaotična sila punka i dalje je magnetski privlačna, dok je njena povezanost sa svijetom filma i utjecaj na film nezanemariv, smatra autor Dejan D. Marković ...pročitajte cijeli tekst...
  • Antifilm i filmski eksperiment

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 85, 2016.

    Piše: Katarina Marić
    Hrvatski filmski ljetopis broj 85 posvećen je Mihovilu Pansiniju  (1926-2015), liječniku i filmskom redatelju, zagovorniku tzv. antifilma i filmskog eksperimentiranja, začetniku i glavnom teoretičaru GEFF-a (Genre Film Festival) 1960-ih, koji je težio prevladavanju granica filma. Uvodni rad Petre Belc polazi od Pansinijevih antifilmsko-teorijskih ideja. Autorica se osvrće na utjecaj umjetničke scene povezane uz Nove tendencije i Gorgonu te Pansinijevim idejama istovremeno nastoji osvijetliti i neki od mogućih teorijskih aspekata antifilma kao eksperimentalno-filmske, ali i konceptualno-umjetničke forme ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svjetlo na filmu

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 84, 2015.

    Piše: Katarina Marić
    Krešimir Mikić obrađuje temu postojećeg svjetla u igranom filmu, koje mogućnosti ono pruža, gdje su mu granice, iznosi njegova tehnička, estetska i povijesna obilježja te zašto se pri stvaranju filma uopće osvjetljuje. Naročito se zanimljivošću ističe tekst Maje Midžor o Ingmaru Bergmanu i stalnom mu suradniku, snimatelju Svenu Nykvistu – kreativnom filmsko-pripovjedačkom tandemu kojeg povezuje važnost koju pridaju svjetlu kao filmskom izražajnom sredstvu. Pritom autorica razmatra korištenje boje i svjetla-sjene te na koji način filmska slika pridonosi atmosferi filmskog djela
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tijela i mase u prostoru

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 82/3, 2015.

    Piše: Katarina Marić
    U radu Jasmine Vojvodić raspravlja se o avangardnoj poetici Ejzenštejnovih filmova Oklopnjača Potemkin i Oktobar, a posebna se pozornost posvećujući ulici kao mjestu zbivanja te odnosu pojedinačnog tijela i mase u njezinu prostoru. Tu je i pretisak knjige prijeratnog književnika i filmskog djelatnika Marijana Mikca Tri godine rada Hrvatskog slikopisa iz 1944. godine, s uvodnim tekstom Marija Kokotovića o Mikčevu životu i radu te podacima o nastanku i djelatnosti Državnog slikopisnog zavoda (Hrvatskog slikopisa), a Edo Lukman – utemeljitelj i voditelj Škole animiranog filma u Čakovcu (ŠAF), tema je teksta Duška Popovića ...pročitajte cijeli tekst...
  • Redateljske poetike

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 81, 2015.

    Piše: Katarina Marić
    Proljetni broj Ljetopisa donosi tematski blok s pet priloga o televizijskim serijalima i serijama ŽicaDva metra pod zemljom, Obitelj Soprano, turskim sapunicama i HBO-ovim serijama. U rubrici Hrvatski film Sergej Lavrentjev, dotičući povijest sovjetskog društva, kinematografije i filmske kritike te recepciju jugoslavenskog i blokovskog filma u Sovjetskom Savezu, piše o redateljskim poetikama kroz filmove Maršal Vinka Brešana, Priča iz Hrvatske Krste Papića i poglavito Kraljica noći Branka Schmidta. Rubrika Novi filmovi donosi recenzije odabranih naslova s kinorepertoara
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Filmske adaptacije

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 79-80, 2014.

    Piše: Katarina Marić
    Temat proljetnog Ljetopisa posvećen je filmskim adaptacijama književnih predložaka i donosi četiri teksta: Kostimirani film baštine i njegova ograničenja: Mansfield Park Jane Austen u režiji Patricije Rozeme Antonije Primorac, Filmska adaptacija Tsotsija: Moć rase i moć novca Eve Martić, Od rascvjetanog vrta preko sati života do sati ususret smrti: Intertekstualnost u romanu i filmu Sati Iris Šmidt Pelajić i Funkcija praznog označitelja u filmskoj trilogiji Millennium Ivane Rogar. Odlična je i rubrika Korejski film koja donosi tri studije u kojima se govori o kinematografiji sjevernog dijela poluotoka, s poviješću i evolucijom južnokorejskog filma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zvuk na filmu

    Filmonaut, br. 11/2015, ur. Tamara Kolarić i Mario Kozina

    Piše: Katarina Marić
    Temat jedanaestog broja FIlmonauta je zvuk na filmu. Broj otvara tekst Jelene Pašić o Laboratoriju za osjetilnu etnografiju (Sensory Ethnography Lab) pri Harvardskom sveučilištu, koji već sedmu godinu proizvodi uratke koji zatiru granice između dokumentarnog i eksperimentalnog filma. Od ostalih tema broja uredništvo na naslovnici izdvaja dva teksta Borisu Poljaku, prvi u kojem Diana Nenadić piše o opusu tog cijenjenog snimatelja i redatelja, dok je Luke Benić vodio veliki razgovor sa tim filmskim umjetnikom. KAo posebno zanimljive uredništvo izdvaja razgovore s uglednim Mikeom Leighom i neobičnim autorom Györgyjem Pálfijem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Televizija uzvraća udarac

    Filmonaut, br. 10/2014, ur. Tamara Kolarić i Mario Kozina

    Temat najnovijeg broja – Televizija, donosi šest tekstova. U prvom Diana Robaš progovara o televizijskim hororima sedamdestih, slijedi promišljanje Marija Kozine o tome kako je widescreen ekran postao kućno kino, te potom i ono Silvestra Milete o TV mreži Sidneya Lumeta koja pitijski propitkuje odražava li televizija stavove društva ili ih pak stvara odnosno tekst Petre Vukelić o Ne  Pabla Larraína. Posljednja dva teksta tematskog bloka govore o serijalima – Raspjevanom detektivu (The Singing Detective) Dennisa Pottera o kojem piše Stipe Radić te Pravom detektivu (True Detective) Nica Pizzolatta o kojem piše Karla Lončar ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ozbiljne namjere

    Filmonaut, br. 9/2013, ur. Tamara Kolarić i Mario Kozina

    Atraktivnošću se posebno ističe prikaz dokumentarca Provaljujući Bergmana Višnje Pentić u kojem osebujni suvremeni filmaši okupljeni u Bergmanovoj kući, komentiraju, kritiziraju ili iskazuju obožavanje prema njegovom djelu. U tekstu pak Petra Mitrića o europskim koprodukcijama, pedesetih i šezdesetih smatranim neprirodnim hibridima a koje procvat doživljavaju jačanjem globalizacije devedesetih, autor promišlja o njihovim utjecajima na nacionalne kinematografije europskih zemalja te autorsku slobodu, odnosno koja je uloga koprodukcija u razvoju kinematografija zemalja bivše Jugoslavije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Lica fantastike

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 77/78, 2014.

    U dvobroju 77-78 Hrvatski filmski ljetopis donosi tematski blok o znanstvenofantastičnom filmu i filmu strave, s tekstovima Dinka Štimca, Krunoslava Lučića, Nikole Đokovića, Dejana Durića, Željke Matijašević i Barbare Pleić Tomić. Tu je i temat posvećen nedavno preminulom umjetniku i profesoru Ivanu Ladislavu Galeti. Uz studije o trima filmskim autorima, Nuriju Bilgeu Ceylanu i braći Dardenne, iz pera Mirze Skenderagića i Miroslava Sikavice, dvobroj donosi i studiju Tihonija Brčića o kategorizaciji crnoga kadra te istraživanje Ivana Maloče o hrvatskome igranom filmu iz produkcijske perspektive ...pročitajte cijeli tekst...
  • Doživljaj domaćeg filma

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 76, 2013.

    Časopis donosi tematski blok o filmskoj glumi, s tekstovima Antonia Nuića o ulozi Fabijana Šovagovića u filmu Ritam zločina Zorana Tadića, Igora Bezinovića o modernizmu Nannija Morettija i Luigija Pirandella te Juraja Lerotića o o problemima, metodama, fazama, strategijama i specifičnostima u radu s djecom kao glumcima na filmu. Broj donosi i dosad neobjavljene rezultate istraživanja Hrvatskog audiovizualnog centra o gledalačkim navikama i doživljaju domaćeg filma, kroz pitanja poput primjerice učestalosti gledanja filmova, mjesta najučestalijeg gledanja filmova, vremena zadnjeg odlaska u kino itd. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krletke, zrcala, brzine

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 75, god. 20, 2014.

    Piše: Dejan Durić
    Hrvatski filmski ljetopis u broju 75 donosi tri temata. Prvi, naslovljen Valovi modernizma, donosi pet radova, a otvara ga tekst Vanje Obada Kratki prilog povijesti prve jugoslavenske filmske avangarde. Drugi temat posvećen je Dejanu Kosanoviću, jednom od najuvaženijih jugoslavenskih i srpskih povjesničara filma, koji je bio stalan i plodonosan suradnik Hrvatskoga filmskoga ljetopisa. Rubrika Studije donosi dva vrijedna prinosa proučavanju povijesti filma. Rad Aljoše Pužara i Kim Sang Huna govori o korejskom filmu Varljivi san, dok se Peter Stanković bavi nekim aspektima slovenskog partizanskog filma ...pročitajte cijeli tekst...
  • Filmologu od formata

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 73-74, god. 19, proljeće-ljeto 2013.

    Piše: Dejan Durić
    Povod bogatom tematu sedamdeseti je rođendan Hrvoja Turkovića pa se Ljetopis na prigodan način odlučio odužiti jednom od najznačajnijih hrvatskih filmologa, autora deset knjiga i mnoštva stručnih i znanstvenih radova. Cjelina broji devet radova koji sagledavaju različite aspekte Turkovićeva filmološkoga rada, a pridodan je i opširan intervju koji je s njim vodio Petar Krelja. Ovaj broj Hrvatskoga filmskoga ljetopisa može funkcionirati kao pregledan i dobro koncipiran uvid u filmološku praksu Hrvoja Turkovića, ali i kao sovjevrsna posveta osobi koja je svojim radom neosporno zadužila hrvatsku filmologiju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Margina u fokusu

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 72, god. 18, zima 2012.

    Piše: Dejan Durić
    Temat ovog broja Ljetopisa posvećen je Dini Iordanovoj, bugarskoj filmologinji sa stalnom adresom u Velikoj Britaniji. Dina Iordanova svakako je jedna od trenutno najzanimljivijih i najaktivnijih europskih filmologinja koja se bavi prilično širokim spektrom interesa kojega dobrim dijelom povezuje pitanje marginalnosti i periferije te transnacionalnoga filma. U uvodnom tekstu temata filmologinja Etami Borjan ponudila je dobar pregled autoričinih znanstvenih preokupacija te na taj način čitateljima postavila kontekst za iščitavanje triju radove same Iordanove ...pročitajte cijeli tekst...
  • Simfonija stiliziranoga neposluha

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 71, god. 18, jesen 2012.

    Piše: Dejan Durić
    Temat jesenjeg broja Ljetopisa posvećen je japanskom filmašu Seijunu Suzukiju, koji je unatoč osebujnom i bogatom opusu tijekom dobroga dijela karijere ostao uglavnom nepoznat izvan japanskih granica. Temat koji je kao gošća urednica priredila Tanja Vrvilo donosi četiri teksta, po dva domaćih i inozemnih autora. U Prilozima za nastavu filma i medijske kulture Silvestar Kolbas u tekstu Kompozicija kadra. Polazište za radionicu metodički sagledava problematiku kompozicije kadra i njezina objašnjenja. Tekst je to koji je važan  za senzibiliziranje mlađih naraštaja za filmsku tematiku i problematiku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Film i drugi mediji

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 70, god. 18, ljeto 2012.

    Piše: Dejan Durić
    Ljetni broj Ljetopisa se svojim prepoznatljivim tematskim blokom, često posvećenom aktualnim filmskim ili filmskoteorijskim trendovima, uključio u razmatranje intermedijalnosti, donoseći niz radova koji sagledavaju strategije intermedijalnih odnosa književnosti i drugih umjetnosti, ali i odnosom filma i slikarstva, ili odnosom između Pasolinijeva književnoga i filmskoga stvaralaštva. Za sve koji se bave intermedijalnošću te sve koje zanima odnos filma i ostalih umjetnosti, ovaj je broj Hrvatskoga filmskoga ljetopisa nezaobilazno štivo, a svakako je poticajan i onima koji se u tu problematiku žele uvesti....pročitajte cijeli tekst...
  • Lica američkoga filma

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 69, god. 18, proljeće 2012.

    Piše: Dejan Durić
    Temat 69. broja Ljetopisa Lica američkoga filma a u cjelinu povezuje činjenica da razmatra različite aspekte američke kinematografije u rasponu od Novoga Hollywooda pa do recentnih američkih filmskih trendova i popularne kulture. Međutim, podrobnijim čitanjem dolazi se do uvida kako je rubrika ipak podosta heterogena jer uključuje tekstove koji imaju pretenzije buti znanstvenim radovima kao i esejistički orijentirane prinose Moguće je primijetiti različite metodološke pristupe u rasponu od filmoloških analiza preko različitih kulturološki intoniranih tekstova do razmatranja različitih identitetskih problematika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Stripovi o filmovima

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 68, god. 17, zima 2011.

    Piše: Dejan Durić
    Strip je jedan od najfascinantnijih medija 20. stoljeća, no ostaje činjenica kako je (pre)često bio zanemarivan, premda je uvelike i nezaobilazno obogatio vizualnu kulturu zadnjih stotinjak godina, te imao velikog utjecaja na filmsku produkciju – u rasponu od stilskih, odnosno vizualnih i scenarističkih utjecaja pa sve do filmskih adaptacija stripovskih predložaka te stvaranja raznih filmskih trendova. Upravo je stoga jedan temat zimskog broja Letopisa posvećen odnosu stripa i filma. Drugi veliki temat prigodno je posvećen nedavno preminulom Ivi Škrabalu. čovjeku koji je ostavio značajan trag u povijest hrvatskog filma ...pročitajte cijeli tekst...
  • (Per)mutacije filmske priče

    Filmonaut, ur. Tamara Kolarić i Mario Kozina, br. 4 / 2011.

    Piše: Dejan Durić
    Činjenica kako gotovo polovina Filmonauta otpada na recenzija filmskih naslova koji su igrali u hrvatskim kinima u razdoblju između dvaju brojeva časopisa, nipošto nije negativna. Spomenute su kritike probrane, odnosno mahom su usredotočene na nekomercijalni i nezavisni film te neameričke kinematografije. Neke su kritike bolje, neke lošije, ovisno o autorima, njihovim sposobnostima te izgrađenosti njihova pristupa. Međutim, ta rubrika nudi mogućnost čitateljima da pročitaju ozbiljniju, podužu, i nešto iscrpniju filmsku kritiku, koja nastoji stručnim instrumentarijem secirati filmsko djelo
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U svijetu Profesora Baltazara

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 65-66, god. 17, proljeće / ljeto 2011.

    Piše: Dejan Durić
    Temat Animacijske studije sastavljen je od dvaju radova posvećenih animiranom filmu. Luigi Scarpa autor je iscrpnog rada „Profesor Baltazar“ – animirana serija za djecu na način Zagreb filma, dok stalni Ljetopisov suradnik Midhat Ajanović predstavlja rad Ženska crta britanskoga animiranoga filma. Scarpa prati četiri sezone Profesora Baltazara, stavljajući naglasak prvenstveno na tehniku animacije te njezine promjene tijekom razvoja samoga serijala te uspijeva u sažetim crtama, dinamično a ne suhoparno, naglasiti ono što je bitno: ideološku i idejnu potku serije, način animacije, uporabu boja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Potreba i utopija

    Filmonaut, ur. Tamara Kolarić i Mario Kozina, br. 3 / 2011.

    Piše: Janko Heidl
    Najvrednijim su odsječak trećeg broja Filmonauta filmske recenzije – njih dvadeset i jedna, redom o filmovima što ih razgovorno smještamo u kategoriju umjetničkih. Mlađahno uredništvo u svoje je redove unovačilo uglavnom najmlađe i zasad mahom neafirmirane filmske zaljubljenike, a iz ponuđenih se tekstova čini da je riječ o filmoznalcima velikog potencijala. To veseli ne samo zato što nam je pružena prilika pročitati zanimljive tekstove, nego i zato što pokazuje da izgon filmske kritike iz tiražnih medija bar zasad nije negativno utjecao na zanimanje novih naraštaja za ozbiljno razmišljanje o filmu
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U 24 kvadrata

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 64, god. 16, zima 2010

    Piše: Dejan Durić
    Uz standardne rubrike poput Festivala i revija, u kojoj se nastoje zabilježiti te prokomentirati svi važniji festivalski i revijalni te izbor kritika filmova s tekućega kinorepertoara u prijeđenom razdoblju, zimski broj Ljetopisa posvećen je prošle godine preminulom hrvatskom filmskom redatelju, glumcu, performeru, multimedijalnom i konceptualnom umjetniku Tomislavu Gotovcu, koji je ostavio veliki trag kako u povijesti hrvatske kinematografije tako i u hrvatskoj kulturi općenito. Osim temata posvećenog Gotovcu ovaj broj u rubrici Iz povijesti hrvatskog filma donosi tri teksta, a tu su i dobro znane rubrike: Studije, Snimateljski prilozi, Eseji te Novi filmovi i Nove knjige...pročitajte cijeli tekst...
  • Od Babaje do Aboridžina

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 63, god. 16, jesen 2010.

    Piše: Dejan Durić
    Hrvatski filmski ljetopisu broju 63 donosi dvije velike tematske cjeline – Lica svjetskoga filma i Ante Babaja (1927-2010), drugi, završni dio. Temat o Babaji donosi niz novih zapažanja i tumačenja autorovoga opusa te stoga predstavlja dobar i poticajan doprinos proučavanju povijesti hrvatskoga filma i samih filmskih redatelja. Igor Grbić daje uvide u erotske aspekte kinematografije Bollywooda, ali donosi i mnogo širi društveno-kulturni kontekst. U svojoj biti riječ je o intermedijalnoj studiji jer razmatra odnos erotskoga u indijskom popularnom filmu te klasičnoj sanskrtskoj književnosti. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Značaj redateljskog opusa Ante Babaje

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 62, god. 16, ljeto 2010.

    Piše: Dejan Durić
    Cilj temata posvećenog životu i djelu nedavno preminulog redatelja Ante Babaje je da „pokrije veći dio autorova opusa i potakne što više budućih interpretacija“ kako u uvodniku navodi glavni urednik Ljetopisa Nikica Gilić. Iščitavanje prvoga dijela tematskoga bloka ipak ostavlja dojam da nije bilo nužno objaviti sve tekstove, posebice ne one osobno intonirane i tek rubno vezane uz temat. Tim više što se na taj način temat čini poprilično razbarušenim, jer uz znanstvene tekstove, postoje i oni stručni, ali i oni svedeni na razinu osobnih reminiscencija. Lica američkoga filma, drugi su veliki tematski blok kojega donosi ovaj broj časopisa ...pročitajte cijeli tekst...
  • Život i stvaralaštvo Krste Papića

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Nikica Gilić, br. 61, god. 16, ožujak 2010.

    Piše: Dejan Durić
    Umjesto da su se odlučili za konvencionalan i već monoton pristup u kojem bi se o životu i stvaralaštvu Krste Papića pisali klasični radovi, uredništvo se odlučilo za nešto zanimljiviji pristup u kojem je ostavilo mogućnost samome Papiću da iskaže svoje umjetničke i svjetonazorske stavove, promišljanja o vlastitom životu te umjetničkom putu, utjecajima – kako filmskim tako i kulturološkim, odnos naspram prevladavajućih ideologija te filmskih tendencija u određenom razdoblju. Prisutnost triju intervjuera također doprinosi širini zahvata jer i sami ispitivači u razgovor unose svoje poglede o filmu te filmskom stvaralaštvu u Hrvatskoj ...pročitajte cijeli tekst...
  • Širok spektar tema

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Bruno Kragić, br. 60, zima 2009.

    Piše: Dejan Durić
    Novi Ljetopis donosi dobar temat Poetsko izlaganje i film sa zanimljivim tekstovima, dobro strukturiranim i argumentiranim koji ne pate od pretjerane suhoparnosti, što je često uočljivo u radovima iz Ljetopisovih temata. Također su teorijski potkovani i promišljeni, a osobito je, uz uvodni tekst Hrvoja Turkovića, zanimljiv tekst Filmska poetizacija u videoigrama Ilije Barišića koji se bavi područjem atipičnim za filmologiju, premda autor uvjerljivo prikazuje kako se instrumentarij filmske teorije također može biti plodonosan prilikom analize videoigara ...pročitajte cijeli tekst...
  • Film i trauma

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Bruno Kragić, br. 59, jesen 2009.

    Piše: Dejan Durić
    Ovaj broj Hrvatskog filmskog ljetopisa pokušava aktualizirati upravo jedno takvo psihoanalitičko, napose lakanovsko, čitanje filmova u tematu Film i trauma, danas poprilično aktualno u svijetu, ali u ovome broju ostvareno tek s djelomičnim uspjehom. Ideja za temat svakako je zanimljiva i aktualna, međutim, ostaje dojam kako svi tekstovi ipak nisu na razini. Rubrika Studije donosi niz dobrih tekstova, koji odaju suvereno poznavanje materije kojom se autori bave
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Od Šibenske luke do Odiseje u svemiru

    Hrvatski filmski ljetopis, gl. ur. Bruno Kragić, br. 57-58, Hrvatski filmski savez, 2009.

    Piše: Dejan Durić
    Temat novog broja Ljetopisa naslovljen Film i ideologija donosi četiri rada koji se bave indeološkim inputima u jugoslovenskom socrealističkom filmu, ali i onima koji su nastali u kinematografijama bivše Jugoslavije nakon njezina raspada. U Ljetopisu je uočljiv raskorak između suhoparnih i teorijski nabrijanih tekstova koji su očito namijenjeni filmskim teoretičarima i profesionalnicma te onih s lakšim pristupom tematici i problematici, no i ovaj je broj časopisa bogat vrijednim prinosima proučavanju kako teorije filma tako i filmske povijesti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Animacija u središtu

    Hrvatski filmski ljetopis, br. 55/2008., Hrvatski filmski savez, glavni urednik: Bruno Kragić

    Filmski teoretičar Hrvoje Turković autor je teksta o pokretanju animiranih sličica u kojem odgovara i na pitanje da li je oživljena priča u obliku animiranog filma zaista film. Vrlo detaljnom analizom i brojnim primjerima riješio je pitanje svrstavanja animacije u područje filma. Bitna razlika između živog i animiranog filma jest da je u živom pokret zadan, a za animaciju se on tek stvara. Turković je u završnoj tvrdnji zaključio da likovnost u animaciji nije upitna, već je bitna kinetička umjetnost zbog koje živi i animirani film čine različite discipline filmskog područja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Odmjereno i prepoznatljivo

    Hrvatski filmski ljetopis, br. 54/2008., Hrvatski filmski savez, glavni urednik: Bruno Kragić

    HRvatski filmski ljetopis, br. 54/2008.Odmjeren i prepoznatljiv, 54. broj Hrvatskog filmskog ljetopisa donosi teme poput Deleuzeove filmozofije, novosti o festivalima i nagradama te kritičke osvrte na nove filmove. O životu i radunajistaknutijeg glumca hrvatske filmske scene - Borisa Dvornika, dirljivo i bogatim zapažanjem piše Bruno Kragić. O onome što se prešućuje, a o čemu govore distopijski filmovi otkrio nam je Srećko Horvat u vrlo originalnom eseju koji govori o strahu pred tehnologijom, problemu ekologije i kritici konzumerizma u znanstveno fantastičnim filmovima....pročitajte cijeli tekst...
  • Fenomen kinoklubova

    Zapis, bilten Hrvatskog filmskog saveza, br. 62, god 2008., glavni urednik: Diana Nenadić

    62. broj Zapisa, osvježit će naše znanje o filmskoj kulturi, preciznije o fenomenu kinoklubova polovicom 20. stoljeća. Časopis u cijelosti prenosi informativan i zanimljiv diplomski rad Tomislava Brčića, koji nikoga ne može ostaviti ravnodušnim nakon prisjećanja amatersko-eksperimentalne borbe s klasičnim filmskim modusom kojem je sedamdesetih godina već bilo vrijeme za počinak. Danas nam ostaje tek nostalgični pogled na platno i nada u nove kulturalne revolucije filmske scene koja će uroditi jednakim bogatstvom izraza kao i antifilm svoga vremena....pročitajte cijeli tekst...